Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Sekundääriset, huhuu??***

13.03.2007 |

Ilmoitelkaahan itsestänne " sekundat" , onko jo moni plussanut tällä välillä, mitä piinailijoille kuuluu...?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemuksista..Eilisestä asti paleltanut kovasti, viimeyönki nukuin kaksi peittoa päällekkäin! =) Lämmöt koholla ja rinnat todella arat, tuntuu ettei pysty nukkumaan kyljellään.

Kyllähän se itselläkin tulee varmasti tikuteltua jo aiemmin kuin sitten oikeana testipäivänä perjantaina, itsekkin olen sitä tyyppiä että tikutan koko rahan edestä! =)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
2/33 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat on lomailtu ja arki on taas palannu meidän huusholliin tällä viikolla. Tosi tukkosta on ollu. Ehdin jo toivoa, että oisin raskautunu, ku rinnat oli toooodella arat pari päivää ennen menkkojen alkua. Mutta ei, menkat alko ja kohta ne on kärsittykin. =o) Sitten taas oottaan seuraavaa ovulaatiota. Miten te jaksatte tsempata itteenne näissä raskatutumisjutuissa? Joskus mua vaan niin kyllästyttää tää koko touhu...

Ollaan kerrottu meidän yrityksestä vain muutamalla hyvälle ystävälle. Sukulaisille ei olla kerrottu, ku ei jaksettais niiden kyselyjä yms. Luomusti mennään siis vielä, ainaskin kesään asti ja sit varmaankin lähdetään tutkimuksiin, jos mitään ei tapahdu. Mullahan on tässä tää laihdutuskin vielä päällä. Onko teistä kukaan laihduttanu ja onko se auttanu raskautumiseen?

Jepulis, tsemppiä kaikille ja kirjotelkaa ajatuksia/kuulumisia, niitä on kiva lukea!

Hempuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ajatella....... tänään kp 30 ja ovis oli mielestäni kp 14 kieppeillä. Eli menkkojen olisi pitänyt jo alkaa.......... mutta ei näy. Jotenkin ei ole edes semmoinen olo, että alkaisivat, tiedättehän? Mahaa kyllä koskee ja selkäkin välillä juimii, mutta kuitenkin eri tavalla. Valkovuoto on ollut tosi niukkaa, se oli ensimmäinen kummallisuus josta rupesin raskautta epäilemään..... no, ajattelin ensin etten tee testiä kun vasta ensi viikolla jos eivät ole silloin alkaneet, mutta en voinut tietenkään malttaa..... ja ei hemmetti, minä sain HAAMUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!=) AAAARGGGHHHHH!!!!

Tein testin acon 10:llä, herkällä testillä siis. Ja ensin ei näkynyt mitään, mutta vähän ajan päästä siihen alkoi tulla viivaa ja ajattelin näkeväni näkyjä. Ja kun sitten vielä myöhemmin katsoin niin siinä on " selkeä" haamu. Siis tosi hailakka viiva, mutta viiva kuitenkin! Tuli siis annetun ajan sisällä ja se näkyy selvästi, ei tarvitse edes tiirustella!!! Mies oli tosi skeptinen ja ei ollut näkevinään koko viivaa, ei halua innostua ja taas sitten pettyä, ymmärrän.... siksi kyllä itsekkin olen (hämmästyttävän!!) rauhallinen.

Pitäsikö viivan jo olla vahvempi näillä kiertopäivillä ja voiko se kuitenkin olla vaan viivan paikka? Tein päiväpissasta testin ja join jonkin verran ennen testiä, olisiko pissa siis laimeata?

Vai onko munasolu yrittänyt kiinnittyä, mutta ei sitten kuitenkaan pysynyt kyydissä? Siksi menkat myöhässä ja testi positiivinen?

Voi hyvät hyssykät!!!! Paniikki ja sydämentykytyksiä!!!!!!!

En nyt heti ainakaan lähde uutta ostamaan, vaikka alkuviikosta sitten jos menkat ei ala. Se pelottaa kuitenkin vielä vaikka testi näytti mitä!

Miksi nyt, kaiken tämän neljän vuoden jälkeen????! Mikä tässä kierrossa oli erilaista? Ei ymmärrä...

Oireita ei ole, mitä nyt maha pömpöttää ja juimii, selkä vähän kipeä. Yökötystä oli keskiviikkona, nyt sekin poissa. Huimausta välillä... eli ei siis mitään ihmeellistä kuitenkaan.

Mutta nyt lähden pojan kanssa ulos, saa ajatukset pois tästä!!! ÄÄÄÄKKKKKKKK.....

terveisin hämmentynyt babykeiju

Vierailija
4/33 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän joku oli juuri plussannut! Onnea! Oletko vielä malttanut tehdä toista testiä jos viiva olisi vahvistunut?

Pitänee kai kertoa itsestä jotain. Ikää meillä on molemmilla 31v ja esikoinen on jo 6-vuotias. Pikkukakkosen yritystä on ollut noin 1,5 v. Olimme juuri veri- ja siemennesteanalyyseissä ja kaikki oli kunnossa. Olen syönyt Terolutia viime kesäkuulta, jolloin mulla oli välivuotoa ja lääkäri epäili puhjennutta kystaa. Nyt tosin tässä kierrossa en ole syönyt Teroja kun lääkäri lupasi soittaa heti kun tietää otetaanko uusia verikokeita oletetun ovulaation jälkeen, mutta eipä ole kuulunut vielä mitään. Hän käski kuitenkin odottaa, ja tässähän on jo kp 20 eli en enää aio ruveta syömään Teroja.

Osaisiko joku muuten auttaa tällaisessa ihmissuhdesotkussa. Kerroin veljelleni jouluna että olemme pitempään yrittäneet lasta ja että minua häiritsee kun siskomme " hätistää" minua lapsentekoon. Veljeni sanoi näihin vain jotain ympäripyöreätä. Nyt juuri sukujuhlissa huomasin että hänen vaimo on tosi pitkällä raskaana (arvelisin että max 2 kk laskettuun aikaan) ja kaikki muut sukulaiset tiesivät siitä jo etukäteen (puhuivat keskenään joistain aiemmin näytetyistä ultraäänikuvista kun itse olin sivummalla). Ihmettelin myös, että kukaan ei tullut juttelemaan minulle, ja kun yritin itse aloittaa juttua, he käänsivät päänsä pois. Eli veljeni on kertonut kaikille muillekin tästä meidän tilanteesta! Minusta tuntuu tosi pahalta. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Suututtaa ihan hirveästi tällainen kohtelu. Ikään kuin lapsettomuus olisi tarttuvaa!

Vierailija
5/33 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko aluillaan ja uudet kujeet varmaan kaikilla.

Tämän viikon lopulla odotellaan taas menkkojen alkua. Kyllähän ne sieltä taas tulossa ovat, tuntemukset antavat selvät merkit. No, seuraavan kierron jälkeen aloitellaan sitten Synarela sumutteet ja toukokuun lopulla pistokset. Kesäkuun eka viikolla siis munarakkuloiden keräys ja alkion siirto. Ei olisi pitkäaika sinne enään.

Harmillista Myosiini, että sinulle on käynyt noin. Kovin on pienisieluisia ihmisiä, vaikkakin onhan se varmaan vaikeaa heillekkin. Me ihmiset kun olemme niin kovin erilaisia ja me reagoimme asioihin erilailla. Se mikä toisille on itsestään selvää, ei toisille olekkaan niin. Meillä kävi taas aivan toisinpäin. Itse kerroimme kaikille, kun aika oli meille sopiva ja kun kerroimme ensimmäisen yrityksistä ja hoidoista, tuli tukea ihan kamalasti. Lähimmät ihmiset ymmärsivät paremmin reaktioitamme asioihin, kun tiesivät tilanteemme. Voitiin puhua avoimesti. Toivottavasti teilläkin solmut aukeavat. Nyt toisen kanssa olemme hiljakseen.....en tiedä miksi, kuten jo edellä mainitsinkin.

Hiljaista on pinossa.....ja kotonakin....poika päiväunilla. Mukavaa kevät päivää kaikille!

Vierailija
6/33 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilo ei sitten kestänyt kauaa... menkat alkoi sunnuntaina.=( jotenkin sen sitten kuitenkin arvasin, joten ei edes kerrottu asiasta kenellekkään. No, kiva kuitenkin tietää, että jotain siellä tapahtuu, joten kun ivf hoidot alkaa niin on ehkä toivoa sitten niissä.

Mukavaa kevään jatkoa kaikille, tämä poistuu palstataukoilemaan ja palaa sitten kun hoidot alkaa. Tsemppiä teille muille!!

Vierailija
7/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

babykeiju, aina sitä jaksaa jostain kumman syystä toivoa, et josko nyt ois tärpänny ja sit pettymys on suuri kun menkat alkaa. Voimia vaan uuteen taistoon!

Meillä tosiaankin on alkamas ivf-hoito. Menkat tiputtelee jo toista päivää ja soitinkin siitä klinikalle, mut sanoivat, et vasta kunnon vuodosta lasketaan oikee alotusaika. Sekin on aika kummallista kun mulla ei yleensä tiputtele vaan alkaa heti kunnon loiskeella, muutenki mua yököttää koko aika ja huimaa. Mahtaakohan olla jotain hoidon alotus- jännitystä/-stressiä! No eiköhön se täti rupee kohta kunnolla hoilottaan, toivon ainaki.

Tosi ikävä juttu toi, anteeks ny en muista enää nimimerkkiä, jos sukulaiset ei oikeen ymmärrä tätä lapsettomuusasiaa. Täs on muutenki niin paljo kestämistä, et kaikki tuki ja ymmärrys olis kuitenki tarpeen. Ootko yrittäny uudestaan puhua asiasta? Mikä oli vastaanotto? Tsemppiä sulle kovasti!

Vierailija
8/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut babykeijulle ja voimia uuteen yritykseen.

myosiini, tervetuloa mukaan.

Sitten omaan napaan:Nyt menossa pp12 ja joitain oireita löytyy edelleen, liekkö sitten kuviteltuja...tiedäppä sitä.

Eilen pp11 tein testin (vaikka tiesin että se on liian aikaista) ja negaahan se näytti...MUTTA illalla kun olin heittämässä testiä roskiin niin siinä näkyikin hailakka pallero! (testi oli predictor) Nyt sitten olen miettinyt että onko tämä ns " roskishaamu" vai näkyykö siinä vain se kohta mihin sen palleron ois pitänyt tulla!?! Että minun pitikin mennä vielä tekemään sitä testiä =( Oikea testipäivä on ylihuomenna perjantaina.

Vierailija
9/33 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hailakkaa plussaa se näytti ja tällä kertaa ihan määrätyssä ajassa!!=) Nyt täytyy vain pitää jalat maassa ja odottaa plussan vahvistumista.

Vierailija
10/33 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on siis 3-vuotias lapsi ja olemme toista yrittaneet 2,5 v. Eka lapsi tuli ilman hoitoja, mutta 1,5 vuotta sitakin tehtiin. Tulin lokakuussa spontaanisti raskaasti, mutta sain keskenmenon 6. viikolla. Siina oli kaikkea hassakkaa ja km jalkeen on paasty yrittamaan vain kerran.

Nyt tama kuitenkin alkaa tuntua raskaalta. Taytan 40 tana vuonna ja tuntuu ihan alyttoman surulliselta, etta lapsi ei saa sisarusta, emmeka saa nauttia suuremmasta perheesta. Ika alkaa painaa ja hedelmallisyys laskee kovaa vauhtia. Oikeastaan nyt vasta alkoi tulla paniikki ja masennus asian takia.

Olemme hoitojonossa, mutta paasemme hoitoon vasta kesan tienoilla jos lasta ei tule luonnollisin menetelmin. Mitaan vikaa ei ole todettu kummassakaan.

On tama raskasta. Mulla on ymparilla lapsettomia, se on tietenkin viela kovempaa.

Vierailija
11/33 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! olen käynyt täällä aina silloin tällöin, kun aikaa riittää.. Meillä on kohta 6 vuotias tyttö ja sitä toista ollaan tehty ja yritetty jo viisi vuotta! Nyt on menossa toinen ivf hoito, yksi tuoresiirto síis ja yksi pakadtesiirto tehty!! mulla on huomenna lääkäri ja ilmeisesti maanantaina punkteeraus ja sitten keskiviikkona siirto..

Muutamia tutun tuntuisia nimimerkkejä on ja paljon onnea siis plussanneille!!

Joku kertoi, että sisaukset eivät oikein ymmärtäneet tilannetta!! se onkin ilmeisesti tosi vaikeaa, mutta usko pois ne vielä ymmärtävät jollakin tasoa, vaikka eivät tietenkään niin kuin sinä.. He ehkä tarvitsevat aikaa ja olisikohan oma vauva jotenkin hankaloittanut tilannetta. Ehkä he eivät osaa hoitaa tilannetta, vaikka haluaisivatkin.Mun mielestä sun kannattaa ehkä puhua uudelleen ja ehkä kertoa tunteista heidän vauvaa kohtaan, oli ne sitten millaisia hyvänsä, tietenkin siinämäärin kun se on mahdollista.. onneamatkaan ja onnea näihin hoitoihin..

Vierailija
12/33 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kauris-80!!! Ihanaa kun on plussanneita, se antaa toivoa itellekkin.

Kuinka uutteran punktio ja siirto meni? Oliko hyvä saalis?

Sitte meikäläisestä, 6 päivää on nyt piikitetty Gonal-F :ää. Eilen olin ekassa ultrassa ja molemmin puolin oli 6-7 munarakkulaa, mut olivat vielä aika pieniä, mikä vähän huolestuttaa, mut tänään saan laittaa ekan jarrupiikin ja pe olis toinen ultra ja sen tuloksesta riippuen mahollisesti ma olis sitte punktio. Toivottavasti munikset ny kasvais tarpeeks, et niistä sais jotain siirrettävääkin.

Kyllä jänskättää!

Vierailija
13/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilmoittautuu, jos mukaan vielä mahtuu?

Meillä siis poika sai alkunsa keväällä 05, hormonihoidoilla, ja nyt hällä siis ikää huimat 1v2kk.

Maanantaina soittelin polille ja sieltä sanottiin että heti saadaan tulla hoitoihin eikä tartte mennä minnekään oma lääkärille, kun kerran ollaan jo " asiakkaita" Oma lääkäri sano, että vasta ens syksynä saadaan lähete sinne... Mutta näin on parempi, ja toisaalta nyt ei tartte enää olla jonossa.

Oon käyny varmaan pari kuukautta täällä lueskelemassa sillon tällön juttujanne, mutta nyt täytyy yrittää skarpata vieläkin paremmin...

napero

Vierailija
14/33 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa mukaan! Aika hiljasta täälä meidän pinos on ollu viimeaikoina, laittakaahan siis kuulumisia.

Jatkan nyt omaa raportointia, olin siis tokassa ultrassa viikko sitte torstaina ja rakkulat oli kasvanu hyvin ja toiselle puolelle oli ilmestyny kuin sieniä sateella lisää uusia, yhteensä oli siis 26 rakkulaa. Maanantaina olin punktiossa, joka oli tällä kerralla inhimillisempi kokemus kuin eka, jossa saatiin 16 munasolua, niistä 10 hedelmöityi ja lähti jakaantuun. Keskiviikkona siirrettiin yks huippu-alkio ja loput pakastettiin. Olin sillon edelleen tosi kipee ja turvoksis ja lääkäri sano toisen munasarjan olevan vielä tosi iso, joten suositteli lepoa ja runsasta juomista, ettei tarvis lähtee sairaalaan hyperstimulaation takia. Nyt oon jo ihan kunnos ja kovasti ootellaan testauspäivää!

Vierailija
15/33 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä myös piinallista ;) Onkos muita piinailijoita paikalla?

Feeliks, mikäs on tilanne nyt siellä, milloin sulla on testauspäivä? Sullahan oli tehokkaat munasarjat, millä hormoneilla, vahvempia kuin clomit?

Onkos Kauris-80 ilmoitellut itsestään missään? Onkos selvinnyt montakos siellä on kyydissä ;) ? Tuuhan äkkiä kertomaan tännekkin, ootan jännityksellä, veikkaan kolmea matkustajaa :)

Mulla siis piinapäivä ja oireitahan on taas vaikka mitä, mutta vaikeeta tietää mikä johtuu clomista ja mikä teroista ja mitä sit jää jäljelle, joten ei auta kuin odotella, inhottavan tädin pitäis tulla tänään, mutten mä sitä siis meille mitenkään halua ;)

Onkos kukaan teistä taikauskoinen? Mä oon hieman, vaikkei muistaakseni mitään kauheeta mulle perjantaina 13. päivänä oo koskaan sattunutkaan..

Kertokaahan kuulumisianne, leppoisaa viikonloppua!

-poco-

Vierailija
16/33 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli se kauan odotettu ultra ja yksi vauvan alku sydämen sykkeineen löytyi oikeasta paikasta!=) Laskettuaika on sitten 30.11. Nyt vain täytyy toivoa että kaikki menee hyvin tuonne marraskuulle asti =)

Tuosta taikauskosta: Mä olen tullut siihen tulokseen että perjantai 13pv:t taitavat olla meidän onnen päiviä kun tänään saatiin hyviä uutisia siellä ultrassa. Esikoista kun aikoinaan odotin niin silloin sattui np-ultra perjantai 13pv:si ja silloinkin saimme hyviä uutisia =) Näitä tapauksia ennen pelkäsin suorastaan perjantai 13 päivää! =)

Onnea ja tsemppiä kaikille hoitoihin ja ennen kaikkea plussatuulia!=) Käyn lukemassa kyllä teidän kuulumisia.

K rv 7+0

Vierailija
17/33 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin veritestissä ja positiivinen tulos sieltä napsahti! Olo on kaksjakonen: onnellinen oon tuloksesta, mut samalla on takaraivossa tuoreena muistis tammikuun keskenmeno, se huolestuttaa pikkasen. Päivä kerrallaan täytyy tämä ottaa ja toivoa, et tällä kertaa mennään loppuun asti. Eka etappi on kolmen viikon päästä, jolloin on ultra.

Meillä oli siis lääkkeenä Gonal-F ja jarruna pisteltiin Cetrotideä, joku sitä kyseli, en muista yhtäkkiä, et kuka.

Kovasti toivon muillekkin onnea hoitoihin!! Käykää kirjottelemassa kuulumisianne, käyn niitä lueskelemassa vaikka siirrynkin tuonne plussanneiden puolelle. TSEMPPIÄ!

Vierailija
18/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittelen nyt minäkin... Maanantaina soitin polille, kun ei menkat olleet alkaneet, että voinko ottaa primolutteja (jäi jäljelle sillon 2 vuotta sitten..) ja sanoi, että jos en oo raskaana niin ei näe syytä miksi en vois käyttää. No, aattelin et otan sit illalla, mutta kuinka ollakaan menkat alkoivat kuin tilauksesta sillon iltapäivällä, ja tänä aamuna sitten soitin, että alkoivat kuitenkin ilman lääkkeitä jo nyt, ja varasi mulle samantien klo 13 ajan. Kohtu oli ok ja siisti. Joten sain reseptin menopuriin ja ne kävin sit saman tien tilaamassa, kun eivät apteekissa pidä niitä varastossa! Huomenna pitäis jo saada... Käyn kuitenkin vasta pe ne hakemassa, ja sitten pe-ti pistämään joka ilta... Jotenkin hassua että mä en oikein muistanut mitä/miten sillon kaksi vuotta sitten toimin, mutta nyt kun kävin siellä polilla niin kaikki muistu mieleen! Ja ens ke on sitten varattuna aika seuraavaan ultraan, jollon kattotaan mitä noi piikit ovat saaneet aikaiseksi, vai ovatko saaneet mitään...

Mulla on toisaalta ihan hyvät fiilikset, mutta silti en jotenkin usko/luota että nyt tärppäis heti vaan oon jo " suunnannut" katseen tulevaisuuteen... Eli ensi syksynä sitten jatketaan ja katotaan kuinka kauan menee ennenkuin meille pikku2 on tuloillaan, jos tulee enää lapsia ollenkaan...

napero kp3

Vierailija
19/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feeliksille oikein paljon onnea plussan johdosta!!!

napero, hatarapää

Vierailija
20/33 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ilmoittelen nyt että pistelin tuossa sitä menopuria ja tänään kävin sitten ultrassa, mutta ei ollut mitään tapahtunut, snif! Mutta nyt syön kuurin primolutteja ja sitten kokeillaan clomeja ja ehkä niitä piikkejä siihen lisäks... Saa nähä mitä tästä tulee...

Mutta mitenkäs muilla?

napero