Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vaatteet voi olla näin huonolaatuisia nykyään?

Vierailija
03.04.2025 |

Ostin muutamia uusia perusvaatteita kevääksi, collegepaitoja jne. Muutaman käyttökerran jälkeen kainalon alusen ihan nukkaantuneet! 

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse muodin mukaan mitään ostella. Tokmannilta olen löytänyt kestäviä housuja. Syksyllä ostan paksummat ja keväällä kevyemmät ja hyvin on kestänyt. Paidat ja takit joudun ostamaan isojen miesten liikkeestä kun ei Tokmannilla ole niin isoja kokoja. Vähän kalliimpia mutta kestäviä on olleet. Se kun ei muodin mukaan pukeudu niin voi käyttää vaatteet ihan loppuun aina niin ei tule kalliiksi kun laskee koko käyttöajan mukaan.

Vierailija
42/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon vaatteita, jotka olen ostanut 10 - 25 vuotta sitten. Yhä hyvännäköisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

R-collectionilla on mun mielestä pysynyt laatu hyvänä vuosien saatossa. Toki hinnat kirpaisee.

Ne mallit ei ole imartelevimpia. Ja hintaakin on vähän liikaa.

Köyhälle kallis, muille saman hintainen. Itse olen aatellu, että collegeista voin maksaa tuolta kun kestää ja kestää. Ei colleget ole mistään kovin imartelevia.

Vierailija
44/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kapungissa on onneksi vielä pikkuputiikkeja, jotka myyvät laatutavaraa vaikka sitten tuotteet maksavatkin hieman enemmän.

Vierailija
45/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vansin huppari oli viimeinen sen merkin vaate minkä ostin. Ekassa pesussa lähti ihan mieletön määrä väriä ja meni ihan nyppyiseksi, kuin olisi pesty ainakin 10 kertaa. Pesin 40 asteessa ja kuivatin narulla. Onneksi tuli joku etiäinen tuosta värinlähdöstä ja en laittanut mitään eri väristä samaan pesuun.

Myös Adidas on aivan kuraa. Vauvalla on käytössä collegehaalari joka on ihan nyppyyntynyt ja kulahtanut vaikka pesty ehkä 3-5 kertaa.

Vierailija
46/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuvillaa ei kannata ostaa, koska nykyään käytetään nopeakasvuisia lajikkeita joista saa vain höttökuitua. Nykyään ei kasvateta pitkään kasvavaa laatupuuvillaa, koska siitä ei saa lähimainkaan yhtä hyvää katetta. Olen siirrtynyt lähes täysin merinovillasekoitteisiin. 100% merinovilla ei valitettavasti ole kovin kestävää, mutta sekoitteena erinomainen. Kaiken lisäksi niitä tarvitsee pestä vähemmän ja ne raikastuvat pelkällä tuuletuksella ihan eri tavalla kuin puuvilla, joka on pakko pestä lyhyenkin käytön jälkeen.

Miten se on sekoitetta jos on 100% merinovillaa? Sekoite tarkoittaa että on sekoitettu eri lajeja

Vierailija
47/67 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huonoksi on mennyt

Vierailija
48/67 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! 

Olisin valmis maksamaan enemmän, panostamaan laatuun, jos se olisi joku tae siitä, että kestää.

Tuo mainittu R-collection on yksi harvoista, joista tasaisesti saanut ihan hyvin kestäviä vaatteita.

Muutoin, kokemusta on muka laatutuotteesta joka on ollut ihan kuraa. Toisaalta joku yksittäinen H&M vaate onkin sattunut olemaan kestävä.

Yritän ostaa vaatteet käytettynä, mutta ei ole oikein aikaa kierrellä kirppiksiä, ja netistä ostaminen on aina vähän sattuman kauppaa. 

On se kyllä ihme nykyään, kun edes rahalla ei saa hyvää.

Vierailija
49/67 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Samoja kokemuksia. Mä olen pettynyt Nansoon. Vanhat kestivät hyvin mutta uudemmat on huonoja.

Vierailija
50/67 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Samoja kokemuksia. Mä olen pettynyt Nansoon. Vanhat kestivät hyvin mutta uudemmat on huonoja.

Eivätkä kestä enää edes 60 asteen pesua yöpaidatkaan kuten ennen.

Vierailija
51/67 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpuutus on syynä kehnoon laatuun. Kilpaillaan Temun ja muiden ultrapikamuotifirmojen kanssa osapuilleen samasta asiakaskunnasta. Se tarkoittaa käytännössä huonolaatuisempia materiaaleja ja huonompaa ompelua. Tikki on äärimmäisen pitkää, jotta vaatteen osat saa yhteen. Ei laiteta parasta mahdollista vetoketjua tai ommella nappeja kunnolla kiinni.

Päällystakkien napit ovat laji, joka irtoaa myös kalliimmista vaatteista. Ei taida olla itselläni takkia, jonka kaikki napit olisivat kestäneet paikoillaan yli ensimmäisen kauden ja takit ovat kenkien lisäksi ainoa asia, johon oikeasti olen satsannut. Käytän halpoja 90-luvun t-paitoja kotona ja ne vaan kestävät ja kestävät. Välillä tulee ostettua uusiakin vaatteita, jotka kestävät, mutta yleensä kokemus sama kuin ap:lla.

Jo ysärillä tiedettiin että takkien napit pitää vahvistusommella itse ennen käyttöön ottoa. Ne ommellaan koneilla jotka tekevät edestakaisen reijästä reikään liikkeen, jolloin ommel pääsee purkautumaan jos ja kun langanpää tarttuu johonkin. Vähän kuin purkaisi villasukkaa. 

Ehkä tuo ei nykyään ole kaikilla tiedossa? 

Eli vahvista nappien ommel muutamilla pistolla ostettuasi

Ja jos nappi irtoaa, sen voi ommella itse kiinni. Pitäisi olla ihan yleistietoa.

-eri

Vierailija
52/67 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta kuin halpoja vaatteita enkä äkkiä keksi yhtäkään vaatetta, joka olisi ns.huono laatuinen! Esim.lapsilla käytössä Primarkin parin euron vaatteita, jotka ostettu pari vuotta sitten. 

Vierailija
53/67 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin valmis maksamaan hyvästä, mutta jos halpa ja kallis ovat molemmat laadultaan yhtä huonoja tietenkin otan halvemman. Harmi ettei edes rahalla saa hyvää.

Vierailija
54/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että valmistaja saa valmistuskustannukset alas, katteen ylös, ja sinut ostamaan hetken kuluttua uusia vaatteita, aina uudestaan ja uudestaan. Näin maailma toimii nykyään. Ei ole valmistajalle eduksi, että sinä ostat hyvälaatuisen vaatteen joka kestää pitkään. Ei. Asiakas pitää saada ostamaan uudestaan ja uudestaan, mahdollisimman lyhyellä intervallilla. Se on teollisuudessa ihan suunniteltua, tuotteet suunnitellaan hajoaviksi tarkoituksella.

Vierailija
55/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko käyttää jos ei kelpaa

Vierailija
56/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi aloittaa uutta keskustelua. Jokin mättää.

Vierailija
57/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ostan vaatteet käytettynä, niissä en ole ongelmaa huomannut. Viime aikoina ei ole ollut tarvetta uusia alusvaatteita. Mutta sukat! Sama kävelytyö yli 20 v, 20000 askeleen vuorot. Vanhoina aikoina puuvillaiset nilkkasukat kestivät vuosia, nyt ne ovat reikäisinä poistokunnossa viikossa. Eikä ilman polyesteriä edes tahdo löytää näistä nippusukista. Pitänee jatkossa panostaa niihinkin.

Vierailija
58/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä kestä enää edes 60 asteen pesua yöpaidatkaan kuten ennen.

Se, että pesulapussa ohjeeksi on muuttunut 40 astetta, ei tarkoita sitä, etteikö tuote kestäisi 60 asteen pesun, jos on 100% puuvillaa. Pesuohjeet ovat muuttuneet energiansäästön takia. Tosin puuvilla tarvitsee sen 60 asteen pesun ainakin toisinaan.

Vierailija
59/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostat halpaa - saat halpaa laatua. Se mihin vertaat ja joka on laadukasta, on sitä myös hinnan puolesta, mutta kaikki eivät ole valmiita sitä hintaa maksamaan. 

Vierailija
60/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko käyttää jos ei kelpaa

No onhan, jos meinaa poistua kotoa. Ja se on joskus pakko