*^*ELOISAT keskellä viikkoa*^*
Kommentit (83)
Tämä mamma on ollut pari päivää kovassa kuumeessa ja pää on ihan jumissa.
Pumpuli, olisin mielelläni tulossa siihen tapaamiseen jos pääsisin sun kyydissä loppumatkan.
Miten kauan nuo tapaamiset on yleensä kestäneet ? Mietin vaan meidän päikkäreitä¿
Poistun keräilemään voimia ja ajatuksia.
Justiinalle ja Väpälle onnittelut plussista.
t. Hanhikki ja tyttö 0908
Pinolla on taas kiitetävästi mittaa, hyvä kun ehtii pojan päiväunien aikana kaikki viestit lukea :)
Mömmeli06: Minultakin yrittivät periä kuusi vuotta sitten opintotukia takaisin, kun olin nostanut niitä tammi-huhtikuulta ja valmistuin toukokuussa. Olin töissä sitten toukokuusta joulukuuhun ja kun Kelalta tuli takaisinperintäkehoitus, valitin asiasta ja eihän niitä sitten tarvinnut takaisin maksaa. Tuossa oli juuri pointtina se, että jos valmistuu, ei valmistumisen jälkeisiä tuloja oteta huomioon. Pääasia oli silloin, että en tienannut silloin tammi-huhtikuussa liikaa, kun opintotukea nostin. Näin asia oli siis kohta kuusi vuotta sitten, voihan se olla nyt jo muuttunut...Toivottavasti asia selviää!
K.h.p: Tuliko hyvää pullaa? Itsellä vähän sama tilanne tuon pullan leipomisen suhteen, että eipä sitä ole kovin montaa kertaa tullut leivottua. Mielellään kyllä leipoisin, mutta pullat maistuvat aina sämpylöiltä, joten jätän pullien leipomisen suosiolla muille. Muuta kyllä tulee silloin tällöin leivottua, mutta ei juuri tuota pullaa.
Tuomas raasu oksensi eilen yskänpuuskan seurauksena kaikki iltapuurot ja maidot pois ennen nukkumaan menoa eikä halunnut syödä enää uutta. Hän meni sitten nukkumaan tyhjällä vatsalla ja nälkähän se yöllä iski. Mutta tissi ei kelvannutkaan enää edes yöllä. Ruiskulla sitten vähitellen laitoin maitoa 80 ml suuhun ja unet jatkuivat sitten aamuun asti.
Onko muilla kokemuksia tuosta maidon syöttämisestä juuri tälläisessä tapauksessa, kun vauva kieltäytyy tissistä eikä suostu ottamaan nokkamukia (työntää heti kädellä pois ja tulee itku) tai muuta kuppia? Meillä ainut vaihtoehto on tällä hetkellä tuo ruisku (vähän saan maitoa tosin sekoitettua myös ruokiin). Kannattaako nokkamukia tarjota joka aterialla vai viheltää peli poikki sen suhteen ja kokeilla vasta jonkin ajan kuluttua uudelleen? Jotenkin se on vauvalle niin kammottava juttu tällä hetkellä, vaikka aluksi siitä ihan hyvin joikin vettä. Tuo ruiskulla juottaminen on vaan aika hidasta hommaa, kun 60 kertaa täytyy päivän aikana 10 ml:n ruisku suuhun tyhjentää :) Entäs tuttipullo, kannattaako siihen edes enää yrittää totuttaa, kun vauva on kohta jo 7 kk:n ikäinen. Kertokaahan kokemuksia?
Mies lähti tänään työmatkalle, mutta tulee onneksi jo huomenna kotia. Kerrankin vähän lyhyempi työmatka.
Nyt herättiin vaunuissa, joten täytyy mennä välipalalle.
Eloeppu
Kyllähän niissä tapaamisissa on viihdytty 3-4 tuntiakin ja meillä ain rytmi meneen myös sekaisin, mutta on se sen väärtti. Nukkuuko sun vauvas tulomatkan? Vaunut vaan mukaan niin voi niihinkin nukuttaa. Laita mulle vaik meiliä kippura at koti.luukku . com niin voidaan sopia tarkemmin.
Toivottavasti paranet pian!
pari riviä...
PUMPULI, taitaa jäädä tapaamiset jälleen meikäläiseltä. Menen torstaina 29. päivä katselemaan Idolseja paikan päälle ja tarkoitus olisi jatkaa iltaa pitkälle yöhön. Eli perjantaina taidan potea (ansaittua) krapulaa kotona.... ;).
Ja EUROVIISUISTA. Minä olen aivan armoton viisufani!! Olen katsonut kaikki euroviisut kuusivuotiaasta lähtien ja sitten kun Suomi kerrankin voittaa, en minä ollut sitä näkemässä!! Olimme miehen kanssa vuosi sitten Budapestissa juhlimassa 30-v. synttäreitäni eikä hotellin televisiosta näkynyt viisuja. Arvaa ottiko pattiin, kun sitten kuulin, miten hyvin Suomi menestyi. Mieheni ei tätä mun harmitusta ymmärrä. Antaisin kyllä vaikka mitä, jos pääsisin tänä vuonna paikanpäälle.
KATITALLE hyvää keikkailtaa!! Oletkos Apulantaa aikaisemmin nähnyt livenä?? Loistava livebändi! Meillä tosiaan keikka kuukauden kuluttua. Mennään sitä ennen jonnekin syömään ja jäädään hotelliin yöksi, vaikkei kotimatka pitkä olekaan. Tosiaan, kiva päästä tuulettumaan :).
Piti tossa välissä laittaa Saku unille ja kuoria perunat kiehuun. Josta mennäänkin sujuvasti meidän perheen omituisin juttu galluppiin: Eli varmaankin se, että meillä tehään aina ruokaa joko puuhellalla taikka sitten leivinuunissa. Eli sähköliesi/uuni käytössä tosi harvoin, vaikka toki semmoinen löyty. Tämä kai omituista, koska monet mun kaverit ainakin ällistelee sitä. Minkäs sille voi, kun on naimisissa tommosen pihiperseen kans =) Noh vitsi vitsi, tykkään kyllä itsekin kokata puutulella.
Sit tohon MUSAG: Kuuntelen pääasiassa poppia ja rokkia.. ja oikeastaan jokaisen tyylilajin osalta löytyy aina jotain hyvää... Nyt oon aivan lovana siihen nelly furtadon uuteen levyyn. Monesti valitsen kuunneltavat laulajan äänen perusteella ja niin tässäkin tapauksessa, rakastan sitä nellyn umpiseksikästä ääntä. Olispa mullakin semmonen!!! =) Muita hyviä bändejä/laulajia mielestäni on Zen Cafe, Apulanta, Ezkimo, Linkin Park, Basshunter.. jne.
PUMPULI: Juu, ehkä se on sit muuttunut, mutta oon ihan varma siitä, et se on nyt näin. Ja kukapa noita kelan juttuja jaksaa kovin kauaa muistaa, kun monesti yksinkertanen asia muuttuu siellä vaikeeksi.
ÄnnestysG: Aijon äänestää, en oo vielä ihan varma ketä!! Muutama suosikki on, niistä pitäsi valita. En oo puoluesidonnainen, kun se mun oma puolue on vielä harkinnassa. Porukat on kannattaneet aina keskustaa, niinku täällä maalla oikeastaan kaikki ketä tunnen.
SISARUSG: Minulla on 1 isosisko ja on ollut paljonkiin kateuden tunnetta matkan varrella. Lähinnä siksi, että hän on minua vain reilun vuoden vanhempi ja esimerkiksi kun hän pääsi ripille, äiti jakso järjestää isot juhlat, kun mä pääsin seuraavan vuonna, nin kukaan ei oikein jaksanut enää panostaa jne jne. Mutta toisaalta, olen myös se kuuluisa lellitty kuopus, että varmasti kateutta on toisinkin päin ollut. Tällä hetkellä meillä on todella lämpimät välit, isosiskoni on paras kaverini ja oon tosi onnellinen siitä, että mulla on melkein samanikäinen sisko!
Euroviisuja en juurikaan seuraa, sen verran et tiiä miten Suomen kävi.
WOW, olipa hieno homma. Mulla nimittäin soi äsken puhelin ja mut kutsuttiintyöpaikkahaastatteluun huomenna! Se olis kesätyö vain, mutta kyllä mulle passais, että sais hiukan tienatakin kesällä. Heti alkoi jännittään.
Uutta galluppia voisin laittaa. Nyt ku on noi lehdet ja musiikit ja kirjat ollut, niin kysytäään vielä tääkin: Mitä seuraat tv:stä, vai ehditkö avata moista toosaa ollenkaan? Itse heti vastaan, että ihan hitti on Greyn anatomia, muita sarjoja sitten big love, käenpesä, idolsit (sekä suomen että amerikan, suomen idols suosikki on muuten mulla Kristian), O.C (vaikka on kyllä jo mennyt aika huonoksi) Tanssii tähtien kanssa, BB, täydelliset naiset jne jne. Eli oon melkonen tv:n orja, tosin tämmösinä kiireisinä aikoina ohjelmat kasaantuu boksin kovalevylle ja pikakelauksella katellaan suurin piirtein läpi...
Ok, mä meen!
Oli niin suuret suunnitelmat kaikesta siitä, mitä lasten päiväuniaikaan tekisin, mutta aamuiset taistelut esikoisen kanssa lamaannutti niin täysin, että vaan istua tapitan tässä koneella.
Eli galluppiin:
TV: Mä seuraan nykyisin aika paljonkin eri sarjoja, kun on tallentava digiboxi (miten ihmeessä tulinkaan ennen sitä toimeen). Eli seuraan säännölllisesti mm. seuraavia sarjoja: Kadotettu, 24, Lost, Tanssii tähtien kanssa, Amazing race, Salkkarit (jos lapset on jo nukkumassa), Täydelliset naiset, Pako ja Idols. Yleensä nauhotan nuo ja katselen nopsaan läpi lasten päiväuniaikaan. On tuossa boxissa sekin hyvä puoli, että nauhoitan nykyisin KAIKKI tv:stä tulevat jumpat ja jumppailen sitten aina kun ehdin.
IKARUKSELLE onnea työhaastatteluun!
Kiva olla tän pinon " legenda" :))
Koodinimi Opemamma alias nuohooja
Piti vaan nopeesti tulla lukemaan viestit, tässä siivouksen keskellä. Poika nukkunut jo melkein kolme tuntia päikkäreitä, tais olla niin jännä perhekerho - olikin eka kerta tälle keväälle kun sinne päästiin. Laululeikeissä oli jo niin mukana touhussa.. Siitä päästäänkin sujuvasti
MUSAG:n elikkä meillä soi aika paljon päivisin täällä lasten musiikkia, ti-tinalle ja lenni lokonpoikanen ovat tytön suosikkeja. Kun iskä tulee kotia, niin tanssitaan meillä usein apocalyptican, apulannan, Zen Cafeen tai vaikkapa PMMP:n tahtiin :) Itse olen aikas kaikkiruokainen
musan suhteen, ainoastaan metallimusa ei oo mun juttu.
Kiitti PUMPULI nauruista :)
Nyt jatkaan siivousta!
Hallas
tv:stä seuraan: idols,tohtori housee (#1),salkkareita..yms..noita pääasiassa tosin tohtori poistui jokskuks aikaa :(
opelle: joo se ukko kerran luki tossa kun jotakin kirjottelin niin siitä tuo läppä että jos pohdin jotakin niin se heittää että nyt äkkii kysyy opemammalta ;D
tapaamisesta: mä en oikeen tiivä tuunko, kun sitten menee nuo unet pyllyrälleen..ja viimeksikin iida alkoi olee sellanen että jos ukko ei ois tullu hakee ni se ois varmaa rähjänny junassa :S
nyt ukko ei pääsekkään tulee kun vaihtoi duunia..
nooh,niistä pullista tuli ihan hyvii..kait,omasta mielestä ne muistutti kivipullia :D
huh! helpottipas! Ja on niiiiin viisas olo:)
Mie meen taas:)
keru kera eemelin
Oon ollu muutama vuos sitte kattomassa Apulantaa livenä ja tosi kiva on mennä uudestaan! Oon tuon poitsun syntymän jälkeen käyny tasan yhen kerran (muuten Yö -yhtyettä kattoon, tosihyvä kans!) viihteellä ja sillon pikasesti keikan kattoon ja pois.. Nyt aattelin viihtyy pidempään.. saa poika luvan pärjätä iskän kans ilman tissiä, ainaki aamuviiteen :)
TelkkariG: Koukussa ollaan ainaki näihin: salkkarit, lost, pako, täydelliset naiset, tanssi tähtien kanssa ja idols..huh!
Katita ja uinuva pikku-ukko
Mikä ihme on meidät elokuiset nyt innostanut?
Käytiin tänään vielä lääkärissä lasten kanssa. Vauvan keuhkoputkissa kuulemma rohisee vielä, joten pitää ottaa vähän rauhallisemmin vielä muutama päivä. Antibioottikuurihan vaikuttaa vielä jokusen päivän. Esikoinenkin pääsi tänään kouluun. 2 viikkoa se sairastikin, raukka.
Opemammalle virtuaalihalaus ja jaksamista yövalvottajan kanssa. Tuskinpa se mitään auttaa, mutta myötätuntoa saat multa. Meillä herättiin myös viime yönä 15 vaille 4. Mä en vaan suostunut nousemaan ylös. Nukahtelin välillä kun tyttö jokelteli. 20 yli 5 sitten imetin tytön ja hän nukahti!!! Kun oma kello soi seitsemän perään niin oli kuin olis jonkun alasimen alle jäänyt. Muutenkin tyttö oli jo siihen asti huudellut koko samperin yön. No, nukkuihan se sitten siitä puoli kuudesta 15 yli seitsemään. Jee, olipa pitkä taas se pisin unijakso.
Kielen kehitys on kyllä tosi mielenkiintoista. Meillä esikoinen aikanaan (1v8kk alkaen)änkytti tosi pahasti muutaman kuukauden ajan. Pää toimi niin paljon nopeammin kuin suu sai sanottua sanoja ulos. Se oli tytön mielestä tosi ahdistavaa silloin.
TVG: katson lähinnä 24 ja Kova Laki ja uutiset. Lisäksi katson esikoisen kanssa Frendit ja Simpsonit ja yhdessä katsotaan idolit sekä nelosen kotivideot. Siinä se taitaa olla. En ole jaksanut aloittaa katsomaan mitään " uusia" sarjoja. Kaipaan ER:ää. Erilaisia dokumentteja tulee katsottua jonkin verran. Teemalta tulee hyviä dokkareita. Jotain Jim-kanavan uusia hömppädokkareita olen myös jokusen katsonut. Tänäänkin oli tulossa Stonehengestä...
MUSIIKKI: Lempparibändi jo vuosien ajalta Green day. Muuten kyllä kuuntelen laajalti kaikenlaista. Viimeksi ostin Abban kokoelmalevyn. Mä kuuntelen tosi vähän mitään taustamusiikkia. En tiedä mitään sen ärsyttävämpää kuin se, että jossain soi radio koko ajan. ARGH. Töissä on aina ihan kamalaa kun radio pitää olla päällä jatkuvasti. Onnellisia olivat ne päivät, kun olin yksin eikä kukaan pakottanut kuuntelemaan Radio Novaa (joka muutekin on radiokanavana ihan järkky). Meillä on myös aina riitaa miehen kanssa siitä, voiko esim. autossa kuunnella radiota. Mä kun kuuntelen musiikkia, niin haluan keskittyä siihen ihan täysin. En voi esim. lukea ja kuunnella samalla musiikkia. Jompi kumpi nautinto kärsii silloin.
Oli varmaan muutakin galluppia, mutta nyt poistun kuluttamasta palstatilaa.
Vauvakin hakkaa päätään kaapin oveen. Kerrankin se suostuu olemaan yksin lattialla.
Jamssa + tytsy kohta 7kk
kyllä täällä saa aikalaista sherlokia leikkiä, että saa selville kaikki jutskat=)
Kauhee pino!
G: tv sarjoista ehottomasti Greyn Anatomia ja Shield.(ja tanssit ja idolsit.) En jaksa valvoa koskaan muita kuin noi ysiltä alkavat sarjat.Lostia katoin ekat 5 jaksoa mutta sitte alkoi mennä yli hilseen mulla, mulla on huono mielikuvitus ilmeisesti, koska mikään fiktiivinen ei mee mulle=)
Tänään on tullut ulkoiltua kevään edestä ja aurinko on ihan ottanut kiinni naamaan, ihanaa. Täällä on 12 astetta lämmintä!
Onpa pinolla mittaa!
Kiitoksia kaikille kelasta kommentoineille. Oon tosiaan jo kerran valittanu(kera päästötodistuksen ja viimesen tilinauhan, missä näkyy koko työsuhteen aikana tienatut tulot), mutta eipä se kelvannu! Ja kun se ei mun kaaliin uponnu, että miks ne haluu tiedot sen valmistumisen jälkeisistä tuloista??? Eikös niille pitäs vaikuttaa vaan ja ainoostaan opiskelu aikana tienatut tulot!!! Ja niitä mulle siis kerty noin kolmelta viikolta, kun alotin työt toukokuusta ja valmistuin 1.6.. Ei ymmärrä ei, mutta kaippa tää selviää joskus miljoonien lippusten ja lappusten ja kerpeleitten jälkeen!!! =)
Eikös muuten nyt äitiysloman jälkeen haeta vanhempainrahaa, vai oonko ihan väärässä...?
Pumupulille kiitokset päivän piristyksestä! =)
Gallupit:
MUSIIKKI: Aika lailla kaikki ruokanen, mutta örinähevi ei kyl uppoo tännekään! Sellanen raskaampi musa menee, missä saa snoista jotain selvääkin! =) Alice Cooper kolahti toissa vuonna oikein kunnolla, kun oltiin sen keikalla Tampereen jäähallissa! Ja sit on Apulanta, Lauri Tähkä & Elonkerjuu, Green Day ja moni kotimainen!
TV: Lemppareita on salkkarit, käenpesä, big love, täydelliset naiset(valitettavasti tauolla), o.c., pako(sais jo jatkua), c.s.i.:t(eka on paras), house, idols ja sit jotkut muut hömppäsarjat jos ehtii kattoon! Enpä mä aina kyllä noitakaan kaikkia ehdi kattoon, mut siis jos aikaa ois niin varmaan tölläisin! ;)
Kyllä tää paikka on vaan yks henkireikä! Kyllä on piristäny, kun on taas ehtiny käydä lukeen teiän muittenkin juttuja! Kun ei toi ukkokulta aina kaikkee ymmärrä! =)
Nyt taas tekeen jotain yleishyödyllistä(tai ainakin koittaan)! =)
-Mömmeli/Lauri, joka on keksinyt kuinka hauskaa on, mitä kovemman äänen itestään maailmoille saa! =)-
Nyt määki sen vasta hokasin! Aika serlokki oon siis.. :)
Niin että Suuren suuret Onnittelut täältäkin Väpälle!!!
Niin ja tietysti yhtä suuret onnittelut myös Justiinalle!!!
Calathea
..se väpä on? Noista vessasynnytyksistä tajusin!
Emali: Meilläkään neuvolantäti ei ollut huolissaan. Samoin täällä vanhemmat " lyhyenläntiä" . samoin kolme antibioottikuuria ennen punnistusta ja maha ollut pitkän aikaan löysällä, joten on voinut vaikuttaa tuohon kasvuun! Ja kiinteiden syönti ei tosiaankaan ole sujunut kunnolla.
Mutta nyt ei ehdi enempää neiti kitisee tuossa vieressä ja häiriköi äiskän nettaamista!
Teippi
Kuulin tänään hyvän vinkin jos pikkuinen ei syö soseita, tai jos vaavi on kipeä, eikä halua syödä tai juoda.
Sekoita kylmään veteen hedelmäsosetta ja tarjoile vellitutista pullolla ohuehkoa kiisseliä. Lapsi jos tottuu makuun, saa hän sen saman myöhemmin lusikalla, joten ei ole vaaraa=)
PEPPER: Briteissä on aika laaja kirjo korvikkeita, suurimpia merkkejä Cow&Gate, SMA, Aptiva.Suurimmat kaupat kuten Sainbury ja Tesco myyvät kaikkia merkkejä.Pakkauksia löytyy valmiista tetroista (200-1000 ml) jauheeseen joita on isoissa pahvitötsissä ja SMA pakkaa myös kerta-annospusseja jos tulee 120 ml kerralla. Itse en ottaisi mukaan maitoja jos lapsella ei ole tarvetta spesiaalimaidolle.Saa enemmän shoppailutilaa kassiin :)
Me oltiin tänää fysioterapeutilla ja sen pelottamalla Leon kääntyikin jo aamulla itse, kerpeleen mukula, huolettaa ihan turhaan. Mutta jumppari oli kiva ja antoi vaikka mitä jumppaohjeita ja konttauksen tukemista. Mulle ihan tosi uusi juttu oli ettei hän suositellut kantoliinaa muuta kun ihan silloin tällöin ja laittoi kävelytuolin ihan pannaan. Olin juuri aikonut sellaisen hankkia mutta siis jää kauppaan ettei kävely sitten myöhästy siitä.
Pituutta ja painoa oli taas suhteessa hoikka-pitkä (8200g ja 73,5 cm) joten ihan omilla käyrillä mennään.
En ehtinyt yhtään lukea vielä teidän muiden kuulumisia joten nyt takaisin pinoon ja huomenna kommentoin.
MiniK ja vihdoin kääntyvä ohukainen
Pumpuli: Kiitti nauruista:) Noinhan se menee!!
Pepper: Mä meen huomenna kattomaan Apulannan keikkaa:) Kiva päästä tuulettuun..
MusaG: No ton edellisen lisäksi, iso liuta kaikkia kotimaisia ja ulkomaisia.. Tekno ja tämmöset ei iske, mut melkein kaikki muu. Ja kotona on kyl aina melkein radio päällä. Ja toisinaan innostun pojun kans tanssahteleen pitkin kämppää.. Siinäköhän ne sitte ne meiän perheen outoudet??
Perhekerhossa käytiin poitsun kans tänään ja paljon riitti kattelemista ku pää pyöri ku pöllöllä:D Siis pojalla, heh..
Nyt pyykkejä laittaan..
Katita ja poitsu (huomenna 7kk)