Onko syysi matkustelulle ainoastaan oma rentoutuminen, vai myös syy nostaa pisteitä muiden silmissä?
Monesti tuntuu olevan yleinen ajattelutapa, että jos ei ole matkustellut tai on matkustellut vain vähän tai lähelle, niin pidetään jotenkin huonompana. Onko oma syysi matkustelulle vain puhtaasti lomailu vai myös egosi kiillottaminen?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan paljon, mutta en lennä. Olen ylpeä tästä periaatteesta. Tekee hyvää vaihtaa välillä maisemaa.
Ei siinä ole mitään ylpeilemistä.
Korona-aikaan lennot vedettiin lähes nollaan, silti maapallon kuormitus ei juurikaan vähentynyt. Mietipä sitä.
Sitä oli muuten hauska seurata, eikä siitä puhuta missään. Koronasuluilla ei ollut yhtään mitään vaikutusta ympäristöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukään ei ole rentouttavampaa kuin lentokentän ruuhkassa jonotus ja katuvarkaiden kyttääminen. Turistiripuli viimeistelee loman rentouttamalla myös sulkijalihaksen.
Haha! Reilusti yli 100 matkaa ja ainoat ruokamyrkytykset Helsingistä ja Espoosta.
0 varkautta, harvoin edes jonottelua käsimatktavaroilla.
Etkä tietysti jonoja tai ruuhkaakaan ole nähnyt?
Eikö se ole niin, että liiallinen matkailu kaukomaihin ei ole hienoa?
Vierailija kirjoitti:
Julkaisu Faceen isoin kirjaimin: "Hotellisuosituksia Barcelonasta????"
Ihan vilpittömästi kyselen, tarkoitus ei ole mitenkään julistaa, että tässä nyt lähdetään matkalle.
No ihan normaalia kysyä suosituksia. Ei mitään ihmeellistä, että joku lähtee matkalle, kun nykyään kaikki matkustaa.
Matkustan junalla kotimaassa ja yövyn halvoissa murjuissa. En kerro kenellekään matkoistani. Eli siinä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukään ei ole rentouttavampaa kuin lentokentän ruuhkassa jonotus ja katuvarkaiden kyttääminen. Turistiripuli viimeistelee loman rentouttamalla myös sulkijalihaksen.
Haha! Reilusti yli 100 matkaa ja ainoat ruokamyrkytykset Helsingistä ja Espoosta.
Etkä tietysti jonoja tai ruuhkaakaan ole nähnyt?
Enpä juuri. Heathrowssa v 14 oli ruuhkaisaa, silloin jonotimme puolisen tuntia ja Miamissa v 18 taas kävelyä transferissa varmaan tunnin muttei varsinaista jonotusta.
En ole niitä jotka ovat gatella jo tuntia ennen jonossa seisomassa varmuuden vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla matkustelu nostaa pisteitä toisten silmissä? Elätkö sinä elämäsi niin, että mietit mitä muut ajattelee sinusta? Jos elät, niin et elä itsellesi vaan muille.
En minä eläkään, vaan kysyin sitä muilta.Miksi kysyt? Minulle ainakin on yhdentekevää, mitä mieltä muut asiasta ovat. Miksi aihe on sinulle tärkeä?
Tää on taas tätä palstatrollin mielipiteenmuokkausta > en pysty matkustelemaan ja olen kateellinen > matkustaminen on väärin, perseestä, sitä tehdään vain muiden takia ja se tuhoaa ilmaston.
Päällimmäinen syyni matkustaa on seksi. Tavoite on sekstailla vähintään 100 eri maassa, 1000 eri henkilön kanssa ennen kuin ikää on 50v. Nyt ollaan lukemassa 84 / n 800
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan paljon, mutta en lennä. Olen ylpeä tästä periaatteesta. Tekee hyvää vaihtaa välillä maisemaa.
Korona-aikaan lennot vedettiin lähes nollaan, silti maapallon kuormitus ei juurikaan vähentynyt. Mietipä sitä.
Kyllä sillä oli suuri merkitys, mutta ei tietenkään pitkäaikainen. https://yle.fi/a/3-11625281
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä oli muuten hauska seurata, eikä siitä puhuta missään. Koronasuluilla ei ollut yhtään mitään vaikutusta ympäristöön.
Olihan, mutta vain sen ajan. Kyllä siitä uutisoitiin.
Ap, miksi ihmeessä joku tuhlaisi suuren summan rahaa asiaan joka ei muuten kiinnosta, ja siitä on kauhea vaiva, vain sen takia, että joku randomi pitäisi jotenkin parempana ihmisenä? Normaaleilla ihmisillä ei ole rahaa joka vuosi ulkomaille matkustaa, ja suurella osalla ei ole varaa sitä tehdä koskaan... joten mitä ihmettä sinä ap höpiset.
En minä ole eläissäni mennyt ulkomaille rentoutumaan, vaan katselemaan paikkoja. Matkat on rasittavia ja sitä on kotiin tullessa ihan puolikuollut, ei rentoutunut.
Todellakin oma rentoutuminen ja uuden kokeminen ja näkeminen.
Vierailija kirjoitti:
En välitä missään muissakaan asioissa ihmisten mielipiteistä. Matkustan siksi, että nautin siitä enemmän kuin mistään.
Juurikin näin!
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä, että käyn Norjassa autolla, en lennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä, että käyn Norjassa autolla, en lennä
Sehän se onkin ekologista!!
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä edes kerro matkoistani kenellekään
Sinä et varmaan, mutta kaikki muut postaavat reissunsa faceen tai instagramiin
Jos et ole huomannut tällaista ilmiötä ei sulla silloin varmaan ole ystäviäkään tai edes tuttuja. Vauvapalsta ainoa kontaktisi ulkomaailmaan
Mä käyn melkein pelkästään jossain Kanarian/Kreikan/ manner-Espanjan tapaisissa paikoissa nauttimassa auringosta ja rentoutumassa, ei noista kyllä saa mitään kehuskelupisteitä varsinkaan kun en matkusta millään muotoa ekologisesti vaan lennän viikoksi lämpimään hotellipalveluiden hemmoteltavaksi. Nää on ihan vaan itselle, monesti vieraammille työkavereille tms välttelen kertomasta matkoista, etenkin korona-aikana tuli tehtyä "salareissuja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jossain etnisessä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kieltämistä ei ole taas niinkään hauskaa seurata. Varman samoja jotka kielsivät koronankin. Lentomatkustuksen vähenemisellä oli radikaalit seuraukset ilmastoon ja SIITÄ KYLLÄ JULKAISTIIN ARTIKKELEITAKIN. Mutta ilmeisesti artikkeleita ei ollut laatinut riittävän hörhö porukka