Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä vaihdoin skinny ja pillifarkut löysempiin

Vierailija
28.03.2025 |

Onko kukaan muu tehnyt tätä vaihtoa? Mä olin vannoutunut pillifarkkujen käyttäjä. Ja nyt ostin yhden mom jeansit ja toiset on leveämmät suorat farkut. Ja oon hieman ylipainoinenkin vielä. Nää löysemmät vaan on paremmat ehkä nyt iänkin karttuessa

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. tantta/tätimetamorfoosiin kuuluu siirtyminen löysien ja isompien vaatteiden kuten äiskäfarkkujen käyttämiseen. Sitten ei tarvitsekaan kuin kynityttää hiukset lyhyiksi niin -tadaa- naisesta on tullut ihkaoikea täti. 

Tätiytyminen tapahtuu, kun jumitetaan siinä nuoruudessa muodikkaaksi todettuun tyyliin. Nuorekkaana (yh, mikä sana) pysyy, kun päivittää vaatetuksensa suunnilleen nykymuotia seuraavaksi.

Ei nuoruudessa, sillä se tyyli alkaa olla jo uudestaan muotia. Vaan kun jää kiinni siihen varhaisen keski-iän tyyliin, jossa vielä yrittää olla nuorekas pukeutumalla samalla tavalla kuin 15-25-vuotiaat. Eli just nää pillifarkut. Mun nuoruudessa kun muotia oli just bootcutit ja tuolloin ei olisi tullut mielenkään kiskoa jalkaan pillifarkkuja.

Vierailija
82/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän hassulta muissa farkuissa, joten siksi skinnyt aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttänyt bootcut mallia jo ysäriltä asti. Oon nyt 45 v

Mulla on paksut pohkeet ja en oo ikinä tykänny pillifarkuista.

Vierailija
84/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Minä pidän niitä mitkä tuntuu kulloinkin hyvältä enkä rajaa pois toimisvia vaihtoehtoja jonkun typerän syyn kuten iän tms. nojalla. 60v tulee pian täyteen.

Vierailija
85/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo???

Vierailija
86/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Elastaanimakkarankuoria en käytä lainkaan. Farkuissa pitää olla perinteinen paksu materiaali ja kunnolla volyymiä. Olen yli 50v. ja käytän väljiä pitkälahkeisia vintage-Leviksiä.

Vierailija
87/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia mikä mietityttää on että seksikkyydestä hävisi osa....mutta onko sillä väliä 47v

Ap

Olen vahvasti toista mieltä. Kireä vaate ei mielestäni ole seksikäs, vaan sellainen jossa on runsautta, laskeutuvuutta ja paljon upeata materiaalia. Ihmisen liikkeet ovat seksikkäitä kun liikkuminen on vapaata ja luonnollista, toisin kuin tiukoissa ja niukoissa vaatteissa.

Vierailija
88/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä on mukava keskustelu joten uskallan kysyä neuvoa hieman aiheen ohi. Minulla on muutamat hieman liian pitkät pillifarkut eli lyhentämisen tarvetta, vaikka ainahan lahkeet voi toki kääriä. Nakkaanko vain saksilla poikki ja annan lahkeensuun repsottaa? Minä kun en ompelukonetta omista. Muita keinoja? Nyt lähden asioille, mutta palaan lukemaan keskustelua myöhemmin. Mukavaa päivää kaikille. 60+

En ole kokeillut, mutta näin videon, jossa farkkujen ne lahkeiden  käännökset ihan siellä alhaalla leikkattiin irti. Sitten farkut leikattiin sopivaan mittaan ja ommeltiin se irrallinen alasauma jäljelle jääneisiin farkkuihin. Kokeile googlettaa, niin löytyy varmaan selkeämmät ohjeet.

Tai tuossa on ohjeet, joissa sitä ei heti leikata irti. Tuon voi varmaan tehdä myös käsin, jos tarkasti ompelet, mutta en ole ompelija, joten en ole varma.

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/tee_itse/ompelu/nain_lyhennat_f…

Vierailija
89/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä on mukava keskustelu joten uskallan kysyä neuvoa hieman aiheen ohi. Minulla on muutamat hieman liian pitkät pillifarkut eli lyhentämisen tarvetta, vaikka ainahan lahkeet voi toki kääriä. Nakkaanko vain saksilla poikki ja annan lahkeensuun repsottaa? Minä kun en ompelukonetta omista. Muita keinoja? Nyt lähden asioille, mutta palaan lukemaan keskustelua myöhemmin. Mukavaa päivää kaikille. 60+

Olen tehnyt saksikatkaisun, toimii kivasti. Mutta jos lyhentää ompelemalla niin kannattaa tehdä niin että alkuperäinen reuna kulutuksineen ommellaan takaisin kun välistä on leikattu materiaalia pois. Näyttää ehdottomasti parhaalta niin.

Vierailija
90/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että nyt voit rauhassa lihoa ilman että se näkyy ... Pilleissä on pakko pitää kilot kurissa. 

Päinvastoin ainakin minulla. Leveät kovat kiristää vyötäröltä, mut jaloista tiukat pillini antaa periksi vyötäröstä :)

N50+

Vierailija
91/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia mikä mietityttää on että seksikkyydestä hävisi osa....mutta onko sillä väliä 47v

Ap

Olen vahvasti toista mieltä. Kireä vaate ei mielestäni ole seksikäs, vaan sellainen jossa on runsautta, laskeutuvuutta ja paljon upeata materiaalia. Ihmisen liikkeet ovat seksikkäitä kun liikkuminen on vapaata ja luonnollista, toisin kuin tiukoissa ja niukoissa vaatteissa.

Yleistys harvoin on järkevää, saati osuu oikeaan. Seksikäs voi olla vaikka burkhassa, jos niikseen tulee.

Itse suosin tiukkaa alaosaa ja löysää yläosaa, koen itse olevani parhaan näköinen niin. Silti voin käyttää myös löysää alaosaa ja tiukempaa yläosaa, voi näyttää myös hyvältä.

Vierailija
92/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen etsiskelin farkkuja jotka ei ihan pillit, mutta ei leveätkään. Vero Modassa oli vain pillejä tai hyvin leveitä, H&M:ssa en löytänyt myyjää auttamaan, ja Kapp Ahlissa sekä Lindexissä myyjättäret eivät vaivautuneet edes tervehtimään kun heillä oli jotain "tärkeää" keskusteltavaa. Lähdin vetämään kun veetutti. Ilmeisesti en ollut ostavan ostajan näköinen. Ensi viikolla käyn ainakin Sokoksella, Cittarissa ja Prismassa. Jos jollain joku farkkumalli tai -merkki mielessä mitä suositella, niin vinkatkaa kaikista em. liikkeistä. Ei jäätävän kalliita kuitenkaan. T. mualaiseukko 50

Mä olen löytänyt joskus yllättäen Tokmannilta juuri tuollaisia suoralahkeisia farkkuja - ja ne ovat vieläpä olleet todella hyvää, paksuhkoa farkkukangasta. En muista merkkiä, varmaan jokin Tokmannin oma, mutta kannattaa siis käydä katsomassa sielläkin

Sama! Vannoutunut levisten käyttäjä täällä, yhdet parhaista suoralahkeisista löysin Tokmannilta. Merkki on A.D.P.T. 

Vierailija
93/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yleistys harvoin on järkevää, saati osuu oikeaan. Seksikäs voi olla vaikka burkhassa, jos niikseen tulee.

Itse suosin tiukkaa alaosaa ja löysää yläosaa, koen itse olevani parhaan näköinen niin. Silti voin käyttää myös löysää alaosaa ja tiukempaa yläosaa, voi näyttää myös hyvältä.

Tottakai, samaa mieltä. On klassinen tyylisääntö että toisen ollessa väljempi näyttää hyvältä kun toinen on tiukempi. 

Olen tuo aiempi "väljyyskommentoija" ja mielessä oli enemmän yleispiukeat asut joita harrastettiin lähes poikkeuksetta ennenkuin vaatteisiin tuli tämä nykyinen jopa  "oversize" trendi.

Vierailija
94/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla varastot täynnä niitä leveämpiä ja löysiä housuja kauppiailla? Ihan sama, musta ne on hirveen näköisiä kenen tahansa päällä. 

Vierailija
95/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin nappiverkkariin.

Vierailija
96/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin ensin löysempiin farkkuihin ja lopulta luovuin kokonaan farkuista. Oikeastaan farkkukangas housuina on todella ahdistava. Kangashousut ovat paljon paremmat. 

Vierailija
97/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin suoraa suhinahousuihin. 

Vierailija
98/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Levenevät farkut on seksikkäät jos seksikkyyttä haluaa. Ite hurjastelin ja ostin sellaiset peräti matalalla vyötäröllä. Luulin ettei mataliin enää ole paluuta kun alavatsa roikkuu raskauksien jäljiltä mut kun on oikea malli niin eipä haittaa, se mahanahkapussi on muutenkin niin alhaalla että mahtuu jopa matalien farkkujen housunkaulukseen :D

Nää ei ole levenevät vaan mom jeansit. Ja mä oon ylipainoinen niin mietin sopiiko sellaisille skinnyt?

Ap

Sopii, jos sulla on peppua. Tai no muutenkin farkut sopii, jos on peppua ja reittäkin saa olla pilleissä.

On mulla peppua, reidet ja lantio kuitenkin suora

Ap

Vierailija
99/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skinnyfarkut on niin 2016. Ihan passe

Vierailija
100/128 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienipyllyinen ja hoikkareisinen ei usein ole edukseen lököfarkuissa varsinkaan jos on harteikkaampi ja rintavampi.

Olen eri mieltä, tällaisessa vartalomallissa juurikin volyymia alaosassa tasapainottaa isompaa ylävartaloa. Jos on pillifarkut tuollaisella yläpainoisella, tulee herkästi vaikutelma pallosta tikkujen päällä. 

Mulla kaapissa kaikenmallisia housuja, jotka myös käytössä. Kesällä leveät pellavahousut parhaat. Mutta esim. Farkkukankaisina sama leveys saa tällaisen voimakkaat hartiat ja kapean lantion  pitkillä jaloilla/ Y-mallisen tuntemaan, kuin olisi jalkojen tilalle vaihdettu norsun leveät ja lyhkäiset jalat. Jos on hartioista siro ja pitkät jalat, kokonaisuus leveillä housuilla on kaunis. Itse otan yleensä sovittaessani kokovartalokuvan tai videon kaverin vieressä, siinä voi näyttää aika erilaiselta kun mitä peili itselle kertoo. Ystäväni oli ihastellut näitä leveitä farkkuja hoikan ja pitkäjalkaisen työkaverin päällä. Hän on itse kokoa 38, 165 cm. Normipituiset jalat. Yläkropaltaan rintava. Leveissä farkuissa kuvissa ja videoissa näytti kuin olisi jalkojen pituudesta hävinnyt montasenttiä ja painoa tullut lisää ihan reilusti. Kokeilimme sitkeästi useita eri merkkejä. Minä näytin muurinmurtajalta norsun jaloilla ja normikokoinen ystäväni lyhytjalkaiselta ja 5-8 kg painavammalta. Molemmat käytämme kyllä kesällä yhä näitä pellava "pyjama" housujamme. Kevyempi kangas ei tee vaikutelmasta yhtä raskasta ja kuumalla muutenkin paras.