Kysymys omasta vapaa-ajasta lapsiperheessä?
Olen jo pitkään miettinyt onko tämä normaalia että vaimo kiukuttelee mun salilla käynneistä joita on siis 2-3 krt viikossa.
Aikaisemmin kävin illalla yhdeksän jälkeen kun lapset olivat jo nukkumassa, mutta siitäkin tuli sanomista kun olen aina iltaisin pois. (Edelleen 1,5h kolme krt viikossa) muina päivinä kotona.
Nyt olen alkanut käymään aamuisin kun muut vielä nukkuvat niin tämäkään ei ole hyvä koska en sitten jaksa valvoa illalla myöhään (menen noin klo 22 nukkumaan)
Haluan liikuntaa elämääni, mutta aivan järjetöntä ettei toinen osapuoli hyväksy sitä tai saa aina tuntemaan syyllisyyttä.
Miten te muut, onko teillä ns. Omaa aikaa ollenkaan?
Kyselee mies, 3.v ja 6.v isä
Kommentit (429)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että miehet osaa olla typeriä. Väännetään sitten rautalangasta.
VAIMO HALUAA ETTÄ VIETÄT AIKAA HÄNEN KANSSAAN MYÖHÄÄN ILLALLA ,
ei mennen nukkumaan klo 22 kuin joku papparainen
mitähän tämä voisi tarkoittaa??? Nyt jätki käteen. Anne vaimolle huomiota ja lempeä ja lopeta kitinä
Ap on ILLALLA kotona, jos sä pääset joskus töihin niin tajuat että tuo on ihan normaali nukkumaanmenoaika.
Moi ap, miksi puhut itsestäsi jatkuvasti kolmannessa persoonassa?
Me ollaan ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ja mennään nukkumaan puolen yön tienoilla. Romantiikka tapahtuu yleensä klo 23-24 m
Paitsi, ettei ap halua mitään rytmiä muuttaa, vaan on ajoittanut treeninsä nimenomaan perheen rytmin mukaan menemällä salille silloin, kun muu perhe nukkuu. Aika harva äitikään jaksaa kukkua puolille öille, jos lapset ovat aamulla hereillä jo 6-7 aikoihin.
Ei ole ajoittanut perheen rytmin mukaan kun ap:n vaimo nimenomaan ei halunnut elää papparytmissä. On ajoittanut niinkuin itse parhaaksi näkee, välittämättä vaimon vastakkaisesta näkemyksestä.
Huh, onneksi meillä lapset ei ole kuudelta ylhäällä.
Vaimosi taitaa olla heikompi astia isolla H-kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vaimolle on tärkeää viettää yhteistä aikaa illalla. Sillä lienee aika paljonkin merkitystä ap:n tilanteen kannalta.
No mikä häntä estää sitä tekemästä? Ap:han kertoi, että on siirtänyt salitreeninsä aamuun. Eli eukolla on kaikki aika olla ap:n kanssa iltaisin.
No se että ap menee nukkumaan aikaisin, montako kertaa pitää jankuttaa samoja asioita?
Oikeastiko porukka elää parisuhteissa, jossa ei saa mennä nukkumaankaan silloin kun haluaa, vaan unetkin pitää sovittaa vaimon tahdon mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko porukka elää parisuhteissa, jossa ei saa mennä nukkumaankaan silloin kun haluaa, vaan unetkin pitää sovittaa vaimon tahdon mukaan?
Ap:n vaimo haluaisi selkeästi seksuaalisia tai romanttisia hetkiä myöhäisillalla.
Ei ole ajoittanut perheen rytmin mukaan kun ap:n vaimo nimenomaan ei halunnut elää papparytmissä. On ajoittanut niinkuin itse parhaaksi näkee, välittämättä vaimon vastakkaisesta näkemyksestä.
Missä vtun papparytmissä? :D Oletko sä joku teini vai miksi sinulle on vaikea käsittää, että työssäkäyville aikuisille klo 22 on ihan normaali aika mennä nukkumaan. Aikasta aamua tekeville jopa aikaisemmin. Ei parisuhde toimi, jos pitää tinkiä yöunistaan pitääkseen vaimon tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vaimolle on tärkeää viettää yhteistä aikaa illalla. Sillä lienee aika paljonkin merkitystä ap:n tilanteen kannalta.
No mikä häntä estää sitä tekemästä? Ap:han kertoi, että on siirtänyt salitreeninsä aamuun. Eli eukolla on kaikki aika olla ap:n kanssa iltaisin.
No se että ap menee nukkumaan aikaisin, montako kertaa pitää jankuttaa samoja asioita?
No mikä estää olemasta ap:n kanssa ENNEN kuin ap menee nukkumaan? Päiväkoti-ikäiset lapset käyvät yleensä unille aikaisin, joten aikuisille jää hyvin aikaa olla kahdestaan ennen klo 22 nukkumaanmenoa. Ja jos se parisuhteen toimivuus on jostain tunnista illalla kiinni, ongelma ei ole aikaisessa nukkumaanmenossa, vaan koko suhde on pahasti kieroutunut.
Perheen kannattaisi pidemmän päälle yrittää elää suunnilleen samassa unirytmissä. Voin kuvitella, kun ap herää klo 5.00 ja muu perhe klo 9.00. Lapset menevät nukkumaan neljä tuntia myöhemmin, kun ap torkkuu jo ilta kasilta. Vaimo ei saa seuraa eikä seksiä. En yhtään ihmettele, että ukon saliharrastus alkaa nyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vaimo haluaisi selkeästi seksuaalisia tai romanttisia hetkiä myöhäisillalla.
Ap:n vaimo sitten etsii miehen, joka pystyy sellaiseen. Et sinä voi toisen unirytmiä määritellä omien seksihalujesi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Missä vtun papparytmissä? :D Oletko sä joku teini vai miksi sinulle on vaikea käsittää, että työssäkäyville aikuisille klo 22 on ihan normaali aika mennä nukkumaan. Aikasta aamua tekeville jopa aikaisemmin. Ei parisuhde toimi, jos pitää tinkiä yöunistaan pitääkseen vaimon tyytyväisenä.
No ei ole selkeästi ap:n vaimolle. Sinun papparytmeilläsi tai minun normirytmeilläni ei sinänsä tässä ole väliä vaan ap:n ja hänen vaimonsa rytmeillä. Klo 22 on aikuiselle melko aikainen aika mennä nukkumaan. Tuntemani aikuiset menevät nukkumaan aikaisintaan yhdeltätoista ja puolenyön jälkeenkin ihan normaalia mennä nukkumaan. Eri asia tietysti jos työmatka on pitkä, silloin varmaan 23 on takaraja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisin?? ap menee tiistaisin ja torstaisin klo 22 nukkumaan että jaksaa herätä aamulla salille..
Junalauke että sä olet idiootti
Vierailija kirjoitti:
Perheen kannattaisi pidemmän päälle yrittää elää suunnilleen samassa unirytmissä. Voin kuvitella, kun ap herää klo 5.00 ja muu perhe klo 9.00. Lapset menevät nukkumaan neljä tuntia myöhemmin, kun ap torkkuu jo ilta kasilta. Vaimo ei saa seuraa eikä seksiä. En yhtään ihmettele, että ukon saliharrastus alkaa nyppiä.
Ap kertoi menevänsä nukkumaan klo 22. Sulla on varsin heikoissa kantimissa oleva parisuhde, jos se pysyy kasassa vain siksi, että jaksat valvoa tunnin tai kaksi pidempään kuin ap
Vierailija kirjoitti:
Jos perhe elää samassa unirytmissä, silloinhan se pikkulapsivaiheessa tarkoittaa sitä, että KAIKKI ovat unessa klo 20 mennässä ja heräilevät aamulla 7 maissa. Missäs siinä sitten on se aikuisten laatuaika? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi menevänsä nukkumaan klo 22. Sulla on varsin heikoissa kantimissa oleva parisuhde, jos se pysyy kasassa vain siksi, että jaksat valvoa tunnin tai kaksi pidempään kuin ap
Ap jaksaisi ihan hyvin elää normaaleihin aikoihin jos ei olisi saanut kummallista ideaa ryömiä aamuöisin salille sen sijaan että kävisi normaalin keskustelun siitä miten molemmille järjestetään omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole selkeästi ap:n vaimolle. Sinun papparytmeilläsi tai minun normirytmeilläni ei sinänsä tässä ole väliä vaan ap:n ja hänen vaimonsa rytmeillä. Klo 22 on aikuiselle melko aikainen aika mennä nukkumaan. Tuntemani aikuiset menevät nukkumaan aikaisintaan yhdeltätoista ja puolenyön jäl
Ap herää lapsien kanssa melkein joka aamu ja silti joku on vaatimassa että ap:n pitäisi valvoa keskiyöhön ja töiden jälkeen viettää lasten kanssa ulkona ainakin 2h että vaimo saa lukea kirjaa.
Luojan kiitos en ole itse tuollainen pirttihirmu.
Vierailija kirjoitti:
ap herää klo 6 ja edelleen käy KAKSI krt viikossa siellä salilla aamuisin, ei varmaan häiritse nuo kaksi aamua kenenkään rytmiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole selkeästi ap:n vaimolle. Sinun papparytmeilläsi tai minun normirytmeilläni ei sinänsä tässä ole väliä vaan ap:n ja hänen vaimonsa rytmeillä. Klo 22 on aikuiselle melko aikainen aika mennä nukkumaan. Tuntemani aikuiset menevät nukk
Ap herää lapsien kanssa melkein joka aamu ja silti joku on vaatimassa että ap:n pitäisi valvoa keskiyöhön ja töiden jälkeen viettää lasten kanssa ulkona ainakin 2h että vaimo saa lukea kirjaa.
Luojan kiitos en ole itse tuollainen pirttihirmu.
Ap haluaa viettää puolet illoista pois tai muuten suuttuu ja rynnii aamuyöstä salille sekoittaen perheen rytmin kummalliseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole selkeästi ap:n vaimolle. Sinun papparytmeilläsi tai minun normirytmeilläni ei sinänsä tässä ole väliä vaan ap:n ja hänen vaimonsa rytmeillä. Klo 22 on aikuiselle melko aikainen aika mennä nukkumaan. Tuntemani aikuiset menevät nukkumaan aikaisintaan yhdeltätoista ja puolenyön jäl
Uutispommi lapselle: Sinun tuntemasi aikuiset eivät ole sama asia kuin kaikki aikuiset. Aika moni aikuinen tekee niin aikaisia aamuvuoroja, että 23 on aivan liian myöhäinen nukkumaanmenoaika. Kun itse olin töissä leipomossa, kävin välillä nukkumaan klo 20, koska työpäivä alkoi klo 4.30. Ei mitään ongelmaa, koska mieheni on aikuinen ihminen ja ymmärtää, että riittävä määrä unta on merkittävä osa ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia. Aikuisuus ei tarkoita sitä, että on pakko valvoa puolille öille, vaikka aamulla olisi miten aikainen herätys. Sen seksin ja parisuhdeajan ehtii hoitaa muulloin kuin keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap herää klo 6 ja edelleen käy KAKSI krt viikossa siellä salilla aamuisin, ei varmaan häiritse nuo kaksi aamua kenenkään rytmiä!
Ahaa eli ap:n vaimon mielipiteellä ei ole mitään väliä? Mutta tuntemattomien mielipiteillä on? ..siis silloin jos ne ovat samansuuntaisia sinun, ap:n, ajatustesi kanssa. Jassoo.