Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syysi matkustelulle ainoastaan oma rentoutuminen, vai myös syy nostaa pisteitä muiden silmissä?

Vierailija
29.03.2025 |

Monesti tuntuu olevan yleinen ajattelutapa, että jos ei ole matkustellut tai on matkustellut vain vähän tai lähelle, niin pidetään jotenkin huonompana. Onko oma syysi matkustelulle vain puhtaasti lomailu vai myös egosi kiillottaminen?

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan paljon, mutta en lennä. Olen ylpeä tästä periaatteesta. Tekee hyvää vaihtaa välillä maisemaa.

Vierailija
62/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan ulkomaille vain kun on pakko, en omasta halustani. Huhtikuussa kaksi ulkomaanmatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisu Faceen isoin kirjaimin: "Hotellisuosituksia Barcelonasta????"

Ihan vilpittömästi kyselen, tarkoitus ei ole mitenkään julistaa, että tässä nyt lähdetään matkalle. 

Vierailija
64/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan, koska Suomessa on niin kylmää, pimeää ja tylsää.

Kenenkään muun mielipiteet ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
65/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan itseni takia matkustan. minulla ei ole edes sos elämää joten matkustelustani tietää vain äitini, isäni ja veljeni. en myöskään ole somessa joten kukaan ei edes näe kuvia matkoiltani

Vierailija
66/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on niille, jotka ei arkielämässä harrasta tai kiinnostu mistään. Täytettä tyhjään elämään. Ne on yleensä kaikki niitä, jotka vielä esittää valveutunutta, tuomitsee Trumpin jne, mutta yllättäen lentämisen tai lihansyönnin ilmastovaikutukset ei kuulu huolenaiheisiin, ja Itäkeskukseen ei todellakaan mennä, koska liikaa ulkomaalaisia.

Ai jaa.

Itse matkustan enemmänkin siksi koska päivät Suomessa ovat ihan liian täynnä kaikkea - dementikkomummoa, lastenlapsia, kotihommia, harrastuksia, poliittista ahdistusta, syyllistämistä milloin mistäkin (kuten tässäkin lihansyönti ja ilmastopelleily) jne.

Etelänkodissa olen vain minä ja minun aikatauluni. Puutarhani, taloni ja rauha kaikesta edes muutaman viikon. 

Vierailija
67/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan paljon, mutta en lennä. Olen ylpeä tästä periaatteesta. Tekee hyvää vaihtaa välillä maisemaa.

Toivottavasti et myöskään reissaa bussilla, autolla etkä ainakaan laivoilla??

Vierailija
68/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähtö lämpöön ,pitäkää hauskaa viherpunikit 

Vierailija
69/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta rentoutumisen takia. En myöskään muiden ihmisten takia. Harva tietää matkoistani mitään.

Vierailija
70/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etusijalla on aina matkustelu ulkomaille, koska Suomi on pass-ka maa. Ulkomailta ostan kaiken minkä voin. En halua antaa suomelle mitään yöimääräistä rahaa. Onneksi en suosi suomalaisia tuotteitakaan

Vierailija
71/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun matkustan työkseni

Vierailija
72/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauheata, eihän noin saa kysyä! Nyt monen ego romahtaa ja mielenterveyspalvelut kuormittuvat entisestään.

Vierailija
73/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen idarin silmissä matkustelu nostaa jotain kuviteltuja pisteitä? Tänä päivänä se on lähinnä noloa hommaa kun ympäristö- ym. vaikutukset kyllä tiedetään. Jos olisi sinkku, pyyhkisin vasuriin kaikki jotka ilmoittavat "harrastavansa" matkailua. 

Hyvin saatu tynnyrissä eläminen markkinoitua joillekin. Ympäristökusetus ajoi seinään jo ulkomailla.

Vierailija
74/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en matkustele rentoutuakseni, vaan haluan nähdä kivoja asioita ja viihdyn tietyntyyppisissä paikoissa, mutta kävelen lempikaupungeissani (New York, Lontoo tms) esim 30 000 askelta päivässä, ja käymme museoissa, teatterissa ym. Mutta en todellakaan tee sitä muiden ihmisten takia. Ei minulla ole sellaista tuttavapiiriå, missä olisi mitään kilpailua ja pätemistä. Ja joka tapauksessa, jos olisi, tietyistä syistä johtuen minä en olisi se, jonka tarvitsisi päteä. Olen asunut useassa maassa ja nähnyt sen verran paljon maailmaa, että ennemmin pyrin vähättelemään sitä. 

Vierailija
75/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu.

Arki kotona ja sitten matkailu. 

Vierailija
76/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukään ei ole rentouttavampaa kuin lentokentän ruuhkassa jonotus ja katuvarkaiden kyttääminen. Turistiripuli viimeistelee loman rentouttamalla myös sulkijalihaksen.

Vierailija
77/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle vieras käsitys että ihmiset tekevät asioita ihan itsensä vuoksi? 

No kun nykymaailmaa katselee, niin ei tuo niin kaukaa haettua ole. 

Tää on oikeasti niin totta. On aika hassua, et se niin vahvasti tässä ketjussa kielletään. Johan pelkästään lapsia viedään lomilla eri paikkoihin, että lomien jälkeen koulussa voi kertoa olleensa reissussa. 

Ei niitä sen takia viedä, vaan siksi, että lasten maailma avartuisi ja osaisivat käyttäytyä eri tilanteissa, eivätkä olisi aivan tynnyrissä kasvaneita. Ja siksi, että vanhemmat tarvitsevat lomaa ja lepoa palmun alla. 

Ei se maailma avarru lomalennolla Kanarialle, jossa aika vietetään siellä palmun alla leväten.

Vierailija
78/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen aloitus. Kun aloittajaa itseään vaivaa jokin asia, niin luulee, että muut kiinnittävät häneen huomiota.  Eivät kiinnitä. Kuten laihat eivät koko ajan kyttää lihavia, koulutetut eivät kyttää kouluttamattomia eivätkä varakkaat kyttää köyhiä. Kun kaikkia kiinnostaa vain se oma elämä. 

Vierailija
79/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään ylpeilemistä.

Korona-aikaan lennot vedettiin lähes nollaan, silti maapallon kuormitus ei juurikaan vähentynyt.  Mietipä sitä.

Vierailija
80/185 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle vieras käsitys että ihmiset tekevät asioita ihan itsensä vuoksi? 

No kun nykymaailmaa katselee, niin ei tuo niin kaukaa haettua ole. 

Tää on oikeasti niin totta. On aika hassua, et se niin vahvasti tässä ketjussa kielletään. Johan pelkästään lapsia viedään lomilla eri paikkoihin, että lomien jälkeen koulussa voi kertoa olleensa reissussa. 

Ei niitä sen takia viedä, vaan siksi, että lasten maailma avartuisi ja osaisivat käyttäytyä eri tilanteissa, eivätkä olisi aivan tynnyrissä kasvaneita. Ja siksi, että vanhemmat tarvitsevat lomaa ja lepoa palmun alla. 

Ei se maailma avarru lomalennolla Kanarialle, jossa aika vietet

Jonkun ihmisen maailma voi avartua sillä.

Avartuminen tapahtuu mielessä, ei sitä Australiaan asti tarvitse mennä, kun mieli toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi