Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT keskellä viikkoa*^*

14.03.2007 |

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rypälepommien kanssa kanarialle ;D

Mukavaa matkaa teille!

Eria

Vierailija
42/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl parisen tuntia oltu jo hereillä, eli kyllä on valoisat aamut vaikuttaneet poitsun uniin.

Papunalle oikein hyvää matkaa kanarialle! Me lennämme manner-espanjan aurinkoon toukokuun alussa kahdeks viikoks. Vielä ei ole edes majoitusta hommattuna, kohta tulee kiirus!!!

SISARUUS ollut puheenaiheena. Minulla vajaa 2 v.nuorempi pikkuveli ja kovia ollaan oltu pienenä riitelemään, mut nyt aikuisena tosi hyvät välit. Asutaan eripuolilla suomea, mutta silti nähdään suht usein ja soitellaan viikottain. Minulla myös samanikäinen serkkulikka, joka on melkein siskoon verrattavissa, olemme aina asuneet ihan naapurissa jne.. Kyllä sisaruus on rikkaus ja haluan myös omille lapsille saman elinikäisen siteen tarjota.

Justiinalle suurensuuret onnittelut!

Nyt lapset vallan riehaantuu, täytyy mennä.

Hallas ja polvillaan seisova Luksu 0608

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on aamut aikaistuneet eli joskus ennen seitsemää yleensä tyttö ponkaisee pystyyn vaikka meneekin nukkumaan vasta yhdeksän jälkeen illalla. Se tietenkin tarkoittaa sitä että niitä päikkäreitä nukutaan hieman enemmän kuin ennen. Mutta ei valittamista tässä rytmissä kun päästään aamulla hyvin liikkeelle joka paikkaan :)

papuna: Joo niitä pusseja siis litran minigrip suljettavia on siellä ennen turvatarkastustakin tarjolla ollut jos unohtaa. Vauvan suljetut pakkaukset eli vaikka tuttelia tetrassa ja suljetut bona purkit on menneet ihan sellaisenaan siitä tarkastuksesta läpi eli ei ole tarvinnut avata tai maistaa. Mutta kaikkien hammastahnojen ja muiden rasvojen yms jotka jostain syystä haluaisi käsimatkatavaroissa kuljettaa pitää olla 100ml tai pienemmissä annoskoissa.

Harmi kun tänään on pilvistä mutta tästä pian sitten reippailemaan ulkosalle...

VAUVAN PITUUDESTA: Meidän neuvolatäti kommentoi että meidän 7kk neiti joka on noin 69 senttiä pitkä on lyhyt ikäisekseen. Että siinä nyt on ihmeltävää kun minä itse en ole kovin lyhyt. Painoa kuitenkin on 8,5 kiloa jo niin ei kyllä ainakaan ole ravinnosta puutetta ja senttejä tullut jopa 3 viime mittauksesta lähtien. Niin sitähän se varmaan miettii että hidastaako se liika äidinmaidon syönti sitä kasvua kun vauva ei vielä ole niin kiinnostunut niistä kiinteistä. Oli varmaan ties kuinka mones ihminen joka kyseli että koskas aion lopettaa imetyksen. Ihan kuin se nyt parantaisi asiaa hirveästi että alkaisi juomaan korviketta josta saa hieman vatsanväänteitä ainakin tällä hetkellä.

Pia ja neiti 7kk

Vierailija
44/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinkuin edellisestä viestistä kuulee niin mä en pidä meidän uudesta neuvolantädistä ihan yhtä paljoa kuin edellisestä. Tai oikeastaan mä en tykkää paljoa sellaisista ihmisistä jotka yrittää puuttuu mun asioihin ikävän tuntuisesti ;) Auktoriteettivastustus jäänyt päälle nuoruudesta. Heh...

Vierailija
45/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, aika kuluu kauhean nopeaa, justiin vasta tuli itse maha pystyssä tähän istumaan ja nyt jo jotkut tekee sen uudelleen!

Niin, meillä tilanne on se, että jos mitenkään psyyke kestää koitoksen jos toisenkin, vielä olisi edessä ivf, pakkaseen ei jäänyt enää yhtään alkiota, eli uusi punktio ja muu edessä. En ole ihan varma, jaksanko, ja jaksaako kroppa, muttamutta, kokoajan enemmän siihen suuntaan ollaan kallellaan, mitä enemmän aikaa kuluu.

Tietysti on epävarmaa, saadaanko lasta niistä hoidoista enää, koska tähän pojuunkin meni nelisen vuotta. Mutta ei suotta=)

Hassuista ja omituisista tavoista mainittakoon, että meillä tuo omituinen tapa lienee se, että harrastetaan hampurilaista=) Aina kun toinen makaa sohvalla tai sängyllä niin toinen hyppää päälle semmoisella kenguruloikalla, ja mitä hullumppaan asentoon, sitä parempi suoritus. Tätä tapahtuu noin 3 kertaa vuorokaudessa, ja tosiaan, ollaan yli 30vee...

Saa nauraa, onhan meillä halvat huvit ja pahinta tässä extreemissä on se, että oltiin anopin luona pari vuotta sitten yökylässä ja mies teki kenguruloikan petiin ja liukastui ja ranne murtui=) Oli kiva huutaa anoppi apuun pukemaan kalsareillaan lattialla istuvaa miestä, silloin nauroin niin että pissat oli housuissa.

No, poika konttailee ja ei vielä istu itsekseen kuin puolisen minsaa=)

" Hauskaa" että myös meidän poju on aikaistanut aamujaan, nyt heräilee puoli seitsemältä, tosin nukahtaa uusiksi kun ottaa heti viereen tuonne meidän sänkyyn ja hyräilee nukkumattia korvaan=)

Kaikille pipeille lapsille ja vanhemmille toipumista!

Muistan kun mietin pääni puhki ja podin huonoa omaatuntoa kun neuvolassa moitittiin etten pysty imettämään ja silloin aattelin että kaikki tulevat sairaudet ja muut johtuu siitä, mutta voin huokaisten todeta että ei ainakaan meillä pitänyt paikkaansa, se etten voinut imettää, ja maitoa ei tullut.

Poika on nukkunut koko pikkuikänsä yöt ja mitään sairasteluja ei ole ollut, onneksi.

Hyvää ja aurinkoista päivää ja vinkkinä kerrottakoon että meidän poika kun ei tykkää syödä hedelmäsoseita, niin semperillä on sellainen joku riisivälipalajuttu , joka sisältää pieniä pehmeitä kikkaroita, se upposi, ekat kikkarat sai silmät suuriksi mutta kohta tottui ja kylmänä sekin,(vielä parempi jääkaappikylmänä) niinkuin meillä maitokin menee vain kylmänä.

No, nyt ulkoilemaan.

Lilli ja poikanen

Vierailija
46/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun ONNEA Väpä ja Justiina! (ja vinkkinä että mie en ole Väpä vaikka sanonkin aina välillä mie :)

Ja heti on pää tyhjä, mukamas piti olla enempikin kirjoteltavaa...

Oma napa sitten heti käsittelyyn, josko muu tulis myöhemmin. Meillä toisen pikkusen kanssa piti oikeen lääkäritätiä eilen käydä moikkaamassa. Nivuseen tulluy Calmette rokotusreaktio patti on nyt auennut ja alkanut märkiä. Hoito-ohjeita käytiin hakemassa, ja eihän se arvauskeskuslääkäri siihen mitään osannut, bakteeriviljelyn otti ja passitti lastenlääkärille. Sinne sitten maanantaina seuraavaksi suunta.

IKÄERO: 4 min on liian lyhyt ikäero ;) 4,5 v on sopivampi. Mutta näillä mennään :)

SISARUKSET: isosisko 3,4v eroa ja pikkuveli 6v nuorempi. Molempiin hyvät välit ja ollaan yhteyksissä viikottain.

Kerutukselle iso kiitos hyvistä nauruista. mieheni suku on savosta ja aina välillä tuntuu että ulkomaan kieliä haastavat... :)

Viimeeksi luettu KIRJA: Tuija Lehtisen Ruutukuningatar? (tai joku sinnepäin) Ja seuraava kirja taitaa olla heinäkussa ilmestyvä Harry Potterin viimeinen osa :) Eli kauheasti ei ole aikaa lukemiselle, mutta Harry Potterille kyllä löytyy aikaa vaikka pakolla :) Näinköhän aivosolut enää englannin kieltä suostuvat ymmärtämään..

Mutta nyt taas tilaa muille...Iloista ja aurinkoista päivää!

Babybel ja mukelot

Vierailija
47/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omituisista jutuista,en oikeen keksi mitään..samaa voi sanoa että jos joku vieras näkis mein juttuja niin pitäs kahjoina ;)

meil tytöt aika huumorityttöjä pikkasesta asti ;D

ite tykkään trance musasta niin pienest asti totuttanu likkoja..tänäänkin tanssittelin iidaa hyvän musan tahdissa ja tykkää kovasti :)

jaahas jatkaa tanssimista...

geetä:millasesta musiikista ite tykkäät?

Vierailija
48/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LILLIlle isot tsempitykset tuleviin koitoksiin. Jos siis päätätte lähteä uusiin lääkityksiin. Meillä tehtiin päätös, että jos ei passeilla tai sitte ihmeluomuna lähde alkuun niin uusia hoitoja ei aloiteta. On ne vaan minusta niiiiin.....

Kaikille reisuun lähtijöille bon voyage ;] Nauttikaahan oikein kunnolla.

Välissä napaa: Aleksi tekee toista alahammasta ja känisee ja ikkustaa ja moukuu pitkin päivää. Vaan ku isänsä tulee töistä, ni ollaan ihan isän enkulia ja hymypoikaa, kerp... Äidille on vissiin kivampi kiukutella?

Musagallup: Eläkeläiset, Rammstain, Korn (yms hiukan skrodempi musakki), lisäksi sitte mieluusti kaikki " kasarihömppä" (Depeche Mode, Bowie) ku sille tuulelle sattuu ;p. Klassista kuuntelen mieluusti välistä myös. Jaa nii: lastenlaulut ;))) Että sitte ihan tämmönen normaali nelikymppisen reliikin paketti ;)

Pumpulille piti tuosta " mitä teet ku ottaa pattiin" -aiheesta ajat sitten laittaa: ookkos kokeillut kuunnella Ismo Alanko Säätiön V...tutuslaulua??? Ei siis lasten korville, mutta minulla suupielet vaan nousee joka kerta :) " ..älä tyrkytä minulle terapiaa, kaada lisää paskaa mun niskaan..."

...lähtee täältä taas viisastelemasta...

nallu

Vierailija
49/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVOISTA JA IKÄEROISTA. Onnea raskautuneille! Minä käyn täällä niin harvakseltaan, että ei hajuakaan kuka on minkäkin nimimerkin takana, mutta netissähän täällä ollaan. Vauvat ovat ihania! Minulle tuli esikoisen jälkeen heti vauvakuume, ja sen takia ikäero on ykkösen ja kakkosen välillä 1,5 vuotta. Kakkosen ja kolmosen välillä on sitten jo 5 vuotta ikäeroa, mutta olihan siinä yksi keskenmenokin välissä, joten 4 vuotta olisi muuten ollut. Olisin tehnyt kolmosen kyllä muuten heti joukon jatkeeksi, mutta halusin saattaa opintoni loppuun, joten ikäeroa on sen takia niinkin paljon.

SISARUKSET. Minulla on kaksi nuorempaa veljeä ja miehellänikin paljon sisaruksia, joten serkkuja lapsillamme piisaa. Taas on kesällä kolme serkusta tulossa lisää. Minusta sisarusuhteet ovat aivan ykkösjuttu lapsille, ja serkut ovat vähän kuin toiset sisarukset lisää. Minäkin olen lapsena matkustanut ja leikkinyt paljon serkkujen kanssa, ja mukavaa on ollut! Minä olen aikuistuttua lähentynyt veljieni kanssa, ja pidämme yhteyttä nyt enempi kun kaikilla tuota perhettä alkaa olla. Kyllä perheenjäsenten pitää aina pitää toistensa puolta, perhettä ei jätetä vaikka mikä olisi!

LASTEN KIELEN KEHITYS. Lapsen kielioppi tapahtuu kolmessa vaiheessa, ensin täysin matkitaan muita, sitten kehitellään oma kielioppi jäljitellen aika loogisesti oikean kielen kielioppia ja sen jälkeen omaksutaan äidinkieli ja sen oikea kielioppi. Tämä on ihan normaali kaava ja sen voi havaita kaikilla lapsilla kielen kehittyessä. Ei lasta tarvitse korjata jos hän puhuu ikään kuin väärin, kyllä se oikea muoto tulee kaikilla aikanaan. Lapsen kielen kehityksestä on olemassa tosi paljon mielenkiintoista tutkimusta, jos kiinnostaa. Itse olen opintojeni ohessa (olen äidinkielen opettaja) jotain lukenut, ja vähän on päähänkin jäänyt. Meilläkin on puhuttu " kirveksestä" (kirves), " minä tehen" (tehdä) ym. Nuokin muodot on lapsi muodostanut hienosti muiden sanojen mukaan, vaikka kyseissä tapauksessa se onkin sitten ollut väärä muoto. Sori tämä opetus, mutta nää kielijutut on vaan niin kiinnostavia! Pistäkääpä ylös nuo lapsen omat kieliopit, ne muuten unohtuvat.

Hellurei!

Pikkuodessa ja Typykkä 7kk

Vierailija
50/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaiks mikä pino!!! Olen ehtinyt vain silmäillä joten suokaa anteeksi kommentoimattomuuteni (onks toi sana?) useimpiin aiheisiin.

Onnea raskautuneille Justiinalle ja Väpälle!! Mulla on krooninen vauvakuume mutta jos neljännen tekis pitäis olla isompi asunto, aupair, enemmän rahaa ja muutama varapäre lisää... mutta vauvat on niin iiihania!!!

Sisaruksista: ei ole yhtään, mutsi ja faija pykäs muakin kymmenen vuotta. Siksi on ihanaa että me ollaan saatu kolme. Saavatpahan sitten isoina terapoida keskenään lapsuudenkodin tapahtumia =)

Musagallup: Norah Jones, lastenlauluja, kasari-ysärimusaa kuten Totoa ja muutakin syntikkapoppia, gospelia sekä tulee vielä mieleen kantrijyri-osastolta Shania Twain. Klassista laitan silloin tällöin lasten kanssa autossa matkustaessa. Kuten esikoinen sanoi -äiti tästä tulee niin ylevä olo! Totta joo.

Omituiset tavat: tehdään voltteja (esikoinen) ja kuperkeikkoja (kuopus) jumppamatolla ja lopuksi äippä hikoilee vatsalihaksia. Ja vauva nauraa meille kaikille turvaistuimessa keinuen. Omituistako, enpä tiedä.

Elisalla ompi silmätulehdus ja räkää riittää muutenkin. Ei ole mennyt korviin, käytiin eilen näyttäytymässä Pikkujätissä.

Voimia ja tervehtymistä kaikille pikku sairastajille ja isommillekin. Valo lisääntyy ja kohta on ihan oikea kevät. Ihanata.

Vielä lopuksi jos vaikka päivää piristäisi tämä meitin LASTEN SUUSTA -tapaus. Oltiin lasten kanssa toissapäivänä raitilla kävelyllä ja tuli vastaan tiibetinspanieli jolla oli päällään jonkinmoiset kuraliivit (olettaisin). Kaksivuotias hypähti rattaissa ja huusi -kato äiti, tolla koilalla on LINTALIIVIT!!! Vähänkö nauratti ku puskin rattaita ylämäessä. Meillä on nää rintaliivit ollu pinnalla nyt ja pohditaan usein keillä ne ovat ja keillä ei.

Mut nyt palstatilaa muille. Päivänjatkoja toivottaa,

Tuuli ja Elisa 2308

Vierailija
51/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likipitäen kahdeksan tuntia oltu jo jalkeilla ja odotan iltaa kuin kuuta nousevaa,pääsee nukkumaan/kukkumaan. Leevi ón heräillyt taas viikon verran tunnin välein yöllä ja rauhoittuu vain rinnalle...argh!

Silmät ristissä , umputunnelissa, täällä sitten mennään. Mikähän nyt on...Mahtaakohan olla liikkumisesta,hampaista, allergiasta...kenpä tietäis sen...

Kaikille matkaan lähtijöille: Täällä olisi melko kyvyt naisihminen,joka mahtuu laukkuun kuin laukkuun,kun oikein sovitellaan...

Justiinalle onnittelut ihanista uutisista! Kateuden vihertämä väri kasvoillani ei kyllä oikein pue minua,mutta minkäs teet:D

MusiikkiG: Melkein kaikki menee paitsi tekno (ei olisi minusta reivaajaksi ei).Lemppareita on Dire Straits, Gunnarit,Genesis, Neljä Ruusua, Eric Clapton, Robbie Williams...Kasari painotteista näin täti-ihmisen makuun...Jaa no, Pink on aika magee. Minulla on lähes aina jotain musiikkia tuutista tulossa.

Leevin kiinteiden syöminen on kyllä melkoista tahkoamista...Vain maissisose kelpaa ja sitäkin menee pieni,mutta vaatimaton satsi. Tällä menolla meillä on pääruokana tissimaito vielä ensi jouluna:( Miksi ihmeessä nää meijän pojjaat on niin tissin perrään...Isäänsä asia vain naurattaa,saakeli!

Jaaha sitten lähden tsekkaamaan pinoa uudelleen läpi.Palaan ainakin taustailemaan sun tuhannen kertaa tänään (kotityöt on nääääääs,nääääääs tehty:))

Opemamma ja pulleropyllerö Leevi 2808

Vierailija
52/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona - mutta täällä sitä vaan koneella ihmetellään. Enni nukkuu jo kolmatta tuntia vaunuissa - kohta varmaan heräilee soseelle. Esikoisella on pkpäivä. Ihanaa hermolepoa! Eilen oli ihan hirviöäiti olo, kun pinna oli niin kireellä, että soi, tuon esikoisen kanssa!

Palstataukoa olen taas pakosta pitänyt ¿ ja melkoisen ulkona jutuistanne. Sen verran olen pinoa vilkuillut että on paikallaan onnitella Väpää ja Justiinaa raskautumisen johdosta!!! Täälläkin kytee pienen pieni kuumeen poikanen ¿ josko meillekin vielä tulisi joskus pienen pieni nyytti¿

Ei kuitenkaan ihan lähitulevaisuudessa, koska eilen sain kuulla saavani jatkoa työpaikassani muutaman vuoden elikkäs elokuulla lähtee tämä mammma nyt sitten taas töihin¿iloinen olen, että jatkaa saan, mutta toisaalta haikeus valtaa mielen. Tuo pikkuinenkin aloittaa sitten päiväkotitaipaleensa ja vauva-ajat ovat sitten ohi¿tätä eilen miehelleni itkin ja oli ihan ihmeissään. Eikö sitä pitäisi hyppiä riemusta, kun sain sen mitä halusinkin eli jatkaa töissäni (olen siis määräaikainen)¿äidin mieli nyt vaan on sellainen¿haikeus iskee, kun vauvat kasvaa¿

TEIPPI: meilläkin ¿pieni¿ puolivuotias: mitat viime viikolta 64 cm ja 7930 g. Pituuskäyrä meni edelleen alaspäin, painokäyrä oli alkanut nousta notkahduksen jälkeen. Terkkari ei ollut huolissaan, näin usein käy, kun täysimettää tuonne kuuden kk:n ikään. Meillä oli vielä sairastelut alla ennen noiden mittojen ottoa, jolloin syöminen oli ollut vähäisempää kuin normaalisti. Seuraavat mitat on sitten vasta kahdeksan kk:n iässä. Ollaan kyllä lyhyenläntää sakkia koko perhe¿

Kiinteiden maistelut aloitettiin noin viiden kk:n tienoilla, mutta maistelua se tosiaan olikin: vain lusikallinen pari päivässä¿ Nyt menee neljä kiinteää ateriaa päivässä vaihtelevalla menestyksellä. Suurin määrä, joka on kerralla mennyt, on puoli purkillista lihasosetta: kasvisbroileri on suosikkia, koska siinä on perunaa ja porkkanaa. Meidän tyttö se tykkää! Hedelmä- tai marjasoseet eivät oikein uppoa. Maissi on toinen suosikki. Tutteliin olen yrittänyt totuttaa ja juokin sitä jo ihan hyvin alkuun verrattuna, jolloin sylki kaiken pois. Nokkamuki meillä käytössä, kun ei pulloa oikein huoli. Eihän noita korvikkeita tarvitsisi ollenkaan antaa, mutta rintapumpulla en saa juurikaan mitään irtoamaan ja olisi kyllä joskus kiva päästä hiukan irrottautumaan ja vaikka ilman lapsia kaupungille. Vielä en ole uskaltanut pidemmäksi aikaa lähteä, kun on tuo maito ollut tissin varassa.

Yösyömingit jatkuvat vaan ¿ onneksi mies pitää lomaa kuun lopussa, jolloin meilläkin maitobaari sulkeutuu sitten öiksi viimeistään. Itse tuo ei näytä yösyömistä tajuavan lopettaa.

Liikkumiset: meilläkin pyöritään lattialla väkkäränä navan ympäri ja kovasti jalkoja sätkytellään, mutta senttiäkään ei ryömitä eteenpäin. Taaksepäin peruutellaan jonkin verran. Uusi hassu juttu on, että Enni on keksinyt kieriä meidän isossa sängyssä: kääntyy vatsalleen ja taas ¿kupsahtaa¿ selälleen ja taas kääntyy vatsalleen jne. Tämä saa aikaan pienen naurun kiherryksen. Lattialla ei tätä halua harrastaa ja ymmärtäähän sen kun tuo on niin kova¿pää on muutaman kerran kopsahtanut ja itku tullut. Viime yönä heräsin jossain vaiheessa ähinään ja Ennihän se vatsamakuulla nosteli pyllyä ylös! Hassua, esikoisella eivät unet näistä liikkumisharjoituksista häiriintyneet¿niin ne ovat erilaisia nämä lapsoset¿

Meillä istutaan jo syöttötuolissa napakasti, mutta lattialla mennään nurin. Kova taputus ja läpsytysvaihe on menosssa: syöttötuolissa istuen on huippukivaa taputtaa kädellä pöydän pintaa ja sama lattialla mahallaan ollessa!

SISARUKSISTA on keskusteltu: mulla on isosisko (1v2kk ikäeroa) ja muistan kyllä, että leikitty on paljon yhdessä ja tapeltukin on ;-) mutta en kyllä koskaan ole siskoani vihannut. Kateutta tietysti on ollut esim. jostain leluista, mutta lapsillahan aina on. Voihan sitä olla kateellinen myös kaverille. Nykyään pidämme suht tiuhaan yhteyttä ja koen hänet edelleen läheiseksi, vaikka välillä tuntuu, että useammin voisi nähdä. Kyllä sisaruksista on kuitenkin niin paljon iloa, että tyytyväinen olen, että omillakin lapsillani on sisarus.

emali

Vierailija
53/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan ollut jonkunasteinen alkukevät masennus kun en ole edes eloisten pinoa käynyt lukemassa. Mutta tänään, tänään se päivä koitti.Meidän tytölle kuuluupi hyvää. Kiinteistä syödään jo lähes joka aterialla, hiukka nirsohan tuo on niinkuin äitinsäkin. Istuu jo aikas hyvin, mutta vieläkin kellahtelee. Ryömii ympyrää ja taaksepäin. Täällä se pakittelee pitkin lattioita pitkiä matkoja ja kiljehtelee iloisesti ja välillä vähemmän iloisesti. Heräämään on alkanut joka aamu puoli seitsemältä ja tänään jo ennen kuutta...ja mä olen niin aamu-uninen ja rakastan pitkään nukkumista. Oikeen joudun tsemppaamaan´, että saan kömmittyä ylös. Eilen aamulla heräsin siihen kun tyttö touhusi pinnasängyssä tyytyväisenä itkuhälytin kädessä. Ihanaa kun on kevät ja täällä ruattissa on jo tosi lämmin 14 astetta ollut jo pari päivää ja terassilla olen paistatellut päivää onnellisena.

Onnea justiinalle ja väpälle!

Erialle hiukka apuja niistä tikeistä. Sulavat tikit sulaa kahdessa viikossa, joskus jää langanpätkä törröttämään ja sen voi vaan nyppästä sormin pois, lähtee ihan kivutta, ei siis hirmuista repimistä;). Joskus laparoskopia haavat vaan liimataan kiinni, koska ovat niin lyhkäiset ja silloinhan ei mitään tikkejä ole, mutta taitaa se edelleen olla yleisempää, että yksi tai kaksi sulavaa pistetään.

Ja Nallukkako se Kelaa parjasi. Mulla oli sama tilanne pari vuotta sitten ja jos on valmistunut, kuten minä 1.6 sinä vuonna ja sitten tietysti menin töihin ja tienasin rahaa. Minä lähetin siis kaikki palkkakuitit siitä 1.6 lähtien kelaan ja ne laskee siitä ilm. erotuksen mitä on alkuvuonna tienannut ja kaikki oli sen jälk. ok. enkä joutunut maksamaan mitään takaisin. Olin tienannut n. 12 000 euroa valm. jälk.

Ai että kun pisti itseäkin mietityttämään tuo lisääntyminen taas kun noita vauva uutisia on tullut. En tiedä vaan uskaltaako vielä.

Sisaruksista: Mulla veli vuoden vanhempi ja sisko 8 vuotta nuorempi. Siskon kanssa tosi hyvät välit ollut aina, veljen kanssa ei. Ei juuri välitetä toisistamme niin karulta kuin se voikin kuulostaa.

Nyt lähden ulkoilemaan on niiin ihana ilma. Morjens!

Tähtinova ja tyttö 6,5kk

Vierailija
54/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖMMELILLE: Kun valittelit sitä kelan juttua niin mulla tämmöset kommentit: Ihan ensiksi täytyy hiukan korjata tuota PUMPULIN tekstiä (mikäli tajusin oikein) tosta KELAN jutusta. Eli jos opinnot lopettaa vaikka huhtikuussa, niin loppuvuoden tulot eivät vaikuta jo maksettuihin tukiin, mikäli sinulla on tilinauhat mistä maksupäivä näkyy.Eli pystyt todistamaan sen että oot saanut rahat opintojen ulkopuolella. Eli silloin kun ei opiskele, niin saa tienata just niin paljon ku haluaa. Mutta KELA perii siksi takaisin opparin, koska heillä näkyy vain vuositulot. Niin ja ymmärsin tosta sun tekstistä, että olet kokonaan lopettanut opintosi. Silloin tää menee näin, mutta jos olit sillon 2005 vain kesälomalla koulusta, niin sit se menee erillä lailla. Muuten mäkin joudun makseleen takaisin vuoden 2005 opintotukea, koska sain edellisestä työpaikastani lopputilin 15.9 ja opintoni alkoi 1.9, joten se lopputili katsotaan mulle tuloksi opintojeni ajalta. Eli maksupäivä ratkaise4e. Aijon kyllä valittaa ihan huvikseen vaikka jo tiiänkin ettei se mitään auta.

Sitten PEEVELILLE: En huomannut, et kukaan olis vastannut sun ihmettelyyn, joten minä vastaan. Väpä on yks tämän palstan aktiivikirjoittaja väärällä nickyllä. (by the way, mäkin hoksasin silloin heti et kuka oli kyseessä, lähinnä siks, ku pari päivää sitä ennen mietin, e huhuilen kyllä " Väpää" seukun kerran ku tänne ehdin)

Gallupit:

KIRJA: Luen kyllä tosi paljon kirjoja, mutta nyt opiskelun aikana jäänyt vähemmälle. Viimeisin kirja oli Jane Greenin Anoppiahdistus. Eli olen suuri hömppäkirjojen ystävä, vaikkakin tykkään kyllä elämänkerroista yms. juttuistakin.

LEHTI: Meille tulee kalajokilaakso, keskipohjanmaa, tän kaupungin paikallislehti, Kodin kuvalehti, Vauva-lehti ja miehelle Hifi, tai onko se nykyään se mikrobitti sitten. Joskus tilaan pätkiä seiskaa tai katsoa.

LIIKKUMINEN: tää ei tainnut olla galluppi, mutta paljon on puhuttu. Meillä Saku oppi ihan yhtäkkiä ryömimään (ja pääsee tosi kovaa) ja harjoittelee konttausta. Konttaus asentoon pääsee, muttei osaa siitä liikkua. Koiran vesi-ja ruokakupit on tooooosi mielenkiintoisia.

Olikohan muita.. käyn tarkistamassa ja palaan asian tiimoilta.

Ai niin!!!! Siitä TÄRINÄSTÄHÄN mun piti kertoa. Eli lääkärille ollaan vasta menossa, keskiviikkona on lääkäriaika, mutta kovasti rauhoitteli, ettei varmaan mitään vakaava, mutta lkatsovat siellä sitten. Noh, nyt ku mä oon oikein kameran kans kytännyt tärinäkohtauksia, niin näin mutu tuntumalla voisin sanoa, että ne on vähentyneet aika roimasti.

Ikarus ja lattialla kiljuva Saku.

p.s: Pikaisia paranemisia kaikille sairastaville, niin ja TOSI ISO ONNITTELUHALI MYÖS JUSTIINALLE!! IHKU-IHANIA UUTISIA!!!

Vierailija
55/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias esikoiseni saa mut oikeasti kohta hermoraunioksi. On ollut NIIN huono päivä meillä, etten muista milloin viimeksi. Olen tämän ja huomisen päivän lähes kokonaan yksin noiden lasten kanssa, kun miehellä on ties mitä kissanristiäisiä. Just nyt lähtisi tosi halvalla yksi pellavapää. Elo olisi kyllä niin auvoisen ihanaa tuon yhden suloisen vauvan kanssa.

MUSAGALLUP: Olen kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta kotona meillä kuunnellaan lähinnä rockia ja metallia. Just nyt kotona soi Apulanta (ollaan menossa niiden konserttiinkin kuukauden päästä), lenkkeilymusana Iron Maiden, autossa kuuntelen radio Rockia ja Metallican konserttiliput roikkuu jääkaapin ovessa. Pidän hirmuisesti myös Apocalypticasta (uutta levyä odotellessa) ja Nightwishikin on hyvä. Mutta minuun kyllä menee myös klassinen ja pop myös. Teknoa en kuuntele. Musiikkia mä kuuntelen TOSI paljon. Konserteissa käydään aina kun ehditään ja saadaan liput hankittua.

Jotain muutakin mun piti kommentoida, mutten muista. Myöhemmin taas lisää.

Vierailija
56/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPUNA: Mies oli järkänny mulle vähän taskurahaa ja laitto mut taksiin ja siitä ostoksile kamppiin.Ehdoton sääntö oli että VAIN itelle sai ostaa. Iltapäivällä oli sit kasvohoitoa ja jalkahoitoa ja illaks mentiin Galaxylle jossa sviitti oli varattu. Siellä sit ilta jatkuin hyvän ruuan merkeissä jne...

VÄPÄSTÄ: Joo, mun oli sit pakko illalal vielä ennen koneen sammuttamista käydä ettimässä se Väpän viesti ja valkeni se mullekin.. Kohta taas joku meistä tekee vessasynnytyksiä ;o)

Nyt kahville et piristyis kun ukkeli nukkuu taas nykysin levottomasti ja päiväunet on 30 min mittaisia |-)

Eria, sain sun viestin :)

Vierailija
57/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimpäs hakee deskari huuhdetta käsille,ettei tarhasta pöpöt tarttuis iidukkaan. aika kätsää.

musasta sen vertaan että mäkin kuuntelen laidasta laitaan mutta pää musiikkina trance jne..

ai niin mun piti siitä sanoa ku mun ukko ei tajuu tämmösii palstoi niin joskus sanoin jotakin niin se heitti että: jaa,nyt tarttee avaa kone ja ottaa koodit opemammalle :D

vähän nauratti ;D

sufeen keittoon poistuu hän..

Vierailija
58/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppi vastaus ja muutakin

MUSAG: Osmos cosmos, Eläkeläiset, Iron Maiden, Nightwish, Tarot, (kuulemma tosi fani hankii kaksoset ko Hietalan Marcollakin on...). Kaikki muukin uppoaa, suosikkiradioasemat Rock Ja Suomipop.

Ja sitten Purnausta aiheesta LIBEROKERHO. Kuuluukos joku mammoista tuohon kerhoon? Mie oon hurahtanu kaiken maaliman keräilyihin ja vaippamerkkejäkin saksinut tulevia hienoja keräyksiä odotellessa. Ei vaan mitään keräystä kuulunut vaikka aikaa kului kuukausi tolkulla. Ja asiakas palvelusta aikanaan kysyin niin 8,5 kuisena tulee eka keräys. Vaan nytpä tuleekin hieno kerhouudistus! Eli 6 kuisena saapi ekan lahjan kerhosta (ei lähetetä takautuvasti) ja nyt sitten se 8,5 kuisten juttu jääpi väliin. Ekaa keräystä siis saapi odotella toukokuulle jolloin uudet hienot sähköiset kerhosivut aukeavat...Vaihtasin vaippamerkkiä jos ei ois jo pakosta siirrytty Pamperssiin :)

Pitipäs päästä purkautumaan, kiitos teille :)

Mutta ny mie lähen pakkaamaan, kun taas ois reissu tampesterin suuntaan viikonlopuksi. Pitää mennä kattomaan onko vessassa keittiön kaakelit ja toisin päin jne, eli tupatarkastusta tekemään kohta valmistuvaan kotiin.

Babybel + mukelot

Vierailija
59/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla susta Tähtinova pitkätä aikaa! Missäs luuraa Tammikukka?

PEPPER: Pääsetkö seuraavaan tapaamiseen? Ja voimia tuleviin päiviin yh:na! Kun mulla käy joku meidän perheen 6 uroksesta joku ottaan päähän, laadin mielessäni ilmoitusta paikallislehteen " Annetaan hyvään kotiin aivoton mies/ jästipää poika / kuoppia pihaan kaivava koira" . Huutonetissä ne noista tuskin mitään tarjoavat.

IKARUS: Kaivelin muistilokeroita, jotka tosin ov täynnä pölyä ja katkenneita piuhoja, mutta olisiko tohon vuosituloasiaan tullutkin joku uudistus tullut vuosien saatossa, koska systeemi oikeesti on äässistä. Minä olen kuitenkin valmistunut jo viime vuosituhannen puolella. Enkä kyllä pidä mahdottomana ajatusta, että muistan päin persusta.

PIKKUODESSA: Lasten kielen oppiminen on kyllä kiehtovaa, minäkin olen kielifriikki paitsi ammattini niin myös harrastusteni osalta. Laitan meidän poikien juttuja ylös. Olen kyllä saanut ohjeeksi puheterapeutilta, että kun meidän esikoinen esim. tällä hetkellä käyttää aina ulkonaSSA-ilmaisua, niin sitten perään vain sanotaan, että joo, käytiin aamupäivällä ulkona ja annetaan samalla se malli.

MUSAG: Lähes kaikkiruokainen, poppia, klassista, kotimaista ja ulkolaista, vanhaa, uutta...Oikeestaan kaikki muu paitsi ei räppi ja örinähevi. Niin ja sitten on joka keväinen musiikki-into nimittäin EUROVIISUT =) Ihania ja kamalia yhtaikaa. Ekä ole enää kauan kun päästään paikanpäälle joraamaan eurohumpan tahtiin. Onko muita viisufriikkejä? Tämä on sellainen lapsuudesta lähtenyt juttu, ekoja euroviisumuistoja on, kun luokkaretkellä laulettiin bussissa Sata salamaa, mutta jo joitakin aiempia viisuja on painunut mieleen.

PAPUNAlle iiiiihanaa matkaa!

LILLIN ja miehen hampurilainen pitsi nauruksi täällä =)

Terzuin Pumpuli

Vierailija
60/83 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukko sukulaisia oli kokoontunut odotushuoneeseen sairaalassa,

>> jossa heidän vakavasti sairastunut omaisensa oli hoidettavana.

>> Viimein lääkäri saapui uupuneen näköisenä: " Valitettavasti minulla on

>> huonoja uutisia. Ainoa toivo sukulaisellenne on aivojen siirto. Se on

>> uusi kokeellinen toimenpide, melkoisen riskialtis ja lisäksi joudutte

>> maksamaan aivosiirrännäisen itse. Kotvan kuluttua joku kysyi:

>> " Kuinkahan kalliita aivot ovat?" Lääkäri vastasi välittömästi:

>> " Miehen aivot 50 000 ja naisen aivot 2 000."

>>

>> Vastauksen kuullessaan miehet yrittivät olla hymyilemättä ja

>> välttivät katsomasta naisia silmiin. Joku ei voinut olla

>> virnistämättä. Eräs miehistä ei kyennyt hillitsemään uteliaisuuttaan,

>> vaan kysyi: " Miksi miehen aivot ovat niin paljon kalliimmat kuin

>> naisen?" Lääkäri hymyili hänen lapselliselle tietämättömyydelleen ja