Minun kannattaa mennä töihin vasta yli 3500€ bruttopalkalla
Olen eronnut yhden lapsen isä, jonka lapsi asuu useiden satojen kilometrien päässä. Minulla on krooninen sairaus, josta kalliit lääke- ja lääkäri/poliklinikka-kulut.
Asun vuokralla, ja kun laskee yhteen asumiskulut, lääkekulut, lääkärikulut, matkakulut lapsen tapaamisista, niin päästään siihen, että minun pitäisi tienata käteen yli 2000€, jotta työnteko kannattaisi. Ja kun tuon rajan ylittää, niin silloin aletaan periä elareita, ainakin 200€/kk.
Tienaamalla bruttona vähintäänkin 3500€/ki, vasta ylittyy tuo raja jolloin ei tarvitse hakea toimeentulotukea. Mutta jos on oikeudessa oleva huoltoriita, silloin aletaan tuolla tulolla jo perimään täyttä määrää oikeuskuluja. Joten oikeusprosessin aikana ei kannata olla töissä ollenkaan, ja sen jälkeen vain yli 3500€ kuukausipalkalla. Millään 2500€/kk matalapalkoilla minun ei kannata tehdä töitä ollenkaan.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti näe mitään ongelmaa siinä, että työnteosta ei tekijä hyödy yhtään?
Kyllähän työstä palkan saa! Ei kukaan työssä oleva laske, että tienaan oikeasti vaan 500e, kun sossupummina saisin niin ja niin paljon. Miten kukaan voi edes ajatella ja verrata johonkin köyhäinapuun palkkaa? Jo perustuslaki velvoittaa ensisijaisesti jokaisen hoitavan oman elämänsä kulut.
No joo, mutta minun tapauksessa työn teosta ei jää 500, 200 eikä 100€ enemmän. Ei jää yhtään. Kyllähän työn teon pitäisi olla aina kannattavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikki ole yhtä fiksuja kuin aloittaja? Kaikki vaan köllis kotona ja harrastelis ja valtio maksaa. Pyöräyttävät sampoa pari kertaa ja homma klaari. Näin se maailma toimii,eiks?
Kaikkien tilanne ei ole sellainen, että saisi tukina enemmän kuin palkkaa.
Ap
Tapaamiskulut jaetaan puoliksi.
Pitkällä välimatkalla huomioidaan lapsen ikä. Taaperoa ei voi laittaa yksin bussiin.
Töissä ollessakin voi hakea toimeentulotukea.
Duunissa näkee ihmisiä ja saa tekemistä.
Ei kukaan lähtisi matala palkka alan hommiin. Jos 3500 kiiltäisi silmissä tavoitteena.
Eikä niitä huoltajuusriitoja ole käräjillä kokoaikaa yksi kerta pitäisi riittää.
Krooninen sairaus, jonka periytät hylkäämällesi lapselle. Olet kävelevä säkki mätää.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele että nainen lähti, sehän olis suaki joutunut elättää. Syitä ja syitä ja lisää syitä, ei voi tehdä töitä.
Ei olisi tarvinut elättää. Yhdessä asuen kaksi matalapalkkaisten ja lapsi olisi kyllä elänyt ilman tukia.
Missään tapauksessa ei kannata mennä töihin alle 3500 € palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Tapaamiskulut jaetaan puoliksi.
Pitkällä välimatkalla huomioidaan lapsen ikä. Taaperoa ei voi laittaa yksin bussiin.
Töissä ollessakin voi hakea toimeentulotukea.
Duunissa näkee ihmisiä ja saa tekemistä.
Ei kukaan lähtisi matala palkka alan hommiin. Jos 3500 kiiltäisi silmissä tavoitteena.
Eikä niitä huoltajuusriitoja ole käräjillä kokoaikaa yksi kerta pitäisi riittää.
Lähtökohta on se, että tapaamiskulut maksaa tapaaja-vanhempi, hänen kuuluu lähtökohtaisesti myös kuljettaa lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit lapsen?
Olin niin kiimassa etten ehtinyt vetää ulos, vaikka oli tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti näe mitään ongelmaa siinä, että työnteosta ei tekijä hyödy yhtään?
Kyllähän työstä palkan saa! Ei kukaan työssä oleva laske, että tienaan oikeasti vaan 500e, kun sossupummina saisin niin ja niin paljon. Miten kukaan voi edes ajatella ja verrata johonkin köyhäinapuun palkkaa? Jo perustuslaki velvoittaa ensisijaisesti jokaisen hoitavan oman elämänsä kulut.
No joo, mutta minun tapauksessa työn teosta ei jää 500, 200 eikä 100€ enemmän. Ei jää yhtään. Kyllähän työn teon pitäisi olla aina kannattavaa.
Ap
Et selkeästi osaa laskea oikein. Palkka ja tuet yhdistettynä on aina enemmän kuin tuet. Mutta tokihan sitä voi uskotella itselleen vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et selkeästi osaa laskea oikein. Palkka ja tuet yhdistettynä on aina enemmän kuin tuet. Mutta tokihan sitä voi uskotella itselleen vaikka mitä.
Ei ole minun tapauksessa. Tukiin nimittäin lasketaan asumiskulujen lisäksi myös lääke-ja lääkärikulut, sekä minun tapauksessa suuret tapaamisten matkakulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin se työnteko onkin kannattavaa. Sulle maksetaan silloin riittävä määrä elämiseen. Se, että elät nyt muiden selkänahasta ei tee siitä työstä kannattamatonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin se työnteko onkin kannattavaa. Sulle maksetaan silloin riittävä määrä elämiseen. Se, että elät nyt muiden selkänahasta ei tee siitä työstä kannattamatonta
No ei se mitään kannattavaa ole, jos joutuu hakemaan tukia lisäksi. Mieluummin opiskelen ammatin, josta maksetaan paremmin.
Ap
Ei olisi kannattanut syntyä, jos elämä on pelkkää narinaa ja kitinää. Vielä ehtii korjausliikkeeseen sen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kannattanut syntyä, jos elämä on pelkkää narinaa ja kitinää. Vielä ehtii korjausliikkeeseen sen suhteen.
Enhän minä kitise. Totesin vain tosiasian. Kun eihän sen näin pitäisi olla, ettei työ kannata.
Ap
Miksei kaikki ole yhtä fiksuja kuin aloittaja? Kaikki vaan köllis kotona ja harrastelis ja valtio maksaa. Pyöräyttävät sampoa pari kertaa ja homma klaari. Näin se maailma toimii,eiks?