Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mennä niin, että lapsettomat mahdollistavat lapsia hankkivien lomat suosittuihin loma-aikoihin

Vierailija
27.03.2025 |

Mielestäni käytäntö on syrjivä. Olen alkanut töitä hakiessani selvittämään etukäteen, että jos työpaikalla työskentelee lapsia saaneita henkilöitä, en hae edes sellaiseen työpaikkaan. Teen keikkatyötä, joten kenenkään on turha alkaa marisemaan, että menetän työni. Sen päätän minä! Soisin tämän muillekin ihmisille, toki kaikille se ei ole mahdollista.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8397758

Kommentit (956)

Vierailija
501/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole just vaan hyvä, että voit valita lomasi kalleimpien viikkojen ulkopuolelta? Miksi ihmeessä haluat maksaa ylimääräistä siitä, että saat lomailla samaan aikaan kuin lapsiperheet (joiden on pakko)?

Köyhien ongelmia.

Tykkäät sitten lomailla yhtä aikaa lapsiperheiden kanssa? Onhan se varmasti kiva päästä näkemään muiden lapsia lomailemassa, kun omia ei ole. Varmasti on reipasta meininkiä.

Vähän aikaisemmin tai myöhemmin olisi paljon tylsempää kun hotelleissa ei ole melkein ollenkaan lapsia.

Mikä ihmeen olettamus on, että loma vietetään hotelleissa? Ei vaan kotona, veneellä,

Koska porukka haluaa veneillä, mökkeillä, retkeillä, jne. heinäkuussa. Ei siihen sen kummosempaa syytä tarvita. Aina voi jollain työkaverilla olla muksu, koko elämänsä saa joustaa lomista jos sillä periaatteella menee. 

Niillä lapsellisilla on siihen paljon painavampi syy kuin lapsettomalla. Lapseton on täysin vapaa veneilemään ja mökkeilemään milloin haluaa touko-syyskuussa, lapsellinen ei. 

Vierailija
502/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, että lapselliset valitsee lomikseen koulujen loma-ajat. Tosin työelämässä se ei saisi olla peruste antaa jollekin aina loma samaan aikaan, jos joku muukin sen lomansa siihen jonain vuonna haluaa. Lomien kierto on reiluinta, jos ei keskenään haluta/voida sopia aikoja, jotka on kaikille ok.

Miksi se viikko 8 pks on juuri oikea aika lapsettoman lomalle?Itse en koskaan pidä

Ei mun tarvii googlata perhevaelluksia koska mua ei sellaiset kiinnosta enkä ole sellaiselle menossa. Mua kiinnostaa omat menoni, joihin anon lomaa omasta mielestäni hyvistä syistä. Se on sitten työnantajan käsissä, myöntääkö vai ei. Syyn ei tarvitse olla sinun mielestäsi tarpeeksi hyvä, sinun mielipiteelläsi ei ole merkitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse lapseton ja ihan yhtälailla olen lomaillut heinäkuussa kuin touko-, kesä- ja elokuussakin. Pyrin itse toimimaan tasapuolisesti ja odotan että työkaveritkin sitä tekee. Voisin hyvin jopa joustaa jonkin verran omasta loma-ajankohdastani jos joku - oli sitten lapsellinen tai lapseton - ystävällisesti siinä kysyy, ja varsinkin jos on joku hyvä perustelu sille. Sen sijaan en varmasti jousta jos asiasta lähinnä mangutaan tai rutistaan kun oma loma ei osukaan sille heinäkuulle.

Ei ole muuten kertaakaan kukaan kysynyt nätisti että haluanko vaihtaa lomaani. Rutinaa on kyllä kuulunut senkin edestä. 

Vierailija
504/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä saa ne lapsettomatkin pitää lomiaan Heinäkuussa.

Mutta eri asia, jos se hankaloittaa oleellisesti jonkun muun elämää, niin sitten on hyvä olla ainakin joku muu syy siihen, kuin että mä haluan. Harvemmin niitä pakottavia syitä pitää just heinäkuussa lomaa tulee ellei tietoisesti sellaista hanki. Esim. lomamatkaa yms. 

Lyhyet festaripalauttelut pari päivää tai vaikka viikko mökillä tms. ainakin itsellä onnistui sopia lapsettomanakin helposti. Koska väkeä ja kesähessuja oli tarpeeksi. Loput pidin mielellään muulloin, jotta työKAVERIT sai elämänsä rullaamaan vähän helpommin. 

Mun mielestä yhteisössä pitää kaveria jeesata joskus jos siihen on syytä? 

Höpsis. Lomaa saa anoa silloin kun haluaa ja se on riittävä syy. Eikä työnantaja saa

Olet ihan oikeassa. En erityisemmin halua joustaa lomistani. Joustan jo monissa muissa asioissa, lomien kohdalla en. Mä saan anoa mun harrastuksille ja tapahtumille sen ajan mitä haluan, eikä mun ole pakko omaehtoisesti pilkkoa lomiani useammalle eri jaksolle jos en halua. 

Vierailija
505/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks en oo ikinä ollu työpaikassa, jossa lomista olis jotenkin tarttenu keskustella. Olen aina vaan ilmoittanut omat lomat ja sillä selvä. En ikinä suostuis siihen, että lapsellinen saa valita lomansa ja minä en.

Sun työnantajasi ne lomat "valitsee". Sulla on käynyt tähän mennessä vaan tuuri. Nauti siitä. Mitä jos työnantajasi päättää toisin? Poletko jalkaa ja kiukustut vai nostatko kokonaan kytkintä? Se siitä lojaalisuudesta... 

Kaikissa työpaikoissa ei ole vaikeaa sopia lomista. Esimerkiksi suunnittelutoimistoissa saattaa riittää, että yksi päivystää. Silloin on täysin mahdollista että huono tuuri osuu kohdalle harvoin, erityisesti jos on edes yksi työkaveri joka haluaa lomailla eri aikaan.  

Vierailija
506/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole just vaan hyvä, että voit valita lomasi kalleimpien viikkojen ulkopuolelta? Miksi ihmeessä haluat maksaa ylimääräistä siitä, että saat lomailla samaan aikaan kuin lapsiperheet (joiden on pakko)?

Köyhien ongelmia.

Tykkäät sitten lomailla yhtä aikaa lapsiperheiden kanssa? Onhan se varmasti kiva päästä näkemään muiden lapsia lomailemassa, kun omia ei ole. Varmasti on reipasta meininkiä.

Vähän aikaisemmin tai myöhemmin olisi paljon tylsempää kun hotelleissa ei ole melkein ollenkaan lapsia.

Mikä ihmeen olettamus on, että loma

Mitä sitten? Jos haluaa veneillä heinäkuussa niin sitten haluaa. 

Vierailija
507/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, että lapselliset valitsee lomikseen koulujen loma-ajat. Tosin työelämässä se ei saisi olla peruste antaa jollekin aina loma samaan aikaan, jos joku muukin sen lomansa siihen jonain vuonna haluaa. Lomien kierto on reiluinta, jos ei keskenään haluta/voida sopia aikoja, jotka on kaikille ok.

Miksi se viikko 8 pks on juuri

Ei mun tarvii googlata perhevaelluksia koska mua ei sellaiset kiinnosta enkä ole sellaiselle menossa. Mua kiinnostaa omat menoni, joihin anon lomaa omasta mielestäni hyvistä syistä. Se on sitten työnantajan käsissä, myöntääkö vai ei. Syyn ei tarvitse olla sinun mielestäsi tarpeeksi hyvä, sinun mielipiteelläsi ei ole merkitystä. 

Mitä sä edes teet koko keskustelussa? 

Vierailija
508/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, eikä kukaan ole sellaista väittänytkään. Joku vaan otti esille että myös lapseton voi HALUTA lomansa tiettyyn aikaan lasten takia, joskaan ei omien.

Vierailija
509/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Nyt sun kanssa eri mieltä olevat eivät siis saisi keskustellakaan. 

Vierailija
510/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eri asia, jos se hankaloittaa oleellisesti jonkun muun elämää, niin sitten on hyvä olla ainakin joku muu syy siihen, kuin että mä haluan. Harvemmin niitä pakottavia syitä pitää just heinäkuussa lomaa tulee ellei tietoisesti sellaista hanki. Esim. lomamatkaa yms. 

Lyhyet festaripalauttelut pari päivää tai vaikka viikko mökillä tms. ainakin itsellä onnistui sopia lapsettomanakin helposti. Koska väkeä ja kesähessuja oli tarpeeksi. Loput pidin mielellään muulloin, jotta työKAVERIT sai elämänsä rullaamaan vähän helpommin. 

Höpsis. Lomaa saa anoa silloin kun h

Olet ihan oikeassa. En erityisemmin halua joustaa lomistani. Joustan jo monissa muissa asioissa, lomien kohdalla en. Mä saan anoa mun harrastuksille ja tapahtumille sen ajan mitä haluan, eikä mun ole pakko omaehtoisesti pilkkoa lomiani useammalle eri jaksolle jos en halua. 

Jos sun työnantaja vaatii (vaikkapa sen lapsellisen vuoksi), turha siinä on kitistä. 

Vierailija
511/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän mahtaa löytyä sulle työpaikka, jossa ei työskentele lapsia saaneita henkilöitä :D

joku Ikisinkut ry :)   -sivusta

Vierailija
512/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Lomaa saa anoa silloin kun h

Saat toki anoa. Harvemmin niissä lomissa  oikeasti AINA joutuu joustamaan. Vaikka tunne voi olla vahva monilla. Kun ne lapselliset aina ainakin yrittää saada niitä heinäkuun vapaita. 

Vierailija
513/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ongelmia.

Juu, ei minua haittaa lapset ollenkaan kunhan eivät koske minuun. En ole lapsivihaaja vaikka lapseton olenkin. Enkä tietenkään hakeudu lomallani mitenkään pääsääntöisesti paikkoihin joissa perheet aikaansa viettävät, eli en ole jatkuvasti lapsilaumojen ympäröimänä edes sesonkiaikaan reissatessani.

Vierailija
514/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mielläni kyllä lomailen sesonkien ulkopuolella.

Mutta siis olettamus ei saa olla se, että lapselliset saa aina ekana valita ja olla lomalla tietyt ajat. Kyllä sillä lapsettomallakin on perhe jonka kanssa haluaa viettää vaikka joulua.

Eihän se olekaan eikä tätä ongelmaa edes ole kuin jonkun yksittäisen lapsettoman päässä. Tällaisella henkilöllä ei ole mitään muuta syytä kiukutteluunsa kuin se että hän on päättänyt että hänen lapsettomuutensa on tärkeämpää kuin jonkun lapset. Periaatteessta väännetään siitä miten just se heinäkuu ja joulu on pakko vuorollaan saada vaikka väkisin vapaaksi vaikka se ei lopulta useinkaan eroa arjesta pätkääkään. 

Sinulla ei eroa arjesta, toim. huom. Monella muulla eroaa, oli lapsia tai ei.

Vierailija
515/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ongelmia.

Mikä ihmeen olettamus on, että loma

Ne on niitä elämän valintoja. Jos ahdistaa, anna lapsesi huostaan. Ja muista ehkäisy!

Vierailija
516/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne töissä tietää että onko vai eikö sulla oo lapsia?

Vierailija
517/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne töissä tietää että onko vai eikö sulla oo lapsia?

Siitä että lisääntyneet ovat pois töistä 10 kertaa vuodessa niiden lastensa takia.

Vierailija
518/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mielläni kyllä lomailen sesonkien ulkopuolella.

Mutta siis olettamus ei saa olla se, että lapselliset saa aina ekana valita ja olla lomalla tietyt ajat. Kyllä sillä lapsettomallakin on perhe jonka kanssa haluaa viettää vaikka joulua.

Eihän se olekaan eikä tätä ongelmaa edes ole kuin jonkun yksittäisen lapsettoman päässä. Tällaisella henkilöllä ei ole mitään muuta syytä kiukutteluunsa kuin se että hän on päättänyt että hänen lapsettomuutensa on tärkeämpää kuin jonkun lapset. Periaatteessta väännetään siitä miten just se heinäkuu ja joulu on pakko vuorollaan saada vaikka väkisin vapaaksi vaikka se ei lopulta useinkaan eroa arjesta pätkääkään. 

Varmaan lähestulkoon kaikilla Joulu eroaa arjesta, on pieniä lapsia tai ei. Olen lapset kasvattanut aikuisiksi ja olen ihan yhtä paljon ansainnut VUOROLLANI ne jouluvapaat kuin kuka tahansa.

Vierailija
519/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka valitatte joulutöistä: Hakeutukaa sellaiseen työhön, missä on paljon mus-li-me-ja. He tekevät mielellään jouluna töitä, kun saa hyvin rahaa. Ikinä en joutunut 6 vuoden aikana töihin jouluna paitsi kerran aattoaamuvuoroon, joka loppui klo 13.45.

Vierailija
520/956 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ongelmia.

Mitä sitten? Jos haluaa veneillä heinäkuussa niin sitten haluaa. 

Senkus haluaa vaan, mutta jos ei saa lomaa heinäkuulle, sit ei saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi