Podcast: Yllättävä tieto Roni ja Airi Bäckin avioehdosta - Tämä on hirveää Eikö naiset koskaan opi tekemään avioehtoa?
Roni Bäckin Airi-puolison mielestä avioehto parin välillä ei ole yksinkertainen, sillä hän on uhrannut viisi vuotta työelämää olemalla lasten kanssa kotona.
Kommentit (139)
Paskallakin voi näköjään tienata rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies halusi olla lapsen kanssa 6 kk kotona ja edellytti, että minä vastaa sinä aikana perheen kaikista menoista ihan samalla tavalla kuin minä olin vaatinut mieheltä sen 9 kk aikana, jonka minä olin ollut lapsen kanssa. Jouduin ottamaan 12 000 euron lainan, jotta pärjättiin. Vika oli tietenkin ihan omani, miksi olin olettanut, että tasapuolisuus ei koske minua.
Sellainen satu palstapeikolta tänään. Tuollaista ei tapahtunut etkä sinä ole nainen.
Uskokaa kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies halusi olla lapsen kanssa 6 kk kotona ja edellytti, että minä vastaa sinä aikana perheen kaikista menoista ihan samalla tavalla kuin minä olin vaatinut mieheltä sen 9 kk aikana, jonka minä olin ollut lapsen kanssa. Jouduin ottamaan 12 000 euron lainan, jotta pärjättiin. Vika oli tietenkin ihan omani, miksi olin olettanut, että tasapuolisuus ei koske minua.
Mies varmaan myös kantoi, synnytti ja imetti sitten seuraavan lapsen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät miehet itkee kuorossa omaa epäonneaan, kun joku rikas mies on luvannut vaimolle puolet valtakunnasta :D
Vauvapalstan parhaita paloja jaossa tänäänkin.
Eläkettä sillä tuskin kertyy... ja ne miehet raha eivät ole ikuisia. Rahat loppuvat jossain kohtaa ja jos ei omia tuloja, niin saa heittää hyvästi luksuselämälle.
Helena Koivu on tästä hyvä esimerkki, kuinka naisen käy kun on tottunut elämään miehen rahoilla.
Eläkettä voi myös maksaa itselleen. Emmehän tiedä heidän kaikista ratkaisuista, tiedä vaikka Roni maksaa säännöllistä palkkaa josta maksetaan eläkemaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tasapuolisuus koskaan koske naisia.
Jos Roni jäis kotiin lapsen kans ja laittais Airin maksamaan (millä työllä? Onko Airilla edes mitään uraa oikeasti?) hänelle ansionmenetyksistä, mikähän olis palstamamman tuomio?
Eihän tuo Airi ole muuta tehnyt kun pelannut sulkapalloa. Joten ei sillä perhettä pysty elättämään.
Niin. En ainakaan itse tiedä, että mitä muuta on tehnyt. Lopetti tuonkin uran jo monia vuosia sitten.
"En ainakaan itse tiedä"
Loistava lähtökohta ylipäätään kommentoida :D
Ap:n kaitaiset naiset ovat syy siihen, miksi miehet haluavat olla sinkkuja nykyään. Ja hyvä niin, sillä he tienaavat reippaasti naisia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaitaiset naiset ovat syy siihen, miksi miehet haluavat olla sinkkuja nykyään. Ja hyvä niin, sillä he tienaavat reippaasti naisia enemmän.
Jos on ylitsepääsemättömän vaikeaa tehdä 80 euron paperi alle tunnissa ja laittaa se postiin, kannattaa tosiaan pysyä sinkkuna muutenkin, ettei vaivaa apukoululaisen kyvyillään jotain naisparkaa.
En olis uskonu noin järkevän miehen kuin Roni olevan noin yksinkertainen.
Voi voi. Kai ne oppirahat on aina maksettava.
Kuinka pitkiä ovat. Pituusero? Mies on ainakin pitkähkö.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa arvostella ja ruotia Ronin ja Airin yksityiselämän valintoja.
Täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkiä ovat. Pituusero? Mies on ainakin pitkähkö.
Airi 172 cm ja Roni 196 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heillä pitäisi olla avioehto?
Kyllä se on aina hyvä tehdä.
Ap
Meillä ei ole. Minulla oli omaisuutta kun aloimme olemaan yhdesä ja miehelläni taas nykyään huomattavasti suuremmat tulot. Eli tasaantunut vuosien mittaan moneen kertaan.
Kaikki on yhdessä hankittua ja maksettua ja 50/50% omistus.
Jos eroaisimme ei kummallakaan ole tarvetta toisen puolikkaaseen.
Eri asia olisi ollut jos jommallakumnalla olisi miljoonaperintö jonka halutaan pysyvän suvussa, silloin ymmärrän sen poisrajaamisen
"Avioliittolakihan on alunperin tehty sen takia, etteivät miehet ryöväisi naisilta rahaa, joten on suorastaan huvittavaa että tämä yritetään nyt kääntää jotenkin toisin päin. "
Missäköhän nykyajan feministisessä historiankirjassa noin sanotaan?
Avioliittolaki on tehty vain ja ainoastaan sen takia, että aikoinaan mies oli ainoa, joka sen elannon toi pöytään ja avioeron sattuessa naisella ei olisi ollut mitään. Avioliittolaki takasi sen, että naisen ei jäänyt ihan tyhjän päälle.
Kuuntelin just jotain podia. Eikö erossa rahat mene puoliksi ellei ole avioehtoa? Köyhemmälle hyvä tuo. Onko Ronilla noussut suosio päähän? Mä en vielä kuukausi sitten tällaisesta vaikuttajasta edes tiennyt. Jostain osui silmiin. Airilla fiksu, analyyttinen tapa puhua. Miellyttää. Siksi kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi?
Suljen tässä nyt pois esim perityt maatilat ja firmat tai suvun kesäpaikat yms.
Tästä ketjun naisesta en tiedä mitään, mutta miksiköjän se on aina kaikista paskimman matalapalkka-alan naisilta marttyyrimäinen urauhraus että ovat tehneet lapsia ja oikeissa kovissa ammateissa olevilla naisilla ei ole asiassa mitään ongelmaa?
Mikä ammatti ja tutkinto Airilla on, ja miten hän olisi urankehityksen eteen työskennellyt jos ei olisi lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Perustele vähän?
Se tuottaa tuloja juristille, eipä ole muuten mitenkään välttämätön. Roni on sitä mieltä, että osaavat sopia mahdollisessa erotilanteessa.
Omasta kaveri porukasta, jossa naisilla ei ollut avioehtoa, niin eron sattuessa aviomies sai pitää melkein kaiken. Sillä talo ja auto olivat miehen nimissä, ja vaimo kustaisi yleensä ruuat perheelle. Näin ollen mies oli se joka tästä kaikesta hyötyy.
Ap
No vaikka ei tekisi avioehtoa , ei silti pidä olla tyhmä.
Meillä on kaikki molempien nimissä paitsi moottoripyörä, kun sitä en aja ja se on miehen harrastusväline. Mutta en olisi missään nimessä suostunut siihen että esim. omistusasunto olisi vain miehen nimissä.
koskaan??
mistä tiedät mitä jokainen aviossaoleva nainen on tehnyt?
Sellainen satu palstapeikolta tänään. Tuollaista ei tapahtunut etkä sinä ole nainen.