Mitä kevään merkkejä olette jo havainneet?
Minun kädellä käveli tänään leppäkerttu täällä sisällä, päästin ulos.
Olen kuullut myös paljon ihanaa lintujen laulua iltaisin ja aamuisin enimmäkseen, sekä yli lentävien muuttolintujen ääniä.
En ole paljon ulkona liikkunut, niin on leskenlehdet vielä näkemättä, mutta niitäkin täällä jo on kuulemma.
Kommentit (34)
Kävin tänään kaupungilla. Kuljin kesävaatteissa. Monet naisetkin olivat kuoriutuneet talven untuvapeitteestä. Kauniita kasvoja, näyttäviä muotoja, vietteleviä hymyjä.. Tämä on hyvää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lokin huuto aamulla on varma kevään merkki. Sitruunaperhonen ja tinttien tityy-tityy.
Niin juu, lokitkin taitaa muuttaa talveksi pois. On niin kesäistä kun kuulee lokkien äänet.
Mies viilettää punainen takki päällä menemään.
Linnut suorastaan karjuu jo aamusta, perhosia, krookuksia, leskenlehtiä ja sinivuokkoja olen nähnyt.
Onhan noita. Leskenlehdet kukkii kierrätyskeskuksessa oli hirveä kuhina kun ihmiset alkaneet laittaa pihoja kuntoon (itseni mukaan lukien) ja sitten se ärsyttävin joka keväinen ongelma eli ikkunoiden välissä tällaisesessa vanhassa talossa on hirveä määrä kärpäsiä. Vaihdettiin viime kesänä osa ikkunoista ja ilokseni niiden väliin ei ole kärpäset päässeet.
Kaupunki (Tre) pesee katuja, nyt muuallakin, kuin keskustassa.
Juu lintujen tsirputus on alkanut. Ja olen jo nähnyt myös ensimmäiset shortsit! Itse en vielä kyllä pukisi.
Psyykkisesti sairaat aktivoituvat.
Mies kaapii munaskuitaan ja puhelee mökillä käynnistä, olis tietty sauna ja nainti mielessä.
Stockalla haisevat itämaan vieraat kohtapuolin.
Kukkia, nurmikko kasvaa jo ja lehdet tulossa pensasaitaan
Havahduin sunnuntaina ikkunan takaa kuuluvaan äänekkääseen sirkutukseen. Oravat jahtailivat toisiaan jo viikkoja sitten, säntäillen puussa ja aidalla sinne sun tänne. Näin myös kastemadon möyrivän kosteassa mullassa ja monien kärpästen ja muiden höttiäisten lentelevän ulkosalla.
Leskenlehtiä, joutsenia, lintujen sirkutusta erityisesti aamuisin, sulaneita lumia, kukkapenkistä puskee tulppaanin lehtiä, koiran kakkoja pitkin poikin, katupölyä.
Pajunkissoja, lintuja, kerrostalon oven edessä on ruukku johon joku laittoi mininarsisseja (kanervat hävisi jonnekin), aurinko paistaa, sininen taivas, puro virtaa, lentokoneita ja pääsiäistarvikkeita oli kaupassa.