Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys omasta vapaa-ajasta lapsiperheessä?

Vierailija
30.03.2025 |

Olen jo pitkään miettinyt onko tämä normaalia että vaimo kiukuttelee mun salilla käynneistä joita on siis 2-3 krt viikossa.

Aikaisemmin kävin illalla yhdeksän jälkeen kun lapset olivat jo nukkumassa, mutta siitäkin tuli sanomista kun olen aina iltaisin pois. (Edelleen 1,5h kolme krt viikossa) muina päivinä kotona.

Nyt olen alkanut käymään aamuisin kun muut vielä nukkuvat niin tämäkään ei ole hyvä koska en sitten jaksa valvoa illalla myöhään (menen noin klo 22 nukkumaan)

Haluan liikuntaa elämääni, mutta aivan järjetöntä ettei toinen osapuoli hyväksy sitä tai saa aina tuntemaan syyllisyyttä.

Miten te muut, onko teillä ns. Omaa aikaa ollenkaan? 

Kyselee mies, 3.v ja 6.v isä

Kommentit (429)

Vierailija
21/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pilatko elämäänne vaimolla/perheellä. Se on kuitenkin ainoa elämä.

Vierailija
22/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis kun lapset on nukkumassa, kantsis muistaa hoidella sitä vaimoakin välillä. Turha ihmetellä, miksi seksielämä loppuu, jos äijä häipyy salille siinä vaiheessa, kun voisi siirtyä vaimon kanssa makuuhuoneen puolelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Vaimo pääsee jos haluaa, hän ei käy töissä ja voisi vaikka päivisin viedä lapset lähellä olevaan mummolaan muutamaksi tunniksi jos haluaa. Todella harvoin vain haluaa. 

Yleensä hän tykkää lukea kirjaa, ommella tms muuta tekemistä mitä voi tehdä kotona. Minä olen iltaisin lasten kanssa kun pääsen töistä.

ap

Vie sinä ne muksut mummolaan, kun menet salille. 

Kun ne lapset nukkuu silloin. Aamulla ennenkuin ovat heränneet.

Ei mummokaan taida tykätä ottaa lapsia viiden-seitsemän aikaan aamulla?

Vierailija
24/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielestäni liikaa, mutta kai vaimokin saa saman verran omaa aikaa harrastuksiinsa?

Tuossa menee kaikilla metsään ja ero on edessä, jos ollaan niin lapsellisia että lasketaan kun sinä olit 1,5 tuntia pois niin minäkin olen. Kyllä lapsiperheissä myös aikuiset tarvitsee omaa aikaa, mutta se tarve on yksilöllistä, osa viihtyy lasten kanssa eikä edes halua harrastaa mitään, osa taas haluaa käydä vaikka kuntosalilla, kaupassa, lenkillä jne omassa rauhassa osa taas ei.

Vierailija
25/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Vaimo pääsee jos haluaa, hän ei käy töissä ja voisi vaikka päivisin viedä lapset lähellä olevaan mummolaan muutamaksi tunniksi jos haluaa. Todella harvoin vain haluaa. 

Yleensä hän tykkää lukea kirjaa, ommella tms muuta tekemistä mitä voi tehdä kotona. Minä olen iltaisin lasten kanssa kun pääsen töistä.

ap

No en viitsi herättää heitä kun nukkuvat jo kun käyn.

ap

Muuta käyntiaikaa. Ei se rouva haluaisi istua yksin kotona silloin, kun lapset on saatu nukkumaan ja olisi vihdoin parisuhdeaikaa. Ei hän huvikseen varmasti kiukuttele asiasta, vaan jokin tuntuu hänestä epäreilulta. Sopikaa, äläkä ota

Eiköhän kymmenen aikaan nukkumaanmeno ole täysin ok töissäkäyvålle ihmiselle?? Kyllä se rouva tuntuu kiukuttelevan ihan turhaan.

Vierailija
26/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmasti pohjimmiltaan kyse muusta kuin siitä, että olet kolme iltaa viikossa harrastamassa. Tyytymättömyys purkautuu nyt tähän harrastamiseen. Keskustelkaa ja kuunnelkaa toisianne.

Jos jos ajatellaan niin että vaimosi ei halua harrastaa kodin ulkopuolella mutta tekee käsitöitä ym niin vietkö lapsia ulos sillä aikaa ja hoidat kotityöt ja ruuat myös, jotta vaimollasi on kolme iltaa viikossa aikaa paneutua omiin mielenkiinnonkohteisiinsa?

Mutta ei ole normaalia kiukutella toisen omista menoista, jos asiat muuten jakaantuvat molempia tyydyttävällä tavalla.

Vierailija
27/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mielikuvitusvaimo ei käy töissä, vaikka pienempi lapsi on 3?

Vierailija
28/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kun ne lapset nukkuu silloin. Aamulla ennenkuin ovat heränneet.

Ei mummokaan taida tykätä ottaa lapsia viiden-seitsemän aikaan aamulla?

Siis onko vaimolla oikeasti jotain sitä vastaan, että käyt aamuviideltä jossain? Vai onko kyse siitä, että torkutat herätyskelloa vaimon vieressä aamuyöstä ja vaimolla univaikeuksia muutenkin tms.? Koita nähdä kokonaiskuva, ja miettiä kaikkia asiaan vaikuttavia tekijöitä. 

Vierailija
29/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä valittaa, liikunta auttaa maksamaan arkea paremmin. Mä en oo ikinä vaatinut että molemmilla osapuolilla pitäisi olla saman verran omaa-aikaa, sen pitäisi mennä omien voimavarojen mukaan, koska yleensä sellainen ei tasan jakaudu...

Vierailija
30/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Vie sinäkin lapset mummolaan kun menet salille.

Vierailija
31/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 harrastuskertaa on mulle ehdoton minimi salikäymiseen ja lapsia löytyy kotoa. Miehenikin käy vähintään 3 kertaa harrastamassa. Kieltämättä yhteistä aikaa ei ole aivan hirveästi, koska toinen käy aamuisin ja toinen iltaisin, mutta kyllä me yleensä katsotaan yhteistä sarjaa illalla yksi jakso.

Vaimosi ehkä kaipaa yhteistä aikaa enemmän kuin sinä. Varsinkin kotona lapsia hoitaessa voi iltaisin olla kovakin tarve aikuisseuralle. Yrittäkää löytää joku yhteinen ratkaisu. Ohjaa vaimo vaikka töistä tullessassi tekemään omia juttujaan (esim. lukemaan sitä kirjaa makuuhuoneeseen, jos se on mieleistä). Toivottavasti heräät niinä aamuina hoitamaan lasten aamutoimia, kun et ole salilla tai olette jakaneet aamutoimet vaimolle ja iltatoimet sinulle.

Vierailija
32/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis kun lapset on nukkumassa, kantsis muistaa hoidella sitä vaimoakin välillä. Turha ihmetellä, miksi seksielämä loppuu, jos äijä häipyy salille siinä vaiheessa, kun voisi siirtyä vaimon kanssa makuuhuoneen puolelle. 

Tuskin hän koko yötä salilla on...

Vierailija
33/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielestäni liikaa, mutta kai vaimokin saa saman verran omaa aikaa harrastuksiinsa?

Tuossa menee kaikilla metsään ja ero on edessä, jos ollaan niin lapsellisia että lasketaan kun sinä olit 1,5 tuntia pois niin minäkin olen. Kyllä lapsiperheissä myös aikuiset tarvitsee omaa aikaa, mutta se tarve on yksilöllistä, osa viihtyy lasten kanssa eikä edes halua harrastaa mitään, osa taas haluaa käydä vaikka kuntosalilla, kaupassa, lenkillä jne omassa rauhassa osa taas ei.

Juuri tämä. Jos tätä ei osaa huomioida, tuskin tulee suhde toimimaan kovin pitkään.

Vierailija
34/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni mielestä en tarvinnut lainkaan omaa aikaa, koska harrastin lenkkeilyä. Piti aina ottaa lapset mukaan eli työntää toista vaunuissa ja vahtia samalla potkupyöräilevää esikoista. Tosi rentouttavia juoksulenkkejä tuollaiset, mutta olisihan se nyt ollut liikaa päästä tekemään itsenäisesti ja omaan tahtiin jotain edes pari tuntia viikossa. Mies huiteli maailmalla ja vieraissa sängyissä. Olivat myös perhellisen rakastajattarensa kanssa yhdessä tuumanneet, etteivät puolisot tarvitse omaa aikaa oikeastaan yhtään, kun emme olleet bilettävää sorttia. Minun toivomukseni asian suhyeen sen sijaan kaikuivat kuuroille korville.

Vierailija
35/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkas teillä on yhteistä aikaa vaimon kanssa? Kaipaatko edes sellaista?

3 omaa harrastuskertaa viikossa on  mielestäni paljon pienen lapsen vanhemmalle, ja tämä näin lapsivapaan näkökulmasta. Tuossa vaiheessa pitäisi priorisoida ne lapset ja parisuhde, jos sellaiset haluaa elämässään pitää vielä jatkossakin. 

Kaikki viikonloput!

Minusta on aika sairasta päättää, koska puoliso saa mennä nukkumaan, jos se nukkumaanmenoaika on lasten nukahtamisen jälkeen. Itse en olisi päivääkään noin sairaassa suhteessa, jossa toinen päättää ajankäyttöni 100%.

Ehdota ap sille vaimolle, että menee töihin, sinä voit jäädä kotiin.

Vierailija
36/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo töihin tai opiskelemaan, kiukuttelee koska ei saa mitään sisältöä elämäänsä, ei pelkät lapset oo sellainen useammalle ihmiselle, ne jotka nauttii olla kotona lasten kanssa eivät edes koe noin kovasti tarvetta omaan aikaan...

Vierailija
37/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi kiukuttelee turhasta. Ongelma on, että on kotona noin isojen lasten kanssa ja elämä on supistunut oman navan ja perheen ympärille. Miksi ihmeessä on vieläkin kotona kokoaikaisesti? Eikö vanhempi lapsi ole jo eskarissa? 

Ihan yhtälailla se työssäkäynti on työtä ja kolme kertaa viikossa liikuntaa on minimi ihan terveydenkin kannalta. Anna rouvan valita ne ajankohdat, mutta tuo nyt alkaa kuulostaa siltä, että "kyllä sika syitä keksii, milloin on maa jäässä, milloin kärsä kipeä". Kun ei kelpaa aamu, ei ilta, eikä tietenkään suoraan töistä tai alkuilta. 

Vierailija
38/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä valittaa, liikunta auttaa maksamaan arkea paremmin. Mä en oo ikinä vaatinut että molemmilla osapuolilla pitäisi olla saman verran omaa-aikaa, sen pitäisi mennä omien voimavarojen mukaan, koska yleensä sellainen ei tasan jakaudu...

En usko, että ap:n tapauksessa liikunnan harrastaminen 3 krt/vko on todellinen ongelma. Ap vain keskittyy vääntämään siitä sen sijaan, että keskustelisi vaimon kanssa rakentavasti siitä, mikä vaimoa todellisuudessa riepoo ja koittaisi lähentyä vaimonsa kanssa riittävästi muuten, että salikäynnit ei enää aiheuttaisi moista reaktiota.

Tuskin on alunperinkään salikäynneistä kyse, että ehkä vaimo on epävarma, ehkä vetovoima parin välillä on kuihtunut, ehkä vaimolla on univaikeuksia ja väsyneenä kaikki ärsyttää, mihin ei auta se, että aviomies rymistelee myöhään illalla makkariin tai vaihtoehtoisesti heräilee yhteisessä makkarissa aamuyöstä salikäyntien takia. 

Toki on myös niitä, joiden mielestä parisuhteessa kaikki pitäisi tehdä tai vähintään olla 24/7 yhdessä. Sellainen ei sovi yhteen sellaisen kanssa, joka haluaa kodin ulkopuolisia harrastuksia. 

Vierailija
39/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo töihin, sen jälkeen hän ymmärtää, miksi klo 22 on ihan normaali aika mennä nukkumaan. Sen jälkeen arjen jakaminen tasan eli mene sinä kauppaan, minä haen lapset, tee sinä ruoka, minä pesen pyykit, mene sinä lenkille, minä menen lasten kanssa perhejumppaan jne. Kun vaimokin on töissä, ei hän jaksa enää vaatia toiselta mahdottomia ja lisäksi teillä tulot tuplaantuvat ja voitte 3 kertaa viikossa ostaa lastenhoitopalveluja, kun olette yhdessä salilla, se on sitä parisuhdeaikaa.

Ja jos vaimo sanoo, että ei pidä liikunnasta, niin vaimolle sanotaan, että ehkä sun kannattaisi.

Vierailija
40/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä vaimo saisi omaa aikaa, kun vain veisi lapset mummolaan" :D:D:D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan