Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä vaihdoin skinny ja pillifarkut löysempiin

Vierailija
28.03.2025 |

Onko kukaan muu tehnyt tätä vaihtoa? Mä olin vannoutunut pillifarkkujen käyttäjä. Ja nyt ostin yhden mom jeansit ja toiset on leveämmät suorat farkut. Ja oon hieman ylipainoinenkin vielä. Nää löysemmät vaan on paremmat ehkä nyt iänkin karttuessa

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin löysiin farkkuihin kohtalaisen kypsässä iässä, ja ne ovat mukavat, mutta ei pukevat, kun ylipainoa on.

Pillifarkut pukee silloin jos on hoikat jalat, mutta iso vatsa. Mutta onneksi tässä iässä ei ole enää niin väliä, että miltä näyttää.

Jos on iso vatsa ja hoikat jalat, niin pillifarkuissa näyttää ihan hammastikkuihin tökätyltä lihapullalta. Mutta siis, eihän sillä tosiaan ole väliä, miltä näyttää, vaikka muut naureskelisivat.

Vierailija
62/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. tantta/tätimetamorfoosiin kuuluu siirtyminen löysien ja isompien vaatteiden kuten äiskäfarkkujen käyttämiseen. Sitten ei tarvitsekaan kuin kynityttää hiukset lyhyiksi niin -tadaa- naisesta on tullut ihkaoikea täti. 

Tätiytyminen tapahtuu, kun jumitetaan siinä nuoruudessa muodikkaaksi todettuun tyyliin. Nuorekkaana (yh, mikä sana) pysyy, kun päivittää vaatetuksensa suunnilleen nykymuotia seuraavaksi.

Minä taas olen 30 ja en ikinä ole ajatellut, että pitäisi muodin vuoksi muuttaa omaa vaatetusta. Käytän mielelläni niitä kapeampia farkkuja edelleen ja en pukisi leveitä päälleni. Olen tottunut niihin ja ne leveät miellän edelleen johonkin rap kulttuuriin kuuluviksi mikä joskus olikin niin. Sivusta tämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella pitää olla hyvinistuvat timmit farkut eikä mitään lökähousuja! 

Vierailija
64/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmiset vaihtaa epämukaviin ja itselle sopimattomiin vain koska "muoti"?

Niinpä, en ymmärrä näitä muodissa roikkuvia reppanoita.

Näinpä juuri, t: se, joka ei koskaan ole ostanut pillifarkkuja tai skinny-mallisia farkkuja (tai muitakaan jeggings-nakinkuoria), vaan on käyttänyt koko ajan bootcutteja. Tyyli ja klassisuus jyräävät aina trendien ja pikamuodin yli.

Vierailija
65/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. tantta/tätimetamorfoosiin kuuluu siirtyminen löysien ja isompien vaatteiden kuten äiskäfarkkujen käyttämiseen. Sitten ei tarvitsekaan kuin kynityttää hiukset lyhyiksi niin -tadaa- naisesta on tullut ihkaoikea täti. 

Ei ne tädit ole yhtäkkiä päättäneet pukea mutsifarkkuja ja leikata lyhyitä hiuksia. Nämä olivat muotia tätien nuoruusvuosina ja tyyli on jäänyt päälle. Sitä paitsi meillä nykyajan tädeillä on pikkumyynutturat, pillifarkut ja neuletakit <3

Vierailija
66/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätiytyminen tapahtuu, kun jumitetaan siinä nuoruudessa muodikkaaksi todettuun tyyliin. Nuorekkaana (yh, mikä sana) pysyy, kun päivittää vaatetuksensa suunnilleen nykymuotia seuraavaksi.

Minä taas olen 30 ja en ikinä ole ajatellut, että pitäisi muodin vuoksi muuttaa omaa vaatetusta. Käytän mielelläni niitä kapeampia farkkuja edelleen ja en pukisi leveitä päälleni. Olen tottunut niihin ja ne leveät miellän edelleen johonkin rap kulttuuriin kuuluviksi mikä joskus olikin niin. Sivusta tämä. 

Rap/hiphop-kulttuurin farkut ovat kyllä huomattavasti leveämmät ja löysemmät kuin bootcut-malliset, suoralahkeiset tai jopa boyfriend-malliset farkut. Tai jopa trumpettilahkeiset! Trumpettilahkeiset housuthan ovat ylhäältä kireät ja levenevät voimakkaasti polvista alaspäin (TJEU: 70-luvun trumpettilahkeet).

Vierailija
67/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika laatikko malliltani, vyötärö erottuu hitusen ja lantiota on hitusen. 171/69. Olen kokeillut leveämpiä lahkeita, ja niissä käy mielestäni sellainen efekti, että näytän aivan valtavalta. Pillifarkuissa jotenkin kokonaisuus on sirompi. Suoralahkeisissa tämä tasapaksuus myös korostuu mielestäni eikä näytä hyvältä.

Olen nähnyt leveälahkeisia housuja istuvan aivan todella upeasti naisilla, joilla on pyöreä takamus ja edes jonkin verran vyötäröä. Moni selkeästi mua painavampi ja isompi ja esim selkeät vatsa- ja selkämakkarat omaava nainen on näyttänyt todella upealta leveälahkeisissa kun se vyötärö on sieltä erottunut niin kauniisti. Itse näytän pökkelöltä, ja tunnistan kyllä myös muiden vastaavalla kropalla olevien naisten näyttävän samalta. Homman voi pelastaa jos takapuoli on sivusta katsottuna todella terhakka ja pullea.

Mut tiedostan että syömishäiriötaustasta johtuen voin nähdä itseni ihan toisin kuin muut. 

Vierailija
68/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa pukeutua niin kuin ite tykkää. Mä näytän lihavalta ja lyhyeltä leveissä housuissa ja tukehdun jos kangas ei jousta. Siispä käytän vähän liian isoja pillejä ja tunnen oloni mukavaksi. Teiniltä ei tarvitse näyttää.

N34

Vierailija
69/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin löysiin farkkuihin kohtalaisen kypsässä iässä, ja ne ovat mukavat, mutta ei pukevat, kun ylipainoa on.

Pillifarkut pukee silloin jos on hoikat jalat, mutta iso vatsa. Mutta onneksi tässä iässä ei ole enää niin väliä, että miltä näyttää.

Jos on iso vatsa ja hoikat jalat, niin pillifarkuissa näyttää ihan hammastikkuihin tökätyltä lihapullalta. Mutta siis, eihän sillä tosiaan ole väliä, miltä näyttää, vaikka muut naureskelisivat.

Mitä sitten pitäisi pukea tuollaisella vartalotyypillä? Itse en ainakaan keksi parempaa, kuin kapeat housut ja löysä paita.

Vierailija
70/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tädit ole yhtäkkiä päättäneet pukea mutsifarkkuja ja leikata lyhyitä hiuksia. Nämä olivat muotia tätien nuoruusvuosina ja tyyli on jäänyt päälle. Sitä paitsi meillä nykyajan tädeillä on pikkumyynutturat, pillifarkut ja neuletakit <3

Naurahdin täältä pikkumyynutturan ja neuletakin alta :D Näinhän se menee. Tuo kommentoija on tainnut jäänyt niin pahasti ajassa jälkeen, että pitää 90-luvun tätejä yhä 20-luvun täteinä.

Vierailija
71/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen etsiskelin farkkuja jotka ei ihan pillit, mutta ei leveätkään. Vero Modassa oli vain pillejä tai hyvin leveitä, H&M:ssa en löytänyt myyjää auttamaan, ja Kapp Ahlissa sekä Lindexissä myyjättäret eivät vaivautuneet edes tervehtimään kun heillä oli jotain "tärkeää" keskusteltavaa. Lähdin vetämään kun veetutti. Ilmeisesti en ollut ostavan ostajan näköinen. Ensi viikolla käyn ainakin Sokoksella, Cittarissa ja Prismassa. Jos jollain joku farkkumalli tai -merkki mielessä mitä suositella, niin vinkatkaa kaikista em. liikkeistä. Ei jäätävän kalliita kuitenkaan. T. mualaiseukko 50

Mä olen löytänyt joskus yllättäen Tokmannilta juuri tuollaisia suoralahkeisia farkkuja - ja ne ovat vieläpä olleet todella hyvää, paksuhkoa farkkukangasta. En muista merkkiä, varmaan jokin Tokmannin oma, mutta kannattaa siis käydä katsomassa sielläkin rekit läpi.Jos siis farkkujen malli kiinnostaa enemmän kuin brändi.

Vierailija
72/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa et bootcutit tuli takaisin. Ne sopii mulle parhaiten, ja pillit on jäänyt kaapin perukoille. 

Mitä hiton väliä on muodilla? Pukedu niihin mistä sä tykkäät ja sopii sun vartalolle.

Tuo on hyvä periaate kun haluaa oman tyylin. Jokaiselle on olemassa vaatemallit, leikkaukset ja värit, jotka sopivat muita paremmin. Miksei pukeutuisi sellaiseen, joka pukee ihan oikeasti ja on sen lisäksi myös viihtyisä? Nykyään ei ole enää mikään tavoiteltava asia shoppailla aivottomaan aina joka sesongin muotiuutuuksia muutenkaan. Tyyli lähtee sen oman persoonallisuuden löytämisestä. Muoti aina vaihtelee, mutta tyyli on ikuista totesi aikoinaan itse Coco Chanel.

Vierailija
73/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten pitäisi pukea tuollaisella vartalotyypillä? Itse en ainakaan keksi parempaa, kuin kapeat housut ja löysä paita.

Täällä on joku muukin sanonut, että hieman leveämmät lahkeet tasapainottavat kokonaisuutta. Eikä paidan pidä olla löysä ja roikkuva - se vain lisää vaikutelmaa lihavuudesta, ja hävittää vähäisenkin vyötärön. Ei nyt tarvitse mitään ihonmyötäistä makkarankuorta, mutta sellainen, joka on vähän tyköistuvampi, eikä mikään teltta. Tai sitten pistää ihonmyötäisen paidan, ja sen päälle esim. auki olevan neuletakin. Kerroksilla saa hieman muokattua vaikutelmaa.

https://i.pinimg.com/736x/13/71/74/137174840f70081a857ca6f5942fcc81.jpg

Vierailija
74/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen etsiskelin farkkuja jotka ei ihan pillit, mutta ei leveätkään. Vero Modassa oli vain pillejä tai hyvin leveitä, H&M:ssa en löytänyt myyjää auttamaan, ja Kapp Ahlissa sekä Lindexissä myyjättäret eivät vaivautuneet edes tervehtimään kun heillä oli jotain "tärkeää" keskusteltavaa. Lähdin vetämään kun veetutti. Ilmeisesti en ollut ostavan ostajan näköinen. Ensi viikolla käyn ainakin Sokoksella, Cittarissa ja Prismassa. Jos jollain joku farkkumalli tai -merkki mielessä mitä suositella, niin vinkatkaa kaikista em. liikkeistä. Ei jäätävän kalliita kuitenkaan. T. mualaiseukko 50

Mulla on yhdet Lindexin Mira-nimiset farkut, en tiedä onko sun makuun liian leveät, mun mielestä kivat. Niissä on joustoa eli on tosi mukavat päällä. Ei ollu kalliit, mutta en muista tarkkaa hintaa. Lindexillä on sellasessa esittelytaulussa farkkuosastolla kaikki niiden mallit kuvina.

Vierailija
75/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä tosta naureskelevasta teinistä. Yläasteella naureskellaan kaikela, pue sinä mistä tykkäät.

Vierailija
76/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienipyllyinen ja hoikkareisinen ei usein ole edukseen lököfarkuissa varsinkaan jos on harteikkaampi ja rintavampi.

Eli pientä pyllyä/hoikkia reisiä ja isoa yläkroppaa pitää oikein korostaa pillifarkuilla? Sitä se nimittäin tekee. Näyttää kunnolla siltä, että ylä- ja alakroppa on eri paria. 

Vierailija
77/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia mikä mietityttää on että seksikkyydestä hävisi osa....mutta onko sillä väliä 47v

Ap

Levenevät farkut on seksikkäät jos seksikkyyttä haluaa. Ite hurjastelin ja ostin sellaiset peräti matalalla vyötäröllä. Luulin ettei mataliin enää ole paluuta kun alavatsa roikkuu raskauksien jäljiltä mut kun on oikea malli niin eipä haittaa, se mahanahkapussi on muutenkin niin alhaalla että mahtuu jopa matalien farkkujen housunkaulukseen :D

Nää ei ole levenevät vaan mom jeansit. Ja mä oon ylipainoinen niin mietin sopiiko sellaisille skinnyt?

Ap

Sopii, jos sulla on peppua. Tai no muutenkin farkut sopii, jos on peppua ja reittäkin saa olla pilleissä.

Vierailija
78/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdys  sanat menivät myös roska   koriin samalla?

Olen eri, mutta kerronpa sulle asian jota et ole tullut ajatelleeksikaan! Käytän Kirjoittaessani sanelua, eikä sanelu tunnista kaikkia sanoja yhdyssanoiksi. Nyt kun olet oppinut uuden asian, niin voit lopettaa ahdistumisen asiasta, ja täysin turhan kommennoinnin yhdyssanoista 👌

Vierailija
79/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aika laatikko malliltani, vyötärö erottuu hitusen ja lantiota on hitusen. 171/69. Olen kokeillut leveämpiä lahkeita, ja niissä käy mielestäni sellainen efekti, että näytän aivan valtavalta. Pillifarkuissa jotenkin kokonaisuus on sirompi. Suoralahkeisissa tämä tasapaksuus myös korostuu mielestäni eikä näytä hyvältä.

Olen nähnyt leveälahkeisia housuja istuvan aivan todella upeasti naisilla, joilla on pyöreä takamus ja edes jonkin verran vyötäröä. Moni selkeästi mua painavampi ja isompi ja esim selkeät vatsa- ja selkämakkarat omaava nainen on näyttänyt todella upealta leveälahkeisissa kun se vyötärö on sieltä erottunut niin kauniisti. Itse näytän pökkelöltä, ja tunnistan kyllä myös muiden vastaavalla kropalla olevien naisten näyttävän samalta. Homman voi pelastaa jos takapuoli on sivusta katsottuna todella terhakka ja pullea.

Mut tiedostan että syömishäiriötaustasta johtuen voin nähdä itseni ihan toisin

Joo, mulla on myös sellainen hoikka vartalo ja kapeat raajat. Leveät ja löysät farkut peittävät vartalostani kaikki naiselliset muodot. Lantioni on leveämpi suhteessa jalkojeni kapeuteen, minkä vuoksi joustamattomat väljät farkut pitäisi ottaa tavallista isommassa koossa. Näytän niissä sellaiselta tasapaksulta, lättäpeppeiselta pökkelöltä, joka hukkuu omiin housuihinsa.

Varmasti jostain löytyisi tällekin vartalotyypille sopivat väljät farkut, mutta minulla ei ole kiinnostusta tai aikaa lähteä metsästämään sellaisia lukuisten sovituskopeissa koettujen pettymysten takia.

Vierailija
80/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt. Vaikka normaalipainoinen, näytän leveissä ihan pärsjalkaiselta maatuskalta. Skinnyt säilyy siis.