Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon suhtautuminen miehen naiskaveriin...

Vierailija
30.03.2025 |

Miten suhtautuisitte vaimona, jos mies ehdottaa lähtevänsä naispuoleisen kaverinsa kanssa kaksin parin yön kalastusreissulle? Siis tilanne, että vaimoa on kysytty jo ensisijaisesti, mutta ei halua lähteä, kun ei ole kiinnostunut kalastuksesta.

Tämän kymmenisen vuotta nuoremman naisen kanssa tutustuttu harrastuksen tiimoilta edellisenä kesänä. Vaimolle kerrottu avoimesti ja kyse on harrastuksesta, ei mistään sen kummemmasta.

Objektiivisesti ajateltuna tässä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä, mutta voikohan kuitenkin herätä ns pahaa verta kun kyseessä on vastakkaisen sukupuolen edustaja?

Sinänsä älytöntä joutua tällaista nykypäivänä edes  miettimään, mutta jotenkin vaan tuli mieleen...

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä sairaalloisen mustasukkaisia naisia. Sääliksi käy heidän puolisoitaan. Meillä on ukon kanssa yhteinen käsitys siitä, että parisuhde toimii kun kummatkin haluavat sen toimivan ja me haluamme. Ei ole tarvetta rajoittaa toisen menemisiä kun luotamme toisiimme. Olen itse käynyt etelänmatkoilla ilman miestäni seuran kanssa ja ilmankin, eikä siinä sen kummempaa. Useimmat palstan naiset kirjoitustensa mukaan varmaan hakisivat eroa jos miehensä lähtisi yksinään. On vielä sanottava, että jos aikoinaan miesehdokkaallani olisi ollut täällä näkyviä oireita, hylkyyn olisi mennyt luottamuspulan vuoksi. Nyt oltu 25 v onnellisesti yhdessä.

Vierailija
122/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et voi syödä ja säästää kakkua. Kaikkea ei voi saada. Sinun on mietittävä, mikä on tärkeintä. Sinänsä myöskin hyvä tehdä valinta ja panostaa siihen, koska se kukoistaa, mihin panostat ja mitä arvostat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaiset ovat mustasukkaisia siksi, koska olisivat itse pettämässä heti tilaisuuden tullen. 

Kannattaa valita puoliso joka ei ole mustasukkainen, koska hänellä ei pettäminen pyöri päässä 

Ei pidä paikkaansa, sillä minä olen mustasukkainen ja pitkässä/onnellisessa avioliitossa enkä ikinä vaihtaisi miestäni toiseksi. Joskus huomaan miten tutut naiset haluavat jutella omia juttujaan kahdenkesken mieheni kanssa ja mielestäni liian henkilökohtaisia, että täytyy puuttua ja vaihtaa puheenaihetta!!

Toisen aviomies ei ole se mies, jolle kerrotaan naisten omia juttuja. Onhan näitä vapaitakin miehiä siihen tarkoitukseen!

Vierailija
124/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä sairaalloisen mustasukkaisia naisia. Sääliksi käy heidän puolisoitaan. Meillä on ukon kanssa yhteinen käsitys siitä, että parisuhde toimii kun kummatkin haluavat sen toimivan ja me haluamme. Ei ole tarvetta rajoittaa toisen menemisiä kun luotamme toisiimme. Olen itse käynyt etelänmatkoilla ilman miestäni seuran kanssa ja ilmankin, eikä siinä sen kummempaa. Useimmat palstan naiset kirjoitustensa mukaan varmaan hakisivat eroa jos miehensä lähtisi yksinään. On vielä sanottava, että jos aikoinaan miesehdokkaallani olisi ollut täällä näkyviä oireita, hylkyyn olisi mennyt luottamuspulan vuoksi. Nyt oltu 25 v onnellisesti yhdessä.

Joko olet idiootti tai teillä on avoin liitto. Kyllä nainen tietää, kun miehellä on ketunhäntä kainalossa juttujensa kanssa, on se sitten salikaveri, työkaveri tai mikä tahansa. 

Vierailija
125/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaiset ovat mustasukkaisia siksi, koska olisivat itse pettämässä heti tilaisuuden tullen. 

Kannattaa valita puoliso joka ei ole mustasukkainen, koska hänellä ei pettäminen pyöri päässä 

Jos ei ole mustasukkainen puolisostaan, on joko naiivi sinisilmä, puoliso ei kiinnosta oikeasti, olet aivopesty puolison toimesta uskomaan mitä tahansa tai itsetuntosi on niin korkea, että olet unohtanut elämän realiteetit.

Vierailija
126/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi onkin onnellinen, kun saa vieraita vähän väliä, kun kotona on tuollainen tomppeli, joka uskoo kaiken.

Vierailija
127/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mustasukkainen puolisostaan, on joko naiivi sinisilmä, puoliso ei kiinnosta oikeasti, olet aivopesty puolison toimesta uskomaan mitä tahansa tai itsetuntosi on niin korkea, että olet unohtanut elämän realiteetit.

Terve mustasukkaisuus ja sen mukana oleva terve omanarvontunto on tervettä. Se ei siedä mitä tahansa pelleilyä ja kunnoituksen puutetta vastapuolelta. 

Vierailija
128/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä ihan vapaasti sääliä terveen parisuhdemallin ja terveen omanarvontunnon omavien puolisoita. Jos ne puolisot haluavat jonkun persoonallisuushäiriöisen, läheisriippuvaisen tai muun sekoilija niin eiköhän niitä ole tarjolla eron jälkeen ihan riittävästi. 

Vierailija
129/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve mustasukkaisuus ja sen mukana oleva terve omanarvontunto on tervettä. Se ei siedä mitä tahansa pelleilyä ja kunnoituksen puutetta vastapuolelta. 

Juuri näin. Terve mustasukkaisuus on hyvä asia. Väitän, että jos ihminen ei ole yhtään mustasukkainen vaikkapa siitä, että puoliso lähtee kahdeksi yöksi reissuun vieraan naisen kanssa tai rakastelee jonkun muun kanssa, niin silloin ette taida kovin rakastuneita olla alunperinkään.

Toista ei voi omistaa, eli meillä mies saisi kyllä vapaasti mennä niin tahtoessaan. Mutta ei hän voisi olettaa, että minä jatkaisin suhdetta. Suhde perustuu aina luottamukseen ja yhteiseen sopimukseen. Jos toinen osapuoli kokee, ettei yhteinen sopimus enää päde tai luottamusta ei enää ole, niin suhde päättyy. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
130/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Terve mustasukkaisuus on hyvä asia. Väitän, että jos ihminen ei ole yhtään mustasu

Tämä on hieman riatiriitainen. Perustuu luottamukseen, mutta ei kuitenkaan ole luottoa edes lähtökohtaisesti.

Kysehän oli vain kalareissulle lähtemisestä, ei siitä etä mies ilmoittaa lähtevänsä panemaan. 

Vierailija
131/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hieman riatiriitainen. Perustuu luottamukseen, mutta ei kuitenkaan ole luottoa edes lähtökohtaisesti.

Kysehän oli vain kalareissulle lähtemisestä, ei siitä etä mies ilmoittaa lähtevänsä panemaan. 

Ikinä ei pidä katsoa sanoja vaan tekoja. Moni mies mm. kertoilee rakastavansa, mutta teot kertovat ihan muuta. Moni mies sanoo menevänsä vain kalareissulle, mutta oikeasti on tarve päästä retkelle sen nuoren naisen kanssa. 

Terve mustasukkaisuus on tervettä ja on tervettä nostaa suhteen tila ja yhteiset pelisäännöt pöydälle, jos mies ilmoittaa lähtevänsä kalareissulle nuoren naisen kanssa. Jos olisin kyllästynyt miehen muuhun käytökseen ja mies alkaisi tuossa yhteydessä kaasuvalottaa minua kontrolloivaksi ja mustasukkaiseksi, antaisin hänelle täyden vapauden toimia miten haluaa, kunhan allekirjoittaa asioiden sijaan pöydälle nostetut eropaperit. 

Juuri näin. Terve mustasukkaisuus on hyvä asia.

Vierailija
132/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ikäeroa on noinkin paljon niin aika epätodennäköistä millekään muille kuin kalatärpeille. Tuskin se mimmikään sinne on vanhemman ukon perässä lähössä.

Sä luulet , että jos on kymmenen vuotta ikäeroa , niin siellä reissussa ei vittua kirnuta?

Heh heh.

Vierailija
133/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Terve mustasukkaisuus on hyvä asia.

Jos ei ole avoin suhde niin kuinkahan usein mies ilmoittaa lähtevänsä panemaan lähtiessään panemaan. 

Vierailija
134/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläpä aloittaja selitä ... uitat heti katiskaan kun kansi vaan aukeaa.

10v nuorempi kalakaveri juu juu .. muistakaa edes ottaa kelomökille jotain onkivapojakin rekvisiitaksi mukaan ^^

Ja avata kalapakki ja kasata virvelit.

Kaiken käyttää ulkona kasseista , niin ei voi käydä niin että jää kotona kiinni kun ei ole huomannut jotain vaimon pakkaamaa ylläriä.

Vierailija
135/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käy kalareissuilla kavereiden kanssa, minun kanssa ja yksinään. Saa valita vapaasti missä seurassa kulkee ja harrastaa. Ei kumpikaan pyydä lupaa menoihinsa, ne on ilmoitusasioita ja sovitellaan niin että onnistuu. Luotan puolisoon täysin. Ja minullakin on myös miespuolisia harrastuskavereita. 

Outona kyllä pitäisin jos olis lähdössä kahdestaan naispuolisen kaverin kanssa reissuun. Varmaan ukko miettis mitä minä moisesta mahtaisin ajatella eikä haluais mistään kalareissusta meidän välille mitään epäluuloja. Itse en vois kuvitella lähteväni vastaavalle reissulle juuri tuosta syystä. Ei kaverit ole ihan niin tärkeitä kuin hyvä meininki kotona.

Ja vaikka tämmöinen kalareissu tulis, en ensimmäisenä epäilis mitään sutinoita. Luotan niin pitkään kun ei oo mitään aihetta epäillä. 

Vierailija
136/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies käy kalareissuilla kavereiden kanssa, minun kanssa ja yksinään. Saa valita vapaasti missä seurassa kulkee ja harrastaa. Ei kumpikaan pyydä lupaa menoihinsa, ne on ilmoitusasioita ja sovitellaan niin että onnistuu. Luotan puolisoon täysin. Ja minullakin on myös miespuolisia harrastuskavereita. 

Outona kyllä pitäisin jos olis lähdössä kahdestaan naispuolisen kaverin kanssa reissuun. Varmaan ukko miettis mitä minä moisesta mahtaisin ajatella eikä haluais mistään kalareissusta meidän välille mitään epäluuloja. Itse en vois kuvitella lähteväni vastaavalle reissulle juuri tuosta syystä. Ei kaverit ole ihan niin tärkeitä kuin hyvä meininki kotona.

Ja vaikka tämmöinen kalareissu tulis, en ensimmäisenä epäilis mitään sutinoita. Luotan niin pitkään kun ei oo mitään aihetta epäillä. 

Siis koskaan ei ole miehesi ollut kaksin vieraan naisen kanssa kalareissussa ja sitten haluaisi lähteä viikonlopuksi kaksin nuoren naisen kanssa ja edelleen sopii tuohon teidän systeemiin eikä laukaise tuota "aihetta epäillä". Kuten itsekin kirjoitit, te ette tee tuollaista. Mutta jos tulisi se hetki, kun miehesi haluaisi mennä ja olisi menossa.

Vierailija
137/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taputtaisin käsiäni jos löytäisi jonkun kalanaisen ja jättäisi minut.

Vierailija
138/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tieto lisää tuskaa.

Kerran erämaasaunalla samoille lauteille paukkasi nuori valetajanainen. Oli kuitenkin laittanut pikkarit jalkaa, tosin valkoiset ja märkänä läpinäkyvät. Siinä sitten kaksin istuskeliin löylyissä keskellä korpea, jutellen niitä näitä. Ei  siinä sen kummempaa, mutta kyllä tämä osuus oli jätettävä pois tarinasta kun kerroin vaimolle miten ja missä vaellus kulki. En halunnut ottaa riskiä, että mielikuvat olisivat voineet vaimon päässä lähteä laukalle.

Toinen vähän vastaava tapaus oli kun kävin vanhan kaveriporukan kanssa mökkeilemässä. Porukan mimmit paukkasivat saunaan sekaan pillusilleen. Eikä siinä mitään, muistin siinä hetkessä että, näinhän oli nuorempanakin aina saunottu siinä porukassa. Olin sen tosin unohtanut. Eipä tuostakaan viitsinyt kotona erikseen mainita, kun vaimon kaveriporukassa on ollut standardi, että uikkarit päällä sekasaunassa, kun ollaan häveliäitä.

Eli mitään ei tapahtunu ja elämä jatkui normaalisti. Jos näistä olisin kertonut niin hankaluuksia olisi ilmaantunut.

Vierailija
139/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimona suhtautuisin niin, että mies saa jäädä sille reissulle lopullisesti. 

Saisit lähdöt miehen talosta.  

Ei, vaan mies saisi lähdöt minun talostani.

Sulla läskillä sossupummilla mitään taloa ole. Ei sulla kyllä ole miestäkään.

Vierailija
140/192 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimona suhtautuisin niin, että mies saa jäädä sille reissulle lopullisesti. 

Saisit lähdöt miehen talosta.  

Ei, vaan mies saisi lähdöt minun talostani.

Sulla läskillä sossupummilla mitään taloa ole. Ei sulla kyllä ole miestäkään.

Oma talo on normaalia aikuisen ihmisen elämää. Sinulle jotain luksusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme