Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksikään vanhempi ei ole ikinä minun kuullen valittanut siitä, että on saanut lapsia. Ei kukaan. Ikääkin minulla jo on, ja monenlaisia tarinoita reissuissani kuullut. Tutut ja tuntemattomat avautuvat. Murheita ihmisillä on, mutta vanhemmuus itsessään ei ole ollut sellainen."
Tämä on tätä lapsivihamielisyyttä ja siihen liittyvää propagandaa mikä nyt on muotia.
Minä tunnen useita vanhempia jotka ovat itkien avautuneet ettei koskaan olisi pitänyt saada lapsia. He vihaavat nykyistä elämäänsä ja jos voisivat mennä ajassa taaksepäin, valitsisivat toisin. Näin tuntevia on ollut aina, mutta ennen siitä ei saanut puhua eikä ollut vaihtoehtoja. Se perhe piti vain perustaa. Nyt kun vihdoinkin asia tabumainen luonne alkaa murtua, yhä useampi uskaltaa tunnustaa ettei todellakaan halua/halunnut lapsia. Ei se ole propagandaa.
Tuon ymmärtäisin entisajan ihmisiltä, joilla ei ollut vaihtoehtoja lastensaannin suhteen. Jos tänä päivänä joku kokee noin, on hänellä muitakin ongelmia. Tai siis ongelmia ilman lapsiakin. Tervettä se ei ole.
"Vaikka kuinka monesti tuota toistat se ei tee siitä totta"
Täytyy olla aika sekaisin, jos luulee panosuhdetta muuksi, kuin panosuhteeksi. Parisuhteessa on muitakin elementtejä, kuin seksi. Surullista on, jos muuta luulee.
Varmaan tuo lapsien katuminen on miehille tyypillistä, hehän pystyvät hyvin helposti hylkäämään lapsensa. Naiset voivat katua huonoa miesvalintaa, mutta lapsia katuu vain harva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin yläasteella, seiskalla ei tietääkseni kukaan seurustellut, kasilla parilla, kolmella tytöllä oli poikaystävä ja ysillå muutamalla. Lukiovuosinakaan kaikki ei seurustelleet, itse löysin poikaystävän kirjoituskeväänä. En koe jääneeni mistään paitsi.
Kyllä meillä alko seurustelut jo yläasteen alussa. Seksiä porukka harrasti noin 14v alkaen. Tämä siis 90-luvun lopulla.
Päissäänki oltiin joka pe ja la jos saatiin juotavaa ostettua tai kiljua tehtyä.
Kaikki teidän luokan tytöt?
Onko toimittaja tajunnu kiltti miehen ja kilttimiehen eron? Kiltti mies on kiltti ja lempeä. Kilttimies on taas katkeroitunut.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha täällä nössöt av mammat avautuu taas kuinka siveästi eläminen ja vauvalässytys on parasta maailmassa
Ja sä olet NIIN kateellinen heille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin yläasteella, seiskalla ei tietääkseni kukaan seurustellut, kasilla parilla, kolmella tytöllä oli poikaystävä ja ysillå muutamalla. Lukiovuosinakaan kaikki ei seurustelleet, itse löysin poikaystävän kirjoituskeväänä. En koe jääneeni mistään paitsi.
Kyllä meillä alko seurustelut jo yläasteen alussa. Seksiä porukka harrasti noin 14v alkaen. Tämä siis 90-luvun lopulla.
Päissäänki oltiin joka pe ja la jos saatiin juotavaa ostettua tai kiljua tehtyä.
Olisko 18/22 tyttöä ollu normaaleja teinejä hormooneineen ja loput syystä tai toisesta syttyivät myöhemmin jos koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksikään vanhempi ei ole ikinä minun kuullen valittanut siitä, että on saanut lapsia. Ei kukaan. Ikääkin minulla jo on, ja monenlaisia tarinoita reissuissani kuullut. Tutut ja tuntemattomat avautuvat. Murheita ihmisillä on, mutta vanhemmuus itsessään ei ole ollut sellainen."
Tämä on tätä lapsivihamielisyyttä ja siihen liittyvää propagandaa mikä nyt on muotia.
Minä tunnen useita vanhempia jotka ovat itkien avautuneet ettei koskaan olisi pitänyt saada lapsia. He vihaavat nykyistä elämäänsä ja jos voisivat mennä ajassa taaksepäin, valitsisivat toisin. Näin tuntevia on ollut aina, mutta ennen siitä ei saanut puhua eikä ollut vaihtoehtoja. Se perhe piti vain perustaa. Nyt kun vihdoinkin asia tabumainen luonne alkaa murtua, yhä useampi uskaltaa tunnustaa ettei todellakaan halua/halunnut lapsia. Ei se ole propagandaa.
Erikoista. Saako kysyä sosioekonomista taustaasi? Ovatko saaneet lapset nuorina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu monesta, paikkakunnastakin. Meillä seksiä yläasteella oli vain ressukoilla, joista osa ei ole edes hengissä.
Akateemisesti suuntautuneilla ei ollut seksi mielessä, vaikka poikiin ihastuttiinkin, vaan keskityttiin kouluun, harrastuksiin ja kavereihin. Tämä 80-luvun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu monesta, paikkakunnastakin. Meillä seksiä yläasteella oli vain ressukoilla, joista osa ei ole edes hengissä.
Akateemisesti suuntautuneilla ei ollut seksi mielessä, vaikka poikiin ihastuttiinkin, vaan keskityttiin kouluun, harrastuksiin ja kavereihin. Tämä 80-luvun lopussa.
Ilmanko akateemisesti suuntautuneet ovat monesti katkeran oloisia eikä hymyä näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen useita vanhempia jotka ovat itkien avautuneet ettei koskaan olisi pitänyt saada lapsia. He vihaavat nykyistä elämäänsä ja jos voisivat mennä ajassa taaksepäin, valitsisivat toisin. Näin tuntevia on ollut aina, mutta ennen siitä ei saanut puhua eikä ollut vaihtoehtoja. Se perhe piti vain perustaa. Nyt kun vihdoinkin asia tabumainen luonne alkaa murtua, yhä useampi uskaltaa tunnustaa ettei todellakaan halua/halunnut lapsia. Ei se ole propaganda
Erikoista. Saako kysyä sosioekonomista taustaasi? Ovatko saaneet lapset nuorina?
Olen eri mutta samat kokemukset. Olen itse ja suurin osa tutuistani tuloissa ylintä tulodesiiliä, kaikki joko yliopistosta tai muusta ylemmästä koulutuksesta valmistuneita asiantuntijatöitä tekeviä keski-ikäisiä. Omakotilähiössä asuvia kaikkine tykötarpeineen eli autot, mökit, lomareissut ja niin edelleen. Ensimmäiset lapset tullut tutuilla 28 - 39 vuotiaina. Omani sain 30 vuotiaana.
Yhdyntöjen keskimääräinen aloitusikä on nuorilla naisilla nykyään hieman alle 17 vuotta.
https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/miten-seksielaman-aloittaminen-o…
... joten koululuokka jossa lähes kaikki tytöt harrastavat seksiä noin 14 vuotiaana olisi aika poikkeuksellinen tapaus. Ihan samalla lailla kuin satojen seksikumppaneiden kertyminen yhdelle ja samalle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Yhdyntöjen keskimääräinen aloitusikä on nuorilla naisilla nykyään hieman alle 17 vuotta.
... joten koululuokka jossa lähes kaikki tytöt harrastavat seksiä noin 14 vuotiaana olisi aika poikkeuksellinen tapaus. Ihan samalla lailla kuin satojen seksikumppaneiden kertyminen yhdelle ja samalle henkilölle.
Tilastot ovat tilastoja. Ja tuo tilasto kertoo nykyhetken ei aiempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkin takaa titkimuksesta löytyy kuva jossa näkyy miten yhdyntöjen aloitusikä on muuttunut ajan kuluessa miehillä ja naisilla erikseen. Aiemmin se oli nykyistä korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkin takaa titkimuksesta löytyy kuva jossa näkyy miten yhdyntöjen aloitusikä on muuttunut ajan kuluessa miehillä ja naisilla erikseen. Aiemmin se oli nykyistä korkeampi.
Mistä tulokset ovat tulleet? Onko näihin kerrottu totta? Koulussa meille tuli joku vastaavanlainen kysely (eri aihe) ja jokainen vastasi mitä sattui. Räkätettiin yhdessä kun niitä vastauksia kirjoiteltiin. Eikä tilastot poissulje sitä asiaa etteikö vaikka vauvapalstalle kirjoittavien naisten seksinaloitusikä voisi olla 14vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulokset ovat tulleet? Onko näihin kerrottu totta?
Löydät tiedon linkistä eli katso itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulokset ovat tulleet? Onko näihin
Löydät tiedon linkistä eli katso itse.
En löytänyt. Minkäikäiset ovat kyselyyn vastanneet ja mikä on otanta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko 18/22 tyttöä ollu normaaleja teinejä hormooneineen ja loput syystä tai toisesta syttyivät myöhemmin jos koskaan.
Voi ajatella niinkin, että normaalit ihmiset osaavat myös hillitä niitä himoja. Ei ole pakko kuksia pusikossa kännissä ekan vastaan tulevan tyypin kanssa vain koska hormoonit siihen kutsuu ja känni toimii rohkaisijana.
Vierailija kirjoitti:
Onko toimittaja tajunnu kiltti miehen ja kilttimiehen eron? Kiltti mies on kiltti ja lempeä. Kilttimies on taas katkeroitunut.
Oli tajunnut, hyvä juttu oli!