Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vaatteet voi olla näin huonolaatuisia nykyään?

Vierailija
03.04.2025 |

Ostin muutamia uusia perusvaatteita kevääksi, collegepaitoja jne. Muutaman käyttökerran jälkeen kainalon alusen ihan nukkaantuneet! 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kangas on kamalan ohutta. Kerran mulla meni sormi kauluspaidan kankaasta läpi, kun kiskoin paitaa alemmas 😄

Vierailija
62/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään vinksallaan. Simulaatiossa on vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko käyttää jos ei kelpaa

No onhan, jos meinaa poistua kotoa. Ja se on joskus pakko

Siitähän se riemu repeäisi, jos menisin työhaastatteluun tai töihin alasti :D

Tuolla kauppareissullakin tulisi poliisi noukkimaan nopeasti.

Vierailija
64/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta laatua ja maksa enemmän, niin saat pitää samaa vaatetta vuosikymmeniä. 

Esim. perusvaatteita täältä, kotimainen firma

https://www.r-collection.fi/category/4/naiset?srsltid=AfmBOoqcwDDFySkid…

Lupaatko, että noi stten kestää? Onko niissä elastaania? Voisin ehkä kokeilla vaikka vähän liian kalliita onkin.

Mä käytän Marimekon T-paitoja, koska niissä ei ole elastaania, vaan pelkkää puuvillaa. Saumat toki on varmaankin ommeltu polyesterilangalla, mutta se on ihan ok. Viimeksi, kun ostin, niin normaali hinta oli 70 euroa per paita. Vielä vajaat 10 vuotta sitten se oli 54 euroa. No, nämä kuitenkin kestävät sen verran monta käyttökertaa siisteinä ja senkin jälkeen kotipaitoina montakymmentä kertaa, että hintaa per käyttökerta jää aika vähän.

Nansolla taas on ollut ihan hyviä pellavavaatteita.

Vierailija
65/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpuutus on syynä kehnoon laatuun. Kilpaillaan Temun ja muiden ultrapikamuotifirmojen kanssa osapuilleen samasta asiakaskunnasta. Se tarkoittaa käytännössä huonolaatuisempia materiaaleja ja huonompaa ompelua. Tikki on äärimmäisen pitkää, jotta vaatteen osat saa yhteen. Ei laiteta parasta mahdollista vetoketjua tai ommella nappeja kunnolla kiinni.

Päällystakkien napit ovat laji, joka irtoaa myös kalliimmista vaatteista. Ei taida olla itselläni takkia, jonka kaikki napit olisivat kestäneet paikoillaan yli ensimmäisen kauden ja takit ovat kenkien lisäksi ainoa asia, johon oikeasti olen satsannut. Käytän halpoja 90-luvun t-paitoja kotona ja ne vaan kestävät ja kestävät. Välillä tulee ostettua uusiakin vaatteita, jotka kestävät, mutta yleensä kokemus sama kuin ap:lla.

Mikään napinompelukone ei päättele ompelulankoja. Siksi olisi hyvä ommella itse pari kierrosta nappeja ja päätellä langat parilla solmitulla kun haluaa, että napit pysyvät tallessa.

Vierailija
66/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Samoja kokemuksia. Mä olen pettynyt Nansoon. Vanhat kestivät hyvin mutta uudemmat on huonoja.

Eivätkä kestä enää edes 60 asteen pesua yöpaidatkaan kuten ennen.

Se, että pesulapussa ohjeeksi on muuttunut 40 astetta, ei tarkoita sitä, etteikö tuote kestäisi 60 asteen pesun, jos on 100% puuvillaa. Pesuohjeet ovat muuttuneet energiansäästön takia. Tosin puuvilla tarvitsee sen 60 asteen pesun ainakin toisinaan.

Olenpa pessyt Nanson yöpaitoja 60 asteessa ja nyppyyntyneet ja kulahtaneet ovat. Ei puuvilla-modaali kestä. Tai ei nämä ainakaan. Niiden vanhemmat yöpaidat kyllä kestävät mutta uudemmat ei.

Vierailija
67/67 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tämä uusiokangas. Vanhojen rättien kuitu kierrätetään uudelleen. Ei ole vielä keksitty, miten se kestäisi pesukonetta. Puuvillainen BlackHorse kerrasto ohenee muutamalla pesukerralla pilalle, eikä sillä tarkene. Kangaskuitu menee pesuveteen.

Ei ole kyse tuosta. Tekstiilejä kierrätetään todella vähän.

Tekokuitu leikkaa luonnonkuidun silpuksi ja se kuitusilppu lähtee irti ja menee pesuveden mukana. Luonnonkuitu kestää vielä elastaanin ja polyamidin. Polyester on suuri ei kuitusekoituksessa. Ikävä kyllä sitä käytetään, koska se on halvinta.