Onko syysi matkustelulle ainoastaan oma rentoutuminen, vai myös syy nostaa pisteitä muiden silmissä?
Monesti tuntuu olevan yleinen ajattelutapa, että jos ei ole matkustellut tai on matkustellut vain vähän tai lähelle, niin pidetään jotenkin huonompana. Onko oma syysi matkustelulle vain puhtaasti lomailu vai myös egosi kiillottaminen?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisen idarin silmissä matkustelu nostaa jotain kuviteltuja pisteitä? Tänä päivänä se on lähinnä noloa hommaa kun ympäristö- ym. vaikutukset kyllä tiedetään. Jos olisi sinkku, pyyhkisin vasuriin kaikki jotka ilmoittavat "harrastavansa" matkailua.
Lue: olen köyhä eikä minulla ole varaa matkustaa, mutta yritän hyvesignaloida sen piiloon tietysti ja mainostankin itseäni hyvänä tyyppinä ja ympäristön ystävänä...
Mää matkustan aina yksin ja salaa. En halua, että kukaan saa tietää, että olen ollut lomalla. Pukeudun jopa sellaiseen kalastajahattuun ja aurinkolaseihin, jos joku tuttu sattuu olemaan samaan aikaan lentokentällä, niin ei tunnista.
Saan tällä tavalla eniten irti lomasta. En tajua niitä, jotka kuvaavat persettään joka tilanteessa jossain lomalla. Ja jakavat kuvat kaikissaa someissaan, odottaen satoja tykkäyksiä ja kommenteeja.
Minun käy sääliksi lapset, jotka ei pääse mihinkään eivätkä näe/koe mitään matkoja. Itsekkäät vanhemmat vaan ryyppää rahat.
Kyllähän sen näkee sosiaalisessa mediassa kenellä matkailun osasyy on pisteiden nostaminen ja matkoilla pröystäily. Nämä ihmiset postaavat matkoilla olleessaan joka päivä kuvia ja juttuja mutta muuten ei juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mää matkustan aina yksin ja salaa. En halua, että kukaan saa tietää, että olen ollut lomalla. Pukeudun jopa sellaiseen kalastajahattuun ja aurinkolaseihin, jos joku tuttu sattuu olemaan samaan aikaan lentokentällä, niin ei tunnista.
Saan tällä tavalla eniten irti lomasta. En tajua niitä, jotka kuvaavat persettään joka tilanteessa jossain lomalla. Ja jakavat kuvat kaikissaa someissaan, odottaen satoja tykkäyksiä ja kommenteeja.
Vai oikein kalastajahattuun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle vieras käsitys että ihmiset tekevät asioita ihan itsensä vuoksi?
No kun nykymaailmaa katselee, niin ei tuo niin kaukaa haettua ole.Tää on oikeasti niin totta. On aika hassua, et se niin vahvasti tässä ketjussa kielletään. Johan pelkästään lapsia viedään lomilla eri paikkoihin, että lomien jälkeen koulussa voi kertoa olleensa reissussa.
Ei niitä sen takia viedä, vaan siksi, että lasten maailma avartuisi ja osaisivat käyttäytyä eri tilanteissa, eivätkä olisi aivan tynnyrissä kasvaneita. Ja siksi, että vanhemmat tarvitsevat lomaa ja lepoa palmun alla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen näkee sosiaalisessa mediassa kenellä matkailun osasyy on pisteiden nostaminen ja matkoilla pröystäily. Nämä ihmiset postaavat matkoilla olleessaan joka päivä kuvia ja juttuja mutta muuten ei juuri koskaan.
No ei se postaustahti siitä johdu. Ovat vaan innoissaan. Mieli virkistyy reissussa kun ei ole tylsiä arjen rutiineja. Kuka niistä nyt viitsii postailla.
Vain tosi moukka lähtee reissuun levelläkseen tututuille. 👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se postaustahti siitä johdu. Ovat vaan innoissaan. Mieli virkistyy reissussa kun ei ole tylsiä arjen rutiineja. Kuka niistä nyt viitsii postailla.
Ja kuka niitä nyt viitsii seurata, jos joku postailee tiskeistään ja pyykeistään. Kivempi katsella jonkun hienoja matkakuvia, vaikkei itse pääsisikään reissuun. Näkee ainakin kuvissa millaista siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle vieras käsitys että ihmiset tekevät asioita ihan itsensä vuoksi?
No kun nykymaailmaa katselee, niin ei tuo niin kaukaa haettua ole.Tää on oikeasti niin totta. On aika hassua, et se niin vahvasti tässä ketjussa kielletään. Johan pelkästään lapsia viedään lomilla eri paikkoihin, että lomien jälkeen koulussa voi kertoa olleensa reissussa.
Ei niitä sen takia viedä, vaan siksi, että lasten maailma avartuisi ja osaisivat käyttäytyä eri tilanteissa, eivätkä olisi aivan tynnyrissä kasvaneita. Ja siksi, että vanhemmat tarvitsevat lomaa ja lepoa palmun alla.
No tässä tuo aloitukseni pointti nyt tuli ilmi. Jos et matkustele, niin olet tynnyrissä kasvanut. Kyllä voi olla fiksu ja sivistynyt ilman matkusteluakin.
Aiemmin matkustin koska halusin nähdä ja kokea uusia paikkoja, nykyään tulee useimmiten palattua niihin vanhoihin hyviksi havaittuihin kohteisiin. Ihan tavispaikkoja, ei varmaan nosta mitenkään arvostusta ;.) Sitä vaan haluaa päästä välillä muihin maisemiin ja kun rahaa ja vapaa-aikaa on riittämiin niin miksi ei?
En matkustele. Tässä iässä en jaksa, on liian stressaavaa ja vaivalloista.
Matkustan, koska tykkään matkustaa. Mulle ihan sama mitä muut ajattelee tekemisistäni.
Ihan itseni takia matkailen. Ihan yks ja sama mitä muut siitä ajattelee. Ei kiinnosta.
Matkustan ihan puhtaasti muiden reaktion takia. En varsinaisesti edes välitä matkustelusta, mutta jotenkin tulee hyvä fiilis, kun pääsee toteuttamaan muiden haaveita ja saa ihmiset kateelliseksi.
Ihan omaksi ilokseni matkustelen, mutta huomaan kyllä stressaavani, että no niin nyt mä oon täällä pitää postata lomakuva tai pari. Johtuu siitä, että joskus jotkut ovat alkaneet vattuilemaan siitä, että en ole postannut, tyyliin eiks sun pitäny olla siellä ja täällä, mutta mitään et postannut, että et varmaan oikeasti ollut.
Vierailija kirjoitti:
Minun käy sääliksi lapset, jotka ei pääse mihinkään eivätkä näe/koe mitään matkoja. Itsekkäät vanhemmat vaan ryyppää rahat.
Itse en päässyt lapsena, kun mökkiä rakennettiin kaikki vapaat. Mikä tunne, kun pääsin sitten teininä yksin matkustamaan odotettuani sitä kaikki ne vuodet. Sitä kannatti odottaa. Jos kaiken saa hopealautasella, sitä ei arvosta yhtään niin paljon. Lapsilla voi olla ulkomailla sitä paitsi jopa tylsää. Nähtävyydet ei niin kiinnosta.
Nostaa? Siis laskee tarkoitat, ekoihmisten mielestä ainakin.
Parempi kuin elää vain omaa elämäänsä, "himpun" lapsellista miettiä mitä muut ajattelee.
Nykyään paheksutaan matkustamista, niin ei kyllä ole matkakuvat millään lailla egonsa kiillottamista.
Tää on oikeasti niin totta. On aika hassua, et se niin vahvasti tässä ketjussa kielletään. Johan pelkästään lapsia viedään lomilla eri paikkoihin, että lomien jälkeen koulussa voi kertoa olleensa reissussa.