Nykyiset eläkeläiset ovat velkaannuttaneet Suomen, miksei heiltä leikata
Moni teki työuransa ylisuureksi paisuneella julkisella sektorilla tuottamatta välttämättä muuta kuin byrokratiaa. Miksi tästä ei rankaista, vaan rangaistaan lapsia, opiskelijoita ja työikäisiä. Eläkkeet leikkuriin!
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Senkin punikki, meinaatko että kaikkien tulot pitäisi tasata, että sinunlaisesikin olisivat tyytyväisiä?
Eikös ne eläkeläiset ole sieltä vielä punaisemmasta päästä? Kommareitahan ne on jotka elää leveästi toisten pienistä palkoista maksamilla rahoilla.
Näistä pienistä palkoista maksetuilla rahoilla ei elä kukaan leveästi.Mutta ainahan voi kuvitella olevansa maksaja ainakin omasta mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työeläkkeet maksavat suurimmaksi osaksi nyt työssäolevat eläkemaksujen kautta. N. 80 % eläkkeistä maksetaan näin, vain 20 % eläkkeistä on rahastoitu.
Suomen eläkejärjestelmä on käytännössä niin sanottu eläkejakojärjestelmä, jota voidaan nimittää myös pyramidihuijaukseksi. Nyt työssäolevat eivät sen puitteissa tule eläkkeelle pääsemään
Rahastoissa oli 2024 255 miljardia jotka tuottivat sijoitustuottoja 23 miljardia. Eläkkeitä maksettiin 36 miljardia, eläkemaksuja maksettiin 28 miljardia.
https://www.tela.fi/tyoelakkeiden-rahoitus/rahoituksen-periaatteet/raha…
"Tuoreimmat laskelmat kuvaavat vuoden 2023 lopun tilannetta, jolloin eläkevastuut olivat noin 816,7 miljardia euroa.
Eläkerahastojen arvo puolestaan oli vastaavasti vuoden 2023 lopussa 251 miljardia euroa.
Kyllä, mutta tuo eri asia. Eläkevastuu kertoo paljonko järjestelmä on velkaa kaikille elossa oleville eläkkeen maksajille. 2024 eläkemaksuista yli puolet meni rahastoon.
Niin ja vuorokausi sairaalassa maksaa 25,80 sen jälkeen, kun maksukatto tulee täyteen.
Sairaalamaksuissa on oma maksukatto ja lääkkeissä oma maksukatto.
Mutta kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon.
Ja vuorokausi sairaalassa maksaa 25,80 sen jälkeen, kun maksukatto tulee täyteen.
Että ei ne maksut välttämättä siihen maksukattoon lopu.
palstan tapatyötön paska luuseri laitto jälleen eläkeläis itku ketjun pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti, äiti.. Eläkeläinen vei mun tikkarin,
Nykyään ne on vieneet jo kaikki palvelut ja jopa synnytyssairaalatkin.
Ja sen sijaan eläkeläiset itkevät, että multa ette vähennä ylisuurena tuloutettua muiden ansaitsemaa rahaa vaikka lapsille ei ole enää mitään.
Jos sinun lapsilla ei ole mitään niin vika on sinun.Paljonko laosia meinaat hommata kun synnytyssairaalat ovat niin lähellä sydäntäsi?
I
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävää lukea jatkuvasti näitä kateellisten ( ehkä sellaisten jotka eivät ole työpaikkaa nähneetkään)
kirjoituksia. Ja parjaamista eläkkeistä. Naurettavaa ja tylsää, vihapuhetta taitaa olla. Eikös se viha_puhe ole nykyään ihan kiellettyä. Mitä eläke_hulluja tänne oikein kirjoittelee. Minä olen OVE:lla ja odotan jo vuotta 2028 kun saan kokonaisen TYÖeläkkeeni maksuun.
Oliihan se, kun saaisiin vielä säädettyä just ennen eläkkeelle pääsyä vihapuheeksi kaikki yhteiskunnan nuorempien varojen käyttö eläkkeisiin. Ei voisi edes pohtia, onko perusteltua maksaa joka tilissä.
Pieni hankaluus omien varojen käytön kritisoimisen luokittelussa vihapuheeksi voi tulla. Se on julkisuusperiaatteen nimenomaisesti suojaama ja kuuluu perustuslain suojaan.
Julkisuusperiaatteen tarkoitus suoraan laista lainattuna:
Tässä laissa säädettyjen tiedonsaantioikeuksien ja viranomaisten velvollisuuksien tarkoituksena on toteuttaa avoimuutta viranomaisten toiminnassa sekä antaa yksilöille ja yhteisöille mahdollisuus valvoa julkisen vallan ja julkisten varojen käyttöä, muodostaa vapaasti mielipiteensä sekä vaikuttaa julkisen vallan käyttöön ja valvoa oikeuksiaan ja etujaan.
Perustuslain toisen pykälän kaksi ensimmäistä lausetta:
Valtiovalta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta.
Kansanvaltaan sisältyy yksilön oikeus osallistua ja vaikuttaa yhteiskunnan ja elinympäristönsä kehittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, en ole ap. Taidat itse olla.
Ja mikä on elämäntapatyötön? Tuskin 3 kuukautta työttömänä ollut.
Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
No no, omiani ne on. Tein palkkatyötä 49v joten jokunen roponen on yhteiskunnalle tullut maksetta, joko veroina tai muuten. Ja maksan edelleen veroja ja se eläke tulee omalle tililleni. Ai niin, mitään tukia yhteiskunnalta eli valtiolta en saa. Entä miten sinulla,tuet esim?
Teit palkkatyötä 49 vuotta eikä kukaan maksanut silloin palkkaasi? Nyt et saa yhteiskunnalta mitään tukia, mutta saat eläkettä? Keneltä se eläke tulee jos yhteiskunta päättää, ettei työikäisten enää tarvitse maksaa eläkkeitä, koska itselleen se ei ole enää riittämässä? Kenen rahoilla luulet, että maksat niitä veroja jos niitä eläkkeistä maksat?
Et varmaan vastusta, jos nuoret eivät eläkekassaan maksa enää mitään?
Lue uudelleen ja ymmärrä mihin vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkin punikki, meinaatko että kaikkien tulot pitäisi tasata, että sinunlaisesikin olisivat tyytyväisiä?
Eikös ne eläkeläiset ole sieltä vielä punaisemmasta päästä? Kommareitahan ne on jotka elää leveästi toisten pienistä palkoista maksamilla rahoilla.
USA:ssa ei oltaisi kateellisia vaan mietittäisiin miten sitä pientä palkaa saisi nostettua. Mentäisiin pomon juttusille ja pyydettäisiin lisää palkkaa. Toisin on täällä kateellisessa kommari suomessa.
USA:ssa kongressi tule edellyttämään, että nuoret perheet maksaisi vanhuksille sen sijaan, että maksavat terveysvakuutuksia, koulunkäynnistä ja yliopistosta.
Suomessa eläkeläiset kitisee, kun mietitään onko järkeä maksaa eläkerahastoihin jotka on menossa nurin ja heille ei ole sieltä t
Eläkerahastot eivät ole menossa nurin, kun sinne rahaa tulee enemmän kuin eläkkeitä maksetaan pihalle.
Jatkat vaan tätä valheiden hokemista, että saisit ihmiset toistensa kimppuun. Mitään satojen tuhansien vastuita ei ole, mutta joku kerää kyllä rahastoihin eläkkeiden varjolla järjettömiä summia rahaa. Eläkkeisiin niitä ei käytetä
Sanna velkaannutti Suomen. Leikataan Sannalta!
Sossesiat ne on köyhdyttäneet maan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska SDP suojeluksessa.
Näiden pirujen vuoksi suomi on niin paskassa kunnossa ja tilanteessa. Vuosikymmenten demarimädätys ja syöpäinen kommarointi alkaa saavuttaa kulminaatiopisteensä, kun muiden rahat on vihdoinkin loppu.
Mikäs se sinulle mieleinen yhteiskuntajärjestys olisi? Globalismi vai fasismi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti, äiti.. Eläkeläinen vei mun tikkarin,
Nykyään ne on vieneet jo kaikki palvelut ja jopa synnytyssairaalatkin.
Ja sen sijaan eläkeläiset itkevät, että multa ette vähennä ylisuurena tuloutettua muiden ansaitsemaa rahaa vaikka lapsille ei ole enää mitään.
Jos sinun lapsilla ei ole mitään niin vika on sinun.Paljonko laosia meinaat hommata kun synnytyssairaalat ovat niin lähellä sydäntäsi?
I
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia ja toki minä ajattelen, että vika voi olla minun, kun olen sallinut pitämättä kovaa meteliä, että eläkkeitä ei leikata, mutta syntyviltä lapsilta leikataan synnytyssairaaloista lähtien ja aion pitää asiasta ääntä. Minulla neljä lasta on synnytysiässä ja synnytyssairaalaan 150 km. Eläkkeelle pääsyyn nykyikärajoilla 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne omat rahasi tulevat? Että varmasti puhutaan omista rahoi
No no, omiani ne on. Tein palkkatyötä 49v joten jokunen roponen on yhteiskunnalle tullut maksetta, joko veroina tai muuten. Ja maksan edelleen veroja ja se eläke tulee omalle tililleni. Ai niin, mitään tukia yhteiskunnalta eli valtiolta en saa. Entä miten sinulla,tuet esim?
siivoukset, näin tollasen laskun ja siinä oli laskutettu myös kilometrikorvaukset.
Niin, että itse käyt joka kuukausi töissä ja sillä tavalla tuottamalla työllä maksetaan eläkkeesi? Vai maksaako joku muu sinulle, vaikka et käy töissä?
Jos et tuota mitään, miksi yhteiskunta ei voisi sinulle pitää yt:tä ja lopettaa maksua ihan niinkuin lopetti monelle montakymmentä vuotta sairaalassa töissä ollutta? Moni k
Eli näille kätilöillekään ei tarvitse maksaa tukia kun jäivät työttömäksi,hehän saivat palkan töissä ollessa?Sitä sä haluat näköjään,pitää olla tasapuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oho meni tunteisiin kun osu mene saatanan paska luuseri töihin ennenkuin kommentoit mitään muittenrahoilla elämisestä ja etkö käsitä sossupummin ja eläkeläisen eroa ??
eläkeläinen on voinut tehdä töitä vaikka 40v ja maksanut helvetisti veroja sinä kusipää kela pummi et ole taas maksanu yhteiskunnalle eurookaan veroja. joten pidä turpasi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön on aina luuseri,väitä mitä haluat -eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oho meni tunteisiin kun osu mene saatanan paska luuseri töihin ennenkuin kommentoit mitään muittenrahoilla elämisestä ja etkö käsitä sossupummin ja eläkeläisen eroa ??
eläkeläinen on voinut tehdä töitä vaikka 40v ja maksanut helvetisti veroja sinä kusipää kela pummi et ole taas maksanu yhteiskunnalle eurookaan veroja. joten pidä turpasi kiinni.
Katkeraa puhetta.
Mun vanhemmat antsaisis palkinnon, tekivät töitä vuosia ulkomailla pahimman laman aikaan ja kantoivat rahaa Suomeen😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa puhetta.
No voi.mitäs helvetin puhetta se on ku laiska kelanrahoilla elävä mulkku itkee kun joku saa eläkettä????
No se on paskanpuhetta.
Hallitus muuraa oven umpeen.