Nykyiset eläkeläiset ovat velkaannuttaneet Suomen, miksei heiltä leikata
Moni teki työuransa ylisuureksi paisuneella julkisella sektorilla tuottamatta välttämättä muuta kuin byrokratiaa. Miksi tästä ei rankaista, vaan rangaistaan lapsia, opiskelijoita ja työikäisiä. Eläkkeet leikkuriin!
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siivoan ainoastaan oman kotini.
Ei ole minun ongelma kuka siivoaa eläkeläisten koteja, en minä ainakaan.
Ehkä poliisit tai pelastajat.
Mun äiti saa ilmaisen siivouksen kerran kkssa sun muita etuja, veteraani kortti
Niin, veteraanit saa ilmaisen kodin siivouksen, kukaan muu ei.
Ja suuriin ikäluokkiin kuuluvat ei ole veteraaneja.
kotiin tuodaan ruoka 2 x viikossa, ilmainen taksi 2-3 viikossa, kuukausi vuodessa kuntolomaa, pyykit pesulaan. kotihoito 3 x päivässä, kyllä on ikää 97 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku setä vastikään kehui jossain julkaisussa saavansa 60000 € kuukaudessa eläkettä . Kyllä minun mielestäni siitä pitäisi ainakin 55000 € leikata .
"Joku setä jossain kertoi saavansa 60 000e/eläkettä/kk". Just, ei taida tämä setä olla ihan "joku setä jossain"-vaan. Et sitten muista julkaisua..
Rikas eläkeläinen. Vuorineuvos Lasse Kurkilahti, 76, tienaa hulppeaa 60 000 euron eläkettä ja murisee veroista. Nyt hän paljastaa, mihin käyttää rahansa, mikä on hänelle luksusta ja antaa talousvinkin muille eläkeläisille. Ilta-Sanomat
En tiedä nauraisko vai itkiskö? Lassen eläke 60 000 euroa kuukaudessa! Meikä saa hikisesti vähän yli 1 000 euroa ja siinäkin osa kansaneläkettä... 😢
Siis oikeasti, toi tyyppi saa noin 5 x enemmän eläkettä kuussa, kuin mä saan koko vuonna!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku setä vastikään kehui jossain julkaisussa saavansa 60000 € kuukaudessa eläkettä . Kyllä minun mielestäni siitä pitäisi ainakin 55000 € leikata .
Jep jep. On se joku setä sitten kyllä maksanut niistä aika paljon. Mitä lie tulost olleet, millin kuussa?
Valtionyhtiöissä ollut johtajana. Maailman helpoin duuni. Olisikin ollut joku menestynyt yrittäjä, joka olisi luonut Suomeen uusia työpaikkoja jne. Ja pakeni vielä Portugaliin veroja eläköidyttyään 60-vuotiaana eli sai koko 60 000 €:n eläkkeensä puhtaana käteen vuosien ajan.
Du följer visst inte alls med vad som sker? P.g.a. tre finländare som flydde till Portugal undan Finlands skatter, däribland arvsskatten, gick HS bärsärk. Slutresultatet är det att Finland ensidigt har sagt upp sina skatteavtal med Portugal, Spanien och Frankrike. Varför kommer man att änka på ordet "bananrepublik"?
Suomalaisten rahat on kiinteistöissä.
Vielä tulee kunnon asuntojen hintojen romahdus, kun koko ajan leikataan työikäisiltä eikä heistä läheskään kaikki saa lainaa.
Moni suunnittelee myös ulkomaille muuttoa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Perikunnan asuntoja ei saa myytyä mihinkään.
Potkulaki pitää huolta ja ansiosidonnaisen leikkaus, että isoja lainoja ei oteta ja asuntojen arvot laskevat kuin lehmän häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on suurin äänestäjä ryhmä niin sen takia yksikään puolue ei heiltä edes mieti leikkaamista ettei menetä ääniä. Vähänbsama kun miksi koskaan ei leikata yrityksiltä tai sijoittajilta, koska poliitikot menettää paljon rahaa kyn edellä mainitut lyö rahahanat kiinni jos poliitikot kehtaa edes miettiä jotain mikä vaikuttaa yritysten ja sijoittajien voittojen maksimointiin
Suurin ikäryhmä on nykyisin 90-luvulla syntyneet. Ovatko siis kaikki ne jollain päävika eläkkeellä?
V 2022 lopussa eläkettä makettiin Suomessa 1.648 000 henkilölle,. naisia oli 902 000 ja miehiä 746 000.
Onko tuota huomioitu naisen ja miehen euroon? Tuohan sukupuolijakauma on käänteinen aika vahvasti siihen nähden miltä palkkavertailuissa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkausten piti kyllä kohdistua kaikkiin
Eläkkeet nyt ovat semmoinen asia, että niihin ei VOI puuttua.
Niin, ne eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkeyhtiöiltä. Ja tarkoitan nyt TYÖeläkkeitä, en Kelan eläkkeitä.
Paskanmarjat kun ne tulee palkansaajilta. Sen takia työeläkemaksut ovat n. 25 % palkasta. Sieltä se eläkeläisten raha tulee. Toisten selkänahasta.
No jos näin on, niin mitä sitten? Sinun eläkkeesi tulee sitten nuorempien selkänahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku setä jossain kertoi saavansa 60 000e/eläkettä/kk". Just, ei taida tämä setä olla ihan "joku setä jossain"-vaan. Et sitten muista julkaisua..
Rikas eläkeläinen. Vuorineuvos Lasse Kurkilahti, 76, tienaa hulppeaa 60 000 euron eläkettä ja murisee veroista. Nyt hän paljastaa, mihin käyttää rahansa, mikä on hänelle luksusta ja antaa talousvinkin muille eläkeläisille. Ilta-Sanomat
En tiedä nauraisko vai itkiskö? Lassen eläke 60 000 euroa kuukaudessa! Meikä saa hikisesti vähän yli 1 000 euroa ja siinäkin osa kans
Senkin punikki, meinaatko että kaikkien tulot pitäisi tasata, että sinunlaisesikin olisivat tyytyväisiä?
Vierailija kirjoitti:
työeläkkeet maksavat suurimmaksi osaksi nyt työssäolevat eläkemaksujen kautta. N. 80 % eläkkeistä maksetaan näin, vain 20 % eläkkeistä on rahastoitu.
Suomen eläkejärjestelmä on käytännössä niin sanottu eläkejakojärjestelmä, jota voidaan nimittää myös pyramidihuijaukseksi. Nyt työssäolevat eivät sen puitteissa tule eläkkeelle pääsemään
Rahastoissa oli 2024 255 miljardia jotka tuottivat sijoitustuottoja 23 miljardia. Eläkkeitä maksettiin 36 miljardia, eläkemaksuja maksettiin 28 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siivoan ainoastaan oman kotini.
Ei ole minun ongelma kuka siivoaa eläkeläisten koteja, en minä ainakaan.
Ehkä poliisit tai pelastajat.
Mun äiti saa ilmaisen siivouksen kerran kkssa sun muita etuja, veteraani kortti
Niin, veteraanit saa ilmaisen kodin siivouksen, kukaan muu ei.
Ja suuriin ikäluokkiin kuuluvat ei ole veteraaneja.
kotiin tuodaan ruoka 2 x viikossa, ilmainen taksi 2-3 viikossa, kuukausi vuodessa kuntolomaa, pyykit pesulaan. kotihoito 3 x päivässä, kyllä on ikää 97 v.
Juu ja sua tua ei koske. Et ole veteraani.
Lämminruoka palvelu on noin 200 kuukaudessa, lisäksi ostat kylvetyspalvelun noin 13 euroa per kerta, turvapuhelinpalvelun, kodin siivouksen. Ja lisäksi kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten ajokortti uusimiset siirtyvät yksityiselle. Niin saadaan vapaita lääkäriaikoja julkiselle.
Aivan sama, olen aina käyttänyt yksityistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työeläkkeet maksavat suurimmaksi osaksi nyt työssäolevat eläkemaksujen kautta. N. 80 % eläkkeistä maksetaan näin, vain 20 % eläkkeistä on rahastoitu.
Suomen eläkejärjestelmä on käytännössä niin sanottu eläkejakojärjestelmä, jota voidaan nimittää myös pyramidihuijaukseksi. Nyt työssäolevat eivät sen puitteissa tule eläkkeelle pääsemään
Rahastoissa oli 2024 255 miljardia jotka tuottivat sijoitustuottoja 23 miljardia. Eläkkeitä maksettiin 36 miljardia, eläkemaksuja maksettiin 28 miljardia.
Älä pilaa hyvää narratiivia faktalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ikänsä työttömänä olleet elämäntapatyöttömät saa eläkkeellä kansaneläketta jossa maksajana on kela ja pankki näkee sen eli kyllä he tunnistavat entiset sossupummit jotka on eläkkeellä.
Työssäkäyvät saa työeläkettä, maksajana keva tai ilmarinen, maksaja näkyy tiliotteella.
Mites sun työt?
Eläkkeeni maksaa Keva.
Jos kaikki saisivat eläkkeensä Kelasta säästyisi pitkä penni veronmaksajien rahoja.
Veronmaksajat kyllä maksaa ne Kelan eläkkeet. Keva on työeläkeyhtiö.
Eipä niitä Kevan eläkkeitäkään makseta ilman veronmaksajia ja valtion päätöstä eläkkeiden maksusta. Ei kukaan itse voi päättää maksaako vai onko maksamatta eläkemaksuja, vaan se on ihan eduskunnan päätöksellä tehtävä rahastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten ajokortti uusimiset siirtyvät yksityiselle. Niin saadaan vapaita lääkäriaikoja julkiselle.
Aivan sama, olen aina käyttänyt yksityistä.
Niissä ollaan nostamassa hintoja, koska julkinen ei enää tee noita ajokortti terveystarkastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tela.fi/tyoelakkeiden-rahoitus/rahoituksen-periaatteet/raha…
"Tuoreimmat laskelmat kuvaavat vuoden 2023 lopun tilannetta, jolloin eläkevastuut olivat noin 816,7 miljardia euroa.
Eläkerahastojen arvo puolestaan oli vastaavasti vuoden 2023 lopussa 251 miljardia euroa. Rahastot siis kattoivat eläkevastuista noin 30 prosenttia. Suhdelukua sanotaan rahastointiasteeksi."
Minun € 4000 eläkkeeseen ei kosketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkausten piti kyllä kohdistua kaikkiin
Eläkkeet nyt ovat semmoinen asia, että niihin ei VOI puuttua.
Niin, ne eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkeyhtiöiltä. Ja tarkoitan nyt TYÖeläkkeitä, en Kelan eläkkeitä.
Paskanmarjat kun ne tulee palkansaajilta. Sen takia työeläkemaksut ovat n. 25 % palkasta. Sieltä se eläkeläisten raha tulee. Toisten selkänahasta.
No jos näin on, niin mitä sitten? Sinun eläkkeesi tulee sitten nuorempien selkänahasta.
Ei tule koska järjestelmä on eri kuin ennen kun nämä rikkaat boomerit oli työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne "tuotot" olivat 2022 reilu 8 mrd. € pakkasen puolella.
No, toisaalta nyky hallitus laskee asuntojen arvot kunnolla, kun tulee potkulaki ja ansiosidonnainen on romutettu.
Lisäksi perikuntien asuntoja tulee myyntiin kuin sieniä sateella.
Palaamme 1990-luvun asuntohintoihin. Uusi omakotitalo 100 000 euroa. Uusi rivitalo kolmio tai kerrostalo-osake 60000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Minun € 4000 eläkkeeseen ei kosketa.
Siinä on puolet jo liikaa. Katto kaikille eläkkeille. Riittää sama kuin muissakin etuuksissa.