Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun kannattaa mennä töihin vasta yli 3500€ bruttopalkalla

Vierailija
28.03.2025 |

Olen eronnut yhden lapsen isä, jonka lapsi asuu useiden satojen kilometrien päässä. Minulla on krooninen sairaus, josta kalliit lääke- ja lääkäri/poliklinikka-kulut. 

Asun vuokralla, ja kun laskee yhteen asumiskulut, lääkekulut, lääkärikulut, matkakulut lapsen tapaamisista, niin päästään siihen, että minun pitäisi tienata käteen yli 2000€, jotta työnteko kannattaisi. Ja kun tuon rajan ylittää, niin silloin aletaan periä elareita, ainakin 200€/kk.

Tienaamalla bruttona vähintäänkin 3500€/ki, vasta ylittyy tuo raja jolloin ei tarvitse hakea toimeentulotukea. Mutta jos on oikeudessa oleva huoltoriita, silloin aletaan tuolla tulolla jo perimään täyttä määrää oikeuskuluja. Joten oikeusprosessin aikana ei kannata olla töissä ollenkaan, ja sen jälkeen vain yli 3500€ kuukausipalkalla. Millään 2500€/kk matalapalkoilla minun ei kannata tehdä töitä ollenkaan. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syyt ovat hyviä syitä elää jonkun toisen maksamalla rahalla.

Vierailija
2/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankit lapsen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti jank!!

Vierailija
4/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata selkäranka. 

Vierailija
5/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Oliko joku pointti? Eihän me olla estämässä töihin menoasi. Kun on lääkkeet kohdillaan,pystyy tekemään aika monia töitä. Olikos sulla niinkö joku koulutus kun vai oletko elämäntapa työtön päässy tuurilla lisääntymään? Ehkä nainen ihastu hymyysi.

Mulla vaan meni nyt koko aloituksen idea ohi? Oletko kouluttamaton? 

Vierailija
6/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko vanha ja konservatiivinen ihminen, kun ajattelen että jokaisen aikuisen ensisijainen velvollisuus on huokehtia omasta ja lastensa toimeentulosta? 

Harmillista, että kohdallasi hetkellisesti työnteko ei taloudellisesti tuo lisää hyvinvointia. Se aivan varmasti silti rakentaa tulevaisuuden parempaa toimeentuloa, vahvistaa henkistä hyvinvointia ja antaa lapselle mallin, miten toimitaan vaikeissa tilanteissa. 

Vierailija
7/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko vanha ja konservatiivinen ihminen, kun ajattelen että jokaisen aikuisen ensisijainen velvollisuus on huokehtia omasta ja lastensa toimeentulosta? 

Harmillista, että kohdallasi hetkellisesti työnteko ei taloudellisesti tuo lisää hyvinvointia. Se aivan varmasti silti rakentaa tulevaisuuden parempaa toimeentuloa, vahvistaa henkistä hyvinvointia ja antaa lapselle mallin, miten toimitaan vaikeissa tilanteissa. 

Ei sitäkään voi pitää hyvänä toimintana, että nainen jättää ja vie kroonisesti sairaan miehen taloudelliseen ahdinkoon. Vanha ja konservatiivinen ajattelu kannustaa pysymään yhdessä. Nykyään uusperheet ja itsellinen äitiys ovat tulleet normiksi

Vierailija
8/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen 90-luvulla syntynyt ja ajattelen samalla tavalla. Pidän myös työkokemusta nk "jalkaa oven välissä" arvokkaana asiana, joten vaikka saisin saman määrän rahaa tukina, kuin töistä, menisin töihin.

Eihän sitä tiedä, mihin lopulta päätyy ja millaisille palkoille, kun rohkeasti ja uteliaasti vaan ryhtyy hommiin. Pohjalta moni ponnistaa, mutta jos ei edes yritä niin eihän sillon voi onnistuakaan.

Vierailija
9/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko loinen, että me toiset ihmiset joudutaan maksamaan omista veroistamme sun eläminen ja loisiminen? Ei mikään kasvoton valtion tili, vaan me kanssaihmiset!!!

Vierailija
10/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannattaa, aina siitä enemmän jää käteen. Kuka ylipäätään haluaisi vapaaehtoisesti elää muiden almuilla, sehän antaa kuvan, ettei ihminen saa edes itsestään pidettyä huolta, lapsen tasolla siis.

Vierailija
11/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko loinen, että me toiset ihmiset joudutaan maksamaan omista veroistamme sun eläminen ja loisiminen? Ei mikään kasvoton valtion tili, vaan me kanssaihmiset!!!

Mulla taas ei yhtään haittaa et se siellä laskee senttejään ja käy leipäjonossa, eikä voi lapselleen tarjota mitään. Lapsikin toteaa jossain vaiheessa, ettei halua nähdä. Kun käy vaan köyhemmäksi tuo loisiminen,niin minä nautin töissä käymisestä.

Vierailija
12/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankit lapsen? 

Tilanne oli silloin toinen. Ei sairautta, eikä isoja kuluja lapsen tapaamismatkoista. 

Ap

Vierailija
13/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Oliko joku pointti? Eihän me olla estämässä töihin menoasi. Kun on lääkkeet kohdillaan,pystyy tekemään aika monia töitä. Olikos sulla niinkö joku koulutus kun vai oletko elämäntapa työtön päässy tuurilla lisääntymään? Ehkä nainen ihastu hymyysi.

Mulla vaan meni nyt koko aloituksen idea ohi? Oletko kouluttamaton? 

Aloituksen pointti oli se, että työskentely matalalla palkalla ei tuo minulle yhtään lisäeuroa, eli ei ole taloudellisesti kannattavaa. On se aika järkyttävää, että matalimmat palkat meillä on niin matalat, että niiden töiden tekeminen ei kannata taloudellisesti, jos on sairauksia tai kaukana asuva lapsi. 

Vierailija
14/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankit lapsen? 

Tilanne oli silloin toinen. Ei sairautta, eikä isoja kuluja lapsen tapaamismatkoista. 

Ap

Jos olet työtön, miksi et muuta asumaan samalle paikkakunnalle jossa lapsesi asuu?

Vierailija
15/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haiskahtaa pahasti. Erikoissairaanhoidon poliklinikkamaksuissa on vuosittainen maksukatto.

Vierailija
16/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten huolehdit, jos palkka ei kokoaikatyöstä riitä siihen, että nousisi edes tpimeemtulotuelta pois?

Vierailija
17/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun puhutaan lääke- tai sairaskuluista tietää että juttu on paskaa. Voisiko realistisempaa juttuja olla. 

Vierailija
18/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tukina 1400 euroa, mutta en vielä 2000 euron nettopalkalla viitsi töihin lähteä. Ainakin 50 euroa päivässä nettona pitäsi saada enemmän. Ei se raha ole kaikkein tärkeintä.

Vierailija
19/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kannattaa, aina siitä enemmän jää käteen. Kuka ylipäätään haluaisi vapaaehtoisesti elää muiden almuilla, sehän antaa kuvan, ettei ihminen saa edes itsestään pidettyä huolta, lapsen tasolla siis.

Kuten juuri kirjoitin, minun kohdalla pienestä palkasta ei jää senttiäkään enempää käteen, kuin tekemättä mitään. Katson että minun on tässä tilanteessa parempi pyrkiä opiskelemaan, sellaiseen työhön josta maksetaan hyvää palkkaa.

Vierailija
20/55 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten huolehdit, jos palkka ei kokoaikatyöstä riitä siihen, että nousisi edes tpimeemtulotuelta pois?

No silloinhan siihen saa päälle sitä toimentulotukea. Käsittämätön ajatus, että joku lorvaisilisi kotona, jos on mahdollsita itse edes osittain vastata omasta elämästään itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi