Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT keskellä viikkoa*^*

14.03.2007 |

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pieni ja paksu pikkumieheni päätti,että 4.40 on hyvä aika herätä. Isi tuli silloin nukkumaan kotio töistä.Voi rähmä kun väsyttää! Onneksi olemme menossa vanhempieni luo aamupäiväksi ja siellä minä saan yleensä levätä:)

Pumpuli kyseli omistuisista tavoista...Hmm...Meillä käy todella harvoin vieraita,sillä mies on pääasiassa viikonloppuisin töissä. Käymme myös todella harvoin itse missään kylässä,meitä on niiin paljon ettei kukaan huoli meitä kylään...Olemme siis aina kotona!

Nyt särkee päätä, minun muutamat liikkuvat aivosoluni taitavat kaivata nuupahtaneen olonsa kohentamiseksi kofeiinia. Taidan käydä antamassa heille sen annoksen, että voivat aloittaa vuolaan ja villin ajatuksenjuoksun...kai...huolestuttavaa...jospa ne ei liiku kofeiininkaan jälkeen...olenko niistänyt tai imettänyt ne ulos:)))

Jaaha, nyt menee taas levottomaksi. Pirteää päivää ja voimia päivän pyörittämiseen teille kaikille!

Opemamma ja Leevi 2808

Vierailija
2/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on herätty tänään peräti kuudelta, tuo on oikeaa luksusta :). Eilen esikoinen käynnisti uuden aamun tasan klo 5 ja Neela heti perään. Silloin nauratti vähän vähemmän. Neela vetelee jo ensimmäisiä unia rattaissaan ja kohta lähdemme muskariin.

OMITUISISTA TAVOISTA: Meillä Pumpulin perheen tavoin syödään todella harvoin keitettyjä perunoita. Varmaan siksi, etten itse niistä pidä. Esikoinen taas ei söisi lisukkeeksi juuri mitään muuta kuin perunoita keitettyinä, joten aika usein teen häntä varten ne keittoperunat ja meille muille jotain muuta, tummaa pastaa, nuudeleita tai riisiä. Perunamuusista pidän tosi paljon, mutta sitä taas ei esikoinen syö. Eli aina saa olla laittelemassa useampia lisukkeita.

Mutta kaikista omituisin tapa meissä on se, että meillä lauleskellaan kaiken aikaa. Joskus innostumme miehen kanssa keskustelemaan keskenämme laulellen. Siis aamulla saattaa radiosta tarttua joku melodia, johon sitten keksin omat sanat. Meillä on myös kaikenlaisia vaipanvaihto, kylpemis- ja muita lauluja. Jos joku kuulisi nämä meidän rallattelut, pidettäisiin meitä varmaan ihan hulluina. Ei nimittäin aina ole kovin järkevän kuuloista. Esikoinen on nyt alkanut harrastamaan samanlaista laulunsanoin keskustelua, joten täytyy kai vähän hillitä tätä omistuista tapaa.

VIIMEKSI LUETTU KIRJA: Luin Brownin " Meteoriitin" pari viikkoa sitten mökkeillessämme. Ihan viihdyttävä kirja, ei kuitenkaan mikään suurteos. Seuraavaksi ajattelin lukea jotain ammattikirjallisuutta.

MINIK:LLE KYSYMYS! Kun sinä siellä Englannissa asut, niin kerropas, millaista korviketta ja missä muodossa sitä siellä myydään?? Englantiin suuntaamme pääsiäisenä ja olisi kiva tietää, tarvitseeko korvikkeet ottaa kotoa mukaan.

Täälläkin olisi muuten yksi MYYTÄVÄNÄ OLEVA LEIKKI-IKÄINEN! On nimittäin esikoinen meno taas sellaista, että halvalla lähtisi. Onneksi hänellä on tänään hoitopäivä, jotta hermot saa vähän lepuutusta.

Ja lopuksi VÄPÄLLE onnea vauvauutisten johdosta!!

Nyt on mentävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kumma, minkätähen nuo muksut ei ymmärrä miten ihana ois nukkua! Mie vetelisin varmaan kellun ympäri jos vaan saisin. No kaikkea ei voi saada, ei edes jokakerta :)

Aika jännä, että tosiaan toisilla on uusi kierros alkamassa, näiden pikkuisten kanssa :D Itsellähän se tosiaan on nyt takanapäin, ellei sitten se 0,1% satu kohalle ;) Vähän on haikea mieli, mutta toisaalta, en kyllä enempää lapsia haluaisi, nämä riittää minulle vallan mainiosti.

Jaaha ja taas on sitten kakat housuissa, vaikka minuutti sitten kysyin, että kakattaako? :( Mien ala!

Ei muutako kakkasouviin sitte...

Eria

Vierailija
4/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti taas pitkästä aikaa tulla kertomaan kuulumisia. Hirveesti on ollut galluppia, yritän edes johonkin vastata.

Meillä tyttö on selkeästi sitä mieltä, että eteenpäin liikkuminen on ihan turhaa, kun kierimälläkin pääsee näppärästi. On jo pitkään noussut konttausasentoon ja heilutellut itseään siinä, mutta ei siirry eteenpäin eikä ryömi. Ei myöskään nouse istumaan eikä istu. meillä on se Bumbo-istuin ja siinä on kyllä könöttänyt jo pitkään ja syöttötuolissakin hetkittäin, mutta itsekseen ei.

Me tehtiin reilu viikko sitten raju ratkaisu ja lopetettiin yömaitojen tarjonta. Iltaseitsemän ja aamuseitsemän välillä meni parhaillaan kuusi desiä maitoa ja yllättäen sitten ei päivällä ruoka maistunut. Neljä kertaa päivässä kuitenkin tarjoillaan jo kiinteitä. Tulin sitten siihen tulokseen, että päivällä syödään ja yöllä nukutaan. Yksi yö oli huutoa ja mekastusta, sen jälkeen on tyyntynyt tutilla tai pienelä vesihuikalla. Yllättävän helposti meni.

Täällä päin maksaa vauvauinti 45 euroa /5 krt, ja silleen mukavasti, että vain ne kerrat maksaa, jolloin menee paikan päälle. Tyttö tykkää hirveesti olla vedessä, joten on ollut ihan kiva käydä. Mies on välillä vaan viikonloput töissä, mutta pärjää siellä yksinäänkin, jos ei saa kummitätiä houkuteltua mukaan.

Onnea Väpälle! Mun piti itse asiassa tulla samanlaisia uutisia kertomaan! Tein positiivisen testin maanantaina ja pikkukakkosen toimituspäivä olisi sitten marraskuussa, jos kaikki hyvin menee. Pää on aika pyörällä ja olo epätodellinen! Ihan näin pientä ikäeroa emme olleet ajatelleet, mutta eiköhän sitä pärjätä. Tätä elokuista esikoista tehtiin toista vuotta ja onnistui lopulta inseminaatiolla, joten on tuo ehkäisy pikkasen ollut turhauttavaa koko ajan. Silti on tosi vaikea uskoa, että tämä nyt sitten kerrasta tärppäsi.... näin se elämä vie ihmeellisenä eteenpäin! Kiva olisi kuulla teidän kokemuksia vauva-ajasta, jos ikäero on näinkin lyhyt!

Vierailija
5/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin onnitteluhalaus :)

Eria

Vierailija
6/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut justiinalle!

meillä ainaskin ootellaan että iida täyttää 4.v ja keritään sitten asunto vaihtaan yms..menee liian monimutkikkaaksi jos nyt tekis pikku kolmosen ;)

Vierailija
7/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä herättiin vasta seiskalta, mutta silti tuntuu että oon ihan pihalla..Niinettä miten se poikkeaa tavanomaisesta olotilasta häh?=)

Mielettömän pinon olitte emännät koonneet tuohon alkuviikkoon *aaltoja tekee nallu* kävin eilen illalla lukemassa mutta en jaksanut enää kirjoittaa silloin, joten nyt sitte yritän raapustaa..

Meillä ei tuon pikkuisännän kanssa ole tapahtunut mitään ihmeitä- vielä ei siis kävellä ympäriinsä, ei ees ryömitä. Paljaalla lattialla ilman potkareita on havaittavissa jotain yritystä " nitkahdella" eteenpäin, eli polvea yritetään kovasti tunkea kohti vatsaa. Yritykset vaan tuppaa jäämään yrityksiksi. Mulla ei taida olla mitään niin mielenkiintoisia tavaraa missään että tuon saisi perään lähtemään. Tuo ei paljoa perusta meinaan niistä kaukosäätimistäkään...

Tässä välissä on pistettävä erikoisterkut tuolle yhdelle tamperelaiselle nokikolarille *hih* On teillä ollut täällä jutut taas =))

Äänestämään menen ilman muuta. Naista äänestän. Ehdokas vahvistui vaalikoneen kautta. Myös mulla on olemassa " ykköspuolue" ja sille menee ääni tälläkin kerralla. Kunnallisvaaleissa on välillä tullut " livettyä rivistä" kun painoarvot on mun mielestä erilaiset kun valtakunnallisissa vaaleissa.

Lukemisista: Keittokirjoja oon vissiin tainnut lukea viimeksi :) Kirjastosta lainasin viimeksi jonkin Christien. Lehtiä ei juuri tule luettua. Tuo Vauva tulee vielä toistaiseksi, Hesarin lopetin kun en koskaan lukenut sitä - pino lukemattomia lehtiä maksaa kuitenkin parisataa vuodessa niin päätin luopua moisesta. Sitten tietty nuo pirkat ja yhteishyvät jne tippuu luukusta..

Nyt kuului kiljaisu pinniksestä ku äijä heräsi - palaan...

pikanallu

Vierailija
8/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUSTIINALLE ISOT ONNITTELUHALIT! Hyvin kaikki menee kahden pienen kanssa, kun pidät rutiineista ja rytmeistä kiinni. Ja onhan se myös se asenteestakin usein kiinni, miten pärjäilee. Omaa aikaa on hyvin vähän ja paljon hommaa pienissä lapsosissa, mutta kyllä se helpottaa ja lapsilla on paljon iloa toisistaan. Elämä yllättää joskus niin iloisesti, eikä kaikkea ONNEKSI voi suunnitella tarkasti.

Pakko kertoa, että sisarusuinnissa ollessamme ryhmässämme oli perhe, jossa oli iso sisarus ja sitten vauva. Yhtäkkiä äiti alkoi saunassa avautua, että hän on aivna paniikissa, kun oli tullut yllättäen raskaaksi ja odotti siis kolmatta. Kahden ekan lapsen ikäero oli 6v ja nyt oli tulossa 1v3kk kakkosen ja kolmosen välille. Äiti puoliksi itkien selitti, että häne ei todellakaan halunnut näin pientä ikäeroa vaan nimenomaan sen 6 vuotta taas ja että tilanne on aivan kamala. Yritin kertoa, että meillä 1v2kk ikäero oli oikein hyvä ja että nyt hän näkisi sitten sekä ison että pienen ikäeron hyvät ja huonot puolet. Hän oli ilmeisesti melkoisessa shokissa, vaikka raskaus ei ihan alussa enää ollutkaan, mutta niin paha mieli jäi sen uuden vauvan puolesta. Olen heitä monesti aatellut, tämä kolmonenkin on nyt jo lähes 1½vuotta. Toivon, että heillä on kaikki mennyt hyvin ja äiti on onnellinen lapsistaan. Mistä sen tietää, olisiko hän saanut enää lapsia toiset 6 vuotta odotettuaan. Tuntuu jotenkin ahdaskatseiselta ajatella, että vain joku tietty ikäero oli juuri se oikea ja hyvä. Miksi 1, 2, 3, 4, 5 tai 7 vuotta ei ole hyviä ikäeroja, vain tuo 6? Kaikki äidit tuntuvat olevan sitä mieltä, että juuri omien lasten ikäero on hyvä =)

PEPPERin perheen laululeikit oli aivan huippujuttu!! Ai että mä nauroin, kun ajattelin teidät siellä käyvän keskusteluja lauleskellen. Mä tykkään kans keksiä omia sanoja lauluille ja tuutulaulutkin saavat usein omat sanat. Mies ei kyllä paljon lauleskele, mutta tanssii sitäkin enemmän. Meillä pojat myös tanssii ja laulaa paljon. Tulee välillä mieleen omat " leikki-englanninkieliset" laulelmat lapsuudesta, kun pojatkin laulaa jotkut suomenkieliset kohdat, joita eivät lauluissa vielä ymmärrä, schloschlolo-omaa kieltään. Oikeita äänteitä muttei oiekita sanoja.

Nyt ulos reippailemaan, mutta MISSÄ ON ZEIZEI, ei vaan aurinko?

Pumpuli

Vierailija
9/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana on viiden päivän nettitauko, joten piti vähän päivittää eloisten kuulumisia (minäkö koukussa palstaan...). Onnea uudelleen raskautuneille - täytyy tosin myöntää että mulle ei auennut Väpän oikea persoona. No, ei aina tuo järki leikkaa muutenkaan, oikea tohtorin ilkikuva...

G:t: LEHDET: mä tykästyin Meidän Perhe-lehteen, Vauva-lehdestä on aika ajanut jo ohitse. Sit tulee Hesari, Talouselämä ja muita alan lehtiä, jotka ehtii just ja just selata. Kirjoja en ole ehtinyt lukea aikoihin.

RYTMI: kukas se ihmetteli, että vauva on alkanut herätä entistä aikaisemmin. Sama täällä, meillä kailotetaan kovaan ääneen jo kuudelta, vaikka uni tulee vasta iltaysiltä.

Höh, nyt mä unohdin muut gallupit, ois pitänyt pistää muistiin...

Muuta: oltiin reissussa Turussa/Hesassa lauantaista eilisiltaan. Tosi hyvin meni matkat, Onni nukkui lähes kokonaan ja esikko katseli läppäristä dvd:tä :) Muutoin oli rankka reissu, kun pyörittiin pitkään toisten nurkissa ja yöt meni tavallista surkeammin. Onni on alkanut nyt etsiä unissaankin konttausasentoa, mikä tekee öistä taas rikkonaisempia. Syö 2 kertaa yössä ja edelleenkin menee vain korvikkeella, tosin KIINTEÄT aloitetaan lähipäivinä. Tästä lisää allergiapalstalla...

Ai niin: TAUSTAILIJOISTA. Meidän esikoisen mammaryhmän kanssa kävi niin, että n. vuoden palstailun jälkeen todettiin just em. syystä, että on kivempi jutella suljetussa forumissa ja siirryttiin yahooseen. Kohtahan tää meidän palsta kaiketi vähän hiljenee, kun porukka alkaa mennä töihin. Siis kun yahoossa on musta vähän hankalampi kirjoitella ja näillä viestimäärillä se ei ehkä toimi. Mä kyllä kuulun jo elolintusiin yahoossa, mutta siellä on paljon hiljaisempaa verrattuna tähän. Anyways, esikoisen vertaisryhmä toimii edelleen aktiivisesti ja nyt on puheissa tietty uhmaikä. Naureskeltiin taannoin, että joskus me vielä manataan siellä miniä/vävyehdokkaitakin :)

Eipä muuta tähän hätään. Ai niin JAMSSA: ettehän olleet eilen Kampin liikekeskuksessa joskus iltapäivällä :o? Tuolta yahoosta muistan sun tyttöjesi nimet ja ihan kuin pari sennimistä vilahti keskusteluissa kun odoteltiin hissiä...

Kerttukasperi ja Onni 260806 (mikä ei tietenkään ole Onnin syntymäpäivä ja Onnin oikea nimihän on Paavo eikä me mistään Kaakkois-Suomesta olla vaan Pohjanmaalta)

Vierailija
10/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien huutomyyntiin ilmottaudun minäkin. Esikoiselle nousi taas kuumetta eilen, se nyhjöttää kotona edelleen. Kakkosen piti mennä ekaa kertaa hoitoon tänään pitkästä aikaa. Kaikki meni alkuun hyvin, mutta kun piti lähteä ovesta ulos, niin tää alkoi itkeä, että hän ei halua mennä. Mulla palo käämi totaalisesti, soitin vaan hoitoon ja ilmoitin, että ei tulla taaskaan ja lähdin vauvan ja koiran kanssa ulos ja kaupalle. Mua vaan kyrsii se, että hoito maksaa n.10 e päivässä, oltiin me siellä tai ei. Nyt on kuukaudessa tullut vain 2 hoitopäivää, joista toisesta hain tytön vielä 11 jälkeen kotiin kun tuli " kipeäksi" . Ehkä mun pitää ottaa se vaan tänne kotiin. Siitähän varmaan saisi jotain pientä rahaakin??? Ainakin säästyisi hoitomaksuista.

Viime yönä oli yöshow meilläkin. Vauva heräili taas tunnin välein huutamaan. Liekö sitten taudin jälkimaininkeja vai mitä. Ehkä se huutaa vähän viran puolesta. En mä vaan tiiä.

Opemammalle ja erialle jaksamista aamuvirkkujen ipanoiden kanssa. Hurjaa menoa.

Pepperin laulut kuulostaa hauskoilta. Toivottavasti laulatte hieman paremmin kuin BB-Sari :)

Justiinalle hurjasti onnea!!!! Näin vaan alkaa elokuiset lisääntymään jo uudelleen.

IKÄEROISTA: niin, meillä on tällaiset pitkät ikäerot. Mun jaksamisen kannalta ne on kyllä mainiot. Kaikista suurin etu on se, että me saadaan koulutettua näistä nuoremmista sitten " vakoojia" , ne voi tiedottaa meille isompiensa toilauksista ;D Hähhähhää. No niin, vitsivitsi.

SISARUKSISTA kysymys: Mä luin jostain, että sisarukset on " kamalinta" , mitä ihmiselle tapahtuu lapsuudessa. Että niitä sisaruksia vihaa koko ikänsä. Vaikka niitä toki rakastaakin, niin silti ne ovat aina viemässä vanhempien huomion sinulta itseltäsi. Se on luonnollista vihata sisaruksia. Harmittaa, kun en muista, mistä tän jutun luin, koska se jäi vaivaamaan mua. Mulla itsellä ei ollut kotona asuvia sisaruksia. Mä aina kaipasin siskoja tai veljiä. Ihan kumpia vaan, kunhan olis ollut joku. Kaikilla muilla tuntui olevan, mä olin vaan ainoa sisarukseton. Mitäs siis sanotte te, joilla on sisaruksia? Muistatteko, että vihasitte heitä? Entä nykyisin, onko teillä millaiset välit? Tiedän toki, että kyseessä on pitkälle myös luonnetekijät, jotka vaikuttavat sisaruussuhteisiin, mutta silti olisi kiva kuulla kommentteja.

Jamssa + kiusalliset kersat

Vierailija
11/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea vauvatuneille!!! Vaikken kyllä keksinyt kuka on väpä..:?:)

Sitten omaa napaa...

Koko oloni voisi kiteyttää yhteen iiisooon huokaukseen! Eemeli on kyllä

jo päällepäin terve, ja kaamea lääkityskin loppui eilen, että sillä saralla on parempaa. Viime yönä aloitettiin meiän oma unikoulu, kun ennen niin loistavasti menneet yöt on keikahtaneet ihan päälaelleen! Eemeli saattaa yöllä (22-06) syodä- ja syökin 1,5litraa!!!! ja päivällä sitten uppoo ekat maidot tossa klo.16-18!! Siis sairasta!

Lisäksi, soseet ei uppoa enää ollenkaan. Suu on niin tiukasti kiinni ettei koskaan ole ollut, ja kokeiltu on...kaikkea mahdollista ja melkein päällä seisoen mutta ei niin ei...Ennen sairastumista kun meni jo 4 ateriaa/pvä ja ihan hyvän kokoisiakin (0.5-1dl) Että näin meillä!

Syömistaisteluiden lisäksi olen pulannut tallissa, HEVOSET TULEE LAUANTAINA, ja mä loikin täällä jo ympäri (tallin)seiniä!! Siis ihanaa..Aivan loistavaa, pääsee taas pulaamaan!

Ai niin, ja sitten oltiin viikonloppuna siellä tallinnassa, hotelli oli ihana, ruoka hyvää ja kevät siellä jo pitkällä..Ruoho vihersi, kaikki puistotkin oli jo siivottu..Shoppailin vähän kaikenlaista..Ja pitihän yksi ilta vähän remutakkin:) Oli siis kivaa.

Mutta nyt koitetaan taas syödä jotain!

keru kera pienen soseistakieltäytyjän!

Vierailija
12/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄÄ. Kyllä nyt on ihanaa. Tuntuu, että elämä voittaa kun aurinko taas paistaa ja tulee KESÄ! Ihana, rakas kesä. Olen niin kesäihminen kuin olla ja voi. Tulisi taas oikea ilmastonmuutoskesä, kuumaa ja kuivaa. Jotain positiivista siinä ilmastonmuutoksessakin on. No niin.

SISARUKSET. Jamssako oli lukenut kummallisen kirjoituksen sisaruksista. Aina sitä kirjoitetaan mitä omituisimpia juttuja. Onhan se maailman luonnollisin asia, että ihmisellä on sisaruksia, elämää ympärillä. Välillä se on tylsää ja välillä kivaa, mutta kyllä se minusta niin kuuluu olla, että lapsilla tulee olla sisaruksia. Minä olen halunnut nämä kolme lasta myös sen takia, että lapseni saavat kokea sisarussuhteen. Kyllä sisarukset ovat toistensa tuki ja turva. Meillä lapsiluku jää kolmeen, passeli meille. Joskus haaveilin neljästä, mutta tämä kolme on hyvä meille. Haluan itsekkäistä syistä myös tehdä töitä ja kotona olo tämän kolmannen jälkeen riittää minulle, vaikka koti-ihminen tavallaan olenkin. Matkustamisesta pidämme myös erittäin paljon, ja neljän kanssa se on jo aikasen kallista. Eipä se halpaa ole kolmenkaan kanssa. Lapset ovat tosin ihania, ja mielestäni on jokaisen oma asia paljonko naperoita saa/haluaa. Ymmärrän myös pareja, jotka eivät halua lapsia.

7KK. Meillä tyttö on oikea seikkailijatar. Vauvanlelut ovat ihan out, ja kaikki muu kiinnostaa. Tässäkin asiassa huomaan, mitä hyötyä (!) sisaruksista on. Kun isommat ovat kotona ja sotkevat ja leikkivät lattialla, niin tuohan vihtyy mukana vaikka loppuun asti. Meillä isommat sisarukset ovat myös sen verta isompia (7 vee ja pian 6 vee), että ymmärtävät että toinen on vauva, joten ei saa koko ajan köniin isommilta. Toista se oli kun kakkonen oli vauva, kyllä oppi pitämään puolensa!

LEHTIG. Minulle tulee myös tuo Perhe-lehti, on hyvä. Lisäksi tulee Anna, MeNaiset ja Kauneus ja Terveys. Lapsille tulee Aku Ankka ja Prinsessa lehti. Isomummi tilaa Lastenmaa lehteä isommille lapsille. Anna ja Me Naiset on ihanaa hömppää, ja tilaan niitä aina kausittain. Anna taisi tulla tänä vuonna jonain kylkiäisenä ilmaiseksi, en yleensä tilaa niitä kahta päällekäin, vaan vaihtelen.

PITUUSG. Olen 173. Painoako ei kehdattu kysyä? Minä syön liikaa suklaata, joten sen takia pari kiloa pitäisi tippua, että vaatteet eivät kiristäisi. Jokaisella on oma ihannepainonsa, minulle se on 59-60.

UNET. Meilläkin saatetaan herätä kuuden jälkeen välillä, ei kyllä mulle sovi, mutta minkäs teet. Välillä tosin nukkuu puoli kasiin, joten se vähän tasoittaa. Viikonloput ovat ihania, koska vuorottelemme silloin miehen kanssa aina aamut.

Aurinkoista alkanutta kevättä

Pikkuodessa ja pimu

Vierailija
13/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttukasperille: Ei, ei oltu Kampissa, harmi sinällään. Meidän lasten nimet on niin kauniita, että ei mikään ihme, että joku muukin on ihastunut, heh ;D Juup.

Kerttukasperin kanssa olen minäkin tuolla yahoossa. Siellä vaan on niin hiljaista ja ne jutut on olleet nyt niin omanapaisia kuulumisia, että mieluumin roikun täällä. Mieluumin tykkäisin tuollaisesta suljetusta listasta kyllä.

Kakkonen jatkaa äidintappoviikkoja. Nyt sille ei kelvannut edes ruoka. Heitin sitten lautasellisen ruokaa koiralle. Sillä on ainaskin hyvä päivä. Kersa olkoon nälässä.

KERUTUS: ikävän kuulosta tuo teidän syömistaistelu. Vauvalla on ihan jotenkin rytmi nurinniskoin :( Jos se siitä sitten lähtee kun tauti todella on pois ja lääkkeet pois kropasta?

Vauvalle kelpasi äsken puolikas purkillinen lihasosetta. JEE! PIenestä on ilot nyhdettävä.

KYSYMYS tietäville kela-asiantuntijoille. Jos on äitiyslomalla, voiko yli 3-v saada kelan tukea? Vai saako sitä vasta kun tuon nuoremman hoitovapaakausi alkaa? En noin pikaiseen vilkaisemalla löytänyt kelan sivuilta. Pitää ehkä keskittyneemmin lukaista ne jossain vaiheessa. Mutta jos joku viisas täällä tietäisi?

Jamssa

Vierailija
14/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tietenkin olen vanhempainlomalla (en äitiyslomalla). Että pilkkua viilataan tässä.

Vierailija
15/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana tietty (hiukan kateudenvihertävät) IIISOT onnittelut VÄPÄlle ja JUSTIINAlle. Minulla piinaviikko menossa, mutta tiedän jo 99rossasesti ettei napannut ;( Vaan eipä meillä siis tämä kädestäpitely olekaan vissiin sikiämistä varten, vaan väliäkö tuolla - pääasia että kansa viihtyy =))

Kassellaan millon huolivat käymään klinikan pakkasella... toivottavasti ennen ekaa eläkettä (joka ei sekää o kaukana..)

Tausta" vakoilusta" sen verran että mulle henkkoht on just ja ihan sama jos joku tumputtaa tämän nokikolarin juttujen tahtiin. Antaa mennä vaan.

Taustailu noin ylipäätänsä on aivan ok - eihän kaikki kerkiä eikä sitte ehkä haluakaan tänne tulla avatumaan ja kertomaan omia elämäntarinoitaan. Mullakin kesti pirun monta kuukautta ennenkun " uskaltauduin" mukaan - enhän mä ole täällä kirjoitellut kun vasta vaivaiset... neljä(?) kuukautta.

KERUlle on aina pitänyt kertoa kuin kade oon ku sulla on noita hepoloita :) Hyvin ymmärrän että juokset riemurundia koneja ootellessas:))

Ulkona on niin hieno ilma että jopa minä tunnen synnintuntoa ku istun sisällä.. Pelastusta PUM ja pihalle..

nallu ja möyrisaleksi

Vierailija
16/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinkutale :( Minen oo saanu edes yökkärihousuja pois jalasta, saati että olisin tuon kakkosen keralla ulos nenääni näyttänyt. Jaakon sain vaunuloissa laitettua pihalle, vaan siinäpä se sitten.

Huutonetissäkin onnistuin mokaamaan tosi pahasti (en myynyt kakkosta, vaikka luulittekin :p) huusin tuotetta ja siinä olikin nouto pikkakunnalta, ei siis postitusta! Voi, kakka <---------päivän teema siis ;) Millä kerpeleen ilvellä mie nyt sen tavaran tuolta Hyvinkäältä? Taidan lähteä kattomaan, että oiskohan siellä vaihtopäitä huudettavana...jos vähän tuoreemman ja viksumman pään sais :)

Paljokohan siellä maksettas loppuunajetusta, viimesen myyntipäivän ohittaneesta ja patalaiskasta äidistä?

eria

Vierailija
17/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hetki taas täällä...

SISARUKSISTA: Mulla on kaksi veljeä: kaksoisveli ja pari vuotta vanhempi. Muistan lapsuudesta, että tosi paljon me keskenämme tapeltiin, mutta en muista että päälimmäisenä olisi ollut kateuden tunne. Ennemminkin ne tappelut oli sitä, että jompi kumpi veljistä vei just sen lelun tai lehden, jota olisi halunnut katsella, tai vaihtoi kanavaa, kun olisin halunnut katsoa lastenohjelmia tms. Joskus vähän vanhempana, siis kouluikäisenä olin tosi iloinen, että mulla oli ISOveli. Silloinkin toki tapeltiin, mutta oltiin toistemme tukena ja turvana, jos sattui paha hetki (vaikka naapurin lapsi kiusasi tms.). Eli itse en kyllä tuota kateutta muista, enkä kyllä muista vihanneeni veljiäni, vaikka varsinkin isoveli välillä oli varsinainen kiusankappale. Nyt aikuisena meillä on ihan hyvät ja asialliset välit, mutta emme ole kovin aktiivisesti yhteydessä. Toinen asuu toisella puolella maapalloa ja on lapseton, eli aika eri maailmoissa elelemme. Toisella on kyllä lapsia, mutta arki vie meitä molempia mukanaan.

Nyt jumppaamaan :).

Vierailija
18/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pikkuveli ja pikkusisko. siskoo inhosin jossain vaiheessa (vaikka rakastin samalla) tää vaihe on mennyt ohi,ehkä syynä siihen se,että meillä melkeen 11.v ikäeroa :) mulla ja veljellä vähän yli 5.v.

jotakin muuta piti vielä sanoo mut aivot lyö tyhjää :S

Vierailija
19/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kuulunu vähään aikaan??

Vierailija
20/83 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei munkaan mielestä sisaruus mitään ikävää ollut. Omituista ne tosiaan kirjoittelee. Siskon kanssa oli ainakin aina oma kaveri kotona jonka kanssa leikittiin ja tapeltiinkin tietenkin. Ollaan vieläkin kaikkien sisarusten kanssa hyvissä väleissä ja autamme toisiamme esim. muutoissa, lapsenhoidossa, sitten olen järkännyt kesätyöpaikkaa nuoremmalle sisarelle yms. Niin ja tietenkin soitellaan ja nähdään. Saas nähdä miten käy kun aikaa kuluu ja kaikki vakiintuvat että tuleeko sitten enää niin paljon pidettyä yhteyttä.