Taas migreeni
Viikon sisällä kolmas kerta. Mulla on aurallinen migreeni eli on näköhäiriöt ja kova päänsärky. On ollut viime aikoina aika usein migreeni. Sain uuden kohtauslääkkeen jonka otin tänään. Sen verran on jo auttanut, että enää pienesti väreilee silmissä. Päänsäryn kanssa kestää kauemman, että lähtee pois.
Sumatriptanin kanssa oli ongelmia haittavaikutuksien kanssa. Tästä uudesta triptanista en osaa vielä sanoa. Lisäksi olen ottanut Burana 800mg ja Panadol 1g.
Mietin, että mistäköhän tämä johtuu. On toki stressiä, unettomuutta. Yksien minipillereiden kanssa tuli puolentoista kuukauden käytön jälkeen viikossa monta kertaa migreeni ja ne sekä jäytävä päänsärky loppui lähes heti kun lopetin pillereiden käytön. Nyt on ollut toiset minipillerit käytössä melkein puolitoista vuotta, mutta mietin voisiko ne silti olla ongelman syy?
Nyt menen nukkumaan, että olen aamulla työkunnossa. Tämä läppärillä oleminen selvästi alkaa tuoda näköhäiriötä takaisin. Luen viestit aamulla jos ketju saa olla sinne asti.
Kommentit (73)
En halua pelotella mutta minä olen kärsinyt migreenistä teini-iästä lähtien. Sitten 36-vuotiaana pari vuotta sitten minulle tuli yllättäen aivoverenvuoto. Minulla oli aneurysma eli aivovaltimon pullistuma,ja se sitten puhkesi. Hengenlähtö oli lähellä. Mutta sen jälkeen minulla ei ole ollut enää migreeniä. Se voi tulla ihan kenelle vaan ja milloin vaan. Suosittelen magneettikuvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidäpä sitten päänsärkysi suklaapossu, kun ilmaiset hyvää tarkoittavat neuvot eivät kelpaa hienohelmalle.
No kovaapas sulla meni tunteisiin ja piti alkaa haukkumaan mua kun mä vain kerroin sellaisen tosiasian, että mikä on auraoire. Ja kehoitin ajatuksella lukemaan mitä viestiä lainasin ja mitä siihen vastasin. Sä et nyt näytä edelleenkään tajuavan.
Tuolta voi lukea mikä on auraoire. Suklaan syöminen EI ole auraoire.
ap
Minä en ole ikinä väittänyt suklaata auraoireeksi vaan triggeriksi. Nyt menevät sinulla jo hutut ja vellit sekaisin. Kokeile ihmeessä suklaapaastoa ja hämmästy, kun kohtaukset vähenevät dramaattisesti.
Koita nyt edelleen lukea se viesti mihin mä alunperin vastasin. Siinä kirjoitettiin ihan selkeästi, että suklaan syöminen on auraoire.
Suklaa ei vaikuta mulla migreeniin yhtään mitenkään. En ala sun mieliksi koittamaan sellaista mistä tiedän, että sillä ei ole merkitystä. Mulla voi olla migreeni vaikka en olisi syönyt suklaata.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai Ap ole suklaata tai kaakaota syönyt? Meidän suklaahiirimiehellä paljastuu suklaan salaa syöminen migreenikohtauksena, lähes joka kerta vielä:)
Suklaata syövällä migreenikolla on jo kohtaus päällä. Suklaa ei aiheuta migreeniä. Suklaansyönti on auraoire migreenikolla.
En suosittele pätkäpaastoa. Minulla paukahti heti migreenikohtaus kun verensokeri oli liian alhainen. Migreenikohtaus kannattaa syödä viisi pienehköä ateriaa vuorokaudessa ja huolehtia, että saa tarpeeksi kuitua ja proteiinia. Ne pitävät verensokerin tasaisena.
Suklaansyönti on auraoire migreenikolla.
Niin koitas nyt viisastelija ihan ajatuksella lukea tuo. Tuossa väitetään täysin selkästi suklaan syöntiä auraoireeksi ja siihen mä kommentoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai Ap ole suklaata tai kaakaota syönyt? Meidän suklaahiirimiehellä paljastuu suklaan salaa syöminen migreenikohtauksena, lähes joka kerta vielä:)
Suklaata syövällä migreenikolla on jo kohtaus päällä. Suklaa ei aiheuta migreeniä. Suklaansyönti on auraoire migreenikolla.
En suosittele pätkäpaastoa. Minulla paukahti heti migreenikohtaus kun verensokeri oli liian alhainen. Migreenikohtaus kannattaa syödä viisi pienehköä ateriaa vuorokaudessa ja huolehtia, että saa tarpeeksi kuitua ja proteiinia. Ne pitävät verensokerin tasaisena.
Niin koitas nyt viisastelija ihan ajatuksella lukea tuo. Tuossa väitetään täysin selkästi suklaan syöntiä auraoireeksi ja siihen mä kommentoin.
Ap
Usko nyt pälli jo, en se minä ollut. Ei se tuo ukkokaan uskonut ensin suklaan aiheuttamaa migreeniä, mutta on jo tässä vuosikymmenten aikana tajunnut miettiä syy-seuraussuhteita. Bisoprorol vähensi kohtauksia, mutta tuon lääkkeen aloitettua kohtauksia on tullut aika ajoin. Kun on mietitty tarkemmin, mitä on ahtanut suuhunsa, kyllä sieltä useimmiten se suklaa on löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koitas nyt viisastelija ihan ajatuksella lukea tuo. Tuossa väitetään täysin selkästi suklaan syöntiä auraoireeksi ja siih
Voi luoja. Mä en ole missään kohtaa väittänyt, että se olit sinä. Mä kommentoin tuolle yhdelle ja sä tulit siihen viisastelemaan etkä selvästikään edelleenkään tajua miksi ja mitä mä tuolle toiselle kommentoin. Lue nyt ihan ajatuksella. Suklaa EI liity mun migreeniin joten lopeta jo tuo jankutus. Eikä suklaan syönti ole auraoire. Sitä mä tuolle toiselle kommentoin, mutta sä intät nyt ihan muuta.
Mene muualle siitä haukkumasta mua. Olet todella tympeä tapaus.
ap
Mulla auttoi Candesartan migreenin estoon. Ei ihan kokonaan pois vienyt mutta vähensi kohtauksia huomattavasti. Vuodenajoista maaliskuu on ollut pahin, ilmeisesti kun valon määrä kasvaa. Kohtauksiin otan Relertin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi Candesartan migreenin estoon. Ei ihan kokonaan pois vienyt mutta vähensi kohtauksia huomattavasti. Vuodenajoista maaliskuu on ollut pahin, ilmeisesti kun valon määrä kasvaa. Kohtauksiin otan Relertin.
Mulla on nyt tämä estolääkkeenä. Saa nähdä onko apua. Olen ottanut vasta kahtena päivänä tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt tämä estolääkkeenä. Saa nähdä onko apua. Olen ottanut vasta kahtena päivänä tuon.
Tämä siis ap:n viesti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut nyt 4 vuotta estolääkkeenä Candesartan 4mg ja se on auttanut kummasti! Kohtauslääkkeitä joudun ottamaan vain muutaman kerran vuodessa. Tuo lääke on vielä naurettavan halpakin.
Mulla on nyt Candesartan 8mg ja 98 tbl maksoi n.3€.
ap
Uskokaa tai älkää, mutta äitini pääsi vuosikymmeniä sitten vaivanneesta migreenistä kokonaan eroon pastori Yli- Vainion kokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mukava uutinen, mutta migreenipotilailla on suurempi riski saada aivoinfarkti kuin muilla. Sen vuoksi elämäntapojen kannattaa olla sellaiset, joilla torjuu aivoinfaktia ja sydäninfarktia.
Turha elää pelossa. Kaikille voi iskeä mikä vaan sairauskohtaus tai onnettomuus milloin vaan. Turha murehtia. Toki terveellisiin elämäntapoihin pyrkiminen on hyvä juttu
Minä en ole ikinä väittänyt suklaata auraoireeksi vaan triggeriksi. Nyt menevät sinulla jo hutut ja vellit sekaisin. Kokeile ihmeessä suklaapaastoa ja hämmästy, kun kohtaukset vähenevät dramaattisesti.