Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni 76v kuoli ja olen tässä hautajaisia järjestämässä. Hän ei ollut uskovainen, joten mitä virsiä kirkkoon, jotka vähemmän uskonnollisia?

Vierailija
30.03.2025 |

Entä millaiset kukat, ei pitänyt kukista. Mitkä olisi vähäeleiset kukat laatuaan? Kaikista vastauksista kiitollinen.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä soita Hurt, Two Cellos soittamana, on hurjan kaunis. Arkun päälle jotain vihreää ja niitten joukkoon yksi kukka. Saattajat voivat tuoda yhden ruusun tai neilikan.

Youtube soimaan ja kesken hartaan hetken tulee Black Horsen mainos. 

Vierailija
22/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan . Esim. laulu  Ystävän laulu. Kaunis ja sopii hartaaseen tilaisuuteenkin 

Toisaalta, jos ei eläissään ollut kieltänyt, miksi ei sopisi virsikin ?

Vierailija
24/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, miksi ne hautajaiset ovat kirkossa ja miksi siellä lauletaan virsiä? Pakko olla provo.

Hautajaiset voi hyvinkin olla kirkossa, vaikka useammin hautuumaan kappelissa.

Monessako virrettömissä hautajaisissa olet ollut? Itse olen ollut aikuisiällä yli 10, ja kaikissa on laulettu virsiä. Jos et ymmärrä miten virret kuuluu hautajaisiin, niin mietipä vielä kerran, mitä hautajaiset tarkoittaa ja mikä merkitys virsillä sellaisessa on.

Vierailija
25/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää haudata ja viettää kirkossa hautajaisia jos oli ateisti. Eikö kannattaisi vaan ekologisesti tuhkata ruumis ja viettää muistotilaisuus vuokraamalla vaikka ravintolasta tilat ja pitopalvelu

Joillain paikkakunnilla kirkko on ainoa järkevä paikka pitää hautajaiset, siis siunaustilaisuus. Useimmat haluaa myös pitää jonkinlaiset hautajaiset ateismista huolimatta.

Omat läheiseni oli ateisteja, mutta kuuluivat kuitenkin kirkkoon ja siunaustilaisuus pidettiin kirkossa.

Mikä hiton siunaus? Miksi uskonnottomissa hautajaisissa luettaisiin jotain loitsuja?

Vierailija
26/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voit pyytää että ei lauleta,vaan pelkkä musiikki, näin voi toimia myös. albinonin adagio on perinteinen klassinen kappale hautajaisissa jos ei halua virsiä. olen ollut hautajaisi joissa pelkkä klassinen musiikki sovi papin kanssa ja kanttorinkanssa

klassinen musiikki albinon adagio, olisko bach.air tms vaihtoehtoja on paljon.

Weeteeväen musiikkia 🤣

Elämänkoululainen suu tukkoon.  Sivistyneen ihmisen musiikia nuo on

Vierailija
27/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olette kirkossa, se on jo ulkona kristinuskosta. Soita vaikka heavy metallia, niin on ainakin tarpeeksi törkyinen meno kaikin puolin.

Vierailija
28/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä soita Hurt, Two Cellos soittamana, on hurjan kaunis. Arkun päälle jotain vihreää ja niitten joukkoon yksi kukka. Saattajat voivat tuoda yhden ruusun tai neilikan.

Youtube soimaan ja kesken hartaan hetken tulee Black Horsen mainos. 

Youtube premium maksaa 15 euroa ja ensimmäinen kuukausi on ilmainen.

Vierailija
29/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, miksi ne hautajaiset ovat kirkossa ja miksi siellä lauletaan virsiä? Pakko olla provo.

Monessako virrettömissä hautajaisissa olet ollut? Itse olen ollut aikuisiällä yli 10, ja kaikissa on laulettu virsiä. Jos et ymmärrä miten virret kuuluu hautajaisiin, niin mietipä vielä kerran, mitä hautajaiset tarkoittaa ja mikä merkitys virsillä sellaisessa on.

Olen ollut ainakin kolmissa hautajaisissa missä ei ole soitettu eikä laulettu virsiä, tämä on ollut vainajan ja omaisten toive. Virsien sijaan musiikkina on perinteisiä hautajaisissa soitettavia kappaleita mitkä ei kuitenkaan ole virsiä.

Vierailija
31/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkitys niillä virsillä sitten on uskonnottoman hautajaisissa? 

Vierailija
32/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä seurakunnan ja kanttorin hommaksi tuo musiikkipuoli! Ne oikeasti osaa nää hommat. Ne tietää valtavasti kauniita virsiä joissa ei "ylistetä herraa". Ne osaa valita kauniit musiikit ammattitaidolla. He on kokeneita ja eteviä. Anna niille vapaat kädet.

Vierailija
33/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.google.fi/search?q=kaik+ymp%C3%A4rill%C3%A4in&sca_esv=14d9d…

Tämä on tosi kaunis. Mun isän hautajaisissa laulettiin.

Vierailija
34/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti tuoda esille isäsi 76 ikää? Oletko TK lapsi?

Vierailija
35/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs Paulus olis sanomaa YouTube redeemer. 

Vierailija
36/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulussa. Ja YouTube Jesus paid it all.  Tai YouTube how Creat thou art. Nää. 

Vierailija
37/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus hautajaissa missä soitettiin Amazing Grace. Urut soi vaimeasti taustalla ja saksofoni taas sitten kuuluvammin. Oli todella kaunista.

Vierailija
38/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virsiä joissa kerrotaan helvetin tulesta ateisteille

Vierailija
39/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä vaikka mitä lauluja. Kysy joltain kuorolaiselta vaikka.

Vierailija
40/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi laulu Jeesus sovitti mun syntini armosta eikä teoistani vaan hänen tekonsa  amen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi