Minun kannattaa mennä töihin vasta yli 3500€ bruttopalkalla
Olen eronnut yhden lapsen isä, jonka lapsi asuu useiden satojen kilometrien päässä. Minulla on krooninen sairaus, josta kalliit lääke- ja lääkäri/poliklinikka-kulut.
Asun vuokralla, ja kun laskee yhteen asumiskulut, lääkekulut, lääkärikulut, matkakulut lapsen tapaamisista, niin päästään siihen, että minun pitäisi tienata käteen yli 2000€, jotta työnteko kannattaisi. Ja kun tuon rajan ylittää, niin silloin aletaan periä elareita, ainakin 200€/kk.
Tienaamalla bruttona vähintäänkin 3500€/ki, vasta ylittyy tuo raja jolloin ei tarvitse hakea toimeentulotukea. Mutta jos on oikeudessa oleva huoltoriita, silloin aletaan tuolla tulolla jo perimään täyttä määrää oikeuskuluja. Joten oikeusprosessin aikana ei kannata olla töissä ollenkaan, ja sen jälkeen vain yli 3500€ kuukausipalkalla. Millään 2500€/kk matalapalkoilla minun ei kannata tehdä töitä ollenkaan.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit lapsen?
Tilanne oli silloin toinen. Ei sairautta, eikä isoja kuluja lapsen tapaamismatkoista.
Ap
Jos olet työtön, miksi et muuta asumaan samalle paikkakunnalle jossa lapsesi asuu?
Sanoinko olevani työtön? En ole työtön. Totesin vain ettei matalalla palkalla työskentely ole minulle kannattavaa. Siellä missä lapsi nyt asuu, ei ainakaan mitään töitä ole edes tarjolla. Paremmin niitä on täällä, missä asun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kannattaa, aina siitä enemmän jää käteen. Kuka ylipäätään haluaisi vapaaehtoisesti elää muiden almuilla, sehän antaa kuvan, ettei ihminen saa edes itsestään pidettyä huolta, lapsen tasolla siis.
Kuten juuri kirjoitin, minun kohdalla pienestä palkasta ei jää senttiäkään enempää käteen, kuin tekemättä mitään. Katson että minun on tässä tilanteessa parempi pyrkiä opiskelemaan, sellaiseen työhön josta maksetaan hyvää palkkaa.
Et selkeästi osaa laskea, mutta mitä muuta voi olettaa tuollaisesta vätyksestä. Opiskelu toki kannattaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko vanha ja konservatiivinen ihminen, kun ajattelen että jokaisen aikuisen ensisijainen velvollisuus on huokehtia omasta ja lastensa toimeentulosta?
Harmillista, että kohdallasi hetkellisesti työnteko ei taloudellisesti tuo lisää hyvinvointia. Se aivan varmasti silti rakentaa tulevaisuuden parempaa toimeentuloa, vahvistaa henkistä hyvinvointia ja antaa lapselle mallin, miten toimitaan vaikeissa tilanteissa.
Miten huolehdit, jos palkka ei kokoaikatyöstä riitä siihen, että nousisi edes tpimeemtulotuelta pois?
No silloinhan siihen saa päälle sitä toimentulotukea. Käsittämätön ajatus, että joku lorvaisilisi kotona, jos on mahdollsita itse edes osittain vastata omasta elämästään itse.
Etkö oikeasti näe mitään ongelmaa siinä, että työnteosta ei tekijä hyödy yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kannattaa, aina siitä enemmän jää käteen. Kuka ylipäätään haluaisi vapaaehtoisesti elää muiden almuilla, sehän antaa kuvan, ettei ihminen saa edes itsestään pidettyä huolta, lapsen tasolla siis.
Kuten juuri kirjoitin, minun kohdalla pienestä palkasta ei jää senttiäkään enempää käteen, kuin tekemättä mitään. Katson että minun on tässä tilanteessa parempi pyrkiä opiskelemaan, sellaiseen työhön josta maksetaan hyvää palkkaa.
Et selkeästi osaa laskea, mutta mitä muuta voi olettaa tuollaisesta vätyksestä. Opiskelu toki kannattaa aina.
Olen kyllä ihan oikein laskenut. Saan tukina enemmän, kuin esimerkiksi 2000€/kk bruttopalkasta jäisi käteen. Tuota tukisumnaa korottavat "normaalista" sairaus- ja lääkekulut, sekä lapsen tapaamisten matkakulut.
Niin, olisihan se ihan kamalaa maksaa ihan itse oman lapsensa elatusta. Ainakin usein miesten mielestä. Ei se äiti sillä 200€ vielä juhli, ei kata puoliakaan lapsen kuluja.
Liikaa ei kannata tienata siitä hyötyy vain verottaja.
Oletko kertonut tilanteestasi myös Kelalle, TE-palveluille ja sosiaaliviranomaisille näin avoimesti?
Etkö oikeasti näe mitään ongelmaa siinä, että työnteosta ei tekijä hyödy yhtään?
Kyllähän työstä palkan saa! Ei kukaan työssä oleva laske, että tienaan oikeasti vaan 500e, kun sossupummina saisin niin ja niin paljon. Miten kukaan voi edes ajatella ja verrata johonkin köyhäinapuun palkkaa? Jo perustuslaki velvoittaa ensisijaisesti jokaisen hoitavan oman elämänsä kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Oliko joku pointti? Eihän me olla estämässä töihin menoasi. Kun on lääkkeet kohdillaan,pystyy tekemään aika monia töitä. Olikos sulla niinkö joku koulutus kun vai oletko elämäntapa työtön päässy tuurilla lisääntymään? Ehkä nainen ihastu hymyysi.
Mulla vaan meni nyt koko aloituksen idea ohi? Oletko kouluttamaton?
Aloituksen pointti oli se, että työskentely matalalla palkalla ei tuo minulle yhtään lisäeuroa, eli ei ole taloudellisesti kannattavaa. On se aika järkyttävää, että matalimmat palkat meillä on niin matalat, että niiden töiden tekeminen ei kannata taloudellisesti, jos on sairauksia tai kaukana asuva lapsi.
Moni varmaan luulee et mäkin olen matalapalkka alalla,laitoshuoltaja. Tosin laskin juuri tämän alkuvuoden bruton kolmelle kuukaudelle yli 4100e kk. En vaan ymmärrä miksi kaukana asuva lapsi olisi este työnteolle? Lisää tekosyitä arkistoon.. mut mitähän ap ennen teki työkseen? Jos ei mitään,niin sehän on vuosisadan rakkaustarina,että elämäntapa työtön sai naista. Kannattaa muuttaa lähemmäs lasta ehkä sit olis syy mennä töihin? Tai ei, joku uus syy löytyy.
Olen kyllä ihan oikein laskenut. Saan tukina enemmän, kuin esimerkiksi 2000€/kk bruttopalkasta jäisi käteen. Tuota tukisumnaa korottavat "normaalista" sairaus- ja lääkekulut, sekä lapsen tapaamisten matkakulut.
Palkasta jää aina enemmän käteen ja toki palkan lisäksi voit olla oikeutettu esimerkiksi asumistukeen. Minkä mallin edes annat lapselle, yhteiskunnan elätti??
En ihmettele että nainen lähti, sehän olis suaki joutunut elättää. Syitä ja syitä ja lisää syitä, ei voi tehdä töitä.
Juuri näiden tapausten takia työttömiä halveksutaan ja tukien laskua pidetään oikeutettuna. Toivottavasti osaat edes hävetä! Sairaita ja oikeasti työkyvyttömiä kuitenkin on, jotka tuet tarvitsevat.
Minun kannattas mennä töihin vaan 10 000 palkalla. Perustelut: olen sössinyt elämäni niin pahasti että lakimiehille, ulosottomiehille, ex vaimoille ja mafialle menis yli 8000 euroa kuussa. Loput tarvii elämiseen. Lisäksi minulla on olematon moraalinen selkäranka ja tykkään lomailla muiden rahoilla joten nyt voin vaan sanoa kaikille et oon peeaa, löhöän sohvalla ja kiukuttelen miten valtio on tällä tolalla ettei mulle tuu kukaan tarjoamaan 10k + /kk työpaikkaa. /s
Moni ei oikein bonjaa sitä että ne tuet on tarkoitettu almuina niille joita on kova onni potkinut ja eivät oikeasti kykene tekemään/ pääse tekemään hommia. Se ei ole mikään perus-alaraja jonka turvin voi elellä elämäänsä laskeskellessa sitä kannattaako lähteä duuniin vai ei.
Mä en periaatteessa oo tukien laskemisen puolella mut näitä ap:n kaltasia käärmeitä kun on alkanut ilmetä niin alkaa sekin vaihtoehto houkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko vanha ja konservatiivinen ihminen, kun ajattelen että jokaisen aikuisen ensisijainen velvollisuus on huokehtia omasta ja lastensa toimeentulosta?
Harmillista, että kohdallasi hetkellisesti työnteko ei taloudellisesti tuo lisää hyvinvointia. Se aivan varmasti silti rakentaa tulevaisuuden parempaa toimeentuloa, vahvistaa henkistä hyvinvointia ja antaa lapselle mallin, miten toimitaan vaikeissa tilanteissa.
Miten huolehdit, jos palkka ei kokoaikatyöstä riitä siihen, että nousisi edes tpimeemtulotuelta pois?
No silloinhan siihen saa päälle sitä toimentulotukea. Käsittämätön ajatus, että joku lorvaisilisi kotona, jos on mahdollsita itse edes osittain vastata omasta elämästään itse.
Eikö olekin! Ja näitä on tuhansia Suomessa! Mitäs haluat tai aiot tehdä niille?
Osaatko ollenkaan ajatella tätä päivää pidemmälle? Jossain vaiheessa se lapsi kasvaa täysikäiseksi ja lähtee kotoa pois. Ajattelitko loppuelämän maata köyhänä sohvalla kotona vai kuvitteletko työllistyväsi parinkymmenen työttömyysvuoden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin! Ja näitä on t
Mä ainakin nauran kun tuet pienenee. Jos ei hyödytä yhteiskuntaa mitenkään, ei tartte nauttia mistään ylellisyyksistä,niinku ruuasta. Onki riittää ja matoja voi ettiä ite.
Sosialisti-Suomi on kannustinloukkuja täynnä. Omaksi vahingokseen.
On nykyaika hienoa, ei tarvitse tehdä töitä, jos ei huvita.Yhteiskunta maksaa kaiken, sen kun nautit vaan.
Lissus lässyn luu ,täällä hässsii Lassi.