Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahasti masentuneelle yleisin neuvo: Mene ulos kävelemään se auttaa

Vierailija
03.04.2025 |

Ei auta ja nytkin vaikka näköhavainto kertoisi jollekin että siellä on hieno ilma itse näen vain synkkää tyhjyyttä ulkona sama onko ulkona tai sisällä sama olo.

Kommentit (515)

Vierailija
41/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASENTUNEET ON MAKSANUT KOIRAN ETTÄ PÄÄSEE ULOS ASUNNOSTA LUONTOON JA ERÄÄT SEKASIKIÖT VARASTAA KOIRIA.  MUTTA TEHÄN ETTE SYYTÄ VARKAITA KUN ITSEKIN OLETTE . 

Vierailija
42/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan nyt on neuvoista järjettömin. Muutenkin kevät on vaikeaa aikaa monelle mielenterveysongelmista kärsiville. En ole ollut ikinä vakavasti masentunut, mutta huonosti voidessa liikun mieluiten iltapimeällä ne pakolliset liikkumiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai jossain betonilähiössä kävely räntäsadepäivänä mitään auta?? Pitää matkustaa ulkomaille missä on kesä ja siellä kun kävel vaikka jossain kukkulalla josta näkyy merelle, niin takuulla ajatukset kirkastuu. 

Jos on kiinnostunut asuinpaikastaan ja elämästään ja omistaa kunnon ulkoilutamineet, niin kyllä se kävely säällä kuin säällä auttaa. Itsekin olen tietn tahtoen tahallaan lähtenyt vesisateella kävelemään sateenvarjon kanssa.

Mutta masentunut tuskin lähtee, oli olosuhteet mitkä tahansa. Juuri se on masentuneisuuden oire, ettei masentunut pysty tekemään (juuri) mitään.

Vierailija
44/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin joko luuseri yritäää invalidate mun tunteita 💩💩💩💩 ihmiset on ihan 🤮🤮🤮🤮🤮 elämä on paskaa 💩💩💩💩💩 paskaa paskaa paskaa 🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻 kukaan ei ikinä ymmärrä mua en kelpaa koskaan kenellekään 😭😭😭😭😭😭😭

Vierailija
45/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, mutta ei paranna.

Vierailija
46/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole jalkoja?

Kävele käsilläsi. 

Vierailija
47/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä tulee harvinaisempi neuvo: mene töihin

Täältä toinen neuvo: hyppää järveen.

Itse asiassa nämä kaikki neuvot auttavat lievään tai keskivaikeaan masennukseen. 

Vierailija
48/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pitänyt kevättä rumimpana vuodenaikana enkä ymmärrä mitä kaunista tuossa harmaankelmeässä kirkkaudessa on. Ei siis todellakaan houkuttele ulkoilemaan valoisaan aikaan. Sitten on jo paaaaljon parempi kuin puissa alkaa olla lehdet siivilöimässä valoa ja koko auringonvalo on kauniimman sävyistä kuin esim nyt.

Ja sitten tuo kävely.. Hyväähän se tekee, mutta ei se kyllä masennusta mihinkään korjaa. Mikään määrä kävelemistä ei poista niitä masentavia elementtejä elämästä eikä myöskään tuo elämään niitä elementtejä joiden puuttuminen masennuksen alun perinkin aiheutti.

Toki sitä ei tee mikään pilleripurkki tai päihteetkään. Kaikkia on kokeiltu.

Vierailija
49/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täälläkin joko luuseri yritäää invalidate mun tunteita 💩💩💩💩 ihmiset on ihan 🤮🤮🤮🤮🤮 elämä on paskaa 💩💩💩💩💩 paskaa paskaa paskaa 🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻 kukaan ei ikinä ymmärrä mua en kelpaa koskaan kenellekään 😭😭😭😭😭😭😭

Lopeta tuo naurettava emojien viljely ja kirjoita oikeaa suomea, niin sut saatetaan ottaa vakavammin.

Vierailija
50/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masenussairauden karmein puoli on se totaalinen ymmärtämättömyys, mihin masentunut törmää jatkuvasti. Mitä antaisinkaan, jos voisin olla ihminen, joka käy kävelyllä, laittaa terveellistä ja herkullista ruokaa, käy töissä ja viettää aikaa läheisten kanssa. Antaisin myös mitä vain, että saisin syövän tai jonkun muun kauhean taudin. Silloin ehkä ihmiset kokisivat myötätuntoa tuntemaani kipua ja tuskaa kohtaan. En ehkä kokisi yhtä raastavaa syyllisyyttä sairaudestani. Yritän olla "hyvä potilas", mutta en saa itseäni paranemaan asennemuutoksella. 

Vaikeasti masentuneena olen arvoton, kelvoton, sairaiden paarialuokkaa. 

Vierailija
51/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmin auttaa, kun jättää ryyppämisen tietty kävely tukena siihen. 

Vierailija
52/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä ole tutkittu, että masennusta voi aiheuttaa myös D-vitamiinin puute? Ehkä sellaisten masennusta voi lievittää auringossa liikkuminen.

Vierailija
53/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo naurettava emojien viljely ja kirjoita oikeaa suomea, niin sut saatetaan ottaa vakavammin.

shuddup aina sanotaan et oo oma ittes ja sitkun oot niin tää on vastaanotto 🤬🤬🤬🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻 ihmiset on tekopyhiä 💩💩💩💩 sanovat valheita vaikka tarkoittaa toista 🤮🤮🤮🤮 VIHAAN KAIKKIA 😡😡😡😡😈😈😈😈

Vierailija
54/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia, siitepöly, katupöly... Yäk.

Vierailija
55/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta. Raitis ilma auttaa kummasti. Itse olen kyllästynyt katsomaan niitä itku videoita kun ollaan niin masentuneita kun istuu 24/7/365 neljänseinän sisällä. Ylös, ulos ja lenkille niin tulee parempi mieli!!!

Vierailija
56/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat jäi rattijuopon alle viitisen vuotta sitten. On korjailtu, kuntoutettu, hoidettu.. vakava masis iski. Lääkkeitä syön.

Lenkillä käyn päivittäin. Pahimpana lumipyrypäivänä en. Kaksi kilsaa.

Töissä käyn nyt kolmesti viikossa.

Ei vaan masis hellitä. Eikä kivut, eikä oikeastaan tää helvetti.. perhe joutuu käymään aivan liikaa läpi paskaa, kun ihmiset ovat paskoja.

Olisko deoita, joilla pääsee idiooteista eroon?

Vierailija
57/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENITEN VIHAAN KAIKKEA!!!!!!!!!!!

Vierailija
58/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mieliala noussut ulkoillessa ja kävellessä, kun on ollut alakuloinen, kyllästynyt elämääni tms. Mutta jos on syvemmin masentunut ollut, niin ei se ulkoilun vaikutus kestä kuin sen aikaa, kun siellä ulkona on, tai korkeintaan se kestää vähän aikaa sen jälkeen.

Vierailija
59/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja ulkona oleminen ovat molemmat hyviä hoitokeinoja lievään masennukseen ja alakuloon. Vaikean masennuksen hoidossa niistä on yhtä paljon hyötyä kuin Panadolista syöpäkipuihin, eli enemmän kuin ei yhtään mutta ei lähimainkaan riittävästi.

Vierailija
60/515 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣