Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko ateisti sieluun

Vierailija
29.03.2025 |

Vai onko elämä pelkkää ruumiin elossapitoa ja menestyksen jahtaamista heille?

Kommentit (232)

Vierailija
181/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mua ei ole kastettu pienenä, enkä ole osallistunut koulussa uskonnonopetukseen, en ole koskaan tuntenut tarvetta pohdiskella noita kysymyksiä. Ikään kuin keskityn muihin asioihin. Vastasiko tämä apn kysymykseen. 

Vierailija
182/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap esittää tässä nyt virheellisen oletuksen, että kaikki muut kuin kristityt keskittyvät menestyksen jahtaamiseen. Ihmisellä voi olla henkistä elämää, sen olematta hengellistä elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ateisti tietenkään usko sieluun, koska sielu on teistien keksintö.

Mihin ateisti nojaa, vai tasapainoileeko oman egon nokassa?

Itse menen oman moraalin ja oikeuskäsityksen mukaan. Kohtelen muita mielestäni fiksusti ja asiallisesti hyviä käytöstapoja seuraten.  

Vierailija
184/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ateisteilla ei ole sielua. Karua. 

Ei siinä mitään karua ole, minusta ei vaan erkaannu mitään, kun kuolen. Kaikki jää siihen samaan monttuun mätänemään.

Mä uskon tietoisuuteen ja Jumalaan. Uskon, että se elämä joka kuljettaa verta, ei kuitenkaan kuole. Ruumis kuolee, mutta elämä jatkaa. Ei minussa, mutta ei se elämä itsessään kuole, vaikka minusta poistuukin.

Olen kyllä ok senkin kanssa, että kuolen vaan, mutta elämä on meissä kaikissa kunnes se poistuu. Mä en vaan pysty uskomaan, että elämä kuolee samalla ruumiin kanssa.

Ei kuumastakaan tule kylmää tai makeasta suolaista.

Vierailija
185/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
186/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistilla on sielu, vaikkei tätä tiedostakaan, samoin kuin maailmassa on Jumala, vaikkei ateisti kykene tätä hyväksymään ja mieluummin palvoo sen sijaan ihmiskuntaa ja itseään jumalanaan. 

Esittäisitkö todisteen jostain jumalasta? Ihan mikä tahansa käy.

Jos olet kala akvaariossa ja kysyt todisteita veden olemassaolon perään, uskoisitko jos sinulle kerrottaisiin?

Älytön vastaus. Tällä tasolla pyörii 2020-luvulla vähintään peruskoulun käyneen ihmisen ajattelu. Pelottavaa oikeasti. 

Olet kuin kala joka riumpuilee ja kiukuttelee, esittämässä muille kaloille että vettä ei ole. Ymmärtänet oman noloutesi ja kuinka noloa on tehdä mitä teet.

Ainoa ymmärrys minkä tuosta voi juontaa on että ÄO:si on pienempi kuin kengännumerosi.

Vierailija
187/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, ei kai se estä uskomasta, että on jokin henkinen minä olemassa. Ei sielu myöskään mikään kristinuskon keksintö ole. Ja samalla tapaa ateismi on uskon asia kuin kristinuskokin, koska Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa suuntaan eikä toiseen nykyisellään. Different shit, same asshole.

Ei kiellä.

Vierailija
188/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, ei kai se estä uskomasta, että on jokin henkinen minä olemassa. Ei sielu myöskään mikään kristinuskon keksintö ole. Ja samalla tapaa ateismi on uskon asia kuin kristinuskokin, koska Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa suuntaan eikä toiseen nykyisellään. Different shit, same asshole.

Ei ateisti kiellä jumalaa, hän ei vain usko väitettäsi sen olemassaolosta.

Unohtamatta että: uskova ei usko ateistin väitettä Jumalan olemattomuudesta.

Ei tarvitsekaan, koska ateisti ei esitä tuollaista väitettä.

Vierailija
189/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mua ei ole kastettu pienenä, enkä ole osallistunut koulussa uskonnonopetukseen, en ole koskaan tuntenut tarvetta pohdiskella noita kysymyksiä. Ikään kuin keskityn muihin asioihin. Vastasiko tämä apn kysymykseen. 

Minut on pienenä kastettu, ja osallistuin koulussa uskonnonopetukseen mutta en minäkään ole koskaan tuntenut tarvetta noita sen kummemmin pohdiskella. Olen aina pitänyt niitä pelkkinä myytteinä ja legendoina, ainakin niin kauan kuin vaan pystyn muistamaan.

Vierailija
190/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ateisteilla ei ole sielua. Karua. 

Ei siinä mitään karua ole, minusta ei vaan erkaannu mitään, kun kuolen. Kaikki jää siihen samaan monttuun mätänemään.

Mä uskon tietoisuuteen ja Jumalaan. Uskon, että se elämä joka kuljettaa verta, ei kuitenkaan kuole. Ruumis kuolee, mutta elämä jatkaa. Ei minussa, mutta ei se elämä itsessään kuole, vaikka minusta poistuukin.

Olen kyllä ok senkin kanssa, että kuolen vaan, mutta elämä on meissä kaikissa kunnes se poistuu. Mä en vaan pysty uskomaan, että elämä kuolee samalla ruumiin kanssa.

Ei kuumastakaan tule kylmää tai makeasta suolaista.

Ai kuumasta ei tule kylmää jos sen jättää vaikkapa ulos jäähtymään? Sinulla merkillinen todellisuus on.

Vierailija
191/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse menen oman moraalin ja oikeuskäsityksen mukaan. Kohtelen muita mielestäni fiksusti ja asiallisesti hyviä käytöstapoja seuraten.  

Ei ihmisellä ole "omaa" moraali- tai oikeuskäsitystä. Kaikki on opittua.

Vierailija
192/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu se on saa-tanallakin. 

Vierailija
193/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa Black Sabbathin Black Sabbath, kyllä Ozzy tietää. 

Vierailija
194/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teisteillä kaikki on ehkä opittua, mutta muuten ihminen soveltaa aina moraalisääntöjä. Vai väitätkö, että murhaaja on opetettu murhaajaksi? Nyt ei siis puhuta mistään jihadisteista, vaan ihan tavallisista ihmisistä.

Vierailija
195/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sielun käsite on hyvin epämääräinen ja epätieteellinen.

Vierailija
196/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hevonvittua nyt taas? Tietysti yhteiskunta ja ympäristö siihen vaikuttaa, mutta kyllä aikuinen ihminen tekee ihan itse omat ratkaisunsa.

Vierailija
197/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hevonvittua nyt taas? Tietysti yhteiskunta ja ympäristö siihen vaikuttaa, mutta kyllä aikuinen ihminen tekee ihan itse omat ratkaisunsa.

Niin opitun moraalikäsityksen perusteella.

Vierailija
198/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyksen jahtaamista mille?

Vierailija
199/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teisteillä kaikki on ehkä opittua, mutta muuten ihminen soveltaa aina moraalisääntöjä. Vai väitätkö, että murhaaja on opetettu murhaajaksi? Nyt ei siis puhuta mistään jihadisteista, vaan ihan tavallisista ihmisistä.

Murha on vain murha, koska joku on määritellyt, että se on murha.

Vierailija
200/232 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin opitun moraalikäsityksen perusteella.

Kyllä mutta se opittu moraalikäsitys on myös ihmisten keksimä. Ja yllättävän samanlainen kulttuurista ja uskonnosta riippumatta. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä