Mies pelleilee. Todella omituisella tavalla.
Ollaan oltu yhdessä 2 vuotta ja tätä on jatkunut nyt vuoden.
Mies alkoi tehdä katoamis temppuja joiden aluksi luulin olevan vain sitä, että haluaa omaa tilaa. Muutimme yhteen ja yhtäkkiä aloin huomata, että en löydä häntä mistään. Hän ei vastaa huhuiluun. Lopulta pitkän etsinnän jälkeen löydän hänet jostain varastosta tai komerosta. Hän teennäisesti muka touhuaa siellä jotain, etsii tavaraa tms.
Kuitenkin puolen vuoden aikana hän alkanut tehdä tätä myös ulkona. Ekan kerran se kävi ku oltiin kävelyllä metsässä.
Yhtäkkiä tajusin puhuvani yksin eikä miestä näy missään. Hän ei vastaa puhelimeen.
Lopulta pitkän etsimisen jälkeen palasin kotiin ja mies istui olohuoneessa.
Hän antoi selitykseksi, että hän kadotti minut ja lähti väsyneenä kotiin.
Seuraava tapahtui kaupassa mies katosi kauppaan ja löysin hänet kotoa. Tällaisia on alkanut tapahtumaan aika-ajoin. Joka kerta mies selittää syyksi jotain todella epämääräistä ja vaikuttaa hieman huvittuneelta.
Kysyin suoraan, että nauttiiko hän katoamisista. Hän ei myöntänyt suoraa, mutta sanoi, että onhan tuo hieman huvittavaa jekkuilua.
Asia on alkanut häiritä minua. En myöskään tiedä mies tekee silloin, kun katoaa. Olen alkanut tulla jopa vainoharhaiseksi. Olen alkanut miettimään jopa päihdeongelmaa esimerkiksi alkoholismia tai jopa pettämistä.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vain miesten harrastus, vai tunteeko joku tällaisen naisen? Aika mielenkiintoista. Itse en ole tuollaiseen mieheen törmännyt, mutta en katsoisi kauaa. Muutama ex on yrittänyt manipuloida vai onko se sitä gaslightingia. Tai kontrolloida. Olen vähän ujo ja hiljainen ja ehkä he on kuvitelleet että olen helppo huijata ja käyttää hyväksi. Olen myös kiltti. Mutta jos huomaan että käytetään hyväksi, en sitä katsele. Tai en ole heti lähdössä, vaikka ehkä pitäisi. Mutta ilmaisen kyllä että tiedän mistä on kyse ja siitähän nämä ovat suuttuneet. Ja lopulta he lähtevät kun huomaavat että en taivu.
Naisia on myös, ehkä kolmasosa tai puolet miesten määrästä ja keinot saattavat hieman vaihdella sukupuolittain.
Jos sinua kiinnostaa niin Youtubessa on naisista, joilla on psykopatia, narsismi, asosiaalisuus tai epävakaus.
Jos se tekee tuota ihan selvinpäin, niin seuraava osoite miehellesi on kyllä psykiatriset tutkimukset!
Vierailija kirjoitti:
Jos se tekee tuota ihan selvinpäin, niin seuraava osoite miehellesi on kyllä psykiatriset tutkimukset!
Ei niistä ole mitään hyötyä kuin vasta sitten, jos oikeudessa selvitellään mielentilaa rikoksen jälkeen. Tuo on synnynnäistä ja pysyvää.
Kuuntelin tässä äskettäin kirjaa, jonka oli kirjoittanut ammattia harjoittava psykoterapeutti. Kun olin kuunnellut tunnin, totesin mielessäni tyypin olevan psykopaatti ja tunne vahvistui loppua myöten edelleen. Hänkin on arvostettu ammattilainen ja varmaan menee suurimpaan osaan ihmisiä täydestä. Siinä kuitenkin oli sellaisia juttuja, jotka näkee, kun osaa katsoa, mutta harva osaa, en minäkään ennen. Olin aiemmin kuunnellut hänen toisen kirjansa ja ihmetellyt vaan, että onpa jotenkin outo. Mutta siinä hän ei kertonut itsestään niin en saanut ihan selkoa tunteelleni.
Mulla tuli mieleen ex- poikaystävä vuosien takaa. Yks viikonloppu hän hövelisti lupasi käydä kaupassa ja reippaasti lähtikin. Seuraavan kerran kuulin hänestä parin viikon kuluttua, sain postikortin jostain hevonperseestä. Kortissa luki vain että ollaan Enskan kanssa kalassa. Tuosta on kulunu aikaa parikymmentä vuotta, joskus ajattelen hymyillen,vieläköhän he käyvät kalastelemassa 😂
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut missään miesporukassa tuollaista sekopäätä vastaan. Tai sit eivät vain uskalla tehdä niin. Jos se tekee sen vain puolisolle, on se vallankäyttöä tms. Kannattaa päästää eksymään ihan yksinään.
Kiitos nauruista! Haluaisin nähdä, kun Pera on taas piiloutunut komeroon ja kaverit porukalla ihmettelevät ja etsivät.
Kärsiikö miehesi adhd oireista, he kun saavat nautintoa toisten provosoimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Monta viestiä oon tänne jo laittanut. Tää on ollut parasta vertaistukea pitkään aikaan. Kiitos tästä ketjusta ja voimia kaikille jotka joutuivat harhaan.
Sama täällä, kiitos kovasti kaikille kirjoittajille. Viimeisin, onneksi lyhyeksi jäänyt suhteeni tällaisen miehen kanssa päättyi puoli vuotta sitten, ja olen tähän asti ollut täysin solmussa ja voinut henkisesti todella huonosti.
Tämä ketju on höllentänyt tuota solmua nyt vähän. Saanut ymmärtämään, että ehkä jotkut ihmiset oikeasti ovat häiriintyneitä ja pahantahtoisia, eikä saamani kohtelu välttämättä ole ollut ansaittua tai johtunut minusta itsestäni millään tavalla. Ja että se, mitä ikinä tuo häiriintynyt minusta muille puhuukaan, ei oikeasti määritä minua ihmisenä.
Voimia kaikille, jotka tälläkin hetkellä elävät noiden kaheleiden lähipiirissä!
Kun kumppani antaa jonkun ihan pellen selityksen, hän testaa tunnistatko manipuloinnin ja reagoiko.
Kaikille: kun aikuinen ihminen sanoo kadottaneensa sinut ja tulleensa väsyneenä kotiin niin pling pling pling. Hän olisi soittanut, jäänyt ovelle tms.
Manipuloinnin lisäksi keino jättää ostokset ap:n huoleksi ja maksettavaksi.
Oleellista on myös se, miksei ap heti soittanut miehelle vaan jatkoi ostoksia ja meni itsekin kotiin. Jokin hänen alitajunnassaan tiesi. Itselle on käynyt samoin. Jää tulematta ne reaktiot, jotka normaalissa tilanteessa terveen ihmisen kanssa tulisivat. Saalis jähmettyy.
Vierailija kirjoitti:
Kärsiikö miehesi adhd oireista, he kun saavat nautintoa toisten provosoimisesta.
Usein noilla on ADHD, mutta tarvitsee luonnevian lisäksi.
Mun yks eksä tosi kauan sitten jätti mut prismaan, 8km päähän keskustasta missä asuttiin, ilman hattuja tai hanskoja tai rahapussia tai puhelinta. Katosi vaan ja ajeli autolla kotiin. Minä palelin ulkona ja pummasin tarpeeksi rahaa bussiin. Se oli monenlaista erilaista väkivaltaa sisältäneen suhteen viattomia ensitemppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta viestiä oon tänne jo laittanut. Tää on ollut parasta vertaistukea pitkään aikaan. Kiitos tästä ketjusta ja voimia kaikille jotka joutuivat harhaan.
Sama täällä, kiitos kovasti kaikille kirjoittajille. Viimeisin, onneksi lyhyeksi jäänyt suhteeni tällaisen miehen kanssa päättyi puoli vuotta sitten, ja olen tähän asti ollut täysin solmussa ja voinut henkisesti todella huonosti.
Tämä ketju on höllentänyt tuota solmua nyt vähän. Saanut ymmärtämään, että ehkä jotkut ihmiset oikeasti ovat häiriintyneitä ja pahantahtoisia, eikä saamani kohtelu välttämättä ole ollut ansaittua tai johtunut minusta itsestäni millään tavalla. Ja että se, mitä ikinä tuo häiriintynyt minusta muille puhuukaan, ei oikeasti määritä minua ihmisenä.
Voimia kaikille, jotka tälläkin hetkellä elävät noiden kaheleiden lähipiirissä!
Voimia! Itse olen jo pidemmän matkan päässä. Katso Youtubesta niitä, missä nämä ihan itse kertovat oman päänsä sisällöstä, ei asiantuntijoiden. Esim HG Tudor ne asiasisältöiset, ei julkkisanalyysit.
Vierailija kirjoitti:
Mun yks eksä tosi kauan sitten jätti mut prismaan, 8km päähän keskustasta missä asuttiin, ilman hattuja tai hanskoja tai rahapussia tai puhelinta. Katosi vaan ja ajeli autolla kotiin. Minä palelin ulkona ja pummasin tarpeeksi rahaa bussiin. Se oli monenlaista erilaista väkivaltaa sisältäneen suhteen viattomia ensitemppuja.
Ei ole viaton temppu! Jatkossa lähdet varmaan jo tuosta.
Muistakaa, olette noille esineitä. Uhriutenne ei johdu mistään omasta syystänne.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaattieksä sanoi jotain siitä, miten naiset räjähtävät jostain pienestä, kun ovat viikon ensin hautoneet jotain muuta. Ajattelin, että ai jaa, että eipä ole tapana räjähdellä. Meni kuukausi tai kaksi niin aloin olla räjähtämispisteessä itsekin. Hän on härkkinyt minua niin monella eri tavalla ja etsinyt reaktioita. En räjähtänyt, lähdin. Hän ei saanut sitä tyydytystä, että olisi nähnyt minun riehuvan hänelle turhautuneena tai suuttuneena tai haavoittuneena ihmetellyt tai anellut.
Mun ex kyseli alussa koko ajan, että suutuinko/olenko vihainen hänelle/mökötänkö/olenko mustis? Hän hoki sitä yhtenään ja tilanteissa, joissa en voinut keksiä minkäänlaista syytä suuttua tai ärsyyntyä. Monta kertaa kysyin, että haluaisiko hän että olisin hänelle suuttunut?
Ajattelin, että ehkä hänellä on opittu kokemus siitä, että hänelle ollaan vihaisia ja hän raukka pelkää loukkaavansa minua.
Suhteen vakiinnuttua seurusteluksi alkoi sitten tuo härkkiminen ja ärsyttäminen sekä selvästi tarkoituksellinen pienten pettymysten tuottaminen sekä muiden naisten perään tuijottaminen kuola valuen, varmistaen että huomaan.
Näillähän on yleensä ihan validi trauma, joka aiheuttaa empatiaa ja yliymmärtämistä. He eivät kuitenkaan ole uhreja vaan eivät edes yritä parantua ja haluavat tehdä lisää uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet tuollaista?
Haluan rakastaa hänet ehjäksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ihana. Sun mies ansaitsee sinut todella!
Vierailija kirjoitti:
Näillähän on yleensä ihan validi trauma, joka aiheuttaa empatiaa ja yliymmärtämistä. He eivät kuitenkaan ole uhreja vaan eivät edes yritä parantua ja haluavat tehdä lisää uhreja.
Jonkinlaista traumaa on varmaan kummallakin osapuolella, miksi sitä muuten jäisi tuollaiseen suhteeseen. Minusta uhrit on enemmänkin empaattisia ja yliymmärtäjiä, kuin nämä eksyttäjä pellet, koska he eivät kyllä tunne mitään eivätkä pysty samaistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ihana. Sun mies ansaitsee sinut todella!
2x ironiaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on nämä ketkä laittaa päihteiden syyksi kaikki temput. Sehän kertoo päihdeongelmasta ja vastuuttomuudesta, sekä varmaan jostain muustakin.
Niinpä. Pitää lähteä silloin kun vielä näkee, että toinen toimii aivan järjenvastaisesti. Jos jatkaa suhdetta yrittäen ymmärtää, alkaa ajan myötä uskoa olevansa itse se joka on ihan pimpom ja psykopaatti.