Nykyiset eläkeläiset ovat velkaannuttaneet Suomen, miksei heiltä leikata
Moni teki työuransa ylisuureksi paisuneella julkisella sektorilla tuottamatta välttämättä muuta kuin byrokratiaa. Miksi tästä ei rankaista, vaan rangaistaan lapsia, opiskelijoita ja työikäisiä. Eläkkeet leikkuriin!
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkin punikki, meinaatko että kaikkien tulot pitäisi tasata, että sinunlaisesikin olisivat tyytyväisiä?
Eikös ne eläkeläiset ole sieltä vielä punaisemmasta päästä? Kommareitahan ne on jotka elää leveästi toisten pienistä palkoista maksamilla rahoilla.
USA:ssa ei oltaisi kateellisia vaan mietittäisiin miten sitä pientä palkaa saisi nostettua. Mentäisiin pomon juttusille ja pyydettäisiin lisää palkkaa. Toisin on täällä kateellisessa kommari suomessa.
USA:ssa kongressi tule edellyttämään, että nuoret perheet maksaisi vanhuksille sen sijaan, että maksavat terveysvakuutuksia, koulunkäynnistä ja yliopistosta.
Suomessa eläkeläiset kitisee, kun mietitään onko järkeä maksaa eläkerahastoihin jotka on menossa nurin ja heille ei ole sieltä tulossa mitään.
Työttömiä haukutaan niin pakko heidän on tarjoutua töihin alle tes-palkan.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa kitinä jonka tässä ketjussa huomaan on eläkeläisten pelko, ettei he enää saakaan meiltä lapsiperheiltä almuja jos saammekin pidettyä kiinni siitä rahasta joka oikeutetusti kuuluu meidän omille perheille. Työssäkäyvät sen rahan tuottaa, ei eläkeläiset, joten sen omistus on lähtökohtaisesti työssäkäyvien, kitinä on niiden jotka yrittää perusteettomasti pitää kiinni almuistaan, osalla todella ylimitoitetuista muilta saaduista almuista.
Minusta eläkerahastot voisi hyvin nimetä jatkossa almurahastoiksi, jolloin asian oikea laita selviäisi. He jotka puhuvat eläkkeidensä ansaitsemisestaan, jota eivät ole vuosiin enää ansainneet ymmärtäisivät minkä perään oikeasti itkevät."
Näin juuri. Viattomilta lapsilta vaan leikataan ja heidän tulevaisuudesta. Moni lapsi menee jopa yksin leipäjonoon tunneiksi nälissään. Samalla tämä rikkain j
Lässyn, lässyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti, äiti.. Eläkeläinen vei mun tikkarin,
Nykyään ne on vieneet jo kaikki palvelut ja jopa synnytyssairaalatkin.
Ja sen sijaan eläkeläiset itkevät, että multa ette vähennä ylisuurena tuloutettua muiden ansaitsemaa rahaa vaikka lapsille ei ole enää mitään.
Eläkeläinen vienyt jopa synnytysairaalatkin! JEE, syntyy paljon uusia eläkeläisiä.
No, myös terveyskeskuksia loppuu ja kelataksia ei saa välttämättä sunnuntaina pikku paikkakunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkin punikki, meinaatko että kaikkien tulot pitäisi tasata, että sinunlaisesikin olisivat tyytyväisiä?
Eikös ne eläkeläiset ole sieltä vielä punaisemmasta päästä? Kommareitahan ne on jotka elää leveästi toisten pienistä palkoista maksamilla rahoilla.
USA:ssa ei oltaisi kateellisia vaan mietittäisiin miten sitä pientä palkaa saisi nostettua. Mentäisiin pomon juttusille ja pyydettäisiin lisää palkkaa. Toisin on täällä kateellisessa kommari suomessa.
Suomessa on hirveä valitus, jos jollain alalla ollaan lakossa, vaikka kaupan alalla.
Joo suomessa on rikos haluta parempaa palkkaa tai työehtoja. Ei ole ihme että ollaan niin P.A kun kukaan ei vaadi itselleen mitään vaan muilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
Niinpä!
Demarit ja niiden kommarisontiaisten demarisyöpä on pilannut suomen ja sen talouden, sekä vienyt työnteon ja elämisen mahdollisuudet nuoremmilta. Se työnteko sen enempää kuin yrittäminenkään = työllistäminen ei voi kannattaa, kun leijonanosan tuotoista joutuu luovuttamaan näiden kuppareiden vuoksi kommarisyövälle. Kumpikaan edellämainituista ei ole kannattavaa saatika järkevää tulotasolla kädestä suuhun.
Itse voi käydä palkkaneuvottelut ja sopia nettopalkan sopivaksi.
Ne on tasan kaksi eri asia, palkkavaatimus ja palkanmaksukyky. Lähtökohtaisesti demarikommarisyövälle ei kuulu penniäkään työntekijän palkasta, demarikommarisyöpä ei ole laittanut tikkua ristiin sen tienatun rahan eteen, sen on kaiken tienannut sen työntekijä jolle se raha kuuluu 100% :sti. Mutta kummasti on demarisyöttiläät kädet kyynärpäitä myöden muiden taskuilla heti kuorimassa päältä 24% omiin kommariliiveihinsä. Vtun loiseläjät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen sijaan eläkeläiset itkevät, että multa ette vähennä ylisuurena tuloutettua muiden ansaitsemaa rahaa vaikka lapsille ei ole enää mitään.
Eläkeläinen vienyt jopa synnytysairaalatkin! JEE, syntyy paljon uusia eläkeläisiä.
No, myös terveyskeskuksia loppuu ja kelataksia ei saa välttämättä sunnuntaina pikku paikkakunnilla.
Miten tämä liittyy eläkeläisiin?
Onpa ikävää lukea jatkuvasti näitä kateellisten ( ehkä sellaisten jotka eivät ole työpaikkaa nähneetkään)
kirjoituksia. Ja parjaamista eläkkeistä. Naurettavaa ja tylsää, vihapuhetta taitaa olla. Eikös se viha_puhe ole nykyään ihan kiellettyä. Mitä eläke_hulluja tänne oikein kirjoittelee. Minä olen OVE:lla ja odotan jo vuotta 2028 kun saan kokonaisen TYÖeläkkeeni maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy eläkeläisiin?
Ai niin, ei mitenkään. Ei eläkeläisellä voi jalka murtua sunnuntaina tai mitään muutakaan.
Ja ainiin, naapuri varmaan on kuskina.
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se käytännössä on. Ainoat yhteiskunnan palvelut jotka on edelleen pystyssä on geriatria, syöpähoidot ja vastaavat joiden käyttäjistä 90% on eläkeläisiä. Kun eläkerahastot menee nurin, taidetaan sairaaloiden onkologian osastotkin sulkea, kun ei tule verotuloja eläkkeistä.
Ellei valtiohallinto huomaa, että eläkeyhtiöiden mentyä nurin työntekijöiden verottamattomat eläkemenot tippuivat ja voikin eläkemaksujen sijaan periä työntekijöiltä vähän veroa jota eläkeläiset ei verotakaan välistä, ja yhteiskunnan palveluihin yhtäkkiä riittääkin rahaa. Silloin, kun se ei ole eläkkeiden veroista siitä saattaa riittääkin muutama euro maksaa kätilöille vaikka eläkeläiset ei käytäkään kätilöiden palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Koska SDP suojeluksessa.
Näiden pirujen vuoksi suomi on niin paskassa kunnossa ja tilanteessa. Vuosikymmenten demarimädätys ja syöpäinen kommarointi alkaa saavuttaa kulminaatiopisteensä, kun muiden rahat on vihdoinkin loppu.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävää lukea jatkuvasti näitä kateellisten ( ehkä sellaisten jotka eivät ole työpaikkaa nähneetkään)
kirjoituksia. Ja parjaamista eläkkeistä. Naurettavaa ja tylsää, vihapuhetta taitaa olla. Eikös se viha_puhe ole nykyään ihan kiellettyä. Mitä eläke_hulluja tänne oikein kirjoittelee. Minä olen OVE:lla ja odotan jo vuotta 2028 kun saan kokonaisen TYÖeläkkeeni maksuun.
Ei eläkkeistä kirjoittaminen ole mitään vihapuhetta vai oletko sinä se joka kirjoittelet joka päivä vihapuhetta työttömistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun € 4000 eläkkeeseen ei kosketa.
Siinä on puolet jo liikaa. Katto kaikille eläkkeille. Riittää sama kuin muissakin etuuksissa.
Siinäon se ero, että eläkkeet on maksettu itse. Sossuetuudet maksaa muut.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on nostamassa oven ikärajaa ja suunnittelee sen poistamista kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oligarkit miettii Amerikassakin miten niistä vaippahousuisista Amazonin työntekijöistä saisi enemmän irti. Samanlainen ajattelu selvästi levinnyt joihinkin kommarieläkeläisiin.
Vierailija kirjoitti:
jankuti jankuti jankuti.
Kyllä voisin tinkiä eläkkeestäni pari-kolmesataa/kk. Saan tällä hetkellä hieman vajaat 1400€/kk.
Onhan tuo eläke aika paljon näin eläkeläiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun € 4000 eläkkeeseen ei kosketa.
Siinä on puolet jo liikaa. Katto kaikille eläkkeille. Riittää sama kuin muissakin etuuksissa.
Siinäon se ero, että eläkkeet on maksettu itse. Sossuetuudet maksaa muut.
Ei eläkkeitä ole maksettu itse ja kuule myös eläkeläiset hakee sossusta rahaa.
Niin, tuliko yllätyksenä, että kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon.
Jos omistaa kesämökin niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin.
Esim. moni syöpälääke ei kuulu maksukattoon.