Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä vaihdoin skinny ja pillifarkut löysempiin

Vierailija
28.03.2025 |

Onko kukaan muu tehnyt tätä vaihtoa? Mä olin vannoutunut pillifarkkujen käyttäjä. Ja nyt ostin yhden mom jeansit ja toiset on leveämmät suorat farkut. Ja oon hieman ylipainoinenkin vielä. Nää löysemmät vaan on paremmat ehkä nyt iänkin karttuessa

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset kengät sopii bootcutin kanssa? Kävelen paljon ja tuntuu että nuo adidaksen lenkkarit joita käytän pillien kanssa näyttäisi tyhmältä jos on leveälahkeiset housut. Tiedän toki, että korkkarit ja nilkkurit näyttäisi hyvältä, mutta mitkä kävely/lenkkikengät? 

Saman ongelman kanssa olen vähän painiskellut. Tosiaan sirot lenkkarit näyttävät vähän hassulta, etenkin kun minulla on niin pieni jalka, että lahkeen alta ei paljoa näy varpaita.

Adidaksen superstarit näyttää kivoilta, kun niissä on "pulleutta" kärjessä, mutta ne eivät ole hyvällä tahdollakaan pitkien matkojen kävelykengät. 

Vierailija
42/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. tantta/tätimetamorfoosiin kuuluu siirtyminen löysien ja isompien vaatteiden kuten äiskäfarkkujen käyttämiseen. Sitten ei tarvitsekaan kuin kynityttää hiukset lyhyiksi niin -tadaa- naisesta on tullut ihkaoikea täti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et bootcutit tuli takaisin. Ne sopii mulle parhaiten, ja pillit on jäänyt kaapin perukoille. 

Vierailija
44/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. tantta/tätimetamorfoosiin kuuluu siirtyminen löysien ja isompien vaatteiden kuten äiskäfarkkujen käyttämiseen. Sitten ei tarvitsekaan kuin kynityttää hiukset lyhyiksi niin -tadaa- naisesta on tullut ihkaoikea täti. 

Tätiytyminen tapahtuu, kun jumitetaan siinä nuoruudessa muodikkaaksi todettuun tyyliin. Nuorekkaana (yh, mikä sana) pysyy, kun päivittää vaatetuksensa suunnilleen nykymuotia seuraavaksi.

Vierailija
45/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaihtanut, koska en missään vaiheessa ruvennut käyttämään pillifarkkuja. Elin lapsuuteni kasarilla, kun pillifarkut olivat ensimmäisen kerran muotia, ja se riitti. Tällä viimeisimmällä kierroksella pilli-stretch-nakinkuoret olivat turhan pitkään muodissa, mutta onneksi olin ostanut muutaman parin bootcutteja joskus 2008 vähän varastoon, ja joistakin ulkomaisista verkkokaupoista löytyi täydennystä.

Bootcut ja suorat lahkeet (siis oikeasti suorat, joissa on hieman väljyyttä eli eivät ole ihonmyötäiset, mutta eivät trumpettilahkeetkaan) ovat jo kolme-neljäkymmentä vuotta olleet ns. capsule wardrobe -kamaa business casual-tyyliin ympäri maailman, siinä missä valkoinen paitapuserokin. Ne eivät ole "trendikkäitä", vaan klassisia vaatteita, ja nimenomaan mustina tai tummansinisinä. 

Vierailija
46/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tauon jälkeen ostin taas pillit. Istuu mulle parhaiten, on joustavat eikä edes kiristä vyötäröltä, toisin kuin leveät.

Vierailija
47/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bootcuttien kanssa käyvät mm. maihinnoususaappaat (näitä käytin lukioaikoina 1990-luvulla ja myöhemmin) sekä siistit kävelykengät. Ja korkokengät. Ja lenkkarit. Bootcutit ovat ihan syystäkin nimenomaan se klassinen, alkuperäinen farkkumalli, joiden kanssa ei tarvitse pähkäillä sopivia kenkiä.

Vierailija
48/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vaihtanut, koska en missään vaiheessa ruvennut käyttämään pillifarkkuja. Elin lapsuuteni kasarilla, kun pillifarkut olivat ensimmäisen kerran muotia, ja se riitti. Tällä viimeisimmällä kierroksella pilli-stretch-nakinkuoret olivat turhan pitkään muodissa, mutta onneksi olin ostanut muutaman parin bootcutteja joskus 2008 vähän varastoon, ja joistakin ulkomaisista verkkokaupoista löytyi täydennystä.

Bootcut ja suorat lahkeet (siis oikeasti suorat, joissa on hieman väljyyttä eli eivät ole ihonmyötäiset, mutta eivät trumpettilahkeetkaan) ovat jo kolme-neljäkymmentä vuotta olleet ns. capsule wardrobe -kamaa business casual-tyyliin ympäri maailman, siinä missä valkoinen paitapuserokin. Ne eivät ole "trendikkäitä", vaan klassisia vaatteita, ja nimenomaan mustina tai tummansinisinä. 

Pillifarkut oli kyllä ensimmäistä kertaa muotia 70-luvulla.

Vierailija
49/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasivartalo, ja löysät farkut saa näyttämään lihavalta. 

Bootcut malli ehkä se paras. Parit pillit on myös. 

Vierailija
50/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillifarkut viisikymppisellä alkaa olla jo nolouden huipentuma, oli sitten mies tai nainen.

No ei ole. Pillifarkut ovat niin vakaa klassikko naisten vaatekaapissa, ettei niistä noloja saa väännettyä muuten kuin ilkeydellä. 

Itse asiassa pillifarkut eivät ole klassikko. Ne keksittiin ja tulivat ekaa kertaa muotiin punkkareiden myötä vasta joskus 1980-luvulla, ja sitten katosivat pariksi vuosikymmeneksi, kunnes vasta 2010-luvun koittaessa tulivat uudestaan muotiin. Tällä kertaa pidemmäksi aikaa (omasta mielestäni liian pitkäksi).

Vakaa farkkuklassikko on Leviksen 501.

Vierailija
51/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä on mukava keskustelu joten uskallan kysyä neuvoa hieman aiheen ohi. Minulla on muutamat hieman liian pitkät pillifarkut eli lyhentämisen tarvetta, vaikka ainahan lahkeet voi toki kääriä. Nakkaanko vain saksilla poikki ja annan lahkeensuun repsottaa? Minä kun en ompelukonetta omista. Muita keinoja? Nyt lähden asioille, mutta palaan lukemaan keskustelua myöhemmin. Mukavaa päivää kaikille. 60+

Vierailija
52/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmiset vaihtaa epämukaviin ja itselle sopimattomiin vain koska "muoti"?

Niinpä, en ymmärrä näitä muodissa roikkuvia reppanoita.

Vierailija
53/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten ihastuin leveälahkeisiin housuihin ja jonkin aikaa käytin niitä tyytyväisenä. Mutta sitten näin videon, jossa satuin olemaan mukana löysissä housuissani. Näytin niissä ainakin 20 kiloa painavammalta kuin oikeasti olen. Ei sitä peilistä huomannut, eikä mistään poseerausvalokuvista.

Siihen loppui minulla löysien housujen käyttäminen.

Vierailija
54/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa et bootcutit tuli takaisin. Ne sopii mulle parhaiten, ja pillit on jäänyt kaapin perukoille. 

Mitä hiton väliä on muodilla? Pukedu niihin mistä sä tykkäät ja sopii sun vartalolle.

Vierailija
55/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset kengät sopii bootcutin kanssa? Kävelen paljon ja tuntuu että nuo adidaksen lenkkarit joita käytän pillien kanssa näyttäisi tyhmältä jos on leveälahkeiset housut. Tiedän toki, että korkkarit ja nilkkurit näyttäisi hyvältä, mutta mitkä kävely/lenkkikengät? 

Saman ongelman kanssa olen vähän painiskellut. Tosiaan sirot lenkkarit näyttävät vähän hassulta, etenkin kun minulla on niin pieni jalka, että lahkeen alta ei paljoa näy varpaita.

Adidaksen superstarit näyttää kivoilta, kun niissä on "pulleutta" kärjessä, mutta ne eivät ole hyvällä tahdollakaan pitkien matkojen kävelykengät. 

Kun nää oli ysärillä muotia, bootcuttien kaa käytettiin yllätysyllätys bootseja. Suosittuja oli myös paksupohjaiset ja/tai varrelliset tennarit.

Jostain syystä purjehduskengät + levis 501 oli tosi must jonkin aikaa ysärin alussa. 

Vierailija
56/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin löysiin farkkuihin kohtalaisen kypsässä iässä, ja ne ovat mukavat, mutta ei pukevat, kun ylipainoa on.

Pillifarkut pukee silloin jos on hoikat jalat, mutta iso vatsa. Mutta onneksi tässä iässä ei ole enää niin väliä, että miltä näyttää.

Vierailija
57/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillifarkut oli kyllä ensimmäistä kertaa muotia 70-luvulla

Eivät olleet, ellet sitten tarkoita 1970-luvun lopulla punkkareiden tuomaa muotia. Mutta esim. vielä 1977 eivät farkut olleet pillejä punkkareillakaan, kuten tästä Sex Pistolsin kuvasta huomaa: https://d7hftxdivxxvm.cloudfront.net/?height=572&quality=50&resize_to=f…

Vierailija
58/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti: En ymmärrä farkkujen oikeaoppisista nimistä, mutta kyllä -70 -luvulla oli ihan nykyisten pillien laisia, myös tiukkoja joiden lahkeet enemmän tai vähemmän levenenivät, suoria malleja ja ns. ukkohousuja eli ylhäältä löysiä alas kapeneva. 60+

Vierailija
59/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yli 30 v:nä elänyt nuoruuden jossa pillifarkut muodissa. Itsekin käytin sellaisia, mutta myös hiukan ns löysempiä suoria farkkuja. Niissäkin tosin melko kapeat lahkeet. Kuitenkaan en voisi kuvitella vieläkään mitään kovin leveitä ja löysiä farkkuja käyttäväni. Olen tottunut kapeampiin ja tavallaan ne sopivat tyyliini. Mietin joskus, että rokkarit, hevarit yms musiikkialan artistit käyttävät kapeita farkkuja niin miehet kuin naiset ja itsekin koen gengestä pitäväni sen tyyliset farkut omikseni. Jotenkin ne löysät ja leveät näyttävät hassuilta. Ainakin jos olen melko laiha ja minulla ei ole tarvetta peittää mitään. 

Vierailija
60/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienipyllyinen ja hoikkareisinen ei usein ole edukseen lököfarkuissa varsinkaan jos on harteikkaampi ja rintavampi.

Minä olen tuollainen, tosin rinnat tavalliset. Tykkään leveistä farkuista. Tosin käytän myös kapeita. Kuitenkin kun liikun ulkona, haluan ettei minuun kiinnitetä huomiota ja siihen leveät farkut ovat hyviä.