Pahasti masentuneelle yleisin neuvo: Mene ulos kävelemään se auttaa
Ei auta ja nytkin vaikka näköhavainto kertoisi jollekin että siellä on hieno ilma itse näen vain synkkää tyhjyyttä ulkona sama onko ulkona tai sisällä sama olo.
Kommentit (515)
Vierailija kirjoitti:
täälläkin joko luuseri yritäää invalidate mun tunteita 💩💩💩💩 ihmiset on ihan 🤮🤮🤮🤮🤮 elämä on paskaa 💩💩💩💩💩 paskaa paskaa paskaa 🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻 kukaan ei ikinä ymmärrä mua en kelpaa koskaan kenellekään 😭😭😭😭😭😭😭
Ymmärtää ja kelpaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole jalkoja?
Kävele käsilläsi.
Point. Pitäisi vaihtaa näkökulmaa.
Yhyy yhteiskunta ja koko maailma ei ole vieläkään pelkästään minua varten. Nyt kyllä masennun kun äiti ja isi on koko ikäni sanonut minun olevan universumin keskipiste eikä koko maailma toimi sen mukaan yhyy yhyy
Itse asiassa ohje mennä ulos kävelemään on melkein ainoita joka auttaa. Lääkkeillä pään saa varmasti sekaisin ja masennuksen "pois" mutta se on tavallaan samaa kuin vetää kännit.
Kävely ei ainoana yleensä riitä, harva jaksaa tehdä siitä elämäntarkoituksen. Mutta jos tekee niin kuin Forrest Gump aikoinaan, lähtee suurelle lenkille niin siitä voi aivan hyvin saada elämänsisällön.
Ja joo, tiedän kyllä mitä masennus on, olin joskus niin syvällä että sängystä nouseminen meni myöhään iltapäivään. Mietin useita tunteja tuskaisena kuinka jaksaisin tehdä sen, nousta ylös sängystä.
Ei se silloin voi auttaakaan, jos ei sinne mene.
Ulkona kävely ja reippailu auttaa kyllä ja parasta olisi jos voisi tehdä sitä jonkun kaverin kanssa. Valitettavasti masennus taitaa pohjimmiltaan johtua pääasiassa yksinäisyydestä.
Laita kalenteriin ylös vaikka joka toiselle päivälle joku reitti jonka suoritat
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti se auttaa päivittäinen liikunta ja ulkoilu auttaa tehokkaasti masennukseen. Toki liikkeelle lähtöön voi tarvita lääkitystä, mutta miksi haukkua hoitokeinoa, joka tehoaa?
Lievään masennukseen voi auttaa, muuten ei. Johan olisi sekin ongelma ratkaistu.
Ap: lle sellainen neuvo, että mene sanomaan asiasi kasvotusten masentuneelle.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten "hae apteekista tällaisia lääkkeitä, koita pärjäillä. Soittoaika 3kk päähän."
Lääkkeet eivät tehoa yhtä nopeasti kuin särkylääke.
Vierailija kirjoitti:
Pillu poistaa masennuksen
Hetkeksi. Rakkaus sen sijaan saattaakin poistaa.
Asiasta ruikuttaminen ja itsesäälin ruinaaminen ei sitä ainakaan parannu. Nyt vttu ylös ja sinne lenkille.
Kaikkein huonoimmat neuvot sain aikoinaan Vastaamosta, ja vielä menetin tietoni sinne. Ne oli luokkaa: juo yrttiteetä ahdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Odotan että on pilkkopimeää, käyn sitten hoitamassa masennusta ulkona kävelemällä pientä ympyrää asunnon edessä.
Kokeile ihmeessä, mutta veikkaan että paremmat tulokset saat jos keskityt kuuntelemaan mitä pimeässä kuuluu, miltä kävely tuntuu kropassa, miltä asuntosi näyttää ulkoapäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai jossain betonilähiössä kävely räntäsadepäivänä mitään auta?? Pitää matkustaa ulkomaille missä on kesä ja siellä kun kävel vaikka jossain kukkulalla josta näkyy merelle, niin takuulla ajatukset kirkastuu.
Tämä. Ulkomaille muutto lämpimään maahan parantaisi monet. Helpommin sanottu kuin tehty.
Tiedoksi: Suomessakin on nyt lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävely ja reippailu auttaa kyllä ja parasta olisi jos voisi tehdä sitä jonkun kaverin kanssa. Valitettavasti masennus taitaa pohjimmiltaan johtua pääasiassa yksinäisyydestä.
Ei johdu. Tämä on fakta. Masennus johtaa kyllä yksinäisyyteen ja eristyneisyyteen. Yleensä masentunut lopettaa harrastukset, eikä pidä yllä sosiaalisia suhteitaan.
Psykiatrit lukeneet ensin vuosikausia lääketiedettä ja valmistuneet lääkäriksi, jonka jälkeen jatkokouluttautuneet erikoistuen psykiatriaan. Mutta Vauva-palstan tee-se-itse-psykiatri putkimiehen koulutuksella tietää TÄMÄNKIN asian paremmin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu. Tämä on fakta. Masennus johtaa kyllä yksinäisyyteen ja eristyneisyyteen. Yleensä masentunut lopettaa harrastukset, eikä pidä yllä sosiaalisia suhteitaan.
Minä olen eristäytynyt koska olen epätoivoisesti ja yksipuolisesti ihastunut. Ja minua ei kiinnosta kovin moni asia koska kohtelu, kohtelu, kohtelu ja se tunne mitä kohtelusta on seurannut vuosien mittaan.
-masentunut.
Masennus vangitsee ihmisen oman päänsä sisälle, tekee itsekeskeiseksi syöttämällä ajatuksiin pelkkää negatiivisuuden myrkkyä.
Se on myrkytystila, tulehdus, jossa ihminen hyökkää ja taistelee itseään vastaan.
Lääkkeet ja muut ihmiset voivat olla tukena, mutta itse taistelu on ihmisen oma.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta ja ulkona oleminen ovat molemmat hyviä hoitokeinoja lievään masennukseen ja alakuloon. Vaikean masennuksen hoidossa niistä on yhtä paljon hyötyä kuin Panadolista syöpäkipuihin, eli enemmän kuin ei yhtään mutta ei lähimainkaan riittävästi.
Ei kukaan sanonutkaan että se ihmeparantuminen olisi, mutta ei se ulos menemättä jättäminen myöskään paranna masennusta. Kokemusta on, valitettavasti. Olen ollut syvästi masentunut useita kertoja (viimeisin kausi on kestänyt viitisen vuotta), joten tiedän mistä puhun. Jos en edes ulkoilisi, olisin luultavasti jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Masennuksessa on oireena juuri se, ettei saa mentyä ja tehtyä mitään. Joten neuvo on sen takia ihan hölmö, vaikka aurinko ja ulkoilu tutkitusti vaikuttavatkin mielialaan suotuisasti. Masentunut tarvitsisi jonkun, joka suostuttelee kanssaan ulos. Masenetunut itse luultavasti jää korkeintaan ikkunan ääreen huokailemaan ja katsomaan ulos. Jos ylipäänsä on pystyasennossa.
Olisi hyvä, jos olisi joku, joka houkuttelisi ulos, mutta useimmiten ei ole. Mutta sekin auttaa, jos jaksaa pukea päälle ja lähteä parvekkeelle tai kuistille. Saa raitista ilmaa, aivot saavat lisää happea, linnunlaulu ja luonnon äänet tekevät myös hyvää. Jos et jaksa pukea ja mennä ulos tai edes parvekkeelle, avaa ainakin ikkuna.
Minua ahdistaa nolottaa itkettää tuo emojien määrä.