Työmatkapyöräily kesällä
Kiinnostaisi aloittaa työmatkapyöräily nyt näin kun kelit on ihanat ja aurinko paistaa. Te jotka työmatkapyöräilette kuinka pitkän matkan jaksette polkea? Ja tuleeko hiki? Mietin jos hankkisin vaikka sähköpyörän niin se voisi helpottaa kun matkaa on 12 km
Kommentit (481)
Meilläkin töissä suurin osa porukasta on jo siirtynyt sähköpyörään, eikä kukaan ole katunut. Kahvihuoneessa voidaan sitten jutella "Mikä sun kantama on?" "Meneekö sulla mäet pelkällä eco-avustuksella vai turbolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaan se sähköpyörä, niin ei tule hikeä ja sillä voi näin kauniina päivänä ajella vaikka parinkymmenen kilometrin lenkin.
Mikä sähköpyörä teille on?
ap
Mulla ei oo sähköpyörää vaan perus jopo. Tuossa olisi suht tuore vertailu https://www.vitamiini.org/paras-sahkopyora-2025/ uutuusmalleista
Kiitos pitääkin katsoa
ap
Matka 7 km. Kesto 25 min. Vaihteita 7, ei sähköä. Ei tule hiki.
Tuleeko hiki vai ei on ihan henkilökohtainen asia. Itse hikoilen helposti ja paljon. Kunto on hyvä, sillä mm. juoksen maratoneja, joten huonosta kunnosta se ei ole kiinni. Vaikka pyöräilisin 12 km sähköavusteisella, hikoilisin silti.
Minulla on työmatka noin 22-24 km / suunta reittivalinnoista riippuen. Puolet hiekalla. Aikaa menee sulan maan aikaan noin tunti per suunta. Kovaa ajaessa 10 min vähemmän, hitaasti ajaen puolestaan saman verran enemmän. Suihkussa käyn aina matkan päätteeksi.
Jos matka on pitkä, kannattaa aloittaa ajamalla ensin vaikka vain joka toinen päivä tai suunta. Muuten alku voi olla rankka ja into loppua lyhyeen.
Trek Verve, eri runkokoko ja akkuvaihtoehtoja. Ollut todella tyytyväinen.
5 km suuntaansa, välillä kävelen, välillä fillaroin, välillä meen bussilla jos tylsä keli.
Pyörä on hybridi. Ajoin kesät talvet, talvella nastarenkailla, silloin kun kävin joka päivä lähityössä. Nyt 4/5 etätyö niin en ole jaksanut talvirenksuja laittaa, mutta nyt olen jo aloittanut fillaroinnin.
Minulle tulee herkästi hiki ja haluan olla töissä raikkaana, joten käyn aina pyöräilyn jälkeen suihkussa riippumatta siitä, olenko pyöräillyt tavallisella pyörällä vai sähköpyörällä ja onko matka ollut 7 km vai 18 km. Hiuksia en pese, niin hiki ei tule. Työkaveri pyöräilee kevyemmällä sähköttömällä pyörällä kymmenisen kilsaa, eikä aina käy suihkussa, joten tarve riippuu ihmisestä, pyörästä ja vauhdista. Joka tapauksessa iso suositus työmatkapyöräilylle!
Kesällä noin 4 km työmatka menee itsellä mukavasti tavallisella pyörällä. Välillä huonolla kelillä ei huvittaisi ajaa, kun perillä ei ole mahdollisuutta vaihtaa vaatteita järkevässä paikassa.
Ympäri vuoden poljen noin 2km pätkää, kun en ehtisi junaan kävellen.
Kummassakaan pikkumatkassa ei tule hiki jos ei ole kova kiire, täysillä ajaessa tulee.
Itse jos laittaisin kalliin sähköpyörän se joko pöllittäis, tai hajotettaisiin parin kuukauden sisään. n. 1200€ gravel pyörällä menee 10km matka suuntaansa helposti ja nopeasti.
Mulla on 3 km suuntaansa ja en o koskaan sähköpyörää miettinytkään. Mielestäni pyöräilystä menee se "liikuntaetu" tollasella matkalla. Oikein hyvä matka eikä mee ku n. 10 min. :)
Hikoilu on kovin yksilöllinen asia, minulle tulee herkästi hiki jo nopeasti kävellessä ja siksi kuljen paljon vähemmissä vaatteissa kuin muut. Pyöräilin aikaisemmin tavallisella kolmevaihteisella pyörällä 15 km suuntaansa ja siinä kyllä tuli hiki, kun aamu-unisena nukuin niin pitkään kun pystyin ja ajoin parhaimmillaan kolmessa vartissa. Muuten matka oli ihan ok, kuljin muutaman kuukauden viisi päivää viikossa eikä käynyt mitenkään raskaaksi. Sitä aikaisempi 7 km oli matka, jota ei olisi tullut mieleenkään kulkea muuten, pyörällä alle puoli tuntia niin etten mitenkään edes hikoillut kun julkisilla olisi mennyt 35 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilu on kovin yksilöllinen asia, minulle tulee herkästi hiki jo nopeasti kävellessä ja siksi kuljen paljon vähemmissä vaatteissa kuin muut. Pyöräilin aikaisemmin tavallisella kolmevaihteisella pyörällä 15 km suuntaansa ja siinä kyllä tuli hiki, kun aamu-unisena nukuin niin pitkään kun pystyin ja ajoin parhaimmillaan kolmessa vartissa. Muuten matka oli ihan ok, kuljin muutaman kuukauden viisi päivää viikossa eikä käynyt mitenkään raskaaksi. Sitä aikaisempi 7 km oli matka, jota ei olisi tullut mieleenkään kulkea muuten, pyörällä alle puoli tuntia niin etten mitenkään edes hikoillut kun julkisilla olisi mennyt 35 minuuttia.
Itse hikoilen aamuruuhkassa vaikka autossa on ilmastointi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hikoilen aamuruuhkassa vaikka autossa on ilmastointi
Vaihda siis fillariin!
Kyllä yli 10 km matkoilla sähköpyörä alkaa olla aika hyvä. Ei siksi, ettei jaksaisi mutta se ajansäästö.
Harva jaksaa ylläpitää sitä 25 km/h vauhtia, vaikka kunto kestäisikin. Myös suihku on pakollinen, jos yli 10 km polkee tuota vauhtia ilman avustusta.
Noin 9km .Yövuoroihin en viitsi,kun siinä (paluumatkalla) piristyy liikaa. Noin 30min menee kun ei lähde kisaamaan sähköpyörien kanssa. Eikä tule hiki kun säätää vaatetuksen sään mukaan.
No antaa sitte olla.. ei kukaan mua ymmärrä. Moi
Sähkiskin on kaura-sähkö-hybridi!