Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vaatteet voi olla näin huonolaatuisia nykyään?

Vierailija
03.04.2025 |

Ostin muutamia uusia perusvaatteita kevääksi, collegepaitoja jne. Muutaman käyttökerran jälkeen kainalon alusen ihan nukkaantuneet! 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hölmä vielä tilaa temusta yhtikäs mitään? Huono maineisin postimyynti firma maailmassa.

Vierailija
22/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Nansonkin puuvillavaatteet nyppyyntyy heti. Ennen ne kesti vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä auta edes ostaa kalliimpaa merkkiä, ihan samaa pa sk aa. 

Melkeinpä käy niin että jostain tokmannilta voi löytää jopa suhteellisen kauan kestävän vaatteen verrattuna merkkituotteisiin. Ei ne ehkä ole oman maun mukaisia, mutta sentään ehjiä vähän kauemmin... 

Eipä ole käynyt tuollaista tuuria tokmannin vaatteissa. Kyllä se halpa hinta on aina näkynyt laadussakin ainakin niissä mitä minä olen ostanut. Tai sitten materiaali on joku karmea ikuinen 1500% polyesteri mihin ei saa reikää millään ja hiostaa kun saatana, niinkuin yks verkkatakki jonka joskus ostin mökkitakiksi sieltä. 

Tämä. Polyesterisukat merkkiä Pola Tokmannilta ostaneena. Hyvä ja halpa ei ole koskaan samassa paketissa.

Vierailija
24/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpuutus on syynä kehnoon laatuun. Kilpaillaan Temun ja muiden ultrapikamuotifirmojen kanssa osapuilleen samasta asiakaskunnasta. Se tarkoittaa käytännössä huonolaatuisempia materiaaleja ja huonompaa ompelua. Tikki on äärimmäisen pitkää, jotta vaatteen osat saa yhteen. Ei laiteta parasta mahdollista vetoketjua tai ommella nappeja kunnolla kiinni.

Päällystakkien napit ovat laji, joka irtoaa myös kalliimmista vaatteista. Ei taida olla itselläni takkia, jonka kaikki napit olisivat kestäneet paikoillaan yli ensimmäisen kauden ja takit ovat kenkien lisäksi ainoa asia, johon oikeasti olen satsannut. Käytän halpoja 90-luvun t-paitoja kotona ja ne vaan kestävät ja kestävät. Välillä tulee ostettua uusiakin vaatteita, jotka kestävät, mutta yleensä kokemus sama kuin ap:lla.

Jo ysärillä tiedettiin että takkien napit pitää vahvistusommella itse ennen käyttöön ottoa. Ne ommellaan koneilla jotka tekevät edestakaisen reijästä reikään liikkeen, jolloin ommel pääsee purkautumaan jos ja kun langanpää tarttuu johonkin. Vähän kuin purkaisi villasukkaa. 

Ehkä tuo ei nykyään ole kaikilla tiedossa? 

Eli vahvista nappien ommel muutamilla pistolla ostettuasi

Vierailija
25/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quality maters. Prices for professional. Take the best. Be worth it.

Vierailija
26/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilasylijäämätavara (esim. Varustelekasta) on usein hintaansa nähden laadukasta ja kulutusta kestävää. Muodikkuudesta voi joutua tinkimään.

Vierailija
27/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Nansonkin puuvillavaatteet nyppyyntyy heti. Ennen ne kesti vuosikausia.

Ja sai pestä 60 asteessa.

Vierailija
28/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaa ei kannata ostaa, koska nykyään käytetään nopeakasvuisia lajikkeita joista saa vain höttökuitua. Nykyään ei kasvateta pitkään kasvavaa laatupuuvillaa, koska siitä ei saa lähimainkaan yhtä hyvää katetta. Olen siirrtynyt lähes täysin merinovillasekoitteisiin. 100% merinovilla ei valitettavasti ole kovin kestävää, mutta sekoitteena erinomainen. Kaiken lisäksi niitä tarvitsee pestä vähemmän ja ne raikastuvat pelkällä tuuletuksella ihan eri tavalla kuin puuvilla, joka on pakko pestä lyhyenkin käytön jälkeen.

Vierailija
29/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla ei saa hyvää laatua mutta sillä saa kovat katteet ja millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin voittojen maksimoinnilla. Miksi myisin hyvää laatua pienellä katteella kun naiset kuitenkin ostelee pikamuotia joka on halvalla tuotettu josta saan saan kovan katteen. Niin kauan kun tuo huono laatuinen menee kaupaksi minä en ala myymään hyvää laatua. Sitten vasta kun huono laatuisen myynti laskee alan myymään parempaa laatua. Mutta onneksi trendit vaihtelee nykyaikana niin useasti että ei koskaan tarvi palata laadun myyntiin

Vierailija
30/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pienet orjatyötä tekevät lapset vaan jaksa! Ovat väsyneitä ja nälkäisiä.

Vierailija
31/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, siellä myrkkyjen joukossa tekevät länsimaisille turhakkeille vaatteita varmaan 24/7!

Vierailija
32/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, siellä myrkkyjen joukossa tekevät länsimaisille turhakkeille vaatteita varmaan 24/7!

Ja täällä hädissään pestään heti vaatteet, että ei vain myrkkyjä hengitetä! Kuitenkin on tilattava, kun niin halvalla saadaan!

Vierailija
33/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tullut ostettua jotain ihan kauheeta polyester-roskaa. Luulin oikeasti että lihoin parin kuukauden aikana noin 10 kiloa kun mekko ei vaan enää mahtunut päälle. Sitten tajusin että siitä oli hihatkin lyhentyneet noin kolmanneksen. Ei siis kannata ostaa mitään tuollaista skeidaa ja jos ostaa älä ainakaan ikinä pese. 

Vierailija
34/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-collectionin laatuun olen itse ollut tyytyväinen. Ei ole nuppaantunut heti, vaikka käy kuivarissa aina. 

Vierailija
35/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-collectionilla on mun mielestä pysynyt laatu hyvänä vuosien saatossa. Toki hinnat kirpaisee.

Vierailija
36/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Recykled kuidut ei kestä käyttöä.

Vierailija
37/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset pesukoneet pesee pitkään, pesukonekin kuluttaa vaatetta.

Vierailija
38/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lakanoiden kanssa. Mulla on vielä jotain perintölakanoita 80-luvulta, jotka tosi hyviä. Uudet ei kestä.

Vierailija
39/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-collectionilla on mun mielestä pysynyt laatu hyvänä vuosien saatossa. Toki hinnat kirpaisee.

Ne mallit ei ole imartelevimpia. Ja hintaakin on vähän liikaa.

Vierailija
40/67 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen taktiikka, että ostan vaatteet 90% käytettynä. Neuleet teen itse. Esimerkiksi puserosta en maksa ikinä yli 8€, paitsi silloin jos löydän paidan, missä on pussisaumat ja laadukas kangas. Ainoat vaatteet, joissa on keinokuituja, ovat sade-ja urheiluvaatteet. Ostan toisinaan käytettyjä vaatteita nettikirppareilta. Viimeksi olin vailla talvitakkia ja joku myi didrikson's takin 40€. Takki on erinomaisessa kunnossa. Laadukkaita kenkiä on kyllä vaikeaa löytää käytettyinä tai uusinakaan.