Onko 4400e/kk palkkani huono, hyvä vai ihan ok?
Yliopistotutkinto tekniseltä alalta, työvuosia 20 vuotta, asiantuntijatyö, ei esimies- tai projektivastuita, ei ylitöitä eikä matkustamista, keskikokoinen kaupunki ei pääkaupunkiseudulla, ja olen nainen.
Kommentit (72)
Riippuu paljonko saat bonareita tuohon päälle ja joudutko tekemään lähityötä vai saatko tehdä etänä.
RIippuu siitä, mikä on työtehtäväsi.
Mä tienaan vähän alle 4900, AMK-tutkinto, työvuosia yli 20, ei esimiesvastuuta, ei matkustamista, ei ylitöitä, yksi suurimmista kaupungeista Suomessa (ei pääkaupunkiseutu) ja olen nainen. Ja olen alallani hieman palkkakuopassa.
Mielestäni hyvä. Tienaan itse about saman verran ja joka kuukausi jää reippaasti rahaa säästöön, vaikka wolttailen, kuljen uberilla, käyn ravintoloissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko saat bonareita tuohon päälle ja joudutko tekemään lähityötä vai saatko tehdä etänä.
Ei bonuksia, 1pv viikossa toimistolla, muuten etänä.
Ap
Mielestäni hyvä. Olen ollut opettaja kohta 30 vuotta, eikä minulla ole noin hyvää palkkaa.
Surkea. Mulla yliopistotutkinto mikä ei valmista mihinkään ja PKS, kokemusta vähemmän ja palkka 6200€/kk ja bonarit. Asiantuntijatyö eikä alaisia eikä tulosvastuuta.
Hyvä. Ottaisin heti tuollaisen palkan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan ok, jos kotona saa tehdä
Tosin miehelle varmaan maksettaisiin 500 e enemmän
Vierailija kirjoitti:
Surkea. Mulla yliopistotutkinto mikä ei valmista mihinkään ja PKS, kokemusta vähemmän ja palkka 6200€/kk ja bonarit. Asiantuntijatyö eikä alaisia eikä tulosvastuuta.
Jos sulla on hyvä palkka, niin ei se tuota ap:n palkkaa surkeaksi tee.
Varsin heikko eläkkeeseeni verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
tottakai on, mitä enemmän tienaat niin sen enemmän maksat veroja. Rahan saa helpommallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jää sitten käteen niin on toinen juttu.
Ajattelen, että aloittajan pitäisi olla tietoinen oman alansa yleisestä palkkatasosta sekä suomalaisten palkoista yleensä ja suhteuttaa nämä seikat omaan palkkaansa ja muodostaa käsitys oman palkkansa sopivuudesta itselleen. Ei tunnu aidolta kysymykseltä siis, valitettavasti.
Mielestäni on hyvä palkka, itselläni vain 3500 mutta pärjään tuolla hyvin, pks. Helppo työ itselläni joten ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka ei ole meidän talossa parhaasta päästä. Enkä ole kyllä missään muallakaan noin halvalla ollut töissä aiemmin. Huono palkka maisterille.
Jos teet samaa hommaa kuin 20v sitten, niin ihan ok. Jos olet säännöllisesti edennyt uralla ja teet töitä esim arkkitehti, tuoteomistaja tai tiiminvetäjä - tasolla, on tuo teknisellä alalla aika surkea palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Työhuonevähennys ? Anna arvoa vapaa-ajalle !
Amiksetkin saa helposti jo tuon (täältä kuultua), joten siihen nähden vähän