Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten PTSD:stä kärsivät pärjäävät jos bentsoja ei enää määrätä?

Vierailija
27.03.2025 |

Itsekin jouduin äsken ottamaan 30mg opamoxia.

Ptsd ja c-ptsd ei oo leikin asia

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telegrammin paikallisesta ryhmästä Ksalolia. Ei toki yhtä hyvää tavaraa. 

Kun näihin ei voi enää nykyään luottaa, jos niissä onkin jotain helvetin fentanyyliä tms. 

Fentanyyli on erittäin kallista. Miksi laittaisivat sitä noihin serbialaisiin alppareihin? Jotain bentsojohdannaisia ja kalkkijauhoa voi ollakin. Ei voi tosiaan varmuudella tietää. 

Kyprokselta tulevat Clonotrilit ovat ihan toimivia ja vastaavat Suomen Rivatril-tabletteja. Klonatsepaami siis kyseessä. Mieluummin sitä kuin Ksalolia jos pitäisi valita. 

Vierailija
22/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltä lääkäri lopetti Opamoxin, olen kade

No höh. Ja tarkennukseksi vielä että ei ole tarkoitus elää näiden lääkkeiden varassa lopun elämää, vaan ainakin siihen asti kunnes löydän turvallisen ja rakastavan tukiverkon 

Eli pääset piinaamaan pääviallasi sitten niitä?

Kuulostatpa herttaiselta ja rakastavalta ihmiseltä. Älä huoli, sinua en ainakaan ole "piinaamassa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä nyt joku juttu? Uutinen, fakta? Minulla ollut noin 15 vuoden ajan opamox, mutta käytän 30 tabletin pakkausta niin hitaasti, että ehtii mennä aina viimeinen käyttöpäivä umpeen (käytän siis ehkä muutaman kuukauden välein yhden tabletin) ennen kuin paketti on tyhjä, niin uusin reseptin aina siinä vaiheessa. Joten onko tällaiselle kaltaiselleni satunnaiskäyttäjällekin nyt sitten tulossa ongelmia uusia resepti?

Vierailija
24/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tämä nyt joku juttu? Uutinen, fakta? Minulla ollut noin 15 vuoden ajan opamox, mutta käytän 30 tabletin pakkausta niin hitaasti, että ehtii mennä aina viimeinen käyttöpäivä umpeen (käytän siis ehkä muutaman kuukauden välein yhden tabletin) ennen kuin paketti on tyhjä, niin uusin reseptin aina siinä vaiheessa. Joten onko tällaiselle kaltaiselleni satunnaiskäyttäjällekin nyt sitten tulossa ongelmia uusia resepti?

Riippuu lääkäristä...

Vierailija
25/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin lopetettiin. Sain tiedon siitä apteekissa. Noloa.

Ei voi noin lopettaa. Lääkärin on sovittava asia potilaansa kanssa. Bentsojen äkillinen lopetus voi aiheuttaa kouristuksia ja hengenvaarallisen tilan.

Mistä tämä juttu on lähtenyt ettei bentsoja enää kirjoiteta? Jos sairaus sitä edellyttää, ei lääkkeitä lopeteta. Käypä hoito-suositus on suositus, lääkäri päättää itse.

Vierailija
26/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin lopetettiin. Sain tiedon siitä apteekissa. Noloa.

Ei voi noin lopettaa. Lääkärin on sovittava asia potilaansa kanssa. Bentsojen äkillinen lopetus voi aiheuttaa kouristuksia ja hengenvaarallisen tilan.

Mistä tämä juttu on lähtenyt ettei bentsoja enää kirjoiteta? Jos sairaus sitä edellyttää, ei lääkkeitä lopeteta. Käypä hoito-suositus on suositus, lääkäri päättää itse.

Näin. Pitkäaikainen bentsojen käyttö ajetaan alas askel kerrallaan, ei lopeteta seinään. Lääkäri, joka niin tekee, tekee hoitovirheen. 

Varmasti paine vähentää bentsoja ja alkaa syöttää jotakin ssri-paskaa on kova. Mutta jos ihmisellä on esim äärimmäisen paha ahdistuneisuushäiriö, joka haittaa työelämässä selviytymistä, bentsot harkitusti ovat hyvä lääke. 

Kannattaa myös muistaa se, että bentsot julkiselta ja bentsot yksityiseltä tulee vähän eri tavalla. Sanoisin, että bentsoja ei kielletä, vaan ne alkaa maksaa 300 euroa per lääkärikäynti, eikä niitä uusita etänä. Mutta jos ihminen on tarpeeksi sairas, hän maksaa kyllä. 

Vierailija
27/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltä lääkäri lopetti Opamoxin, olen kade

No höh. Ja tarkennukseksi vielä että ei ole tarkoitus elää näiden lääkkeiden varassa lopun elämää, vaan ainakin siihen asti kunnes löydän turvallisen ja rakastavan tukiverkon 

Eli pääset piinaamaan pääviallasi sitten niitä?

Kuulostatpa herttaiselta ja rakastavalta ihmiseltä. Älä huoli, sinua en ainakaan ole "piinaamassa"

Olen huomannut, ettei kaikkea kannata sietää 😉🙃

Vierailija
28/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei pärjää, mutta nykyisen näkemyksen mukaan itsemurha on parempi vaihtoehto kuin lääkeriippuvuus. Julmaksi on mennyt terveydenhuolto ja nuohan ei edes ole kalliita lääkkeitä yhteiskunnalle. 

Vierailija
29/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin sieniä niin helpotti oireet. 

Vierailija
30/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukeeko vauvapalstalla hengailu mielestäsi toipumista tuosta oireilusta?

Vierailija
31/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsoa naamariin ja vauvalle 😅

Vierailija
32/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te muut kyseenalaistaneet lääkärin päätöksiä?

Mullakin se miedoin satunnainen opamox jatkuvasti katkolla ja mä kyllä laitan vastaan ja joudun tappelemaan siitä.

Vierailija
33/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tavallisessa elämässä ei pärjää ilman jotain pillereitä niin se on voi voi.

Kultalusikka hanurissa syntynyt ja kun sama lusikka läpi elämän hanurissa on ollut, niin ei kannattaisi kommentoida. Kunhan itsekin koet riittävän suuren trauman niin ei taida silloin leipäläpi käydä.

Niinpä niin. Henkistä väkivaltaa ainakin muille. Olen itse joutunut pipipäiden vainoamaksi ja kiinnostus ymmärtää tämän palstan kyttääviäkin pipipäitä on nolla. Henkinen väkivalta on vain ylsi keinonsa. Jatkuva kotirauhan rikkominen, varastaminen, you name it. Palakoon helvetin tulessa. 

Vierailija
34/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olutta menee paljon.

T. Sotahullu

Sitten suojatyöpaikkaa sinulle ja perhettä kiusaamaan, jos sellainen löytyy. Alkoholistit on yleensä myös narsisteja.

Vierailija
35/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telegrammin paikallisesta ryhmästä Ksalolia. Ei toki yhtä hyvää tavaraa. 

Kun näihin ei voi enää nykyään luottaa, jos niissä onkin jotain helvetin fentanyyliä tms. 

Fentanyyli on erittäin kallista. Miksi laittaisivat sitä noihin serbialaisiin alppareihin? Jotain bentsojohdannaisia ja kalkkijauhoa voi ollakin. Ei voi tosiaan varmuudella tietää. 

Kyprokselta tulevat Clonotrilit ovat ihan toimivia ja vastaavat Suomen Rivatril-tabletteja. Klonatsepaami siis kyseessä. Mieluummin sitä kuin Ksalolia jos pitäisi valita. 

Fentanyyli on erittäin halpaa, otahan selvää ennen kuin kirjoittelet.

Vierailija
36/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin sieniä niin helpotti oireet. 

Auttavat moneen muuhunkin, mutta tässä maassa tuosta ei kannata mainita kenellekään, koska keskivertosuomalaisen käsityskyky ei riitä. Syksyllä vain keräilemään ja laittaa kuivumaan, että niitä on varastossa.

Vierailija
37/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PTSD ei ole leikin asia, mutta sanoisin, että liikunta ulkosalla vaikka kävellen vähentää stressihormoneita, ja sitä voi kyllä suositella jokaiselle sen sijaan, että turvautuu rauhoittaviin lääkkeisiin.

Vierailija
38/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PTSD ei ole leikin asia, mutta sanoisin, että liikunta ulkosalla vaikka kävellen vähentää stressihormoneita, ja sitä voi kyllä suositella jokaiselle sen sijaan, että turvautuu rauhoittaviin lääkkeisiin.

Liikunta on ilman muuta aina hyväksi ja tehokasta itsehoitoa. Lääkkeillä pystyy kyllä turruttamaan oireita, mutta lääkitys ei poista itse traumaa. Vähän kuin lakaisisi roskat maton alle.

Mutta ei sitten kellään tullut mieleen, että PTSD:n juurisyyn löytäminen, avaaminen ja purkaminen käsittelemällä traumaattinen kokemus / traumaattiset kokemukset terapian avulla on ainoa, mikä todella auttaa.

Merkillistä, jolleivät lääkärit jo pikkuhiljaa ala tajuta tuota ja ohjata potilaita terapiaan. Aina vaan potilalle se pilleripurkki kouraan (ja kyseisen lääketehtaan bonarit lääkärin tilille) ja seuraava potilas liukuhihnalla sisälle.

Vierailija
39/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat bentsosi kadulta.

Itse asiassa yritin kerran ostaa netin kautta mutta olin naiivi ja heikossa tilassa ja minulta huijattiin 120 euroa

On tosi vaarallista ostaa lääkkeitä netistä, voivat sisältää mitä vaan!

Jos ei muualta saa niin pakko ostaa sieltä mistä saa. Lääkäreillä ei ole mitään vastuuta kun lopettavat reseptejä joiden lääkkeisiin potilaat ovat koukussa.

Vierailija
40/65 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin monella PTSD:n kanssa kamppailevalla on niin invalidisoivia paniikkioireita, että ulkoilun suotuisat vaikutukset jäävät aika laihanlaisiksi, kun hermosto käy alinomaa ylikierroksilla ja aivot keskittyvät arvioimaan ja jo valmiiksi ennakoimaan mahdollisia uhkia - siis mikäli asunnosta poistuminen lamaannuttavan pelon takia ylipäätään edes onnistuu. Ehkä jollakin hyvin harvaan asutulla seudulla hyödyt saattavat olla haittoja suuremmat, kun ihmiskontakteille joutuu altistumaan vähemmän.