Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas migreeni

Vierailija
30.03.2025 |

Viikon sisällä kolmas kerta. Mulla on aurallinen migreeni eli on näköhäiriöt ja kova päänsärky. On ollut viime aikoina aika usein migreeni. Sain uuden kohtauslääkkeen jonka otin tänään. Sen verran on jo auttanut, että enää pienesti väreilee silmissä. Päänsäryn kanssa kestää kauemman, että lähtee pois.

Sumatriptanin kanssa oli ongelmia haittavaikutuksien kanssa. Tästä uudesta triptanista en osaa vielä sanoa. Lisäksi olen ottanut Burana 800mg ja Panadol 1g.

Mietin, että mistäköhän tämä johtuu. On toki stressiä, unettomuutta. Yksien minipillereiden kanssa tuli puolentoista kuukauden käytön jälkeen viikossa monta kertaa migreeni ja ne sekä jäytävä päänsärky loppui lähes heti kun lopetin pillereiden käytön. Nyt on ollut toiset minipillerit käytössä melkein puolitoista vuotta, mutta mietin voisiko ne silti olla ongelman syy?

Nyt menen nukkumaan, että olen aamulla työkunnossa. Tämä läppärillä oleminen selvästi alkaa tuoda näköhäiriötä takaisin. Luen viestit aamulla jos ketju saa olla sinne asti.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle tehty koskaan pään magneettikuvausta? Mulle ei ainakaan ole ja aurallinen migreeni mullakin on. Välillä on useinkin, mutta sitten on kausia ettei ole.

Vierailija
2/73 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine liian korkea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua 

Vierailija
4/73 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa sun verenpaine

Vierailija
5/73 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilon laihdutus laskee verenpainetta noin yhden arvon

Eli jos 140/110

Niin laihduta 20 kg nyt aluksi

Vierailija
6/73 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolasit ulos ja verhot kiinni kun olet kotona, mulla tekee lisääntynyt valoisuus...

Vierailija
7/73 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkolasit ulos ja verhot kiinni kun olet kotona, mulla tekee lisääntynyt valoisuus...

Samaa tulin kommentoimaan. Lisääntynyt ja voimakas valo aiheuttaa monelle migreenin.

Vierailija
8/73 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas keväaurinko nyt aiheuttaa minulla, kesällä sitten helteet. Olethan karsinut ruoista ja juomista mahdolliset aiheuttajat pois? Makeutusaine aspartaami jota on sokerittomissa juomissa ja joissain purukumeissa, vitamiiniporetableteissakin saattaa löytyä. Natriumglutamaatin joka aromivahvenne esim. aromisuolassa ja joissain mausteseoksissa? Aspartaami on itselleni tosi paha migreenintekijä, enkä sitä älynnyt ennenkuin siitä sanottiin minulle.

Vierailija
9/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle tehty koskaan pään magneettikuvausta? Mulle ei ainakaan ole ja aurallinen migreeni mullakin on. Välillä on useinkin, mutta sitten on kausia ettei ole.

Ei ole koskaan tehty. Mulla on todettu migreeni ihan tk-lääkärin toimesta mun kuvailemien oireiden perusteella. Mulla myös välillä usein migreeni ja välillä sitten ei taas ole pitkään aikaan.

ap

Vierailija
10/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaa sun verenpaine

Kas kummaa kun mulla on ollut migreeniä vaikka on ollut täysin normaali verenpaine ja migreeniä ei ole ollut kun oli verenpaine korkea.

ap

Vierailija
11/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No valo kyllä voi tehdä tämän myös. Pihalla toki aurinkolasit käytössä, mutta en mä ala koko aikaa verhoja pitämään kiinni. 

ap

Vierailija
13/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla estolääkitys? Jos ei, kannattaa aloittaa. Jos on, pitäisikö muuttaa tai lisätä joku toinen?

Vierailija
14/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellojen siirtäminen & valon määrän lisääntyminen.

T. Migreenikko

Vierailija
15/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereistä voi alkaa tulla mitä tahansa haittavaikutuksia vasta vuosienkin käytön jälkeen. Ne voi olla osasyy, ja stressi ja unettomuus nyt ovat myös pahoja triggereitä. 

Vierailija
16/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nigreenitön kuukausi takana. Vettä join joka päivä pari litraa + magnesium tabletti. 

Vierailija
17/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla estolääkitys? Jos ei, kannattaa aloittaa. Jos on, pitäisikö muuttaa tai lisätä joku toinen?

Ei ole estolääkitystä. Ensin koitetaan tämä uusi kohtauslääke ja sitten mietitään tarvitaanko estolääkitys.

ap

Vierailija
18/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellojen siirtäminen & valon määrän lisääntyminen.

T. Migreenikko

Mulla ei kellojen siirto vaikuta asiaan millään tavalla. Migreeniä ollut ennen sitäkin.

ap

Vierailija
19/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral estolääkkeenä auttaa mulla hirveän hyvin mutta tekee inhottavaa heikotusta, uupumusta ja hikoiluakin kun muutenkin matala verenpaine. Mutta ilman sitä menee liikaa särkylääkkeitä :(

Vierailija
20/73 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillereistä voi alkaa tulla mitä tahansa haittavaikutuksia vasta vuosienkin käytön jälkeen. Ne voi olla osasyy, ja stressi ja unettomuus nyt ovat myös pahoja triggereitä. 

No noita minipillereitä mä mietin, että syönkö ihan turhaan. Ikää kuitenkin pian 46v enkä ole parisuhteessa. Seksiä toki on jonkun verran. En vain haluaisi menkkoja ja kipuja takaisin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän