Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syysi matkustelulle ainoastaan oma rentoutuminen, vai myös syy nostaa pisteitä muiden silmissä?

Vierailija
29.03.2025 |

Monesti tuntuu olevan yleinen ajattelutapa, että jos ei ole matkustellut tai on matkustellut vain vähän tai lähelle, niin pidetään jotenkin huonompana. Onko oma syysi matkustelulle vain puhtaasti lomailu vai myös egosi kiillottaminen?

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle vieras käsitys että ihmiset tekevät asioita ihan itsensä vuoksi? 

No kun nykymaailmaa katselee, niin ei tuo niin kaukaa haettua ole. 

Tää on oikeasti niin totta. On aika hassua, et se niin vahvasti tässä ketjussa kielletään. Johan pelkästään lapsia viedään lomilla eri paikkoihin, että lomien jälkeen koulussa voi kertoa olleensa reissussa. 

Ei niitä sen takia viedä, vaan siksi, että lasten maailma avartuisi ja osaisivat käyttäytyä eri tilanteissa, eivätkä olisi aivan tynnyrissä kasvaneita. Ja siksi, että vanhemmat tarvitsevat lomaa ja lepoa palmun alla. 

Nykyään maailma on niin globaali, että tuskin löytyy ketään tynnyrissä kasvanutta. 50 vuotta sitten matkailu voi ehkä avartaakin. Tosin ei turistireissut toisten turistien kanssa aurinkorannalle. 

Vierailija
42/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään matkustus lähinnä laskee pisteitä. Matkustushäpeä.

Elämme näköjään "pikkuisen" eri maailmoissa... :D

Nauran viherpiipertäjille sun muille eloapinoille ja nautin matkustelusta entiseen malliin.

Kaveripiiri on samaa sarjaa: koko ajan joku on jossain päin maapalloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin talvilomalla Havaijilla. Töissä on kiva heittää kommenttia vaikka Trumpista kun on just jutellut paikallisten kanssa mitä mieltä itse ovat. Jännä juttu kun Amerikan aksentit tarttuu niin helposti. Ai että kun osalla on hapan naama.

Oikeasti olin kaverin mökillä ja Pärnussa. Solariumissa kävin tietenkin ja laitoin päivitykset someen.

https://www.fakeavacation.com

Vierailija
44/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en edes kerro kenellekään tai vain läheisimmille ihmisille omista matkoistani. Matkustan kyllä paljon ja niistä olisi vaikka mitä kerrottavaa. 

Vierailija
45/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään maailma on niin globaali, että tuskin löytyy ketään tynnyrissä kasvanutta. 50 vuotta sitten matkailu voi ehkä avartaakin. Tosin ei turistireissut toisten turistien kanssa aurinkorannalle. 

Minua ainakin on matkailu avartanut valtavasti verrattuna siihen aikaan, kun en ollut koskaan poistunut Suomesta. 

Vierailija
46/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siis todellakin matkustan vain rentoutuakseni. Ohimennen saatan mainita tuttaville, että menen tyttöjen kanssa Firenzeen vähän shoppailemaan. Jos menen talvella johonkin lämpimään, en missään tapauksessa mene mihinkään noloon turistipaikkaan, vaan johonkin vähän erikoisempaan ja persoonallisempaan. Tämän saatan myös sivulauseessa mainita tutuille. Siis ihan pelkästään vaan rentoutuakseni. Tällä, eikä millään muullakaan kulutuksella ole mitään tekemistä sosiaalisen statuksen kanssa, sanokoot tutkijat mitä tahansa. 

Vierailija
47/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käy sääliksi lapset, jotka ei pääse mihinkään eivätkä näe/koe mitään matkoja. Itsekkäät vanhemmat vaan ryyppää rahat.

No en koe menettäneeni yhtikästä mitään, kun vanhemmilla ei ollut varaa matkustaa. En pitänyt yhtään ihmeellisenä ettei matkustettu. Itse aikuisena olen sitten matkustanut paljonkin. 

Ei kuitenkaan tullut mitään lapsuuden traumoja, kun ei käyty matkoilla. 

Vierailija
48/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on niin yleistä, että sen takia se herättää hieman ihmetystä, jos joku ei ole koskaan matkustanut tai korkeintaan Helsinkiin tai Tallinnaan. Enpä ole koskaan kuullut, että kukaan matkustaisi nostaakseen pisteitä muiden silmissä.

Vierailija
49/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki matkustaa nykyään, joten kenen silmissä sitä egoa kiillotettaisiin? 

Vierailija
50/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on niin yleistä, että sen takia se herättää hieman ihmetystä, jos joku ei ole koskaan matkustanut tai korkeintaan Helsinkiin tai Tallinnaan. Enpä ole koskaan kuullut, että kukaan matkustaisi nostaakseen pisteitä muiden silmissä.

Oih, miten ihanan viatonta, not. 

Vierailija
51/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä eri paikkoja, museoita jne. elämäni aikana ja matkustan siksi. Minulla ei ole sosiaalisen median tilejä ja matkoistani tietää lähinnä äitini (joka haluaa, että lähetän hänelle kuvia katseltavaksi koska hän ei juurikaan voi enää itse matkustaa). Aloittaja on ilmeisesti hieman vieraantunut todellisuudesta tai hänen piirinsä ovat vähän erikoiset jos matkailu hänen mielestään on jonkin statuksen kohotuksen vuoksi tehtävä asia. Kuka hullu tuhlaisi vähiä lomiaan tuollaiseen? Ja matkustaa voi muutenkin kuin lentokoneella ainakin jos asuu Suomea keskeisemmällä sijainnilla.

Vierailija
52/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle matkustelu on sitä, että koetaan uusia asioita, ruokia, kulttuuria. Että joskus näkee ihan itse sellaista, mitä on ihastellut aiemmin vain telkkarin tai kirjojen kautta. 

Vierailija
53/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä siis todellakin matkustan vain rentoutuakseni. Ohimennen saatan mainita tuttaville, että menen tyttöjen kanssa Firenzeen vähän shoppailemaan. Jos menen talvella johonkin lämpimään, en missään tapauksessa mene mihinkään noloon turistipaikkaan, vaan johonkin vähän erikoisempaan ja persoonallisempaan. Tämän saatan myös sivulauseessa mainita tutuille. Siis ihan pelkästään vaan rentoutuakseni. Tällä, eikä millään muullakaan kulutuksella ole mitään tekemistä sosiaalisen statuksen kanssa, sanokoot tutkijat mitä tahansa. 

Mikä on sinun mielestäsi nolo turistipaikka? 

Vierailija
54/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähden matkalle, syy on että haluan mennä juuri sinne ja rentoutumaan, ei pisteiden metsästys ja mielistely kenenkään edessä. En tee lapsiakaan siksi, että joku muu haluaa vaan puhtaasti omasta halusta.

Vierailija
55/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyään maailma on niin globaali, että tuskin löytyy ketään tynnyrissä kasvanutta. 50 vuotta sitten matkailu voi ehkä avartaakin. Tosin ei turistireissut toisten turistien kanssa aurinkorannalle."

Miten maailman globaalius vaikuttaa jos henkilö itse ei käy missään? Omassa päässä kehitellyt kuvitelmat siitä millaista jossain on ovat juurikin kuvitelmia. Niistä on yleensä todellisuus kaukana. Oletukset eivät varsinaisesti avarra kenenkään mieltä.

Vierailija
56/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En matkustele. Tässä iässä en jaksa, on liian stressaavaa ja vaivalloista. 

Oletko yli 80v??Minulla on upeita sen ikäisiä ystäviä jotka vielä reissaavat kuukausia ulkomailla. 

Toivottavasti itsekin vielä vuosia, nyt vasta 65v

Vierailija
57/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastamme vaimon kanssa yhdessä seksiturismia ( ei rahaa siinä liiku) mm Cap d`Adge ja muutamia swingerresortteja. Emme ole vielä alkaneet kerätä pisteitä tällä.

Vierailija
58/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ikinä olla missään turistimestoissa. Näkee enemmän paikallista kulttuuria. Jne. Kuulostaako tutulta?

Vierailija
59/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytännössä kaikki matkustaa vain imagoposeerauksen vuoksi. Eihän niissä keskiluokan matkoissa ole edes mitään järkeä. Kuinka idari täytyy olla, että viettää viikon tai jopa kaksi jossain Kanarian all inclusivessa altaalla? Sinne mennään vain, jotta olisi mistä keskustella töissä muille. Eihän niillä muita keskusteluaiheita edes ole. 

Vierailija
60/185 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on niille, jotka ei arkielämässä harrasta tai kiinnostu mistään. Täytettä tyhjään elämään. Ne on yleensä kaikki niitä, jotka vielä esittää valveutunutta, tuomitsee Trumpin jne, mutta yllättäen lentämisen tai lihansyönnin ilmastovaikutukset ei kuulu huolenaiheisiin, ja Itäkeskukseen ei todellakaan mennä, koska liikaa ulkomaalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan