HS: Uusi tyly linjaus: "Vammaisia saa avustaa vain klo 8-18 välillä"
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011127814.html
Jos vammaiselle käy vaikka haaveri kello 18.30, tervemenoa. Vahv, välittävä Suomi.
Vai välitetäänkö täällä enää muusta kuin siitä että eliitin veroaste pienenee ja osakesalkku paisuu?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien yksilöllisiä tarpeita ei ole turvattu mitenkään eikä työttömien lasten joten on kamala lukea tollasia tekstejä.
Vaikka minut poispotkittiin töistä tammikuussa tuotannollisista syistä, mainitsen nyt tähän ettei kukaan synny työttömänä. Vammaisena synnytään.
Olet ollut lyhyen aikaa työtön, et tiedä työttömyydestä mitään.
Olen käynyt viimeksi jääkiekko-ottelussa 1990-luvulla.
Jääkiekko-ottelussa käyminen onkin ihmisoikeuskysymys
Haukut mua avuttomaksi.
Itse olet ilkeä kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa erikoiselta, että vammaisella pitäisi olla avustaja paikalla monta tuntia päivässä. Minun mielestäni noille riittäisi jokin kotihoidon kaltainen palvelu, jossa kotiin tehtäisiin tietty määrä käyntejä per vuorokausi. Lisäksi voisi olls turvaranneke käytössä, jolla saisi turvapartion auttamaan jos tulee joku hätä.
Siinä olisi kyllä mielenkiintoisia tilanteita,jos esim. neliraajahalvaantunutta nostellaan ja hänelle annetaan esineitä vain muutamia kertoja vuorokaudessa. Muuten varmaan makaa sängyssä ja katsoo telkkaria ilman että pääsee vaihtamaan kanavaa. Ja miten halvaantunut painaa turvaranneketta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstaa kun lukee niin en ihmettele, että kukaan ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi.
En muutenkaan ymmärrä jatkuvaa työttömiltä leikkaamista, kun toisille maksetaan matkoja, harrastuksia, konsertteja ja avustajat mukaan.
Sä voit mennä töihin, niin ei leikata. Noita henkilökohtaisia avustajia tarvitaan koko ajan. Siinä sulle työ.
Ei ole töitä. Henkilökohtaisen avustajan työssä ei ole tarpeeksi työtunteja ja hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea. Ja mulla on kuule lapsia hoidettavana.
Tunteja on niin paljon kuin jaksat tehdä, mullekin tarjotaan lisää ihan koko ajan. Lapset laitat päiväkotiin kuten kuka tahansa normaali ihminen.
Miten voit olla noin avuton?
Tämä ketju on varmistanut sen, että koskaan en hae henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Luuletteko työttömiä haukkumalla saavasi vammaisille avustajia.
Nyt niitä ei ainakaan tule, sukulaiset voi hoitaa ja avustaa.
Voi voi, ei tarvi päästä vessaan, ei tarvi happipulloa vaihtaa, ei tarvi syödä eikä juoda, sitä vaan yhteyttää ja iloitsee elämästä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on varmistanut sen, että koskaan en hae henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Et ole työtön, kun menet töihin. Avustajana on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstaa kun lukee niin en ihmettele, että kukaan ei halua henkilökohtaiseksi avustajaksi.
En muutenkaan ymmärrä jatkuvaa työttömiltä leikkaamista, kun toisille maksetaan matkoja, harrastuksia, konsertteja ja avustajat mukaan.
Sä voit mennä töihin, niin ei leikata. Noita henkilökohtaisia avustajia tarvitaan koko ajan. Siinä sulle työ.
Ei ole töitä. Henkilökohtaisen avustajan työssä ei ole tarpeeksi työtunteja ja hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea. Ja mulla on kuule lapsia hoidettavana.
Tunteja on niin paljon kuin jaksat tehdä, mullekin tarjotaan lisää ihan koko ajan. Lapset laitat päiväkotiin kuten kuka tahansa normaali ihminen.
Hoida kuule itse se vammainen sukulaisesi, äläkä jätä muiden hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et avusta sun vammaista sukulaista, miksi et. Vie se klo 18.00 jälkeen harrastukseen vai oletko avuton tai laiska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avustatko itse vammaisia vai huuteletko vain muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten
Hoida kuule itse se vammainen sukulaisesi, äläkä jätä muiden hoidettavaksi.
Mitä sä sekoilet? :D mikä sukulainen? Ei se ole este päivähoidolle, jos sun lapsi on vammainen. Lapset hoitoon ja sinä töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteja on niin paljon kuin jaksat tehdä, mullekin tarjotaan lisää ihan koko ajan. Lapset laitat päiväkotiin k
Vammainen hoitokotiin pois kotihoidosta jos ei hoito klo 12.00 - 18.00 kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et avusta sun vammaista sukulaista, miksi et. Vie se klo 18.00 jälkeen harrastukseen vai oletko avuton tai laiska?
Mikä sukulainen?
Avustajana on töitä, oletko paitsi avuton myös laiska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sukulainen?
Avustajana on töitä, oletko paitsi avuton myös laiska?
Itse olet laiska ja vielä ilkeä. Kukaan ei sun takia mene avustajaksi.
Miksi menisin avustajaksi, kun täällä nytkin vain ilkeillään, että menisin avustajaksi ilkeilyä kuuntelemaan, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avustatko itse vammaisia vai huuteletko vain muille?
Huutelen kyllä työttömälle, joka itkee leikkauksia mutta osoitettu työ ei kelpaa. Itse jos olisin työtön ottaisin vastaan mitä tarjotaan enkä todellakaan kehtaisi nakella niskoja, että tuota nyt en ainakaan ikinä tekis
Ne vammaisbussit ja sen sellaiset tukkii liikenteen ja vie parkkipaikat! Pois, pois turhat avustamiset ja sen sellaiset!
Vierailija kirjoitti:
Monet vammaiset kuuluisivat laitokseen, mutta haluavat vaan asua kotona, tarviten ympärivuorokautista apua, mikä tarkoittaa jatkuvaa kolmivuorotyötä eli vähintään neljää henkilökohtaista avustajaa, joista kolme kokoaikaista. Yhteensä neljä siksi, että avustajille kuuluu myös lomapäivät, joita jonkun on tuurattava.
Näiden palkka- ja sivukulujen lisäksi me veronmaksajat maksamme myös kaikki tarvittavat aparaatit ja vimpaimet sinne kotiin, ja myös kodin muutostyöt (suomeksi sanottuna remppa), jotta vammainen voi asunnossa asua, täysin tai lähes sänkyyn hoidettavana.
Vielä, vammaisella on oikeus osallistua tapahtumiin ja lähteä lomamatkalle jne, ja me maksamme sitten avustajien palkat jne. niistäkin.
Eihän tässä ole järkeä.
Monella työttömällä, opiskelijalla tai pienituloisella ei ole varaa näihin kulttuuririentoihin rai harrastuksiin. Tämä on epäkohta, joka pitää korjata. Jokainen maksakoon reissut ja harrastukset omasta kukkarosta. Myös mahdollisen avustajan ja tämän lipun, jos niitä tarvitsee.
Jostain on aloitettava. Tulevaisuuden Perus-Suomeen jalostetaan vain terveitä arjalaisia, ahkeria heterokansalaisia. Isänmaa häpeästä pois! HEIL !