Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille

Vierailija
30.03.2025 |

Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.

Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.

Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.

No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.

Kommentit (597)

Vierailija
281/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä on miehenä ihan päinvastainen kokemus. Tuntuu, ettei millään pääse miesten porukoihin mukaan. Armeijassa, yliopistossa ja työpaikoilla oon aina kokenu itseni ulkopuoliseksi. Tuntuu, että jos ei ole sellainen äijä, joka heittää ronskia läppää jatkuvasti, niin turha toivo päästä mihinkään miesten porukkaan.

Minut on kyllä hyväksytty sellaisena kuin olen. Ehkä olet sitten hakeutunut väärään seuraan?

M49

Ei millään pahalla, mutta kommenttisi on todella kömpelö. 

Vierailija
282/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Itseäni ei nuorempana otettu mihinkään porukoihin. Olin sen verran ehdoton, epäkypsä ja omituinen. Nyt vanhempana pääsisi varmaan johonkin porukoihin, kun olen rennompi ja vähän elämänkokemustakin, mutta enää ei ole sellaista hyväksytyksitulemisen kaipausta kuin nuorempana eli vähemmän kaipaan sosiaalista menoa. Ja kyllä ne miehetkin juoruilee siinä missä naisetkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies/naisjaottelut ja yleistykset niiden perusteella on kunnon maaseutu/wt-touhua. Ei millään pahalla.

Oma valinta haluaako sellaiseen mennä. Se, mikä saattaa näyttää äkkiseltään ihanalta rentoudelta ja vapaudelta, voi tosiasiassa olla tunkkainen vankila.

Jos miehet ovat niin rentoja keskenään ja pitävät kavereistaan, niin mikä siinä on että ne kuitenkin jättää ne ongelmiin joutuneet kaverinsa yksinään pulaan välittömästi eivätkä seiso tukena? Koska tätä tapahtuu koko ajan. Ja ne jotka ajautuvat ongelmiin, yrittävät epätoivon vimmalla salata sen ettei porukka jätä yksin. 

Säälittävää. Yksi tuttu sairastui psyykkisesti (mies) ja entinen kaveriporukka alkoi puhua hänestä "hulluna" eikä kukaan halunnut tietää mitä "sille" kuuluu. Ennen tyyppi oli kelvannut porukkaan, mutta kun sai mielenterveysongelmaisen poltinmerkin otsaansa, siihen loppui bromance. Sama

Jaa-a, en minä ainakaan pidä juoruilemisesta. Olen miesvaltaisella alalla ja olen nähnyt, että miehetkin osaa sen kyllä. Riippuu enemmän persoonasta, kuin sukupuolesta. 

N32

Vierailija
284/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on tosikompi sukupuoli, naiset eivät ole kovin hauskoja. Kuka sellaisen kanssa haluaa lähteä reissuun. Ei edes naiset itse.

Naiset aloittavat jo nuorena puhumaan pahaa toisistaan selän takana, mikä luo epäluottamuksen siemenet.

Miehet kaipaavat naista seksiin, mutta jos puhutaan ihan vain viihtymisestä niin äijen jutut ja asenne on hauskempi. Jopa naisten itsensä mielestä.

Miesten kesken selän takana ei puhuta pahaa, edessä ei uskalla (koska jo alakoulussa on oppinut että se voi sattua nenään), joten ei puhuta pahaa ollenkaan. Paras mies voittakoon ja banter on elämän suola.

Kaverini sanoin "Jos naisilla ei olisi pillua, ne asuisivat puissa ja miehet metsästäisivät niitä ravinnoksi".

Ja joo on miehiä jotka eivät vastaa tätä kuvuasta ollenkaan... mutta ei heillä usein ole kavereitakaan, muut eivät luota häneen

Vierailija
285/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on tosikompi sukupuoli, naiset eivät ole kovin hauskoja. Kuka sellaisen kanssa haluaa lähteä reissuun. Ei edes naiset itse.

Naiset aloittavat jo nuorena puhumaan pahaa toisistaan selän takana, mikä luo epäluottamuksen siemenet.

Miehet kaipaavat naista seksiin, mutta jos puhutaan ihan vain viihtymisestä niin äijen jutut ja asenne on hauskempi. Jopa naisten itsensä mielestä.

Miesten kesken selän takana ei puhuta pahaa, edessä ei uskalla (koska jo alakoulussa on oppinut että se voi sattua nenään), joten ei puhuta pahaa ollenkaan. Paras mies voittakoon ja banter on elämän suola.

Kaverini sanoin "Jos naisilla ei olisi pillua, ne asuisivat puissa ja miehet metsästäisivät niitä ravinnoksi".

Ja joo on miehiä jotka eivät vastaa tätä kuvuasta ollenkaan... mutta ei heillä usein ole kavereitakaan, muut eivät luota häneen

Miehet nimenomaan ovat niitä jotka haukkuvat kaikki selän takana ja juoruilevat minkä kerkiävät. Sitten naamatusten ollaan kuitenkin hyvää jätkää 

Vierailija
286/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Itseäni ei nuorempana otettu mihinkään porukoihin. Olin sen verran ehdoton, epäkypsä ja omituinen. Nyt vanhempana pääsisi varmaan johonkin porukoihin, kun olen rennompi ja vähän elämänkokemustakin, mutta enää ei ole sellaista hyväksytyksitulemisen kaipausta kuin nuorempana eli vähemmän kaipaan sosiaalista menoa. Ja kyllä ne miehetkin juoruilee siinä missä naisetkin. 

Tämä on jännä ilmiö ja tunnistan samaa myös omasta elämästäni. Mitä keskenkasvuisempi ja mitä heikommat sosiaaliset taidot, sitä kovempi hinku päästä porukoihin ja saada hyväksyntää muilta. Vastaavasti kun on sinut itsensä kanssa ja sosiaaliset taidotkin ovat kehittyneet normaaleiksi, niin johonkin porukkaan kuuluminen ei enää olekaan niin tärkeää. Jotenkin on oppinut arvostamaan laatua määrän sijaan ja elämänkokemusta on tullut sen verran, että on päässyt näkemään, ettei se porukkaan kuuluminen ole aina mikään tie onnellisuuteen. Monet aikuistenkin kaveri- ja harrastusporukat ovat itse asiassa pohjimmiltaan aika mätiä tai sellaisia, joissa roikutaan statuksen tai tottumuksen vuoksi.

Vierailija
287/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän metsästysreissulla yksi ukkeleista oli sammunut ojaan ja melkein hukkunut / kuollut hypotermiaan. Meidän koira oli päästetty vapaaksi ja sitä sitten etsiskeltiin aika monta päivää. Lisäksi yksi setämiehistä oli lähtenyt kännissä veneellä seikkailemaan, eksynyt ja nukkunut veneen alla kylmissään n. 200 metrin päässä metsästysmökistä, koska ei ollut löytänyt takaisin.

Semmoista rentoa ja kivaa olemista.

Vierailija
288/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisten kanssa kaikesta vaan tehdään tosi vaikeaa. Jos jotain kovalla yrityksellä saadaankin aikaiseksi, niin meno on tosi tylsää. Kamalinta on polttarit. Se nillityksen ja kuivistelun määrä!! Aion itse olla seuraavassa elämässä mies, pitää hauskaa ja nauttia elämästä. Ilman yhtäkään ruttuotsaista hiekkahaaraa.

Vierailija
289/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän metsästysreissulla yksi ukkeleista oli sammunut ojaan ja melkein hukkunut / kuollut hypotermiaan. Meidän koira oli päästetty vapaaksi ja sitä sitten etsiskeltiin aika monta päivää. Lisäksi yksi setämiehistä oli lähtenyt kännissä veneellä seikkailemaan, eksynyt ja nukkunut veneen alla kylmissään n. 200 metrin päässä metsästysmökistä, koska ei ollut löytänyt takaisin.

Isäsi alkoholistiporukan sekoilut ovatkin luontevasti yleistettävissä kokonaiseen sukupuoleen.

Vierailija
290/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisten työpaikkojen jo käsitteeksi muodostunut ilmapiiri on minkälainen?

Jokainen varmasti tietää!

Vierailija
291/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi alkoholistiporukan sekoilut ovatkin luontevasti yleistettävissä kokonaiseen sukupuoleen.

Pakko voittaa vaikka solmuun vääntämällä! Tämmöistähän se naisilla aina!

Vierailija
292/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisten työpaikkojen jo käsitteeksi muodostunut ilmapiiri on minkälainen?

Jokainen varmasti tietää!

Pelkkä kysymyskin poikii alapeukkuja, joka kertoo naisten korppuisuudesta ja tosikkoudesta paljon.

Vierailija
293/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme todella rentoja nuorena. Nykyisin ei voida edes sopia mitään, kun kaikilla on omat aikataulut, säännöt ja rajat. Tunnelma on pilalla jo ennen reissua kaikesta nillityksestä.

Keski-ikäiset mammat sucks.

Vierailija
294/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli taannoin juttu brittiäijistä, jotka kiertelee pitkin maailmaa futisotteluja. Nauttivat hyväntuulisina olutta Helsingin terasseilla. 

Ajattelin, että tuollaista haluaisin. En siis ole kiinnostunut futiksesta, mutta että porukalla mentäis ja viihdyttäis rennossa ilmapiirissä. 

Ei onnistu naisten kesken. 

Vierailija
295/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet ei ole kivoja eikä ota mukaan, osa miehistä jää ulkopuolelle ja osaa miehistä kiusataan.

Silti: iso osa naisista on hemmetin jäykkiä ja tylsiä. Juurikin sellainen rento sosiaalinen elämä, huumori ja keskustelu muustakin kuin kulloisenkin normin mukaisesta mielipiteestä vaikeaa monille. 

Et taida tuntea kovin montaa naista. Tai ehkä he ei sinun seurassasi vapaudu? 

Parhaat höpinät on aina ollut naistensaunassa. Niissä jutut seilaa hurtin huumorin ja traagisten kohtaiden välillä. Ammatit, asemat ja iät täysin toisarvoisia. Voisin kuvitella kyl, et miehillä saman kaltaista. Tosin itkeekö miehet yhdessä, jonkun kipeän asian äärellä? Me naiset teemme sitäkin yhdessä. Ja sii

"Ei itketä. Ois naisellista. Vaikka joltai ois kuollu omainen niin otetaan vaan osaa"

Ootte hassuja.

Tämä kyllä aika hyvin kuvaa niitten miesporukoitten "rentoutta". Rentoa ja mukavaa yhdessäoloa on tarjolla tasan niin kauan kun kaikki on hyvin ja ollaan jeesjees-meiningillä. Mutta tuollaisista vakavammista aiheista ei sitten puhuta, se olisi liian naismaista, ne pitää pystyä ohittamaan ja jaksaa olla hauska ja rento. 

Vierailija
296/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisten kanssa kaikesta vaan tehdään tosi vaikeaa. Jos jotain kovalla yrityksellä saadaankin aikaiseksi, niin meno on tosi tylsää. Kamalinta on polttarit. Se nillityksen ja kuivistelun määrä!! Aion itse olla seuraavassa elämässä mies, pitää hauskaa ja nauttia elämästä. Ilman yhtäkään ruttuotsaista hiekkahaaraa.

En ole kyllä ikinä ollut tylsissä (naisten) polttareissa. Minulla on kivoja kavereita joitten kanssa on hauskaa. 

Vierailija
297/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään äijäporukoihin et pääse jos et sovi siihen äijän muottiin. Ja se muotti on usein aika ahdas.

Vierailija
298/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta. Rentous ei liity sukupuoleen.

Vierailija
299/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa sanoa naisena, mutta naiset on miehiä huonompia johtajina, esimiehinä, työkavereina,  asiakaspalvelijoina, ystävinä. 

Hankalia, pikkusieluisia, omaan napaan tuijottajia, kostonhimoisia, kateellisia, joustamattomia, sairaita vallankäyttäjiä, byrokraattisia ja vailla luovuutta. Muunkinlaisia naisia on, mutta todella vähän.

Miesvaltaiset työpaikat ovat parhaita. Johtuu varmaan evoluutiosta, miten se on eri sukupuolet muokannut. Harmi silti.

Vierailija
300/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa sanoa naisena, mutta naiset on miehiä huonompia johtajina, esimiehinä, työkavereina,  asiakaspalvelijoina, ystävinä. 

Hankalia, pikkusieluisia, omaan napaan tuijottajia, kostonhimoisia, kateellisia, joustamattomia, sairaita vallankäyttäjiä, byrokraattisia ja vailla luovuutta. Muunkinlaisia naisia on, mutta todella vähän.

Miesvaltaiset työpaikat ovat parhaita. Johtuu varmaan evoluutiosta, miten se on eri sukupuolet muokannut. Harmi silti.

Ei pidä paikkaansa, kyllä se taitaa olla ihan tutkittu että naiset on empaattisempi sukupuoli. Rikostilastotkin kertovat jotain, 90% vankiloiden asukeista on miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän