HIV-labrat otettu 17.3. (julkisella),
ei näy tuloksia vieläkään Omakannassa. Miten kauan pitäisi kestää?
Kommentit (21)
montako kuukautta viimeisestä seksi kerrasta? kumpi vaati ilman kondomia? Hiv testi on luotettava vasta 3kk mahdollisen altistumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
SINULLA ON AIDS. KANNATTIKO ANAALISEKSI??? 😂😂
Ap on luultavasti vanha kun vauva palstalla kysyy, käynyt varmaan Thaimaassa ja löytänyt nais seuraa
Kaksi viikkoa viitteellinen tulosten valmistumisaika t. Labratäti
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa viitteellinen tulosten valmistumisaika t. Labratäti
Kiitos paljon!
20min ... 2vk, riippuen testistä.
13% amerikkalaisista ei tiedä että sairastaa!
Itse kävin hiv-testissä vuonna 1990. Sain tuloksen viikon kuluttua. Elämäni eniten pelkoa herättänyt puhelu. Kädet tärisivät, kun veivasin numerot. Ääni värisi, kun kysyin tuloksia. Tuskallinen lyhyt odotus, kun tulokseni etsittiin. Ja elämäni suurin helpotus: tulos oli negatiivinen. Värit palasivat elämääni.
Tilanne on nyt eri kuin silloin. Lääkkeillä hiv pysyy oireettomana ja tartuttamattomana.
Ap, etkö voi soittaa tuloksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on luultavasti vanha kun vauva palstalla kysyy, käynyt varmaan Thaimaassa ja löytänyt nais seuraa
Gambiassa käynyt miesseurasta nauttimasta eli voimaantumassa
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin hiv-testissä vuonna 1990. Sain tuloksen viikon kuluttua. Elämäni eniten pelkoa herättänyt puhelu. Kädet tärisivät, kun veivasin numerot. Ääni värisi, kun kysyin tuloksia. Tuskallinen lyhyt odotus, kun tulokseni etsittiin. Ja elämäni suurin helpotus: tulos oli negatiivinen. Värit palasivat elämääni.
Tilanne on nyt eri kuin silloin. Lääkkeillä hiv pysyy oireettomana ja tartuttamattomana.
Ihan kuin ne lääkkeet olis jotain mitä jokaisen pitäis tavoitella, ne on elimistölle äärettömän kova rasitus ja tutkimusten mukaan aiheuttavat 40-60 prosentilla elämää huomattavasti vaikeuttavia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hävettänyt myöntää, että olet harrastanut seksiä miesten kanssa
Tiesittekö muuten, että testi otetaan joitain lääkityksiä varten? Ihan kyselemättä tai vaikka olisit neitsyt 50-vuotiaana. Kun näyttää olevan porukalla hiukan stereotypinen ajattelutapa.
Kotitestin saa heti. Tippa verta ja homma ohi.
Eikös raskaana olevilta tuona aina seulota? Mun mielestä vastaus on tullut nopeasti.
Ei voi kuin ihmetellä tämän palstan typeriä ihmisiä. Ap kysyy tulosten valmistumisajasta ja täällä aletaan kyselemään suojaamattoman seksin ajankohdasta ja valistamaan milloin tulos on luotettava ja jauhamaan muuta täysin aiheetonta. Kuten jo jotkut fiksummat sanoivat, testiin voi olla muitakin syitä, olen itse esimerkiksi joutunut toimittamaan negatiivisen tuloksen kaksi kertaa työlupien takia. Kävin kylläkin yksityisellä ja tulokset sai nopeasti. Ja vaikka testin syy olisi mikä tahansa, mikä saa alkupään vastaajan kaltaisen tyhjäpään kuvittelemaan, että kun hän itse sattuu jotain tietämään, muut eivät tiedä. Mutta niinhän se menee, että kun on tarpeeksi tyhmä ei tajua edes olevansa vajaaälyinen.
Miehet joilla ei ole rahaa kondomiin koska tupakka ja huumeet nai myös naisia peräsuoleen. Ja hiv tarttuu huumeneuloista myös. Ja verikokeissa on vaadittava uutta puhdasta neulaa kun ottavat voi itsekin olla päästään sekaisin .
Kyllä sen pitäisi tulla nopeammin.
Siinä kestää jos on positiivinen. Lääkärin pitää kertoa ensin vakavasta löydöksestä ennen kuin näet sen itse tuloksissa eli tulokset piilotetaan siihen asti, vaikka olisivat valmiit. Huono merkki siis.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan silti haluaisi tartuntaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma pari vuotta myöhemmin. Käytännössä kyse oli siitä tuleeko kuolemantuomio vai ei. Sen aikainen hidas byrokratia ja odottaminen tuntui kidutukselta. Hyi helvetti mikä tunne.