Mikä on suhteesi siihen että myös miehetkin lukevat ja kirjoittavat kirjoja?
Nykyisin kun on siis aikusia yliopistojen luennoitsijoita ja professoreita, kuten Rachel Cusk, jotka kiertävät ympäri maailmaa opettaen, että miesten ei pitäisi edes kirjoittaa kirjoja ja muuta kirjallisuutta koska miehet eivät väitetysti edes osaa kirjoittaa, tai niin hän väittää. Ja Cusk myös saarnaa, kuinka miesten tulisi jättää kirjat ja lukeminen rauhaa, jotta lukeminen ja kirjallisuus olisi turvallisempaa naisille, koska väitetysti, jos myös miehet lukevat ja kirjoittavat, se saa naiset kokemaan lukemisen ja kirjallisuuden epämukavaksi ja turvattomaksi.
Kommentit (67)
No just. Ei minua kiinnosta pätkääkään ketkä muut lukevat.
Tämä tyyppi vaikuttaa olevan ihan pihalla.
No miehet kirjoittaa sellaisia höpöhöpöjuttuja. Suurin osa miehistä ei edes lue.
Tekevät sitä kuitenkin vain saadakseen seksiä!!!
En ymmärrä miten noille täysin sekopäisille misandristeille annetaan palstatilaa. Ei varmasti tekisi Hesari henkilöjuttua miehestä, joka kiertäisi saarnaamassa ettei naisten tulisi saada lukea.
Ei Cusk ole esittänyt mitään tuollaista. Itse opiskelin kirjallisuutta ja olen toiminut opettajana - myös luovaa kirjoittamista.
Enpä ole tuommoisesta kuullutkaan. Minä tykkään lukevista ja kirjoittavista miehistä, sellainen minulla onkin.
Vierailija kirjoitti:
No miehet kirjoittaa sellaisia höpöhöpöjuttuja. Suurin osa miehistä ei edes lue.
Luulen, että nykyisin fiksummat miehet valitsevat jonkun muun ammatin. Ennen oli kyllä hyviä mieskirjailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa kirjailijoista on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Cusk ole esittänyt mitään tuollaista. Itse opiskelin kirjallisuutta ja olen toiminut opettajana - myös luovaa kirjoittamista.
En huomannut myöskään. Mutta sanoi kyllä, että pitäisi kirjoittaa vain itsestään, mistä olen eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En väittänyt mitään muuta. Sanoin, että he kirjoittavat höpöhöpöjuttuja. Näkee kyllä, etteivät miehet juuri lue kun luetunymmärtämisessä on parantamisen varaa.
On kirjoittanut itsensä hullujenhuoneelle. Ei nuoret edes lue mitään kirjoja enää. Ei riitä keskittymiskyky.
Haluaisitko rajoittaa hänen sananvapautta asiassa, jolla ei ole sinuun mitään vaikutusta?
Mitä hittoa?
Valtaosa maailman kirjoista on miesten kirjoittamia!
Muahahaha! Nauran paskaisesti ja kirjoitan aina marraskuussa nanowrimo-tarinan jossa aseet laulavat ja on usein heteronormatiivinen rakkaustarina.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti ajatusviivan käyttösi on liioiteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En väittänyt mitään muuta. Sanoin, että he kirjoittavat höpöhöpöjuttuja. Näkee kyllä, etteivät miehet juuri lue kun luetunymmärtämisessä on parantamisen varaa.
Kirjastojen lainatuimmista teoksista näemme mitä te naiset luettele: self helpiä, Eroon traumoista, Miten selätän uupumuksen ja Tommi Kinnunen 🤣
Joo, mutta minä olenkin muunsukupuolinen ja sukupuolta vaihtava kirjailija, jolla on syntymävammana jättimäiset saunanlauteiden väliin jumiutuvat roikkopallit.
"Cusk sanoo, että hän kirjoittaa edelleen naiseudesta, koska se ei ole vieläkään täydellisen vapauden tila."
Toisaalla Cusk sanoo: "I felt I lived through womanhood in the most basic and indeed arduous ways and now I dont feel gendered. And Im interested in knowing what is after gender."
Miksi hän puhuu ja kirjoittaa naiseudesta, jos ei koe olevansa nainen? Eikö pointti ollutkaan, että kunkin sukupuolen tulisi kirjoittaa omasta kokemuksestaan?
Kuulostaa viisaalta