43-vuotias äitini taas raskaana....hävettää :(
Isäni vielä vanhempi ja kuudes lapsi tulossa. Minä ja kaksi muuta jo täysi-ikäisiä, kaksi pikkulapsia ja nyt kun nuorinkin täyttää jo viisi niin pitää vielä kuudes hankkia. En ymmärrä. Vasta sai lapsenlapsenkin, niin luulisi, että olisi edes se riittänyt.
Kommentit (146)
ottaa lapset syliinsä ja vastaan. Taitaa olla niin, että 40-60-vuotiaat ovat vielä työelämässä, joka tänä päivänä imee kaiken irti. Paremminkin voisi kuvat tämän päivän mummoa: jakkupuku, salkku, tietokone ja kiire, palaverit.
Vähän yli 40-vuotias. Mikäli hän olisi saanut lapset noin 20-vuotiaana, olisiko hänellä aikaa hoitaa lapsenlapsiaan. Veikkaan, ettei. Tuskin hän ehtii kunnolla omia pieniä lapsiaankaan hoitamaan, vaan hänen jo isomummoiässä oleva äitinsä sen tekee.
htavampia äitejä, kun ovat saaneet tenat pöksyyn ja ikää lähemmäs 50 vuotta.
Vierailija:
Vierailija:
kypsät vanhemmat...Varmaan häiriintyi ihan siitä syystä, että oli liian vanhat vanhemmat :O! Mulla taas on lähipiirissä perhe, jossa vanhemmat olivat 18, kun ensimmäinen lapsi syntyi. Tytär on nyt itse 18 ja yrittänyt elämänsä aikana kolme kertaa itsemurhaa, sairastaa anoreksiaa ja viiltelee itseään. Tiedossa on myös perhe, jossa vanhemmat olivat ihanteellisen ikäisiä, molemmat n. 25 v. ensimmäisen lapsen syntyessä. Lapsi, nykyisin jo itse aikuinen, on osastohoidossa mielisairaalassa. Jne, jne. Eiköhän näitä tapauksia löydy kaikisat ikäryhmistä. Hellanduudeli sentään.
Ja ap:lle: periaatteessa ymmärrän tuon paistavan katkeruutesi mutta oikeutettuahan se ei ole. Äidilläsi on yhtä suuri oikeus elämään kuin sullakin. Vanhemmilla ja isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta ikuisesti uhrata omaa elämäänsä lasten (kuvitellun) hyvinvoinnin takia!
Olin alle kouluikäinen, kun tulin tädiksi. Kyllä välillä korpesi, kun ne pikkupenteleet vei minun äidin huomiota.
Molemmat vanhempani kuolivat, kun omat lapseni olivat alle kouluikäisiä. sitä ennen olivat jo vanhoja ja raihnaisia.
Mutta mitä siitä. Olen kiitollinen siitä, että sain syntyä. Olen kiitollinen, että minulla on paljon sisaruksia ja heidän lapsiaan. Onpa jo isotätitettäviäkin.
Elämä olisi joiltain osin toisenlaista, jos olisi ollut nuoremmat vanhemmat. Mutta tämä on minun elämäni ja hyvän pohjan sain näinkin.
Musta sellaset rupsahtaneet pömppömahat on ennen kaikkea vastenmielisen näköisiä, hyi helvetti.
Minun isäni kuoli tapaturmaisesti, eikä koskaan nähnyt lapsenlapsiaan.
Kyllä sullakin sitä ikää tulee, ikävä kyllä. 20-vuotiaana ei ole kuin 20 vuotta siihen 40-vuoteen ja voin vakuuttaa, että vuodet menevät sitä nopeammin mitä vanhemmaksi tulet.
Ei kait kukaan niin kuvittele. Pelkäätkö Sinä kovasti sitä rupsahtamista? Ikävä kyllä se lähenee päivä päivältä, varaudu!!!
... olen saanut vauvoja noin 25-vuotiaana ja nyt melekein nelikymmpisenä. Ihanaa kaikki tyyppi.
EN KOE OLEVANI LAPSISTANI KENELLEKÄÄN TILIVELVOLLINEN, en varsinkaan omille lapsilleni, joista kaikista olen pitänyt niin hyvää huolta kuin olen pystynyt.
RÄÄPIKÄÄ JOTAIN MUUTA AIHETTA.
Siitä täytyy pitää kiinni niin kauan, kun sen saa pitää. Se on myös otettava vataan silloin, kun sen saa. Joskus se on todella ohut ja kaikki on ohi silmänräpäyksessä. Iällä ei ole silloin merkitystä. Voit olla sikiö, vauva, lapsi, aikuinen, nuori, vanhus.
VÄHÄN KANNATTAISI ARVOSTAA LUONNON LUOMAA ELÄMÄÄ. SILLÄ LUONTO ON VIIME KÄDESSÄ VIISAMPI AINA, VAIKKA KUINKA YRITTÄISIMME OLLA VIISAITA. SE TIETÄÄ, MILLOIN ON AIKA SYNTYÄ JA KUOLLA.
eikö nyt voi vaan antaa sen keski-iän tulla rauhassa???ei tule kaunista jälkeä kun " äidillä" suunnilleen vaihdevuodet ja lapsella uhma-ikä...sallikaa mun nauraa....:) :) :)
ei sun kyllä tartte jenkkeihin lähteä mene lähimpään yksityiseen lapsettomuusklinikkaan jo sat hoitoa ja mahdollisesti vileä vauvankin
Oma äitini ei enää 42-vuotiaana pystynyt tulemaan raskaaksi, vaikka lasta kovasti toivoi. Olisin todella mielelläni suonut äidilleni vielä iltatähden. Ehkäpä lapsenlapsista on sitten jotain iloa.. vaikkei tietysti ole sama asia kuin oma.
yli 4-kymppisenä ole edes kovinkaan terveellistä raskautua, olisi voinut sen vauvakuumeensa käyttää ennemmin lapsenlapseensa, jota kyllä näkee niin usein kuin haluaa. Ajattelin jo kauhulla sitä tulevaa lasta, niin vanhat vanhemmatkin.
t. ap
halua tavata, eikä nähdä heitä. Lisäksi mikäli mummoksi tulee jo yli 40-vuotiaana tai alle, on omassa työelämässä niin kova kiire, ettei varmaan mummon virkaa juurikaan ehdi hoitamaan.