Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni 76v kuoli ja olen tässä hautajaisia järjestämässä. Hän ei ollut uskovainen, joten mitä virsiä kirkkoon, jotka vähemmän uskonnollisia?

Vierailija
30.03.2025 |

Entä millaiset kukat, ei pitänyt kukista. Mitkä olisi vähäeleiset kukat laatuaan? Kaikista vastauksista kiitollinen.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että hän ei muutenkaan olisi välittänyt hautajaistensa sisällöstä? Vähemmän uskonnollisia virsiä on aika vaikea löytää. Seurakunta varmaan osaisi tässä auttaa parhaiten, mutta olisi aika outoa kysellä neutraalien virsien perään.

Vierailija
2/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit pyytää että ei lauleta,vaan pelkkä musiikki, näin voi toimia myös. albinonin adagio on perinteinen klassinen kappale hautajaisissa jos ei halua virsiä. olen ollut hautajaisi joissa pelkkä klassinen musiikki sovi papin kanssa ja kanttorinkanssa

klassinen musiikki albinon adagio, olisko bach.air tms vaihtoehtoja on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluiko kuitenkin kirkkoon? Jos kyllä, niin sit valitset ne mistä itse tykkäät, kun ei ole ohjeistanut.

Vierailija
4/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, miksi ne hautajaiset ovat kirkossa ja miksi siellä lauletaan virsiä? Pakko olla provo.

Vierailija
5/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voit pyytää että ei lauleta,vaan pelkkä musiikki, näin voi toimia myös. albinonin adagio on perinteinen klassinen kappale hautajaisissa jos ei halua virsiä. olen ollut hautajaisi joissa pelkkä klassinen musiikki sovi papin kanssa ja kanttorinkanssa

klassinen musiikki albinon adagio, olisko bach.air tms vaihtoehtoja on paljon.

Weeteeväen musiikkia 🤣

Vierailija
6/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hällä mitään henkilökohtaisia suosikkikappaleita jotka aihepiiriltään sopisivat kirkossa esitettäviksi. Esim. itse olin kerran erään tohtorismiehen uskonnottomissa hautajaisissa ja siellä virtenä oli mm. Veijo Lavin "jokainen ihminen on laulun arvoinen" ja "ei vapaata vangita voi" ja muita vastaavia lauluja jotka olivat koskettaneet häntä eläessään.

Sinun pitäisi vain rohkeasti puhua tästä hautaustoimistolla tai seurakunnan työntekijöiden kanssa. Usko tai älä, isäsi ei ole ensimmäinen uskonnoton, jonka hautajaiset he ovat järjestäneet ja heidän ammattitaitoonsa kuuluu järjestää arvokkaita, kunnioittavia ja kauniita tilaisuuksia mitä erilaisemmalle kirjolle ihmisiä. Jätä heidän mietittäväkseen koko homma. He ovat ammattilaisia. Et ole yksin. Kanttorit ovat musiikin monipuolisia ammattilaisia. Heidän repertuaariinsa kuuluu monenmoinen musiikki. He ovat tottuneet soittamaan niin Elvistä kuin Bachia. 

Olin kerran myös nuoren ateisti-tytön hautajaisissa jossa soitettiin faure'n pavane ja sitten bachelbel'in canon, mikä on yleensä häämusiikkia mutta sopi jotenkin kauniisti kun kyseessä oli nuori teinityttö.

Vierailija
7/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virren veisaamisen sijaan vaikka "Niin kaunis on maa". Todella suosittu.

Vierailija
8/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulien teitä?

Vierailija
9/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, miksi ne hautajaiset ovat kirkossa ja miksi siellä lauletaan virsiä? Pakko olla provo.

Missä sitten hautajaiset olisi jos ei kirkossa?

Tietty joillain seurakunnilla on myös kappaleita siunaustilaisuuksia varten. Virsipakkoa ei hautajaisissa käsittääkseni ole.

Vierailija
10/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä niin väliä. Valitse mitä haluat. Itse ei-uskonnollisena haluan vain että omat lapset pääsevät helpoimmalla tavalla, eli saa valita mitä itse haluaa.

Vierailija
11/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä vain ja hetki kerrallansa

Vierailija
12/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi järjestää hautajaiset kirkossa, jos ei halua uskonnollisia virsiä? Hautajaiset voi järjestää monella muullakin tapaa. Entä pappi? Voiko hän puhua jotain missä on uskonnollista sisältöä? 

Vierailija
13/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää haudata ja viettää kirkossa hautajaisia jos oli ateisti. Eikö kannattaisi vaan ekologisesti tuhkata ruumis ja viettää muistotilaisuus vuokraamalla vaikka ravintolasta tilat ja pitopalvelu

Vierailija
14/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. itse olin kerran erään tohtorismiehen uskonnottomissa hautajaisissa ja siellä virtenä oli mm. Veijo Lavin "jokainen ihminen on laulun arvoinen" ja "ei vapaata vangita voi" ja muita vastaavia lauluja jotka olivat koskettaneet häntä eläessään. "

Siis siellä laulettiin nuo, mutta ei se niistä tee virsiä. 

Vierailija
15/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sitten hautajaiset olisi jos ei kirkossa?

Tietty joillain seurakunnilla on myös kappaleita siunaustilaisuuksia varten. Virsipakkoa ei hautajaisissa käsittääkseni ole.

Jep jep, eli huono provohan tämä oli. Uskonnottomien hautajaisten järjestäminen kirkossa on tasan yhtä järkevää kuin kristillisten hautajaisten järjestäminen moskeijassa.

Vierailija
16/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi järjestää hautajaiset kirkossa, jos ei halua uskonnollisia virsiä? Hautajaiset voi järjestää monella muullakin tapaa. Entä pappi? Voiko hän puhua jotain missä on uskonnollista sisältöä? 

Miksi hitossa siellä olisi pappi?

Vierailija
17/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä soita Hurt, Two Cellos soittamana, on hurjan kaunis. Arkun päälle jotain vihreää ja niitten joukkoon yksi kukka. Saattajat voivat tuoda yhden ruusun tai neilikan.

Vierailija
18/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa siellä olisi pappi?

Ettei vainajasta tule vampyyri tai zombi. 

Vierailija
19/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tubessa on klassista musiikkia ja voit kuunnella ne kappaleet. samalla saat nimen kappaleelle ja tee lista.

Vierailija
20/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää haudata ja viettää kirkossa hautajaisia jos oli ateisti. Eikö kannattaisi vaan ekologisesti tuhkata ruumis ja viettää muistotilaisuus vuokraamalla vaikka ravintolasta tilat ja pitopalvelu

Joillain paikkakunnilla kirkko on ainoa järkevä paikka pitää hautajaiset, siis siunaustilaisuus. Useimmat haluaa myös pitää jonkinlaiset hautajaiset ateismista huolimatta.

Omat läheiseni oli ateisteja, mutta kuuluivat kuitenkin kirkkoon ja siunaustilaisuus pidettiin kirkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän