Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille
Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.
Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.
Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.
No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.
Kommentit (597)
Vierailija kirjoitti:
No tälle palstalle tuskin hirveästi kirjoittaa sellaisia miehiä, jotka noissa äijäporukoissa aikaansa viettävät. Eiköhän nämä ole tavalla tai toisella syrjässä niistä. Sitä voikin kysyä että miksi näin.
Ehkä siksi, että on saanut koko elämänsä ajan paskaa niskaan molemmilta sukupuolilta? Tai että edelleen saa ala-arvoista kohtelua naisilta?
Vierailija kirjoitti:
Mies/naisjaottelut ja yleistykset niiden perusteella on kunnon maaseutu/wt-touhua. Ei millään pahalla.
Oma valinta haluaako sellaiseen mennä. Se, mikä saattaa näyttää äkkiseltään ihanalta rentoudelta ja vapaudelta, voi tosiasiassa olla tunkkainen vankila.
Jos miehet ovat niin rentoja keskenään ja pitävät kavereistaan, niin mikä siinä on että ne kuitenkin jättää ne ongelmiin joutuneet kaverinsa yksinään pulaan välittömästi eivätkä seiso tukena? Koska tätä tapahtuu koko ajan. Ja ne jotka ajautuvat ongelmiin, yrittävät epätoivon vimmalla salata sen ettei porukka jätä yksin.
Säälittävää. Yksi tuttu sairastui psyykkisesti (mies) ja entinen kaveriporukka alkoi puhua hänestä "hulluna" eikä kukaan halunnut tietää mitä "sille" kuuluu. Ennen tyyppi oli kelvannut porukkaan, mutta kun sai mielenterveysongelmaisen poltinmerkin otsaansa, siihen loppui bromance. Sama kävi myös yhdelle tyypille, joka mokasi raha-asia
Jännä kuinka naiset aina valittavat kun miehet ei toimi kun naiset. Onko se nii vaikea uskoa että miehet ja naiset on erilaisia. Harvoin miesten o gelmikn auttaa juttelu ja juoruilu ja miehen on itse hoidettava ongelmansa. En itsekään itkenyt ystävilleni ongelmistani vaan hoidin ongelmat kuntoon ja palasin kaveriporukkaan. En todellakaan olisi edes halunnut rasittaa minun henkilökohtaisilla ongelmilla ystäviäni kun ei ne niihin ongelmiin olisi mitenkään voinut edes vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat rennompia. Ihan tilastollisestikin on todettu että naiset ovat neuroottisempi sukupuoli ja heillä on kaikenlaisia keksittyjä vaatimuksia miten pitää olla sosiaalinen. Miehillä se on enemmän sitä että tehdään jotain vain jos tuntuu siltä.
Tämä on kyllä niin p*skaa :DD eletään varmaan eri maailmoissa, sillä minusta tuo on toisinpäin. Esimerkiksi videopelejä pelatessa huomaa miten miehet ottavat aivan liian tosissaan ja naiset ottaa rennosti.
Naisilla on yleensä enemmän moraaleja ja he pitävät usein huolen, ettei muista puhuta ilkeästi. Tuo on joidenkin höpsöjen mielestä tosikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä on miehenä ihan päinvastainen kokemus. Tuntuu, ettei millään pääse miesten porukoihin mukaan. Armeijassa, yliopistossa ja työpaikoilla oon aina kokenu itseni ulkopuoliseksi. Tuntuu, että jos ei ole sellainen äijä, joka heittää ronskia läppää jatkuvasti, niin turha toivo päästä mihinkään miesten porukkaan.
Minut on kyllä hyväksytty sellaisena kuin olen. Ehkä olet sitten hakeutunut väärään seuraan?
M49
Kivat sulle. Mua ei ole ikinä hyväksytty mihinkään. Heti kun jokin menee pieleen, syytetään minua. Se, olenko syyllinen, on sivuseikka. Olen hyvä sijaiskärsijä. Kaikkien muiden mielestä siis.
Vierailija kirjoitti:
Eli se on kateus miksi naiset yrittää aina tuhota miehen ystävyys suhteet. Miesten ystävyys suhteissa auttaa toisia eikä vaadita toisilta niin sen takia ne toimii. Naiset kun yleisestikin näkee kaikki muut ihmiset vain hyötykohteina joista haetaan maksimaalista hyötyä itselle niin siksi naisten väliset ystävyydet on vain väliaikaisia ennen kun tulee väkirikko
Kuitenkin löytyy miesyksilöitä, jotka yleisestikin näkevät naissukupuoliset henkilöt vain hyötykohteina, joista haetaan itselle maksimaalista hyötyä. Miehille voidaankin olla "reiluja", siinä missä naisilta vaaditaan ja yritetään saada itselle hyötyä. No eipähän sellaiset ihmissuhteet aikaa kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä on miehenä ihan päinvastainen kokemus. Tuntuu, ettei millään pääse miesten porukoihin mukaan. Armeijassa, yliopistossa ja työpaikoilla oon aina kokenu itseni ulkopuoliseksi. Tuntuu, että jos ei ole sellainen äijä, joka heittää ronskia läppää jatkuvasti, niin turha toivo päästä mihinkään miesten porukkaan.
Tämä on totta! Olen kuullut tuota muiltakin miehiltä. Jos mies on hillitympi, ei välitä heittää rivoa läppää, eikä ole laumasieluinen "äijä", niin helposti jää ulkopuoliseksi. Esimerkiksi, jos mies on tunneihminen ja pitää syvällisemmistä keskusteluista, niin tuntee varmasti itsensä ulkopuoliseksi.
Mutta moni mies joutuu esittämään "äijää", jotta pysyisi porukassa. Tuo on harmi.
Itse naisena en pidä näistä "äijistä". Ovat mielestäni rasittavia tyhmien seksisti
Miksi pitää sitten ylipäänsä hakeutuas tällaseen porukkaan, jos heidän käytöksensä ei miellytä?
M49
Koska muuten on näkymätön myös naisille. Kaikille naisille. Ainakin parisuhdemielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta! Olen kuullut tuota muiltakin miehiltä. Jos mies on hillitympi, ei välitä heittää rivoa läppää, eikä ole laumasieluinen "äijä", niin helposti jää ulkopuoliseksi. Esimerkiksi, jos mies on tunneihminen ja pitää syvällisemmistä keskusteluista, niin tuntee varmasti itsensä ulkopuoliseksi.
Mutta moni mies joutuu esittämään "äijää", jotta pysyisi porukassa. Tuo on harmi.
Itse naisena en pidä näistä "äijistä". Ovat mielestäni rasittavia tyhmien seksististen juttujensa kanssa. Ovat kuin taantuneita teinej
Toiset tykkää feminiinisistä miehistä. Itse ajattelen heistä että ne on vain naisia kun puhuu ja toimii kuin naiset. Itse tapailemaan vain maskuliinisia miehiä kun en todellakaan halua toimi terapeuttina miehellä kun se on miehen rooli minua varten. Suoraan sanottu Itse koen tunteelliset miehet todella vastenmieliseksi
Aloittaja on kivuliaan oikeassa.
Jättäydyin eräästä naisporukasta parisen vuotta sitten, ja vaikkei yksinolo aina herkkua olekaan, voittaa se silti väkinäisen osallistumisen käsittämättömään sosiaaliseen pantomiimiin, jonka logiikkaa en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat rennompia. Ihan tilastollisestikin on todettu että naiset ovat neuroottisempi sukupuoli ja heillä on kaikenlaisia keksittyjä vaatimuksia miten pitää olla sosiaalinen. Miehillä se on enemmän sitä että tehdään jotain vain jos tuntuu siltä.
Tämä on kyllä niin p*skaa :DD eletään varmaan eri maailmoissa, sillä minusta tuo on toisinpäin. Esimerkiksi videopelejä pelatessa huomaa miten miehet ottavat aivan liian tosissaan ja naiset ottaa rennosti.
Naisilla on yleensä enemmän moraaleja ja he pitävät usein huolen, ettei muista puhuta ilkeästi. Tuo on joidenkin höpsöjen mielestä tosikkoutta.
Tarkoittaako se mielestäsi sitä että jos peliin palaa hermot ja sitä pelaa tosissaan niin siittä ei voi rentoutua. Kylläpä miehet ja naiset todellakin on erilaisia
"Toiset tykkää feminiinisistä miehistä. Itse ajattelen heistä että ne on vain naisia kun puhuu ja toimii kuin naiset. Itse tapailemaan vain maskuliinisia miehiä kun en todellakaan halua toimi terapeuttina miehellä kun se on miehen rooli minua varten. Suoraan sanottu Itse koen tunteelliset miehet todella vastenmieliseksi"
Bull Mentula kiittää. Jos aivotärähdyksen (tai steroidien) jäljiltä mitään muistaa. Ei, en tiedä onko hengissä, eikä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on myös yleensä siinä kun nainen saa lapsia., niin katoaa kaikki ystävät kun pieru saharaan.
Moni katoaa itse vaippamaailmaan ja karkottaa itsensä frendiporukasta pois alituisilla vauvaihanaa kuvilla postauksilla ja tauottomalla lapsijankutuksellaan.
N28
"Mies/naisjaottelut ja yleistykset niiden perusteella on kunnon maaseutu/wt-touhua. Ei millään pahalla."
Olen samaa mieltä, mutta huomannut että tämä jaottelu on yllättävän tiukassa myös niissä tapauksissa joissa on jo nuorena muutettu isolle kirkolle opiskelemaan ja jääty tänne. Se maalaisuus paistaa näissä porukoissa just tuon miehet sitä ja naiset tätä -soopan myötä. Monesti myös naiset näissä porukoissa on niitä joilla on ihan eri persoonat siihen kun ollaan naisten kesken, sitten kun yksikin "kaksilahkeinen" astuu huoneeseen niin lyödään joko emäntä- tai bimbovaihde päälle, vähän riippuen tyypistä 😂
"Kuitenkin löytyy miesyksilöitä, jotka yleisestikin näkevät naissukupuoliset henkilöt vain hyötykohteina, joista haetaan itselle maksimaalista hyötyä. Miehille voidaankin olla "reiluja", siinä missä naisilta vaaditaan ja yritetään saada itselle hyötyä. No eipähän sellaiset ihmissuhteet aikaa kestä."
Tiedätkö, millainen on mies, jolla on tunneälyä? Mies, joka todella arvostaa naista? Arvostaa kaikkia naisia? Mies, jollaisen kaikki naiset haluavat?
Tuskin olet sellaista ikinä tavannut. Sillä sellaiset miehet ovat - yllätys - näkymättömiä naisille. Tai - kuten itsekin totesit - kulutustavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena en pidä näistä "äijistä". Ovat mielestäni rasittavia tyhmien seksististen juttujensa kanssa. Ovat kuin taantuneita teinejä.
Toiset tykkää feminiinisistä miehistä. Itse ajattelen heistä että ne on vain naisia kun puhuu ja toimii kuin naiset. Itse tapailemaan vain maskuliinisia miehiä kun en todellakaan halua toimi terapeuttina miehellä kun se on miehen rooli minua varten. Suoraan sanottu Itse koen tunteelliset miehet todella vastenmieliseksi
Minulla on toisinpäin, tykkään feminiinisistä miehistä. Empaattiset ja herkät miehet ovat omaa tyyppiäni, enkä viihdy miesten kanssa joilla on kovat arvot. Toki ulkonäössä maskuliinisuus on kuitenkin hyvä. Tinderissä on ylitarjontaa oikeistolaisista miehistä, vaikka ovat komeita niin useimmat naiset eivät halua heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana. Tuhansien vuosien yleinen tietämys miesten ja naisten välisistä eroista meni saman tien pöntöstä alas, koska sinulla on jokin typerä videopeli-anekdootti. Jaa-a. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako se mielestäsi sitä että jos peliin palaa hermot ja sitä pelaa tosissaan niin siittä ei voi rentoutua. Kylläpä miehet ja naiset todellakin on erilaisia
Jos ottaa pelit kauhean tosissaan niin onhan se aika tosikkomaista käytöstä.
Miesporukoissa voi olla miljonääri toimitusjohtaja sekä työtön eikä ongelmia synny. Ainakin näin ulkopuolisille silmin näyttää siltä että naisilla ei tuommoinen onnistu kun siittä syntyy riitoja rahasta. Tämä taitaa johtua siittä että naisporukat suuntautuu aina kaupunkeihin jossa vaaditaan rahan käyttöä ihan jokaiseen aktiviteettiin ja miehet lähtee johonkin skutsiin missä rahaa ei tarvi.
Vierailija kirjoitti:
En suostu esim matkustamaan porukassa jossa on naisia mukana. Matkan luonne muuttuu välittömästi ihan alakuloiseksi kun miehet ovat pidättyväisiä juttujen suhteen. Ja naiset valittaa kokoajan milloin mistäkin. Esim jossain Lapin reissulla naiset alkoi tappelemaan siitä miten salaatti kuuluu paloitella, ei hyvää päivää miten köyhää on jonkun elämä. Koko loppureissu naiset sitten jurppivat toisilleen jonkun vitu*n salaatin takia :)
Samoin jossain matkailuautoreissulla, sitä jatkuvaa suihkussa lillumista ja peseytymistä ja ittensä laittamista, ei helvetti, kaikki vesi kului akkojen turhamaiseen peseytymiseen ja pyykkiä piti pestä jatkuvasti ja ettiä pesuloita kaupungeista kun T paitoja ei voinut pitää kahta päivää...
Apua! Kuulostaa aivan kamalalta reissulta. Tiedän tuon naistyypin josta kerrot. Ovat sellaisia kanamaisia, turhamaisia, mäkättävät ja valittavat. Monesti ulkoisesti naisellisia ja puunaavat itseään. Peilin edessä viihdytään paljon. En itsekään naisena lähtisi tuon naistyypin kanssa reissuun. Saatika muutenkaan viettäisin aikaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo antiikin roomalaiset sen sanoivat: femina femini lupus.
Se on femina feminae lupa.
Jos aiot briljeerata niin tee se edes oikein.
Paitsi että se on femina feminae lupa est
Predikaatti ei ole pakollinen. Yritähän uudestaan ja kertaapa säännöt.
Koska miehen ei ole sallittua olla "heikko" (ei minun keksimäni termi tätä kuvaamaan - on vaan se termi, jota kaikki asiasta käyttävät). Toiset miehet karttavat (tai suorastaan vihaavat) "heikkoa" miestä. Naiset välttelevät (osa jopa vihaa) "heikkoa" miestä, koska naisilla ei ole selkärankaa tehdä, niin kuin haluavat, vaan menevät aina porukan mukana. Ja "heikoksi" mielletyn miehen valitseminen olisi osoitus omasta heikkoudesta. Aivan sama, millainen se mies oikeasti on. Siitä omasta ennakkoon luodusta oletuksesta toisesta ihmisestä pidetään jääräpäisesti kiinni.