Kaura ja soijamaito ei maistu oikealle maidolle ollenkaan!
laimeaa kusta kaikki, miksi tällaista kusetusta myydään edes?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, ap, kun kaikki eivät voi juoda sitä lehmänmaitoa, esimerkiksi minä, kun minulla on maitoallergia, ja kahviin on kiva laittaa sitä maitoa, niin siksi käytän kauramaitoa.
Olen huomannut, että tämä on varmaankin ainoa sallittu syy. Ehkä tavallisen maidon loppuminen kaupoista tms. muu pakkotilanne voisi myös olla hyväksyttävä syy juoda kauramaitoa. Erittäin kielletty syy on sen sijaan eläinten hyvinvoinnista välittäminen tai ympäristön ja ilmaston suojelemiseen liittyvät syyt. Jopa minä, aivoni kauramaidolla ja vegeruokavaliolla pilannut tyhmä tyttö ymmärrän, mistä tämä johtuu. Allergia ei ole oma valinta, eikä se sisällä minkäänlaista implisiittistä arvolatausta siihen suuntaan, että lehmänmaidon juomisessa on jotain väärää. Muut syyt lehmänmaidonjuoja kokee hyökkäykseksi itseään kohtaan, joten tietysti s
Minä en usko ton olevan ympäristölle yhtään parempi ja kun ei tosiaan itselle sopinut, huijausta ja trendi tämä koko kaurajuomajuttu.
Mitäpä sitä muuta tarvitaan, kuin vahva mutu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauraa n 10 % , ruokaöljyä ja vettä.
Raikasta ja ravitsevaa - omnomnomnom-nom!
Paljon terveellisempää kuin lehmän maito. Kalsiumia ja d-vitamiiniakin yleensä lisätään.
Lehmänmaidon rasvat on huonoja.
Maitorasvoista ei löydetty mitään vikaa ihmistutkimuksissa.Meijerivoi vain näyttää nostavan kolesterolia mutta mikä merkitys silläkään oikeasti on? Lääkkeillä laskettuun kol.tasoon ei päästä millään ruokavaliolla.
Niin ja tuo kolesterolitutkimus mihin suositellut arvot perustuu oli kyselytutkimus! Tutkimuksissa on todettu, ettei kolesterolista ole haittaa niin kuin usein pelotellaan. Nimenomaan liian matalat kolesteroliarvot lisäsivät kuolleisuutta. No lääkkeitä halutaan kuitenkin ihmisille myydä... Rahanteko se on yleensä tärkeintä, valitettavasti. Kun kolesteroli lääkkeitä myyviltä firmoista on pyydetty tutkimuksia, jotka näyttävät toteen heidän lääkkeidensä terveyshyödyt on vastaus ollut, että ei tipu. Kannattaisi todella miettiä mitä kaikkea nappia suuhunsa laittaa...
Kauramaidot ovat epäterveellisiä. Niissä on todella paljon hiilihydraattia (sokeria).
No ei kai kun suurin osa noista "maidoista" koostuu vedestä ja rypsiöljystä. Kauraa, soijaa ym.on vain muutama prosentti.
Vierailija kirjoitti:
Järkkyyn hintaan. Voisin maksaa 50 cn /l.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kun suurin osa noista "maidoista" koostuu vedestä ja rypsiöljystä. Kauraa, soijaa ym.on vain muutama prosentti.
Ja mistähän luulet lehmänmaidon koostuvan? Laadusta riippuen vettä on semmoinen 95%
Juo pöntöllä istuessa. Saat sen ummehtuneen paskan tuntuman raikkaan sivumaun tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku puhui aasialaisten terveydestä... Tuskin se on kuitenkaan soijan ansiota. Eiköhän geenejä ja elämäntapoja ole ylipäänsä kiittäminen. Verrataan esim. meikäläisten ja heikäläisten painoindeksejä. Täällä syödään itsemme lihavaksi ja sairaaksi. Aasiassa yleisesti pysytään hoikkina ja terveempinä.
Soijan syönti järjestelmällisesti yhdistyy matalempaan kuoleman riskiin
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8931954/
"Eighty one prospective cohort studies were included in the meta-analysis. A higher intake of soy was significantly associated with a 10% reduced risk of cancer incidence (RR, 0.90; 95% CI, 0.830.96). Each additional 25 g/d soy intake decreased the risk of cancer incidence by 4%. Intake of soy isoflavones was inversely associated with risk of cancer incidence (RR, 0.94; 95% CI,
Olet itse ilmeisesti älyllisesti niin heikkolahjainen, että uskot kaiken mukisematta jos siinä lukee, että tutkimus. Tästäkin osaat katsoa vain johtopäätökset ja jos se sattuu sinua miellyttämään täytyy tutkimuksen olla validi. Tutkimuksissa näkee tämän tästä ihan naurettavia tutkimusmetodeja tutkimuksen aihepiiriin ja selvitettävään asiaan liittyen. Lisäksi tutkimuksia rahoittaa ja tilaa tahot, jotka myös halutessaan laukaisee maton alle epätoivotut tutkimustulokset. Hyvin yleistä lääketieteessä ja ravitsemustieteessä. Nämä vielä usein komppaa toisiaan. Toiset myy epäterveellistä moskaa, joka sairastuttaa ihmiset ja toiset myy lääkkeitä, joilla tilannetta sitten parannellaan. Ihmisten sinisilmäisyys on todella yleistä ja sokeasti luotetaan kaikkeen. Kuitenkin rahanahneudesta on moraali ja etiikka kaukana. Mm. Jenkeissä hyödyttömäksi todettua syöpälääkettä käytettiin syöpsairaiden lasten hoitoon! Tärkeintähän on raha. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se hinta koostuu monesta eli sitä suuremmalla syyllä ei kannata ostaa sitä naurettavaa litkua.
Niin oliko se juttu nyt ettet pidä kaurajuomasta vai ettei sitä ole taloudellisesti järkevää ostaa. No ehkä ei ole, jos et siitä pidä.
Mutta jos sun talous kaatuu johonkin euron hintaiseen kaurajuomapurkkiin niin on aika kummallista. Tai jos et arvosta omaa aikaas sen vertaa että laskisit omalle tekemiselles mitään hintaa. Aikaahan siihen suhrautuu kyhäillä ja purkittaa ne kaurajuomat viikosta toiseen itse, pestä välineet jne. Suomessa monen taloudellinen tilanne on aika huono mutta keskivertoihmisellä tuskin kuitenkaan ihan noin huono
Yksittäinen pikkuostos ja sama jokapäiväisenä on aivan eri asioita.Tuo on lähes sama kuin ostaisi juomavettä kaupasta vaikka saa sitä hanasta.
Samahan se on lehmänmaidonkin kanssa jos siitä ei pidä. Minä pidän kauramaidon mausta ja siksi sitä ostan, lehmänmaito taas on pahaa enkä joisi sitä vaikka joku maksaisi minulle sen juomisesta.
Kauramaidosta voisin taas maksaa enemmänkin.
Ne on ideologisin perustein tehtyä epäterveellistä keinotekoista paskaa.
"paremmat" ihmiset juovat näitä näyttääkseen miten ovat vastuullisia mukamas
Ei ne mitään maitoa olekaan. Lukeeko missään tölkissä että se olisi maitoa. Se on kaurajuomaa.
Leipä, aamiaismurot, jogurtti... Näitäkään varmasti ei nämä kauramaitovihaajat voi syödä, ultraprosessoituja ruokia kun ovat.
Kauramaitovihaajien ruokavalio on varmaankin raakavegaaninen.
Vierailija kirjoitti:
Leipä, aamiaismurot, jogurtti... Näitäkään varmasti ei nämä kauramaitovihaajat voi syödä, ultraprosessoituja ruokia kun ovat.
Kauramaitovihaajien ruokavalio on varmaankin raakavegaaninen.
Jos leipä on kunnollista niin siinä on vain muutamia aineksia, ei lisäaineita ei mitään joten ei voi verratakaan kauramaitokuraan. Jogurteista vaan kreikkalainen tai turkkilainen, muroja ei aikuiset syö sillä nehän on käytännössä pelkkää sokerihöttöö
Vierailija kirjoitti:
Ne on ideologisin perustein tehtyä epäterveellistä keinotekoista paskaa.
"paremmat" ihmiset juovat näitä näyttääkseen miten ovat vastuullisia mukamas
Niin. Tai sitten osa ihmisistä on vaikeasti allergisia lehmänmaidolle ja haluaa silti laittaa kahviin ja muroihinsa jotain? Mitä väliä sillä ylipäätään on, miksi joku mitäkin käyttää, kukaan ei kai pakota ostamaan kaurajuomaa?
Imeväiset voivat ostaa lehmänmaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä Kauraa kovin paljon olisi niin sitten se olisi kaurapuuroa eikä kauramaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkkyyn hintaan. Voisin maksaa 50 cn /l.
Mä taas maksaisin helposti 3-4€/l. Kauramaito on herkkua. Lehmänmaidosta en maksaisi mitään.
No ei tietenkään maistu kun se on valmistettu kaurasta eikä maidosta. Miten edes kuvittelit että se maistuisi maidolta.
Minä en usko ton olevan ympäristölle yhtään parempi ja kun ei tosiaan itselle sopinut, huijausta ja trendi tämä koko kaurajuomajuttu.