Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille

Vierailija
30.03.2025 |

Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.

Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.

Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.

No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.

Kommentit (597)

Vierailija
221/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia juttuja täällä kyllä ihmiset kirjoitelleet. En montaa asiaa näistä kuvatuista miesporukoista miehenä tunnista, oikein kumpaankaan suuntaan. Siitä olen samaa mieltä, että juoruilijoita löytyy joka porukasta oli sukupuolijakauma mikä tahansa.

Vierailija
222/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy joskus jos voisit lähteä miesten matkaan. Olen ollut parilla tuollaisella reissulla ja kerran oli yksi nainenkin matkassa. Hyvin sopi porukkaan. Kirjoituksestasi päätellen sinäkin voisit sopia.

Miesporukassa meno on ihan erilaista silloin kun on yksikin nainen mukana.

Luultavasti sellaista, että sitä ei naiset jaksais katsella, joten hyvä niin. 

Ei vaan yhtäkkiä toisista huolehditaan (eli siitä naisesta...), puheet ja käytös on paljon siistimpiä, ja ylipäätään on rennomman ja mukavamman oloista kuin jos miehet olisivat keskenään.

Niin, ehkä sen naisen mielestä. Miehenä täytyy sanoa, että on paljon varautuneempaa, jäykempää ja tylsempää jos o

"Sen takia harmittaa tämä nykyinen tasa-arvoeetos, jossa halutaan kieltää ainoastaan miehille varatut yhdistykset ja tilat."

Mitkä tilat on nyt kielletty, missä olet aiemmin päässyt rentoilemaan? Kyllähän kaikki saavat viettää aikaa sellaisessa porukassa, kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pick me tyttöjä tuntuu riittävän.

Vierailija
224/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe tavanomaista miesten ystävyyttä rennoksi, koska vain harva heistä uskaltaa olla oma itsensä. Sairaalloisin piirre on se ryhmäpaine olla kova jätkä, joka saa miehet yllyttämään toisensa tekemään jotain typerää, joskus sellaista että käy oikeesti huonosti ja lähtee jopa henki. Riski menettää maine kaveriporukan silmissä on olevinaan pahempi kuin kuolema. Tavallaan omat jääneet jumiin siihen teini-iän hölmöilyyn eivätkä tiedä miten siirtyä siihen aikuiseba olemiseen.

Lisäksi ei saa puhua mistään vaikeasta epäironisesti tai korostamatta että ei ole tilanteestaan huolimatta heikoilla (esim. hu oritellaan exää), ei saa itkeä eikä näyttää että sattuu fyysisesti, ei saa olla liian lähellä, muuten on homo. Sen täytyy olla tosi raskasta.

Ja sitten ollaan ihan suru puserossa kun kukaan ei oikeasti välitä, ja jos sellaista ei ole niin ainakin vaaditaan että elämässä pitäisi olla nainen korvaamassa sitä lämpöä jok

Tässä täyttä asiaa. Allekirjoitan kaiken.

Vierailija
225/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo antiikin roomalaiset sen sanoivat: femina femini lupus.

Se on femina feminae lupa.

Jos aiot briljeerata niin tee se edes oikein.

Vierailija
226/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää naisia tekemästä samoin?

Biologia.

Ei kelpaa selitykseksi. 

Ei pelkkänä selityksenä, mutta osana sitä, kulttuuristen ja historiallisten syiden mukana. 

Usein parjataan testosteronia aggressiivisuuden ja liiallisen seksuaalisen himon aiheuttajana. Kuitenkin testosteroni on hormonina myös lujaa yhteishenkeä ja reiluutta sekä energisyyttä edistävä.

Joskus olen huomannut, kun miehet alkavat mennä sellaiseen kunnon velimodeen, että alkaa oikein meno kiihtyä, ettei lähestulkoon saa itse erilaiset kromosomit ja hormonitoiminnan omaavana väliin sanaa sanottua, kun boostaavat sitä male bonding -energiaansa yhdessä. 

Ja tuo kulttuurinen kilpailuasetelma naisoletetuilla on totta. Myös biologinen taktikointi ja taistelu selviämiseksi, logistiikan ja strategisoinnin kautta, tulkitun heikkouden vuoksi ja toisaalta, koska nainen on perinteisesti se suunnitelmallisempi sukupuoli. 

Aina on yksilötason poikkeuksia. 

Vierailija
227/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille on naisia yleisempää syrjäytyä sosiaalisista suhteista. Missä ovat siis nämä rennot miesporukat, kun niitä tarvitaan?

Tähän minäkin haluaisin vastauksen. Haluaisin vastauksen myös siihen, miksi naisilla kuitenkin on ehyempi ja vankempi turvaverkosto esim. eron jälkeen, ja mikseivät naiset leskeydyttyäänkään syrjäydy yhtä jyrkästi ja rajusti kuin miehet.

Maailmalla puhutaan myös nimenomaan miesten yksinäisyydestä, josta käytetään suoraan sanaa epidemia. Ei naisista koskaan.

Vierailija
228/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mukaan pitävät hyvää huolta sinusta.

Vierailija
229/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lähtökohtaisesti jonkun asian tekeminen porukassa porukan sukupuolen perusteella korreloi matalan älykkyyden kanssa. Ymmärrän sen dynamiikan, koska nämä matalalla älykkyydellä pelaavat tarvitsevat ennalta määrätyn pelikirjan, koska ilman sitä he eivät osaa olla luontevia. Heiltä puuttuu se taito.

Miehet voi olla kännissä kovasti bro-meininkiä, mutta sitten kun se yksi alkaa kärsi masennuksesta, toinen ajautuu velkahelvettiin ja kolmas menettää työnsä - silloin ei nämä "veljet" riennä apuun, vaan tyyppi jätetään ongelmiensa kanssa yksin. Kun ei osata puhua, ei tajuta miten se menee. Eikä haluta. Ja kun se joskus päättyy itsemurhaan, ohitetaan asia nopeasti ja siitä ei haluta puhua. 

Olen tämän itse nähnyt.

Paras porukka on se, jossa on samanhenkisiä, suunnilleen samalla tasolla älyllisesti olevia, eikä se kysy sukupuolta. Heillä on kyky ymmärtää laajempia kokonaisuuksia ja halu auttaa ystävää, jos tämä on ongelmissa. Nämä ihmiset eivät tarvitse mitään näkymättömiä sääntöjä, koska heillä on aivot. He myös kunnioittavat toisiaan muista syistä kuin siksi, että toinen on "kova jätkä". Ja nämä eivät ole mitään soijapoikia, vaan näitä porukoita löytyy usein hieman korkeammin koulutettujen piiristä, joskaan se ei ole mikään tae mistään. Mutta pääasiassa näin. 

Vierailija
230/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on reilumpia toisia kohtaan. Ne tappelee nyrkein ja sit ne sopii. Ne ei puhu kakkaa toisista selän takana.

Puhuu. Toi on niin urbaania legendaarinen ettei muka puhuisi

Mun suurin armeijasta koskaan saamani oppi (olen nainen) on se että miehet juoruavat aivan saatanasti. Sitä vain nimitetään eri tavoin: se on joko asioiden suoraan sanomista (vaikka sitten itse kohteen selän takana, "suoraan" juupati juu) tai se on tervettä vittuilua.

Mutta miehet siis jos ketkä juoruavat. Varsinkin jos juorujen kohteena on joko toinen mies joille he itse ovat kateellisia tai sitten nainen josta he ovat itse kiinnostuneita mutta nainen ei.

Vierailija
231/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta semmoinen rento-Ritujen matkakerho.

Varmaan saat väkeä kasaan. Nipot jää kotiin ja hotellin nurkkija nysväävät!

Vierailija
232/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, naisena voisin todeta, että seksististen odotuksien sijaan kannattaa hankkia parempia kavereita. Omien ystävien kanssa kyllä reissaillaan ja pidetään hauskaa porukalla, joskus myös puolisot mukana. Rentoa on eikä draamaa ole, ystäviä ollaan oltu jo 15 vuotta.

Vierailija
233/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Toki erona myös.

Naiset esim.yöelämässä yleensä katsovat toistensa perään. Ketään ei ole sopiva jättää yksin etc.

Miehet eivät juuri perään katsele, joku häviää ja ne vaan toteaa,että varmaan "saanut pillua" höhhöhhöö vaikka oikeasti makaa sammuneena jossain. 

Itse olen nainen,joka pyöri näissä miesporukoissa; ja aina tuntui kuin olisin ollut vahtimassa ettei kenellekään tapahdu mitään, pääsee ehjänä kotiin, ei petä vaimoaan etc.

Oma ex tuli joskus yöllä illanvietosta kotiin ja vasta aamulla kertoi, että kaverinsa Mika oli sammunut metsästysmajan pihalle ja jäänyt sinne makaamaan, heh heh. Kesä oli kumminkin niin ei hätää. Järkyttyi sentään kun tuli tieto, että Mika oli sairaalassa kun oli ilmeisesti toettuaan kompuroinut ja murtanut raajansa. Ei paljon omaa napaa pidemmälle ajattelu riitä.

Jep. Tai sitten se tarina siitä frat brosta, joka oli ensin juotettu aivan umpituiteriin ja sitten jätetty kasvot alaspäin lattiamattoa vasten makaamaan: https://nypost.com/2024/08/18/us-news/missouri-student-danny-santulli-v…

Lopputulos: aivokuolema ja neliraajahalvaantuminen. Hehhee ja höhhöö.

Siinä sitä teille sitä hassunhauskaa miehistä rentoutta. Mieluummin sitten olen vähän neuroottisempi ja säilyn a) hengissä ja b) ehjänä.

Vierailija
234/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies/naisjaottelut ja yleistykset niiden perusteella on kunnon maaseutu/wt-touhua. Ei millään pahalla.

Oma valinta haluaako sellaiseen mennä. Se, mikä saattaa näyttää äkkiseltään ihanalta rentoudelta ja vapaudelta, voi tosiasiassa olla tunkkainen vankila.

Jos miehet ovat niin rentoja keskenään ja pitävät kavereistaan, niin mikä siinä on että ne kuitenkin jättää ne ongelmiin joutuneet kaverinsa yksinään pulaan välittömästi eivätkä seiso tukena? Koska tätä tapahtuu koko ajan. Ja ne jotka ajautuvat ongelmiin, yrittävät epätoivon vimmalla salata sen ettei porukka jätä yksin. 

Säälittävää. Yksi tuttu sairastui psyykkisesti (mies) ja entinen kaveriporukka alkoi puhua hänestä "hulluna" eikä kukaan halunnut tietää mitä "sille" kuuluu. Ennen tyyppi oli kelvannut porukkaan, mutta kun sai mielenterveysongelmaisen poltinmerkin otsaansa, siihen loppui bromance. Sama kävi myös yhdelle tyypille, joka mokasi raha-asiansa ja avioliittonsa. Hän kelpasi pelleksi hiihtolomareissuille, kun häneltä oli totuttu näkemään repäisevää käytöstä kännissä ja hurvittelua. Mutta kun sen aiemmin iloittelevan tyypin tilalla olikin itkua vääntävä tyyppi, porukka jätti kutsumatta seuraavalle reissulle. Ei halunneet droppaamaan tunnelmaa.

Vierailija
235/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, minkähänlainen tosiaan olisi esim. naisten Top Gear ohjelma, eipä taitaisi pärjätä Clarkson - May - Hammond -kolmikolle :D

Vierailija
236/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisten porukoissa taas jaetaan asioita ja tuetaan toinen toistaan, koska mieskumppaneista ei useinkaan ole sellaiseen."

Tuollainen mies on pohjasakkaa muiden miesten mielestä. Joten hän on pohjasakkaa myös naisten mielestä. Koska - puheesta ja väitteistä huolimatta - nainen ei tuollaiseen mieheen koske. Joko siksi, että pitää tuollaista miestä nössönä tai siksi, että nainen itse on pelkuri.

Erikoinen näkemys. Mun aikuisella pojalla on paljon ystäviä molemmista sukupuolista. Tapaa naispuoleisiakin kahden kesken. Yleensä urheilun merkeissä. On haluttua seuraa. Naimisissa ja pienen lapsen isä. 

Minun pojallení opetin, että yrittää ystävystyä itseään fiksumpien kanssa. Niin hän on sitten tehnyt jo päiväkodista lähtien. Häntä kiusattiin peruskoulussa sen vuoksi, että oli tekemisissä myös tyttöjen kanssa. Peruskoulun jälkeen sitten huutelijat, kiusaajat ja pahoinpitelijät päätyivät erilaisiin opiskeluratkaisuihin kuin hän. Poikani sanoo, että tietenkin haluaa olla tekemisissä fiksujen, mielenkiintoisten ja hyvien tyyppien kanssa sukupuoleen katsomatta.

Miksi pitäisi lyhyen elämän aikana rajata jokin sukupuoli kokonaan joksikin seksuaali- ja romanttisten tarpeiden tyydytystä varten oleksi ihmisryhmäksi, joiden kanssa ei sitten muka voisi laittaa yhdessä ruokaa ja syödä pitemmän kaavan mukaan, käydä yöelämässä hummailemassa, pelata tai käydä vaikka risteilyllä? Ihan sieltä opiskelijaporukoista löytyy samanhenkisiä ihmisiä suuressa kaupungissa. Nuorena ja vapaana tuollaiset asiat on kiva kokea sen jälkeen kun on päässyt tuppukylän piireistä eroon. Poikani ei edes kaipaa mitään kallista ajanvietettä. Hän nauttii pitkistä keskusteluista ja sehän ei maksa juuri mitään. Hänellä on pikku yksiössään varapatja ja puhtaat petivaatteet sitä varten, että juttu venähtää pitkäksi ja ei ole kiva lähteä kävelemään yön selkään.

Vierailija
237/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kylläkin ikäviä kokemuksia naisten porukoista. Saunassa katsotaan päästä varpaisiin ja vertaillaan kellä isoimmat tissit. Jatkuva kilpailuasetelma päällä ja puhutaan ikävästi selän takana "On se tuokin Anja taas lihonut ja niin tavallisen näköinen, en tajua mitä se Ari hänessä näkee", jne.

Toisin sanoen miesporukoilla on hauskempaa kun miehet ei jatkuvasti kilpaile keskenään. Naisporukoihin ujuttautuu aina vähintään yksi narttu jolle porukat on vain keino pönkittää omaa egoa. Eli kyllä, olen kateellinen miesporukoille.

Sulla on ihan väärät naisporukat, ja toisaalta, miksi hakeudut jatkuvasti sellaisiin porukoihin jossa vertaillaan tissejä (!??!?!??!?) tai puolisoita. Seura tekee kaltaisekseen, etkö sitä tiennyt?

Ja sitten, anteeksi, nyt tuli päivän naurut: miehet ei jatkuvasti kilpaile keskenään? Ahahhahahahhaa!

Vierailija
238/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tälle palstalle tuskin hirveästi kirjoittaa sellaisia miehiä, jotka noissa äijäporukoissa aikaansa viettävät. Eiköhän nämä ole tavalla tai toisella syrjässä niistä. Sitä voikin kysyä että miksi näin. 

Vierailija
239/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä ovat naiset sukupuolensa valinneet.

Vierailija
240/597 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan miesporukoissa voidaan saavuttaa kollektiivinen tajunta joka ajaa toimintaa ja jossa kaikki haluaa olla. Näin käy parikymppisillä, kun pallit on täynnä testoa, on esim joku sama harrastus tai muu yhteen liimaava juttu. Silloin käydään yhdessä taistoon. Palleissa on hyvät hyrinät ja elimistö tuottaa adrenaliinia. Parasta on kun saa porukan tunnustuksen panoksesta yhteisessä taistossa. Ja vielä suurempi kruunu tulee jos irtoaa pillua.

Niin, nuoret on mitä on ja se on hullua, mutta niin se menee,

Mutta sitten kun mennään kolmen kympin, tai peräti neljään ellei viiteen kymppiin, alkaa sellainen touhu olla saatanan noloa. Tuolloin normaali mies keskittyy perheeseensä, eikä rieku missään poikaporukoissa tai larppaa nuoruuttaan. Normaali mies muuttuu tuossa ajassa eikä haluakaan palata vanhaan, vaan häpeää sitä. Moni kuitenkin jää tähän looppiin, mutta he ovat yleensä niitä joilla ei oikein elämässä ole mitään ja se miksi ei ole, on siksi koska ovat jo lähtökohtaisesti pelanneet matalammalla kapasiteetilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän