Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille

Vierailija
30.03.2025 |

Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.

Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.

Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.

No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.

Kommentit (597)

Vierailija
241/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten reissut = kännäämistä ja naisten vikittelyä. Jos nuo ei viihdytä, niin sitten on nipo. Kaikki eivät halua lähteä näille rennoille reissuille. 

Vierailija
242/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä on miehenä ihan päinvastainen kokemus. Tuntuu, ettei millään pääse miesten porukoihin mukaan. Armeijassa, yliopistossa ja työpaikoilla oon aina kokenu itseni ulkopuoliseksi. Tuntuu, että jos ei ole sellainen äijä, joka heittää ronskia läppää jatkuvasti, niin turha toivo päästä mihinkään miesten porukkaan.

Tämä on totta! Olen kuullut tuota muiltakin miehiltä. Jos mies on hillitympi, ei välitä heittää rivoa läppää, eikä ole laumasieluinen "äijä", niin helposti jää ulkopuoliseksi. Esimerkiksi, jos mies on tunneihminen ja pitää syvällisemmistä keskusteluista, niin tuntee varmasti itsensä ulkopuoliseksi.

Mutta moni mies joutuu esittämään "äijää", jotta pysyisi porukassa. Tuo on harmi.

Itse naisena en pidä näistä "äijistä". Ovat mielestäni rasittavia tyhmien seksististen juttujensa kanssa. Ovat kuin taantuneita teinejä. Arvostan paljon enemmän juurikin niitä miehiä, jotka pystyvät keskustelemaan normaalisti naisten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo antiikin roomalaiset sen sanoivat: femina femini lupus.

Se on femina feminae lupa.

Jos aiot briljeerata niin tee se edes oikein.

Paitsi että se on femina feminae lupa est

Vierailija
244/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä sun kanssa. Kun aloin tapailemaan uutta miestä joku aika takaperin, naiset toivottelee onnea ja halaa, "tutuista" miehistä kuullut kolmelta ilkeämpää kommenttia tyyliin: "Onks sillä iso muna?" Vastasin vaan että rakastan hänessä jokaista senttiä. :D

Vierailija
245/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille on naisia yleisempää syrjäytyä sosiaalisista suhteista. Missä ovat siis nämä rennot miesporukat, kun niitä tarvitaan?

Tähän minäkin haluaisin vastauksen. Haluaisin vastauksen myös siihen, miksi naisilla kuitenkin on ehyempi ja vankempi turvaverkosto esim. eron jälkeen, ja mikseivät naiset leskeydyttyäänkään syrjäydy yhtä jyrkästi ja rajusti kuin miehet.

Maailmalla puhutaan myös nimenomaan miesten yksinäisyydestä, josta käytetään suoraan sanaa epidemia. Ei naisista koskaan.

Sehän se juttu on, että kaiken maailman kipon otto tuttavia miehet löytää aina, oikeita ystäviä elämäänsä harvemmin. AP on näistä ensimmäisistä kateellinen, joskaan ei tajua tätä kääntö puolta asiassa.

Vierailija
246/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää naisia tekemästä samoin?

Jos missä tahansa tilanteessa on paikalla enemmän kuin kaksi naista, niin yksi otetaan AINA silmätikuksi ja häntä ruvetaan hiillostamaan. Sitten kun hänet on saatu ulos, niin seuraava kohde kehiin. Naiset kokevat toiset naiset aina uhaksi itselleen.

Vierailija
247/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kylläkin ikäviä kokemuksia naisten porukoista. Saunassa katsotaan päästä varpaisiin ja vertaillaan kellä isoimmat tissit. Jatkuva kilpailuasetelma päällä ja puhutaan ikävästi selän takana "On se tuokin Anja taas lihonut ja niin tavallisen näköinen, en tajua mitä se Ari hänessä näkee", jne.

Toisin sanoen miesporukoilla on hauskempaa kun miehet ei jatkuvasti kilpaile keskenään. Naisporukoihin ujuttautuu aina vähintään yksi narttu jolle porukat on vain keino pönkittää omaa egoa. Eli kyllä, olen kateellinen miesporukoille.

Sulla on ihan väärät naisporukat, ja toisaalta, miksi hakeudut jatkuvasti sellaisiin porukoihin jossa vertaillaan tissejä (!??!?!??!?) tai puolisoita. Seura tekee kaltaisekseen, etkö sitä tiennyt?

Ja sitten, anteeksi, nyt tuli päivän naurut: miehet ei jatkuvasti kilpaile keskenään? Ahahhahahahhaa!

Samaa mieltä sun kanssa. Kun aloin tapailemaan uutta miestä joku aika takaperin, naiset toivottelee onnea ja halaa, "tutuista" miehistä kuullut kolmelta ilkeämpää kommenttia tyyliin: "Onks sillä iso muna?" Vastasin vaan että rakastan hänessä jokaista senttiä. :DvSamaa mieltä sun kanssa. Kun aloin tapailemaan uutta miestä joku aika takaperin, naiset toivottelee onnea ja halaa, "tutuista" miehistä kuullut kolmelta ilkeämpää kommenttia tyyliin: "Onks sillä iso muna?" Vastasin vaan että rakastan hänessä jokaista senttiä. :D

Vierailija
248/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kylläkin ikäviä kokemuksia naisten porukoista. Saunassa katsotaan päästä varpaisiin ja vertaillaan kellä isoimmat tissit. Jatkuva kilpailuasetelma päällä ja puhutaan ikävästi selän takana "On se tuokin Anja taas lihonut ja niin tavallisen näköinen, en tajua mitä se Ari hänessä näkee", jne.

Toisin sanoen miesporukoilla on hauskempaa kun miehet ei jatkuvasti kilpaile keskenään. Naisporukoihin ujuttautuu aina vähintään yksi narttu jolle porukat on vain keino pönkittää omaa egoa. Eli kyllä, olen kateellinen miesporukoille.

Sulla on ihan väärät naisporukat, ja toisaalta, miksi hakeudut jatkuvasti sellaisiin porukoihin jossa vertaillaan tissejä (!??!?!??!?) tai puolisoita. Seura tekee kaltaisekseen, etkö sitä tiennyt?

Ja sitten, anteeksi, nyt tuli päivän naurut: miehet ei jatkuvasti kilpaile keskenään? Ahahhahahahhaa!

Saunomaan miesten kanssa, sulla varmaa parhaat tissit.

Vierailija
249/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu esim matkustamaan porukassa jossa on naisia mukana. Matkan luonne muuttuu välittömästi ihan alakuloiseksi kun miehet ovat pidättyväisiä juttujen suhteen. Ja naiset valittaa kokoajan milloin mistäkin. Esim jossain Lapin reissulla naiset alkoi tappelemaan siitä miten salaatti kuuluu paloitella, ei hyvää päivää miten köyhää on jonkun elämä. Koko loppureissu naiset sitten jurppivat toisilleen jonkun vitu*n salaatin takia :)

Samoin jossain matkailuautoreissulla, sitä jatkuvaa suihkussa lillumista ja peseytymistä ja ittensä laittamista, ei helvetti, kaikki vesi kului akkojen turhamaiseen peseytymiseen ja pyykkiä piti pestä jatkuvasti ja ettiä pesuloita kaupungeista kun T paitoja ei voinut pitää kahta päivää...

Vierailija
250/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä minun naisporukoissa on rento meininki ja tehdään kaikenlaista. Tosin nämä ovat pitkäaikaisia kaveruussuhteita, joissa puhutaan myös syvällisiä. Miesten suhteet ovat pinnallisempia, otetaan kaveri helposti mukaan muttei välttämättä muisteta edes sen nimeä.

Mistäs sinä kuvittelet sen tietäväsi miten syvällisesti tai pinnallisesti miehet keskenään puhuvat? Naisten mielestä vain tunteista puhuminen ja niiden analysointi on syvällistä.

Vierailija
251/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan miesporukoissa voidaan saavuttaa kollektiivinen tajunta joka ajaa toimintaa ja jossa kaikki haluaa olla. Näin käy parikymppisillä, kun pallit on täynnä testoa, on esim joku sama harrastus tai muu yhteen liimaava juttu. Silloin käydään yhdessä taistoon. Palleissa on hyvät hyrinät ja elimistö tuottaa adrenaliinia. Parasta on kun saa porukan tunnustuksen panoksesta yhteisessä taistossa. Ja vielä suurempi kruunu tulee jos irtoaa pillua.

Niin, nuoret on mitä on ja se on hullua, mutta niin se menee,

Mutta sitten kun mennään kolmen kympin, tai peräti neljään ellei viiteen kymppiin, alkaa sellainen touhu olla saatanan noloa. Tuolloin normaali mies keskittyy perheeseensä, eikä rieku missään poikaporukoissa tai larppaa nuoruuttaan. Normaali mies muuttuu tuossa ajassa eikä haluakaan palata vanhaan, vaan häpeää sitä. Moni kuitenkin jää tähän looppiin, mutta he ovat yleensä niitä joilla ei oikein elämässä ole mitään ja se

Tästä syystä nuoret miehet kautta maailmanhistorian on laitettu ensimmäisenä sotimaan. Juuri noista syistä. 

Kun aikaa menee eteenpäin ei tuollaisilla asioilla ole enää painoarvoa samalla tavalla. Ikä muuttaa miestä, sekin on luonnon tahto.

Vierailija
252/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on kateus miksi naiset yrittää aina tuhota miehen ystävyys suhteet. Miesten ystävyys suhteissa auttaa toisia eikä vaadita toisilta niin sen takia ne toimii. Naiset kun yleisestikin näkee kaikki muut ihmiset vain hyötykohteina joista haetaan maksimaalista hyötyä itselle niin siksi naisten väliset ystävyydet on vain väliaikaisia ennen kun tulee väkirikko

Vierailija
253/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä on miehenä ihan päinvastainen kokemus. Tuntuu, ettei millään pääse miesten porukoihin mukaan. Armeijassa, yliopistossa ja työpaikoilla oon aina kokenu itseni ulkopuoliseksi. Tuntuu, että jos ei ole sellainen äijä, joka heittää ronskia läppää jatkuvasti, niin turha toivo päästä mihinkään miesten porukkaan.

Minut on kyllä hyväksytty sellaisena kuin olen. Ehkä olet sitten hakeutunut väärään seuraan?

M49

Vierailija
254/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos missä tahansa tilanteessa on paikalla enemmän kuin kaksi naista, niin yksi otetaan AINA silmätikuksi ja häntä ruvetaan hiillostamaan. Sitten kun hänet on saatu ulos, niin seuraava kohde kehiin. Naiset kokevat toiset naiset aina uhaksi itselleen.

No, heikkoitsetuntoisten naisten seurassa ehkä joo.

Mulla ei ole tuollaisesta kokemusta. Tai no, kerran oli. Olimme kaikki 13-vuotiaita, totesin että pitäkää tunkkinne enkä taaksepäin katsonut. Niin helpolla siitäkin selvisi.

Vierailija
255/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta! Olen kuullut tuota muiltakin miehiltä. Jos mies on hillitympi, ei välitä heittää rivoa läppää, eikä ole laumasieluinen "äijä", niin helposti jää ulkopuoliseksi. Esimerkiksi, jos mies on tunneihminen ja pitää syvällisemmistä keskusteluista, niin tuntee varmasti itsensä ulkopuoliseksi.

Mutta moni mies joutuu esittämään "äijää", jotta pysyisi porukassa. Tuo on harmi.

Itse naisena en pidä näistä "äijistä". Ovat mielestäni rasittavia tyhmien seksististen juttujensa kanssa. Ovat kuin taantuneita teinej

Miksi pitää sitten ylipäänsä hakeutuas tällaseen porukkaan, jos heidän käytöksensä ei miellytä?

M49

Vierailija
256/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, heikkoitsetuntoisten naisten seurassa ehkä joo.

Mulla ei ole tuollaisesta kokemusta. Tai no, kerran oli. Olimme kaikki 13-vuotiaita, totesin että pitäkää tunkkinne enkä taaksepäin katsonut. Niin helpolla siitäkin selvisi.

Näin juuri. Ei siihen porukkaan tarvii jäähä roikkumaan ja odottamaan omaa vuoroaan.

M49

Vierailija
257/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisten porukoissa taas jaetaan asioita ja tuetaan toinen toistaan, koska mieskumppaneista ei useinkaan ole sellaiseen."

Tuollainen mies on pohjasakkaa muiden miesten mielestä. Joten hän on pohjasakkaa myös naisten mielestä. Koska - puheesta ja väitteistä huolimatta - nainen ei tuollaiseen mieheen koske. Joko siksi, että pitää tuollaista miestä nössönä tai siksi, että nainen itse on pelkuri.

Erikoinen näkemys. Mun aikuisella pojalla on paljon ystäviä molemmista sukupuolista. Tapaa naispuoleisiakin kahden kesken. Yleensä urheilun merkeissä. On haluttua seuraa. Naimisissa ja pienen lapsen isä. 

Mistä vetoa, että on komea ja varakas

Vierailija
258/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mukaan siihen miesten porukkaan, kyllä sinne mahtuu naisiakin. Tosin riippen vähän alasta jutut voi olla erittäin ronskejakin.

Vierailija
259/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Asia on juuri noin. Reissuun lähdetään milloin mihinkin ja kenen kanssa, mutta hauskaa on aina koska kukaan ei nipota ja valita.

Vaimoni on naisten reissuihin niin kyllästynyt ettei enää suostu menemään esim. polttareihin koska meno on aina niin kamalaa. 

Niimpä. Minäkin olin kaksissa polttareissa viimeaikoina ja valitettavasti ei ollut hauskaa ja rentoa. MUTTA en myöskään haluaisi olla miesten polttareissa kun niistä olen saanut kuvan että rahaa käytetään älyttömiä määriä ja kaikkien on pakko maksaa. Eri asia jotkut muut reissut jotka jokainen kustantaa itselleen ja sellaisella hintatasolla kuin haluaa. Ap

Tuo on kyllä lopulta aika hauska naiset kun lähtee reissuun ja miettii ruokia niin alkaa aina se kauhea laskeminen että kuka söi mitä ja milloin että saa maksut menemään pilkulleen oikein. Miesten porukassa kun mennään jonkin niin kun mietitään ruoka juttuja niin yleensä kaikki lyö 50€ pöytään ja loput mitä jää ruokalaskusta käytetään viinan ostamiseen eikö kukaan mainitse sanallakaan että minä en silloin lauantaina syönyt aamupalaa niin se aamupalan hinta pitää vähentää minun osuudesta niin kuin naiset tekee. Tai ainakin näin omassa kaveriporukassa. Olet itsekin ollut useasti mökkeilemässä semmoisella porukalla että tunnen kymmenestä tasan yhden eikö niissäkään mökkireissuiissa kukaan ole laskenut ruoka ja muita laskuja sentilleen vaan nekin reissut on maksettu ajatuksella että siinä on ton verran riittääkö vai annanko lisää eikö minua todellakaan kiinnosta vaikka se joka rahat ottaa vastaan jäisi voitolle kun olen kokenut ne reissut täysin sen rahan arvoiseksi.

Vierailija
260/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet miettii ystävistä että ne on ystäviä. Naiset miettii miten pääsee itse hyötymään ystävistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi