Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Uusi tyly linjaus: "Vammaisia saa avustaa vain klo 8-18 välillä"

Vierailija
01.04.2025 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011127814.html

Jos vammaiselle käy vaikka haaveri kello 18.30, tervemenoa. Vahv, välittävä Suomi.

Vai välitetäänkö täällä enää muusta kuin siitä että eliitin veroaste pienenee ja osakesalkku paisuu?

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan työttömiä ja sanotaan, että se on oma vika ja työtön on laiska ja ei ole ansainnut konserttia jne.

Kun sun lasta kiusataan koulussa niin se on sun lapsen oma vika, sun lapsi ei ole ansainnut kavereita, sun lapsi on luuseri siksi sitä kiusataan. 

Vierailija
102/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole työttömillä eikä työttömien lapsilla rahaa mihinkään harrastuksiin joten lopettakaa se yhdenvertaisuudesta puhuminen. 

Vammaisella ei ole edes teoreettista mahdollisuutta järjestää itselleen harrastusta. Sinä vertaat nyt omenoita appelsiineihin. Taloudellinen epätasa-arvo on eri keskustelun aihe.

Leikkaaminen sellaiselta joka ei millään tavalla ole voinut itse tilannettaan luoda kuten vammaisena syntynyt ihminen, on raukkamaista.

Päättäjä jolle syntyy vammainen lapsi on silti itse vaatimassa tismalleen samoja palveluita, muttei halua maksaa niistä mitään.

On paljon harrastuksia, joihin ei mene senttiäkään rahaa. Kirjastosta voi kirjojen lisäksi lainata mm. elokuvia, pelejä (Monopol ym) ja jopa ilmaisia kausikortteja esim jääkiekkopeleihin. Oman paikkakuntani kirjastosta saa lainata talvella myös esim lumikenkiä. Samoin kävely, luonnossa liikkuminen ym on ilmaista. Omalla paikkakunnallani on kesäisin ilmaisia yhteislaulutilaisuuksia ja konsertteja. Eli työttömällä on paljonkin mahdollisuuksia harrastaa ilmaiseksi ja myös aikaa siihen.

Ei minulla työttömänä ole 20 vuoteen ollut rahaa mihinkään harrastuksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on varmistanut sen, että koskaan en hae henkilökohtaiseksi avustajaksi. 

Luuletteko työttömiä haukkumalla saavasi vammaisille avustajia. 

Nyt niitä ei ainakaan tule, sukulaiset voi hoitaa ja avustaa. 

Et ole työtön, kun menet töihin. Avustajana on töitä. 

Sä et avusta sun vammaista sukulaista, miksi et. Vie se klo 18.00 jälkeen harrastukseen vai oletko avuton tai laiska? 

Mikä sukulainen?

Avustajana on töitä, oletko paitsi avuton myös laiska?

Itse olet laiska ja vielä ilkeä. Kukaan ei sun takia mene avustajaksi. 

S

Menen koulunkäyntiavustajaksi ja sun lasta kiusataan koulussa niin sanon lapselle, että se on sen oma vika. 

Vierailija
104/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään väärää. Enhän minäkään saa ostaa Alepasta keskaria klo 21-09 välisenä aikana vaan joudun menemään kapakkaan klo 21 jälkeen.

Vierailija
105/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien yksilöllisiä tarpeita ei ole turvattu mitenkään eikä työttömien lasten joten on kamala lukea tollasia tekstejä. 

Vaikka minut poispotkittiin töistä tammikuussa tuotannollisista syistä, mainitsen nyt tähän ettei kukaan synny työttömänä. Vammaisena synnytään.

Olet ollut lyhyen aikaa työtön, et tiedä työttömyydestä mitään. 

Olen käynyt viimeksi jääkiekko-ottelussa 1990-luvulla. 

Ainakin minun kotipaikkani kirjastosta saa ilmaiseksi lainata kausikortin jääkiekkopeleihin. 

Vierailija
106/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä haukutaan työttömiä ja sanotaan, että se on oma vika ja työtön on laiska ja ei ole ansainnut konserttia jne.

Kun sun lasta kiusataan koulussa niin se on sun lapsen oma vika, sun lapsi ei ole ansainnut kavereita, sun lapsi on luuseri siksi sitä kiusataan. 

Henkilökohtaisena avustajana on töitä yllin kyllin, joten kyllä se on laiskuutta, jos et sitä hae. Et ole siis ansainnut mitään ylimääräistä vaan sulta pitäisi leikata isolla kädellä

Niinpä, miksi vammaisen äiti ei hoida vammaista. Onko se äiti laiska. Eikö omaishoidontuki kelpaa, pitääkö saada muualta enemmän fyffeä, et rakasta omaa lastasi, lykkäät sen muiden hoidettavaksi. 

Vierailija
107/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole työttömillä eikä työttömien lapsilla rahaa mihinkään harrastuksiin joten lopettakaa se yhdenvertaisuudesta puhuminen. 

Vammaisella ei ole edes teoreettista mahdollisuutta järjestää itselleen harrastusta. Sinä vertaat nyt omenoita appelsiineihin. Taloudellinen epätasa-arvo on eri keskustelun aihe.

Leikkaaminen sellaiselta joka ei millään tavalla ole voinut itse tilannettaan luoda kuten vammaisena syntynyt ihminen, on raukkamaista.

Päättäjä jolle syntyy vammainen lapsi on silti itse vaatimassa tismalleen samoja palveluita, muttei halua maksaa niistä mitään.

Höpö, höpö. Esim kirjastot tarjoavat vaikka mitä ilmaispalveluja kirjojen lainaamisen lisäksi.

Vierailija
108/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien yksilöllisiä tarpeita ei ole turvattu mitenkään eikä työttömien lasten joten on kamala lukea tollasia tekstejä. 

Vaikka minut poispotkittiin töistä tammikuussa tuotannollisista syistä, mainitsen nyt tähän ettei kukaan synny työttömänä. Vammaisena synnytään.

Toiset ei saa vakituista työpaikkaa ikinä ja se tarkoittaa että koskaan ei käydä elokuvissa eikä uimassa eikä teattereissa, ei ole lemmikkejä, ei matkusteta, ei ole harrastuksia. Aina kun saadaan töitä rahaa säästetään työttömyysajan ruokaan ja vuokraan. 

Järvissä, lammissa ym luonnonvesissä saa uida ihan ilmaiseksi.

Vierailija
109/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ei saa vakituista työpaikkaa ikinä ja se tarkoittaa että koskaan ei käydä elokuvissa eikä uimassa eikä teattereissa, ei ole lemmikkejä, ei matkusteta, ei ole harrastuksia. Aina kun saadaan töitä rahaa säästetään työttömyysajan ruokaan ja vuokraan. 

Järvissä, lammissa ym luonnonvesissä saa uida ihan ilmaiseksi.

Niihin on matkaa. 

Vierailija
110/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin kulkeminen maksaa. Ei käydä yhtään missään.

Voi hyvä luoja mitä ininää :D Elämä on juuri niin vaikeaa kuin siitä tekee.

Ja voi luoja mitä tyhmyyttä! Positiivinen ajattelu ei lisää euroja tilille. -eri

Vierailija
111/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin kulkeminen maksaa. Ei käydä yhtään missään.

Voi hyvä luoja mitä ininää :D Elämä on juuri niin vaikeaa kuin siitä tekee.

Ja voi luoja mitä tyhmyyttä! Positiivinen ajattelu ei lisää euroja tilille. -eri

Niin, miksi vammaisena tarvitset avustajaa klo 18.00 jälkeen harrastukseen. Eikö sulla ole ystäviä tai sukulaisia, jotka voi avustaa?

Vierailija
112/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi haki avustajaa kahdeksi kuukaudeksi ulkomaille. Millä rahoilla noi matkustaa? 

Vierailija
113/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstaa kun lukee niin en ihmettele, että kukaan ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi.

En muutenkaan ymmärrä jatkuvaa työttömiltä leikkaamista, kun toisille maksetaan matkoja, harrastuksia, konsertteja ja avustajat mukaan.

Sä voit mennä töihin, niin ei leikata. Noita henkilökohtaisia avustajia tarvitaan koko ajan. Siinä sulle työ.

Ja pääset konsertteihin samalla. 

Vierailija
114/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on varmistanut sen, että koskaan en hae henkilökohtaiseksi avustajaksi. 

Luuletteko työttömiä haukkumalla saavasi vammaisille avustajia. 

Nyt niitä ei ainakaan tule, sukulaiset voi hoitaa ja avustaa. 

Miten voit olla noin avuton?

Avustatko itse vammaisia vai huuteletko vain muille? 

Huutelen kyllä työttömälle, joka itkee leikkauksia mutta osoitettu työ ei kelpaa. Itse jos olisin työtön ottaisin vastaan mitä tarjotaan enkä todellakaan kehtaisi nakella niskoja, että tuota nyt en ainakaan ikinä tekis

Mikä helvetin osoitettu työ? =D  Ihanko luulet, että jokaiselle työttömälle osoitetaan ja tarjotaan työ, että "Huomenna voit aloittaa" . Kannattaisiko siirtyä vuoteen 2025 ja lukea muutakin kuin vauvapalstaa, niin saatat jopa sivistyä.  -eri

Vierailija
115/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstaa kun lukee niin en ihmettele, että kukaan ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi.

En muutenkaan ymmärrä jatkuvaa työttömiltä leikkaamista, kun toisille maksetaan matkoja, harrastuksia, konsertteja ja avustajat mukaan.

Sä voit mennä töihin, niin ei leikata. Noita henkilökohtaisia avustajia tarvitaan koko ajan. Siinä sulle työ.

Ja pääset konsertteihin samalla. 

Kuka nuo vammaisten konserttiliput maksaa?

Haluan mennä oman lapsen kanssa sinne konserttiin. 

Vierailija
116/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi haki avustajaa kahdeksi kuukaudeksi ulkomaille. Millä rahoilla noi matkustaa? 

Sinun mielestäsi vammainen = rahaton ja työtön? Jos on ikänsä tehnyt pelkkää ruumiillista työtä niin voi tulla yllätyksenä että tietotyössä liikuntavammaiset on ihan yhtä päteviä kuin muutkin, vaikka lattian luuttuaminen ei onnistuisikaan. Yliopistoilla näkee porukkaa pyörätuolien ja keppien kanssa ja toivottavasti työllistyvät oman alansa asiantuntijoiksi. 

Vierailija
117/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi vammainen = rahaton ja työtön? Jos on ikänsä tehnyt pelkkää ruumiillista työtä niin voi tulla yllätyksenä että tietotyössä liikuntavammaiset on ihan yhtä päteviä kuin muutkin, vaikka lattian luuttuaminen ei onnistuisikaan. Yliopistoilla näkee porukkaa pyörätuolien ja keppien kanssa ja toivottavasti työllistyvät oman alansa asiantuntijoiksi. 

Mulla on itselläkin kepit. Ei ne vammaiseksi tee. 

Vierailija
118/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itselläkin kepit. Ei ne vammaiseksi tee. 

Olen työkkärin listoilla. 

Vierailija
119/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö. Esim kirjastot tarjoavat vaikka mitä ilmaispalveluja kirjojen lainaamisen lisäksi.

Millä menet sinne kirjastoon, kun se on 20 km. päässä. tai niihin ilmaispalveluihin?! Tajuatko, että kaikki maksaa ja jos ei ole rahaa edes ruokaan ja lääkkeisiin, niin silloin sitä ei ole mihinkään ylimääräisiin matkakuluihinkaan!

Vierailija
120/151 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu on selästä työkyvyttömyyseläkkeellä ja sillä on kepit ja se hoitaa neljää sijaislasta. Sen puoliso on kodin ulkopuolella töissä ja niillä on omiakin lapsia. 

Tuskin se vammaispalveluiden piiriissä voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän