Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille

Vierailija
30.03.2025 |

Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.

Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.

Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.

No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.

Kommentit (597)

Vierailija
401/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ai niinkö? En ole koskaan ajatellutkaan 'pettäväni omaa sukupuoltani' tietyllä käytöksellä. Kohtelen kumminkin kanssasiskoja hyvin ja ihailenkin kauniita ja ystävällisiä naisia. Mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että vastakaiku ei jostain syytä ole ollut samaa. Se on vain vahvistanut käsitystäni naisista. Tuntuu olevan ihan se ja sama kuinka muita naisia kohtelee, ei sinua itseäsi silti välttämättä kohdella hyvin takaisin"

Kiva että olet huomannut, kuinka saatu kohtelu ei vastaa annettua. Ja kyllä, moni kokee että olet "petturi". Niin säälittävää kuin tuo onkin. Turhaan vedät hernettä nenään. Tällainen Suomi meillä nyt on.

Ajattele, jos olisi vaikkapa lapsesta asti saanut paskaa kohtelua suurimmalta osalta vastakkaisen sukupuolen edustajista. Kiusattu. Ahdistelu. Nöyryytetty. Ja sama kohtelu jatkuu vielä aikuisena. Väheksytään, kohdellaan alempiarvoisena ihmisenä, nöyryytetään vielä lisää. Lisäksi tätä ka

Surullista! Oli sukupuoli kumpi tahansa.

Vierailija
402/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää miehenä, kun kaikissa mainoksissa miesten porukoiden dynamiikka on jotenkin tosi naisellista. Sellaista että siinä hymyillään ja taputellaan toisia selkään ja pahimmillaan itketään yhdessä tosi tunteellisina jollekin lapsenlapsen syntymälle. Ei se sellaista ole oikeasti ja ärsyttää katsoa sen vuoksi niitä mainoksia.

Miesten luonnollinen dynamiikka on ainakin nuorten keskuudessa varmasti kärsinyt tästä jatkuvasta miehisyyden demonisoinnista "toksisena" ja naisten käytösmallin tuputtamisesta oikeana tapana. Moni parisuhde kariutuu ja nainen on aika usein yh. Silloin ei pojat välttämättä opi mistään miehen mallia.

Hys. Ei aivopesua saa huomata!  Alistu nyt vaan kiltisti uuden intersektionaalisen järjestyksen alle, kaikki erinäköisiä mutta sisältä sam

"Rautalangasta: nainen usein yrittää asettaa miehen jonkinlaiseen muottiin. Pakottaa siihen. Joku äärimmäinen tapaus saattaa jopa kiristää siihen. On valinnut miehensä (joka osoittautuu ei-niin-täydelliseksi) joten pitää muokata siitä miehestä täydellinen sitten pakolla. Kun ei pystytä myöntämään, että tuli mokattua."

Vai niin. Ja miehet suostuu, vai? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen perusteella ei pitäisi aivan kaikkea uskoa. 

Vierailija
404/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Syytön varakkuuteensa? Eli sai perinnöksi puoli valtakuntaa? Huomaatko eron? Jos hän ei olisi varakas, ei naiset hänestä kiinnostuisi. Raha kompensoi ulkonäköä (ja käytöstapoja) tehokkaasti. Nimenomaan naisilla. Ja oman äidin mielipide poikansa ulkonäöstä ei ole kovin realistinen lähtökohta. Oma äiti katsoo aina ruusunpunaisten (tai myrkynvihreiden) lasien läpi."

Sai perintönä keskiluokkaisen kulttuurikodin kasvatuksen. Kannustus opiskeluun. Pärjännyt lukemalla, ei rahalla.

Eivät hänen kaverit ole kiinnostuneita hänen rahoistaan. Ovat itse samalla tavalla kouluttautuneita ja rakentavat oman elämänsä. Ovat kaikki hyväosaisia siinä mielessä, että kykenevät käyttämään hyödykseen yhteiskunnan antaman koulutuksen ym.

Naispuoleiset kaverit tykkäävät hänen seurastaan, koska on empaattinen ja kuuntelee heitä. Oma tyttöystävä ollut jo lukiosta alka

"No minä en ole saanut mitään kannustusta mihinkään. Ja poikasi kaltaiset tekivät kouluaikoina selväksi, että en ole "oikeutettu" edes ihmisarvoiseen kohteluun. Tai katsoivat vierestä kun kaverinsa varmistivat että minulle "näytetään paikkani".

En silti luovuttanut. Jatkoin eteenpäin vaikeuksista huolimatta. Mitä saan kiitokseksi? Samaa paskaa kohtelua koko aikuisikäni. Myös poikasi kaltaisilta ihmisiltä. Myös naisilta.

Se poikasi menestys elämässä on - ainakin osittain - otettu monen muun selkänahasta. Eikä meiltä ole koskaan kysytty. Se vain otetaan."

Millä perusteella syytät poikaani tai hänen kaltaisiaan siitä, että sinua on kohdeltu huonosti? Hän ei ollut mitenkään suosittu yläasteella. Päinvastoin. Kouluaika olis ollut kurja, jollei olisi ollut kahta lapsuuden aikaista kaveria samalla luokalla. Ja yhden nörttityyppisen ottivat porukkaansa ekana päivänä. Nämä todellakin erottuivat siitä muusta luokasta, mutta onneksi heillä oli toisensa.

Se että opiskellen menestyy ja työllistyy hyvin ei vielä tee kenestäkään kiusaajaa. 

Vierailija
405/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aprillia!

Vierailija
406/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu. Miehillä on rentoa ja heillä on aikaa harrastella, kun vaimo hoitaa kodin ja lapset, eikä ole hormonaalisia vittumaisia oireita, kuukautisia, raskauksia, keskenmenoja, synnytyksiä, jälkivuotoja, imetystä, endometrioosia, pms, ja sen pahempi versio pmdd ja mikä pahinta, kaikki nämä aiheuttaa raudanpuutteen, b12 puutteen, folaatin puutteen, sitten tulee vielä deen puute.. 

Onhan se..kivaa... lähteä kymmenen samanlaisen kanssa reissuun...

No, mun miehellä ei ole enää niitäkään vähiä ystäviä mitä oli, kaikki on kuolleet, on ollut syöpää ja sydäreitä. Mieheni on nyt kuudenkymmenen ja hyvin yksinäinen ollut jo vuosia. Ei koskaan ollut mitään rentoa isoa kaveriporukkaa, hän ei tykkää mennä edes työpaikan pikkujouluihin tai varsinkaan saunailtoihin, hän kuulemma saa työkavereita nähdä töissä ihan tarpeeksi, ja haluaa unohtaa parhaansa mukaan työn vapaa-ajalla. Kyllähän sellainen sosiaalisuus vielä töiden päälle minuakin kuormittaa, vaikka olen monessa mukana, en edes haluaisi mitään suurempaa kaveriporukkaa. Yksi porukka on, meitä on kaksi naista ja kaksi miestä, me tutustuttiin paremmin yhdellä työmatkan tyyppisellä, ja ollaan nyt sitten aina muutaman kerran vuodessa käyty syömässä ja vaihdettu kuulumisia. Se toinen nainen on varsinaisesti mun ystävä parinkymmenen vuoden ajalta. Ja ne miehetkin minä olen tuntenut toista kymmentä vuotta varmaankin. Tämä riittää mulle.

Vierailija
407/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille on naisia yleisempää syrjäytyä sosiaalisista suhteista. Missä ovat siis nämä rennot miesporukat, kun niitä tarvitaan?

Pitämässä ulkona hauskaa muiden rentojen miesten ja naisten kanssa. Ei kukaan tule kotoa hakemaan minkäänlaisia tuppisuita, hissukoita tai epäsosiaalisia yksilöitä.

Vierailija
408/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi täällä sama haave

Vierailija
409/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja näin se on. Nämä naiset, jotka hokee, että viihtyvät paremmin miesten kanssa, se johtuu yleensä siitä, että he eivät tajua puoliakaan siitä, mitä näissä "rennoissa" porukoissa oikeasti tapahtuu. 

Toinen nainen, joka on huomannut saman, tosin isoveljiä oli vain kaksi, mutta olivat mua jonkun verran vanhempia. Siinä kun pakosta mua mukana pitivät, kun tuli kavereitaan kylään tms. oppi kyllä näkemään sen toisen puolen tästä rentoudesta.

Toinen isoveli oli koulussa kiusattu, joten sikälikin näki, että ei tosiaankaan kaikki poikaporukat ole kivoja ja hommat perustu huumoriin.

Ja huvittavaa suorastaan oli katsoa, miten erilailla ne ihan samat kundit alkoi muhun suhtautua, kun kasvoin nätiksi tytöksi. Ja toisiaankin kohtaan olivat kivempia sitten kun mä olin paikalla. Sanoinkin joskus, että ettekö te ääliöt tajua, että tunnen teidät jo.

Vierailija
410/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja usein nainen pitää ystäväänsä terapeuttina, jolle vikistään kaikki parisuhteen ongelmat tai miehen puute. Olen itse sinkku ja minulla ei ole kumpaakaan ongelmaa. Mielestäni ystävien kanssa pitää olla hauskaa. Siksi pakko hylätä vikisijät. Omakin elämänlaatu vaarantuu. Miehet ovat parempaa seuraa, kun meno on rennompaa ja enemmän kaikkea hauskaa. Naiset nipottaa. Tosin poikkeuksiakin on. Yleensä naisten kanssa draamaa, kateutta, kilpailua yms. negatiivista.

Vierailija
411/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millä perusteella syytät poikaani tai hänen kaltaisiaan siitä, että sinua on kohdeltu huonosti? Hän ei ollut mitenkään suosittu yläasteella. Päinvastoin. Kouluaika olis ollut kurja, jollei olisi ollut kahta lapsuuden aikaista kaveria samalla luokalla. Ja yhden nörttityyppisen ottivat porukkaansa ekana päivänä. Nämä todellakin erottuivat siitä muusta luokasta, mutta onneksi heillä oli toisensa.

Se että opiskellen menestyy ja työllistyy hyvin ei vielä tee kenestäkään kiusaajaa. "

Minulla ei ollut kavereita. Olin liian outo. Ja koska olin outo eikä ollut kavereita, olin kiusattu. Automaattisesti joku/jotkut ottavat silmätikuksi. Koulumaailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: kiusaajia, kiusattuja, sekä niitä, jotka katsovat vierestä. Poikasi on siis todennäköisesti niitä, jotka katsovat vierestä kun toisen ihmisen elämä tuhotaan. Valitettavasti se tekee hänestä osan ongelmaa. Halusit sitä tai et. Välinpitämättömyys on ihan yhtä vahingollista kuin kiusaaminenkin. Tietäisit sen, jos olisit sen kokenut itse.

Minä voin vain kuvitella, millainen elämäni olisi, jos joku olisi joskus minua puolustanut. Edes yksi ihminen. Mutta ei. Näköjään en ollut sen arvoinen. Ajatteleva asiaa. Elämäni ei merkitse kenellekään yhtään mitään. Ei ole ikinä merkinnyt. Olen pahoillani, jos koet itsesi tai poikasi oikeuksia loukatun. Minulle ei tuollaista oikeutta koskaan ole suotu.

Vierailija
412/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat parempaa seuraa, kun meno on rennompaa ja enemmän kaikkea hauskaa.

Suurin osa miehistä on tylsää seuraa, kun on pakonomainen tarve tehdä koko ajan jotain. Pelata, nikkaroida jne. Koskaan ei vaan rennosti chillailla viinilasi kädessä ja höpötetä kevyesti. Aina pitää olla joku päämäärä ja yleensä kilpaillaan suorituksesta.

Mulla on kaksi miesystävää, joilla riittää kapasiteetti siihen, että vaan syödään ja juodaan hyvin, jutellaan ja ollaan. Muut alkaa vängertää, mölistä ja heittämään typerää vitsiä kuin viisivuotiaat, joiden keskittymiskyky ylittyy.

Vierailija
413/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Miehillä on rentoa ja heillä on aikaa harrastella, kun vaimo hoitaa kodin ja lapset, eikä ole hormonaalisia vittumaisia oireita, kuukautisia, raskauksia, keskenmenoja, synnytyksiä, jälkivuotoja, imetystä, endometrioosia, pms, ja sen pahempi versio pmdd ja mikä pahinta, kaikki nämä aiheuttaa raudanpuutteen, b12 puutteen, folaatin puutteen, sitten tulee vielä deen puute.. 

No, mun miehellä ei ole enää niitäkään vähiä ystäviä mitä oli, kaikki on kuolleet, on ollut syöpää ja sydäreitä. Mieheni on nyt kuudenkymmenen ja hyvin yksinäinen ollut jo vuosia. Ei koskaan ollut mitään rentoa isoa kaveriporukkaa, hän ei tykkää mennä edes työpaikan pikkujouluihin tai varsinkaan saunailtoihin, hän kuulemma saa työkavereita nähdä töissä ihan tarpeeksi, ja haluaa unohtaa parhaansa mukaan työn vapaa-ajalla. Kyllähän sellainen sosiaalisuus vielä töiden

Surullista luettavaa miehesi osalta, jos hän on vielä surullinen tilanteesta. Mikä ihme vie miehet niin nuorena??

Totta tosiaan tuo alkupään luettelo!! Itse unohtanut lähes kaiken tuosta, mikä tila milloinkin oli päällä. Itsellä vielä myoomat aiheuttivat jatkuvat kivut ja vuodot ja vuotojen mukana vielä anemian. Nyt kun näistä on päästy, on meno lennokasta ja rentoa.

Vierailija
414/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja usein nainen pitää ystäväänsä terapeuttina, jolle vikistään kaikki parisuhteen ongelmat tai miehen puute. Olen itse sinkku ja minulla ei ole kumpaakaan ongelmaa. Mielestäni ystävien kanssa pitää olla hauskaa. Siksi pakko hylätä vikisijät. Omakin elämänlaatu vaarantuu. Miehet ovat parempaa seuraa, kun meno on rennompaa ja enemmän kaikkea hauskaa. Naiset nipottaa. Tosin poikkeuksiakin on. Yleensä naisten kanssa draamaa, kateutta, kilpailua yms. negatiivista.

Hmm me kyllä olemme purkaneet pahat mielet milloin mistäkin ja sit pidetty hauskaa. Silloin kun molemmat puolet ovat tasa-painossa, hommat pelittää.

Mistä te saatte draamaa, kateutta ja kilpailua?? En muista noista mitään omien ystävien kesken. Meitä on sinkkuja, perheettömiä, lapsellisia, lapsettomia, eronneita...emme todellakaan jaa samankaltaisia elämäntilanteita. Emmekä ole edes saman ikäisiä. 

Vierailija
415/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Millä perusteella syytät poikaani tai hänen kaltaisiaan siitä, että sinua on kohdeltu huonosti? Hän ei ollut mitenkään suosittu yläasteella. Päinvastoin. Kouluaika olis ollut kurja, jollei olisi ollut kahta lapsuuden aikaista kaveria samalla luokalla. Ja yhden nörttityyppisen ottivat porukkaansa ekana päivänä. Nämä todellakin erottuivat siitä muusta luokasta, mutta onneksi heillä oli toisensa.

Se että opiskellen menestyy ja työllistyy hyvin ei vielä tee kenestäkään kiusaajaa. "

Minulla ei ollut kavereita. Olin liian outo. Ja koska olin outo eikä ollut kavereita, olin kiusattu. Automaattisesti joku/jotkut ottavat silmätikuksi. Koulumaailmassa on kolmenlaisia ihmisiä: kiusaajia, kiusattuja, sekä niitä, jotka katsovat vierestä. Poikasi on siis todennäköisesti niitä, jotka katsovat vierestä kun toisen ihmisen elämä tuhotaan. Valitettavasti se tekee hänestä osan ongelmaa. Halusit sitä tai et. Välinpitämättömyys on ihan yhtä

Surullinen on elämäsi ollut. Siitä olen pahoillani. 

Koulukiusaamisesta tiedän kaiken tiedettävissä olevan. Toinen lapseni oli sitä pahasti, lisäksi olen aihetta tutkinut. Et sikäli ehkä turha minulle ilmiöstä esitelmöidä. Jos sille löytyisi ratkaisu, olisi se ratkaisu jo käytössä. Sen myönnän, et koulumaailmassa jätetään paljon eri syistä tekemättä asioita, mitä voisi tehdä. Resurssien puute ei auta asiaa.

Vierailija
416/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehillä on keskenään niin mukavaa niin mikä siinä on että parisuhteen löydettyään he muuttuvat kotihiiriksi/sohvaperunoiksi eikä heitä enää kiinnosta nähdä ystäviään kuin ehkä hyvin harvoin, ja naisen tehtävä on kannatella miehenkin sosiaalisiasuhteita, oli kyseessä sitten miehen suku tai yhteiset ystävät/tuttavaparit/tuttavaperheet. Sitten eron tullessa mies jää totaalisen yksin, kun taas nainen on koko ajan pitänyt kiinni ystävättäristään jotka hänellä oli kauan ennen suhdettakin. Miksi?

Vierailija
417/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kokemusta naisporukasta jossa olisin kilpailtu tms. Mä olen viettänyt aikaani vain sellaisten ihmisten kanssa joista mä aidosti pidän ja jotka aidosti pitävät minusta. Olen aina ihmetellyt sitä, että ihmiset viettävät aikaa sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa olemisesssa on kilpailua, säätämistä ja muita ongelmia. Joskus kun kuuntelee, millaista käytöstä ihmiset ns. ystäviltään ovat valmiita sietämään herää kysymys, että noinko paljon pelottaa olla yksin, vai ovatko he liian kohteliaita tai liian alistuvia, kun sietävät vaikka mitä. 

No vähän samaa olen ihmetellyt. Olen hyvin naisvaltaisella alalla töissäkin, mutta työkaverit on kyllä olleet aina mukavia ja vaikuttaneet pitävän minusta. Myös silloin kun olin nuori ja nätti, vaikka aina väitetään ettei sellaisista pidetä... Arvelisin kyllä olevani keskivertoa rennompi ja suoraviivaisempi nainen, joten ehkä en vaan huomaa tai tajua analysoida niin tarkkaan muitten tekemisiä tai "sosiaalisia pelejä". Miesten seurassa en kuitenkaan osaa olla yhtä rennosti kuin naisten, tai menee vähän kauemmin ennen kuin alkaa juttu luistaa. 

Vierailija
418/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun miehellä ei ole enää niitäkään vähiä ystäviä mitä oli, kaikki on kuolleet, on ollut syöpää ja sydäreitä. Mieheni on nyt kuudenkymmenen ja hyvin yksinäinen ollut jo vuosia. Ei koskaan ollut mitään rentoa isoa kaveriporukkaa, hän ei tykkää mennä edes työpaikan pikkujouluihin tai varsinkaan saunailtoihin, hän kuulemma saa työkavereita nähdä töissä ihan tarpeeksi, ja haluaa unohtaa parhaansa mukaan työn vapaa-ajall

Surullista luettavaa miehesi osalta, jos hän on vielä surullinen tilanteesta. Mikä ihme vie miehet niin nuorena??

Totta tosiaan tuo alkupään luettelo!! Itse unohtanut lähes kaiken tuosta, mikä tila milloinkin oli päällä. Itsellä vielä myoomat aiheuttivat jatkuvat kivut ja vuodot ja vuotojen mukana vielä anemian. Nyt kun näistä on päästy, on meno lennokasta ja rentoa.

Minä olisin kans sitä mieltä että naiset muuttuu iän myötä rennommaksi, siis kun päästään reippaasti sinne keski-ikään ja yli, kun ei ole enää huollettavia lapsia ja naisten vaivoistakin ehkä pääsee. Sitten ei enää niin välitä muitten mielipiteistä. Perheenperustusikä on monesti sellaista suorittamista ja velvollisuuksien täyttämää (ehkä osin itse aiheutettujen) suorituspaineiden aikaa, ettei rentoudelle niin jää sijaa. Ne lapset pitää hoitaa hyvin ja olla hyvä äiti ja tehokas töissä ja kaikkea.

Ei sillä, kyllä monilla sen ikäisillä miehilläkin tuntuu olevan kauhea kilpailu päällä koko ajan, harrastetaan tavoitteellisesti, pitää olla hienoa autoa ja isompi grilli kuin naapurilla jne. 

Vierailija
419/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten rento yhdessäolo = järkyttävä määrä alkoholia ja meno sen mukaista. 

Vierailija
420/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille on naisia yleisempää syrjäytyä sosiaalisista suhteista. Missä ovat siis nämä rennot miesporukat, kun niitä tarvitaan?

Tähän minäkin haluaisin vastauksen. Haluaisin vastauksen myös siihen, miksi naisilla kuitenkin on ehyempi ja vankempi turvaverkosto esim. eron jälkeen, ja mikseivät naiset leskeydyttyäänkään syrjäydy yhtä jyrkästi ja rajusti kuin miehet.

Maailmalla puhutaan myös nimenomaan miesten yksinäisyydestä, josta käytetään suoraan sanaa epidemia. Ei naisista koskaan.

Sehän se juttu on, että kaiken maailman kipon otto tuttavia miehet löytää aina, oikeita ystäviä elämäänsä harvemmin. AP on näistä ensimmäisistä kateellinen, joskaan ei tajua tätä kääntö puolta asiassa.

Jep. Kokeilkaapas lopettaa juominen ja katsokaa sitten kuinka monta rentoa äijää jää ympärille pyörimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä