Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työmatkapyöräily kesällä

Vierailija
02.04.2025 |

Kiinnostaisi aloittaa työmatkapyöräily nyt näin kun kelit on ihanat ja aurinko paistaa. Te jotka työmatkapyöräilette kuinka pitkän matkan jaksette polkea? Ja tuleeko hiki? Mietin jos hankkisin vaikka sähköpyörän niin se voisi helpottaa kun matkaa on 12 km

Kommentit (481)

Vierailija
41/481 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toimistot suunnilleen viiden ja kymmenen kilometrin päässä. Pyöräilen ympäri vuoden, mutta vain muutaman kerran viikossa ja loput teen etätöitä. Talvella menen pidemmän matkan aina sähköpyörällä, joka on muutenkin paksumpirenkainen ja siinä on vaihteet, toisin kuin ei-sähköpyörässäni. Lyhemmänkin menen huonoilla keleillä usein sähkiksellä. Kuivan maan aikaan taas poljen lähinnä normipyörällä, sähkis tuntuu liialliselta. Jos ajaisin joka päivä tuota 10 km matkaa niin varmaan ottaisin sähköpyörän usein alle paremmallakin kelillä. Kannattaa siis ehdottomasti hommata!

Vierailija
42/481 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/481 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työmatka 6 kilometriä, poljen vanhalla vaihteettomalla fillarilla. En halua suihku- ja vaatteidenvaihtorumbaa, joten pyöräilen rauhallisesti ja normaaleissa kuteissa. Jossain vaiheessa työmatka oli 10 km, sekin vielä meni, mutta oli omalle tavalleni aika lailla maksimi. Sähköpyörää en aio hankkia, haluan että fillarin uskaltaa huoletta jättää asemalle tai kaupungille yönkin yli jos suunnitelmat lennossa muuttuvat. Sähköpyörää pitää vahtia kaiken aikaa.

Vierailija
44/481 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Kunhan haluat suututtaa lukijat.

Vierailija
45/481 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9km on työmatkaa. Ajelen ihan tavallisella hybridipyörällä. Ei sähköä. Se on n.30 min/suunta. Ympäri vuoden poljen pyörällä töihin.

Vierailija
46/481 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä niin huono kunto, että joudutte liikkumaan polkuavusteisella sähkömoottoripyörällä?

Vierailija
47/481 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmisiä on joka lähtöön toinen tuhlaa rahansa lastenvaatteisiin ja joku sitten johonkin muuhun.

Vierailija
48/481 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen km on töihin. Varaan aikaa sen verran, ettei tarvi polkea kiireellä. Varsinkin kesällä haluaa rennosti polkea ja katsella ympärilleenkin ajaessaan.

Valitettavasti vain Suomi on sellainen maa, että kesälläkin saattaa aamulla olla viileää ja palatessa helle, joten ikävä puoli on se, että joutuu kesälläkin kuljettamaan varavaatetta ja reppua mukana. Tykkään suoraan töistä poiketa jossain ja helteisellä säällä sellainen kantamus mukana ei aina ole mukavaa mennä.

Vierailija
49/481 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelisen km on töihin. Varaan aikaa sen verran, ettei tarvi polkea kiireellä. Varsinkin kesällä haluaa rennosti polkea ja katsella ympärilleenkin ajaessaan.

Valitettavasti vain Suomi on sellainen maa, että kesälläkin saattaa aamulla olla viileää ja palatessa helle, joten ikävä puoli on se, että joutuu kesälläkin kuljettamaan varavaatetta ja reppua mukana. Tykkään suoraan töistä poiketa jossain ja helteisellä säällä sellainen kantamus mukana ei aina ole mukavaa mennä.

Mulla sama matka, ja tunnistan tuon säähaasteen. Muuten tuo matka menee ihan ok tavallisellakin pyörälllä, mutta täällä maasto on sen verran mäkistä, että olen alkanut harkitsemaan sähköpyörää. Autottomalle se olisi toki muutenkin ihan järkevä hankinta, saisi vähän laajennettua reviiriä.

Vierailija
50/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri ja historia kiinnostaa.

Vierailija
51/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä taas niin keskiluokkaisen first world avaus että omahyväisen narsismin haistaa jo tänne toiselle puolelle ruutua

Vierailija
52/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka 5km, kuljen pyörällä sulan maan aikaan pari-kolme kertaa viikossa, vähän muista menoista riippuen. Oikein sopiva pieni arkiliikunta.

Ennen työmatka oli 10km, sitäkin kuljin paljon pyörällä mutta koska työ tehdään seisten/liikkuen niin 20km pyöräilyä per päivä oli vähän liikaa, energiaa pitää jäädä myös muulle.

Vierailija
53/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 km on vielä kauramoottorillekin hyvä matka

Kauramoottori = hevonen

Vierailija
54/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kilsaa matkaa ja pyöräilen huhtikuusta lokakuuhun. En kikkaile kesä/talvirenkaiden kanssa vaan rajoitan pyöräilyn sulille teille. Ihan kolmivaihteinen peruspyörä alla ja hiki saattaa tulla kun vartissa sotken. Kuivahtaa nopeasti kuitenkin.

Vierailija
55/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30km työmatka on semmonen kevyt aamulenkki eikä edes kunnolla tunnu missään, jos on edes vähän kuntoa.

Myös 2 km pyöräilyä on parempi kuin sama autoillen.

Vierailija
56/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä myös hikoilu, itse olen oikea suikkulähde, 5km leppoisan työmatka polkemisen jälkeen, syke alle 110 koko matkan alan hikoilemaan kunnon jälkihiet, otsalta tippuu hikeä ja rillit on huurussa, pakko mennä suihkuun.

Ostin sähköpyörän ja tämä on kyllä kiva kun pysyy kuivana, kotiinpäin polkiessa otan joskus avustukset pois ja poljen luomuna painavaa sähkistä ja tämä käy kyllä kuntoilusta.

Lisäksi osin peräkärryn johon mahtuu 2 lasta ja kauppakassit, mainio peli.

Vierailija
57/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa vaan sähkö-avusteinen pyörä, mulla menossa jo kolmas.

Ensin ajelin sähkö-city-pyörällä kolme vuotta,

sitten fitnordin sähköfätillä, joka varastettiin, nyt alla 

helkaman sähköfätti.

Päivän ajelut 20-40 kilsaa, pääsääntöisesti ajelen eco avustuksella,

mutta on kivaa että on reserviä tarvittaessa, ylämäkiä ja vastatuulia varten.

M58

Vierailija
58/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta vaan se sähköpyörä, niin ei tule hikeä ja sillä voi näin kauniina päivänä ajella vaikka parinkymmenen kilometrin lenkin.

Mikä sähköpyörä teille on?

ap

Mulla ei oo sähköpyörää vaan perus jopo. Tuossa olisi suht tuore vertailu https://www.vitamiini.org/paras-sahkopyora-2025/ uutuusmalleista

Kiitos löytyi hyvä pyörä

Vierailija
59/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7km ja sähköpyörän oston jälkeen ei ole harmittanut lähteä huonollakaan kelillä. Menee kesäkelillä 20-25min. Olen tosin aika hidas. Täällä tuulee aina, niin vastatuulessa on kiva vain lisätä avustusta tai jos on hirveä kiire, muuten poljen yleensä pienimmällä avustuksella. Luomupyörällä tuntui aina että polki ja polki muttei edennyt.

Tuota pitemmissä matkoissa alkaa omalla paikkakunnalla olla jo auto sen verran nopeampi, että esim 10km matkalla veisi voiton. Tai kyllä mä mieluummin aamulla nukun sen 20-30min pitempään ja hurautan autolla. 

Vierailija
60/481 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tehtiin kaverin kanssa shoppailumstks kaupunkiin, alku 20 km suht tasaista ja joku pikkumäki, loppu 25 km isoja Mäkipää. 3 tuntia meni ja yksi 10 min lepotauko otettiin. Jok ma sanoo ajavansa kevuest 30 km valehtelee. 12 km jaksaa tavallisella pyörällä kyllä mutta sähköpyörä helpottaa ettei tarvitse aloittaa päivää hikisenä. Sitähän voi käyttää myös kuten tavallista pyörää jos haluaa. Itse aloittajan hommaisin sähköpuörän niin että mennessä sähköllä tullessa polkien.